Karak - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Petr Mikša
Roman Hladík
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Vlastní postavy

Zdravíme všechny,
hru máme jen pár měsíců, ale hodně nás s dětmi baví a vymýšlíme nové vlastní postavy, které bych chtěl také vyrobit. Máte někdo podobnou zálibu a podělíte se o Vaše nápady?

Já mohu nabídnout Trpaslíka:

1. schopnost = Chamtivost - láska ke zlatu - trpaslík se může místo pohybu přesunout na políčko s truhlou

2. schopnost = Runový kovář - trpaslík nemůže používat kouzla (svitky), ale magickou střelou si vylepší zbraň +1, takovou zbraň, pokud ji zahodí, může používat i jiný hrdina


Další je Nekromant, toho se děti ale bojí, je potřeba zvolit hezký obrázek :-)

1. schopnost = Nekromancie - vyvolání nemrtvých - nebere si zbraně od kostlivců a magickou střelu od mumie, ale tyto nestvůry putují s ním, přidá si je do inventáře na příslušná místa a poté mu pomáhají v boji (kostlivec-šermíř přidává +2, mumie +1, atd.). Pokud by je chtěl vyměnit, podobně jako zbraň, zanechá na místě nestvůru, se kterou pak musí všichni normálně bojovat.

2. schopnost = Temná magie - nepůsobí na něho prokletí, naopak, pokud je proklet připočítá si k útoku +1


Co si o těchto postavách myslíte? Uvítám další úpravy a návrhy.
16.4.2020 10:24:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Jasi
Ahoj, za mě jsi vymslele zajímavé a výrazné postavy!

U trpaslíka mi přijde schopnost přesunout se na truhlu poměrně silná, ale dobře zapadá do učebnicového chování trpošů, takže i taková lehká roleplay. Dokážu si představit, že trpaslík by nebyl mezi ostatními hráči vůbec oblíbený...:-)
Ta druhá schopnost - jak by se vylepšení zbraní sledovalo? (žetonek na dýku?) To je komplikace. Jinak asi to je taky poměrně silné - kouzla jsou jednorázová, ale tahle vylepšení by platila napořád.

Nekromant super nápad - šlo by využít běžný inventář postavy a stávající žetonky nestvůr. Temná magie taky výborný nápad. Tu +1 by měl asi hlavně tehdy, kdyby se proklel sám, že?

Závěr IMHO: trpaslík přesílený, nekromant ok

20.4.2020 15:42:34

JasiDragon
Dobré tipy :)

Ano, trpaslík je také podle mě přesílený - obě jeho schopnosti jsou hodně silné.
I když ten Runový kovář by se asi ještě dal vzít, že ok, protože na druhou stranu nesmí používat svitky (nemůže léčení a ani si nemůže kumulovat útočné svitky). Dal bych tam ale omezení, že jednu zbraň smí vylepšit nejvýše jednou.

Ovšem schopnost teleportace k pokladu je až moc silná. Omezil bych to například stylem "pokud má klíč, pohybuje se nejkratší volnou (není tam nestvůra, jiný hrdina může být) cestou k pokladu, může použít až 8(?) bodů pohybu".

Nekromant - to je zajímavá varianta. Pokud by šlo získat více mumií a navíc trvale, tak je to asi taky moc silné. Omezil bych to třeba na nejvýše 1 mumii.

20.4.2020 16:52:24 | Upraveno autorem (porovnej)

Díky za reakce
To jsou přesně ty věci, které musím dořešit.
Trpaslík: to, že nemůže používat žádné svitky, je dost problém, navíc okouzlenou zbraň mu může kdokoliv po prohraném souboji sebrat. Okouzlení řeším položením svitku pod zbraň. A vylepšit může jednu zbraň jen jednou. To přesouvání na truhly musím domyslet, možná teleportace jen když má klíč, nebo víc kroků pokud jde pro truhlu.
Nekroman: mumii po použití odhazuje, podobně jako by to byl svitek. Jinak si myslím, že je OK.

23.4.2020 09:55:34

mumie
Pokud musí Nekromant tu mumii po použití odhodit, tak jaké výhody mu ta schopnost dá oproti jiným povoláním? Funguje to úplně stejně, jen u Nekromanta se řekne, že s ním jde kostlivec/mumie místo toho, že má zbraň/svitek.

23.4.2020 10:01:34

Mumie
Nenechává ostatním zbraně k sebrání, ale naopak překážky a při prohraném souboji mu je nikdo nemůže vzít.
Ty jsi to chtěl omezit na 1 mumii :-)

23.4.2020 11:43:54

mumie
OK, beru, že u kostlivců po použití ponechá na místě příšeru místo zbraně.
Zatím nehrajeme s rozšířením Regent (děti teprve dostanou k narozeninám), takže se nenapadáme, tak variantu ne/sebrání zbraně/svitku/nemrtvého jsem neuvažoval.

Omezení na 1 mumii jsem myslel tak, že by ji u sebe mohl mít trvale.
Ono omezení na max. 3 ovládané potvory se mi zdá rozumné.
Případně varianta, že ovládnutá mumie je trvalá (ale pak by mohla být max. 1 ovládnutá mumie), dokud nenarazí na příšeru se silou třeba 9/10 a více, pak je mumie zničena (tzv. voják v první řadě).
Také bych zavedl pravidlo, že když nekromant mumii ovládne a nezabije, tak nemůže získat a přidělit žeton prokletí.

23.4.2020 13:05:52

Vybíráme z Bazaru

Hra o trůny LCG - rozšíření Králové ostrovů (CZ)
Hra o trůny LCG - rozšíření Králové ostrovů (CZ)
Akt. cena: 530 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas