nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Kemet

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Matagot
Autoři: Guillaume Montiage
Jacques Bariot
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Tak hned o víkendu jsme zahráli první hru ve 2 hráčích. Vyzkoušeli jsme pravidly doporučený začátečnický modul a hráli pouze na 4 vítězné body. Jde jen o ošahání mechanismů a vyzkoušet si nějaký ten souboj. Po dvou kolech bylo hotovo.
Včera jsme zahráli už plnou hru na 8 VB. Hra mi připadá více konfliktní než Cyclades. Vzhledem k tomu, že v soubojích dostává vítězné body jen útočník (pokud nemáš speciální schopnost) tak vlastně nutí hráče hrát agresivně.
Soubojový systém je řešen kartami taktik, které mají všichni stejně. Před bitvou každý hráč vybere tajně jednu taktiku a druhou skrytě odhodí do diskartu. Takže nikdy nevíš přesně jaké karty soupeři zůstaly do dalších možných střetů. Co se mi hodně líbí je ten fakt, že i slabá armáda, která nemá šanci na úspěch a udržení pozic může udělat pěkný masakr v řadách útočníka a tím armádu oslabit a ulehčit si tak možnost znovudobytí ztracené pozice.
Stejně jako v Kykládách i tady hráč, který začíná vyhrávát je okamžitě v hledáčku dalších hráčů a sletí se na něj jako supi. Jsou zde body permanentní (za souboje a některé technologie) a dočasné, ovlivněné vlastnictvím chrámu nebo pyramidy 4 stupně, tyto bonusy jdou samozřejmě obsadit a sebrat.
Hráč hodně získává držením dvou chrámů, kdy pokud na konci kola drží dva chrámy získá 1VB permanentně. Protihráč mě takhle nechal dvě kola a to mi vyhrálo vlastně hru. Technologie jsou různorodé, určitě zde půjde vymyslet několik strategií, ale kempováním ve svém městě hru podle mě nevyhraje.

23.10.2012 08:12:38

re:VikThor

úplně nesouhlasím. Navíc s rozšířením je dost silná i kombinace bílé a černé pyramidy. Je tam kombo, kdy si prakticky furt hráč dobírá karty božích zásahů a současně je při zahrání hned nahrazuje novými, což je hodně silný efekt. Celkově jsme taky hráli často na bílou pyramidu, zajistí rychlí příjem a je to možnost k pozdějšímu přizpůsobení technologií + vyvinutá bílá pyramida na dva body (za technologii a čtvrtý stupeň). K městům, ono se to nezdá, ale opět s rozšířením se už vyplatí najet do cizího města, ta čtvrtá pyramida už prostě někdy chybí a současně vyfouknout někomu vyhlídnutou technologii je dost lukrativní. Navíc v závěru hry se můžou slabší hráči rozhodnout eliminovat a pohlídat si vítězné body prvního hráče, což se nám stalo. Díky zabrání města, jsme získali čas a současně poslední hráč může získat v posledním kole rozhodující body obsazením celého města, když si ho ostatní nepohlídají (je možné s technologií eliminující hradby a s technologiemi pro pohyb vyždímat dva soupeřovy body navíc roztroušením armády po mapě (teleport na chrám a následné přepadení města s dvěmi čtyřkovými pyramidami, se zlatým žetonem další pohyb a hurá teleport s druhou armádou na chrám)). Asi tak tedy :-D

27.2.2016 00:10:58

Výborná hra, ale dala by se poladit více

Osobně sem hrál hru několikrát, většinou ve 5 lidech. Tempo je výborné, hra je hodně akční, útočná. Je ale fakt, že jakmile hráč zjistí, že je útok zásadní k dosažení vítězství, tak se začne na útok cíleně vybavovat. Tím ale mnohé karty a speciální dovednosti téměř ztratí na významu a nejsou téměř vůbec využívány.

Příkladem jsou speciální karty. Vyplatí se mít vyhlídlé ty "své" a jít po nich. Nejvýhodnější je mít kombinaci útočných (červených) a doplňkových karet. A tady je hned jasné, že nejlepší je vylepšovat si jednu primární a jednu sekundární pyramidu v domovském městě. Jet všechny 3, a v rozšíření ještě 4. černou pyramidu, je skoro nesmysl. A tak se stává, že se sbírají karty červené a většinou modré, pomálu bílé a některé černé v rozšíření. ..................... Co tím chci říci. Jisté je, že útočná taktika je nejpoužívanější. Ostatní taktiky (jakási neutrální, popřípadě obranná) jsou podle mého spíše pro okrasu. I když ta obranná se dá v kombinaci s útočnou také zúročit. Myslím si, že v tomto by se dala hra ještě vybalancovat.

V osobním hodnocení hry jsem také rozvinu myšlenku, že mi přijde potlačený význam a důležitost měst. Po několika hrách sem nezažil, že by někdo někomu útočil na město. Město by podle mne mělo hrát významnější úlohu ve hře. Jeho úroveň by se mohla dát vylepšovat a třebas jej opevňovat. Pár speciálních karet na to je, ale ty nejsou nijak významné. Pokud by například hráč, jehož město je dobito, nějakým mechanismem ztrácel vítězné body (a nemusel by je nutně získávat útočník), pak by to všechny motivovalo se o města víc starat, ale i na ty soupeřovy více útočit. V tuhle chvíli na město jde útočit, ale kromě získání přístupu k městské pyramidě, tím útočník nic extra nezíská. Což mi přijde jako nevyužitý potenciál. A nebo, jsme ješt potenciál dobívání měst se spoluhráči neobjevili, protože sám hru nevlastním. Ale hodlám to více do hloubky prozkoumat :-) A nebo mne někdo z vás předběhne.

Každopádně z potenciálu hry by se myslím dalo vytáhnout rozhodně ještě více :-)

26.2.2016 21:54:58

bojové karty

jsem viděl kupovat

30.1.2015 12:38:43

Dojmy

Tak poslední dobou tu hru hrajeme poměrně často, a nemůžu se zbavit dojmu, že některé technologie prostě lidi netáhnout. Snad nikdy jsem ještě nikoho neviděl si koupit ani jednu ze dvou bojových karet. Nebo technologii kdy kouknete na 5 malých karet a jednu z nich si necháte, tu taky nikdo nebere. Jinak jsou ty technologie docela vyvážené.

30.1.2015 11:22:03

dojmy: hra v 3 a 4 hracoch

Uz mam odohrane v roznych poctoch hracov (3-4) viac hier a jednoznacne je to lepsie vo vyssom pocte. Vo stvorici odohrane za 1,5 hod. Je super, ze kym pridete ako posledny na radu, tak su vsetky dobre technologie rozchytane a treba tomu prisposobit taktiku. Dnes som napriklad vyhral iba na zaklade technologie, ktora vam umozni mat 7 clennu armadu a kym sa ostatni snazili ziskat mysticke bytosti, ja som uz mal odbojovanych viacero vitaznych bitiek, cim som som si vytvoril slusny naskok.
Pre hru vsak treba velmi dobre poznat vsetky moznosti, ktore poskuju technologicke vylepsenia, takze zaciatocnik nema sancu.
Inak tabulky technologii maju sice peknu grafiku, ale ta bohuzial znacne zneprehladnuje a potlaca pictogramy, takze je fajn mat aspon na zaciatku prehladove tabulky. Osobne radsej preferujem kockove suboje,ale sem karty vyslovene sedia, vratane uprgradovania ucinku kariet kartami bozich zasahov, a je super, ze aj pri prehanej bitke mozete superovi znicit armadu ( ak mate na karte dostatocne mnozstvo zraneni ). Jedno male minus si vsak zasluzi dost neprehladne bodovanie docasnymi vyhernymi bodmi, kde sa da vemi lahko stratit prehlad kedy vam tento bod patri a kedy nie.

A este jedna vec, s Kykladami to ma fakt spolocny iba ten Matagot

8.1.2014 00:26:38

Michalxo

No nenech se tím odradit, neviděl bych to, že je to nízký počet příspěvků jen u této hry. Obecně se poslední dobu ubylo tady na zatrolkách počet příspěvků, které se týkají dojmů z her.

Kemet sem hrál asi 3x a je to opravdu povedená hra. Graficky krásná, jen je nutné mít na paměti to, že je to velice konfliktní hra. Dostáváš body za vítězství, takže každý útočí na každého a nejjednodušší je útočit na nejslabšího, což může dost naštvat...

3.12.2013 09:40:30

Nezaujem?

Ahojte,
mozete mi prosim vas niekto vysvetlit, preco je take ticho na ZH ohladom tejto hry? Co som pozeral recenzie, tak tuto hru celkom chvalili. Preto sa cudujem, ze tu je dokopy 15 prispevkov za rok..

Som celkom nakusnuty ku kupe Kemetu, len ma znepokojuje nizky pocet prispevkov k hre. :-)

3.12.2013 09:26:52

ve čtyřech

Včera jsme zahráli ve čtyřech. Pozitivní je určitě rychlost, odehráli jsem to na 8 vítězných bodů cca za 2 hodiny i s vysvětlením pravidel (nikdo jsme to před tím nehráli) a častým listováním v popisu vlastností power tiles a DI karet. Ve víc hráčích to jistě je dynamičtější, zákopová válka jak popisuje Lumirius ve dvou moc nehrozí, protože se pořád někdo s někým mele a lezou z toho body rychleji než z těch chrámů, na kterých máš jinak dlouhodobě zablokované jednotky. Typické byly několikeré bitvy na jednom místě (někdo vtrhl do chrámu, v bitvě ale o pár jednotek došel a oslabil se, tak na něj skočil další, taky o něco došel, atd.). Možná to díky tomu bylo až trochu neřízeně chaotické. Určování pořadí je jistě výhoda, jako dorovnávací efekt to asi fungovalo, skončili jsme tuším všichni v rozmezí 1-2 bodů. Kolem management zdrojů se hra moc netočí, stalo se málokdy, že by někdo zápasil s tím, že nemá ankhy na nějakou akci, byl to opravdu hlavně boj, boj, boj (i pyramidu je pomalu většinou lepší ukrást, než povyšovat svoji ;-). Co se týká záporů, tak jsme nebyli moc schopni uhlídat vlastnosti z power tiles (pomalu ani vlastní, natož sledovat u soupeřů), ale to se asi poddá při častějším hraní, dost k tomu přispěla i jejich nepřehlednost (ikony se ztrácí v grafice). Taky jsme nebyli schopní se uhlídat při přehazování si dočasných vítězných bodů při vzájemném obsazování pyramid a chrámů (ony se sice počítají až na konci kola, ale mezitím jsme neměli moc přehled kdo má kolik, protože se to měnilo každou akcí). Ale jako oddychová rychlá bojovka to jistě nebylo špatné, minimum prostojů, hraješ víceméně pořád.

25.10.2012 15:42:53 | Upraveno autorem (porovnej)

Lumír

A co to tedy znamená? Hráči tomu mohou nějak zabránit nebo je to chyba hry a ve dvou to není dobré? :)

25.10.2012 11:54:32

Hra ve dvou

tak dneska jsme zkoušeli další hru ve dvou hráčích a nastala stejná situace co minule. První hráč co obsadí oba chrámy je skoro vítěz, je opravdu malá možnost to zvrátit, pokud hráč dobře nakoupí schopnosti s bonusama do obrany, tak se zakempí a bude držet pozice.

24.10.2012 18:23:14

Chlopci

Beholder:
ve dvou je to opět ošefované, že se hraje jen na určité části plánu a je tam lichý počet chrámů a jen ten co drží dva tak boduje.

Aneken:
Určitě dej vědět jaké to bude ve více hráčích. Podle mě to bude pěkná řež, trošku mám strach nad nekontrolovatelností protihráčů a poměry sil se budou v průběhu kola hodně přelívat. Velkou váhu zde bude mít taky pořadí hráčů, které určuje na začátku kola nejslabší hráč a pokud si pohlídáš, že pojedeš poslední akci pohyb a uděláš přepad nějakého chrámu můžeš z toho jenom vytěžit.

23.10.2012 11:26:31

Lumir

Ja jsem na to zvedavej, z Essenu jsem si to privezl a zitra to chceme idealne dostat na stul;)

23.10.2012 10:57:31

Lumír

Pokud to je stejně ošetřené pro různé počty hráčů, jako Cyclades, tak by to mohlo být dobré. Angličtina neni, mno asi wishlist :)

23.10.2012 10:51:23

Beholder

Stejně jako Cyclades, jazykově zcela nezávislé. jen ikonky.
Ve dvou to je pěkná řezačka, ale zatím mám jen jednu hru vlastně za sebou. Hlavně se musí hráči, mezi sebou hlídat, aby bodově neutekli. A je to teda hodně rychlé, proti Cyclades odpadá mnohdy zdlouhavá dražba, hráči se střídají v tazích a jediné přerušení je bitva.

23.10.2012 10:47:25

Lumír

A jak teda ve 2 hráčích, dobré? A co angličtina na komponentách/kartách je tam?

23.10.2012 10:41:22

Zluda

mám aji Cyclades. Ty hry josem srovnával jen kvůli toho že jsou od stejné firmy, ale Kemet je jiná hra. Dražba tam vůbec není je to více managment vlastních zdrojů, za všechno se tam platí vírou. Jsou tam "technologie" v podobě božských sil, které jsou ale závislé na výšce pyramidy dané barvy. Stupeň technologie = výška pyramidy. Souboje jsou tam hodně intenzivní, pokud prohraješ můžeš se rozhodnou jednotky povolat zpět k bohům a narekrutovat si je znovu ve městě, jen tím ztratíš další akci a musíš rekrutovat, ale nezevlí ti jednotky někde na herním plánu v nepoužitelném množství. Polohu umístění jednotek, které prohrály boj, totiž určuje vítěz bitvy.
Pohyby jsou zde řešeny převážně teleportacemi k obeliskům, které jsou všechny umístěny v chrámech o které v této hře kráčí, takže se to nezdržuje nějakýma logistickýma přesunama a jenom se řežete. Teda takovou měli asi představu autoři hry.

23.10.2012 09:07:00

Lumirius

A jak bys to hodnotil právě ve srovnání s Cyclades, lepší/horší? Jestli se to teda dá srovnat.
A má to smysl, když mám právě Cyclades, není si to příliš podobné?
Já chtěl v Essenu vyzkoušet, ale bylo tam pořád plno a dát 55euro bez vyzkoušení se mi nechtělo.

23.10.2012 08:17:53