nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Karak

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Petr Mikša
Roman Hladík
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Herná a grafická úprava dielikov podzemia

Nadväzujúc na diskusiu o dojmoch (http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/karak-7162/diskuse/dojmy-15556/), kde sme viacerí dospeli k tomu, že je škoda nevyužiť potenciál dielikov podzemia, na ktorých by mohli byť nejaké "vylepšenia" zakladám toto vlákno.

Predbežne by som rozmýšľal o týchto veciach, ale budem to asi zjednodušovať ešte:
- dielik s lávou (hod 3+ nič, inak 2 dmg),
- dielik s prepadnutou dlážkou (hod 5+ nič, inak 2 dmg),
- dielik s povrazovým mostom nad dierou (hod k6, podľa pozície v inventári (pri číslovaní po riadkoch1,2/3,4/5,6) hrdinovi môže do diery vypadnúť niečo z inventára a musí danú vec odhodiť natrvalo)
- namiesto odmeny (zbraň/kúzlo) na 1-2 krysách a pavúkoch, by som dal 1 dmg ako zranenie jedom (tu vyvstáva problém, že opakovaný útok už asi hrdinovia robiť nebudú, keď uvidia lebku na druhej strane príšerky)
-dielik s ohňom - spáli jedno kúzlo (zase asi hod k6)

Pravidlovo by to bolo ako s príšerou – pri vytiahnutí musí hráč ten dielik riešiť (hod k6) a potom je už vstup na políčko dobrovoľný, tzn. hrdina nemusí naň nemusí ísť, ak to obíde.

Kľudne napíšte nejaké nápady, niečo dáme dokopy, systém tej hry je pomerne otvorený a implementovať to by nemuselo byť vôbec náročné :).

Celkovo by, myslím, postačilo trebárs 5 jednoduchých a jednoznačných efektov, každý napr. na 2-3 dielikoch, tzn. spolu cca 10-15 prelepiek, aby sme to neprekombinovali.

Upraveno autorem (porovnej)

30.1.2018 08:04:08

ad MistrYpsilon


odkaz nefunguje

12.6.2019 19:30:35

super

pročítám všechny nápady a jakmile něco též vytvořím , dám vědět :)

Karak má určite velký potencionál

nějaké další nápady na "pasti" či vylepšení ? :)

- líbí se mi nápad jedu -1bod
- udělal jsem již bodáky z podlahy -2 životy
- též jsem udělal cestu s lávkou, kde prkna již něco pamatují -2 životy -1zbraň, -1kouzlo a -1klíč
- zavalená cesta ( křižovatka ) nelze projít, hráč se musí vrátit
- vězení = hráč jedno kolo nehraje ( nebo že by musel něco hodit ) ?
- fontána na životy ( slepá ulička, ani cesta do tvaru T nebo +

Zbraně
- rituální dlouhá dýka
- sekera
- meč



PREVIEW
- https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/49476276_10212411500586620_7516310046376984576_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=b20ca07afa4cceaf7b2c8b9c8de95556&oe=5CCA49AD

Upraveno autorem (porovnej)

31.12.2018 11:30:26

Pasti

Taky bych si rád užil Karak trošku víc... uvažujeme o výrobě malých žetonků pastí, které by se po otočení chodby náhodně vytáhly, položily na chodbu, a postava by pak musela přehodit určité číslo, nebo by dostala postih: ztráta života/ů, předmětu, pokladu. Taky by tam ale mohl být žeton bez pasti.

A koukal jsem, že na BGG uvažují o tom, že při hození dvou jedniček či dvou stejných čísel při souboji by byla zničena zbraň. To mi přijde fajn. A při dvou stejných jiných číslech bych zbraň nechal na políčku s tím, že útok s ní proběhl. Pokud by nebyl dostatečný, zůstala by zbraň zaseklá v potvoře až do jejího zabití.

A kvůli nesmrtelnosti postav uvažuji o tom, že když přijde o všechny životy, jeden žetonek se jí na vždy ztratí. To by mohlo motivovat k častějším návštěvám fontán léčení.

Ohledně síly zbraní a jejich kombení to teď hrajeme tak, že dvě dýky jsou ok, meč a dýka taky, dva meče ne a dvě sekery také ne. Pokud je ale prázdné políčko na zbraň, může tam být další klíč. Elspeth může používat dva meče.

A poslední změna, o které uvažujeme je posílení útoku draka - pokud by kousnul, tak rovnou za dva či tři životy.

Přelepky lávy, závalu atd. se mi taky líběj.

Upraveno autorem (porovnej)

30.7.2018 22:19:09

Modifikace

Zatím hráno párkrát ve dvou (nic moc) a ve třech (už mnohem lepší). Celek hodnotím to jako dobrý základ a nádherné komponenty pro vytvoření vlastní nebo alespoň upravené hry.
Rozhodně by tomu prospělo rozšíření (pasti, víc bosů atd.), ale to už by to pěkně prodražilo, mělo to být rozhodně již v základu.
My zatím pasti hrajeme tak, že když narazíš na obyčejnou chodbu nebo křižovatku (ne místnost a ne portál), automaticky přijdeš o tolik životů, kolik to má východů (klasický kříž ti ubere 3 životy). Dost to hru obohatilo a víc se musí přemýšlet o léčení. Jinak pasti by se daly řešit jako pokládací žetonky (jako příšery) a přidal by se jeden boss, aby byla větší pravděpodobnost jeho nalezení a hra se neúměrně neprotahovala.
Uvažovali jsme i o ponížení hodnoty síly při souboji v souvislosti se zraněním (odečtení od výsledného čísla), ale to by trochu rozhodilo pravidla a muselo by se víc modifikovat.
Ale hlavně přemýšlíme o Událostech - např. kdykoli někdo hodí shodná čísla (např. dvě dvojky), otočí se karta (vyrobíme si) a spustí se tím nějaká akce (můžeš chodit o pět políček, můžeš otevírat truhly dýkou, v boji počítáš jen jednu kostku, zahodíš jeden předmět apod.). Zatím je to ve fázi nápadu, ale myslíme si, že to hře přidá na napětí a nejistotu o výherci až do konce.

Upraveno autorem (porovnej)

22.7.2018 14:04:19

Karak, homemade rozsirenie

http://i65.tinypic.com/20hn0rd.jpg

Berte ako beta verziu vrátane pravidiel, ktoré budeme doma testovať :).
-----------------------------------------------------------------------------
Prelepili sme 10 križovatkových dielikov, aby boli takéto križovatky menej priechodné. Pri väčšom počte už hrozí, že na konci hry viacerých hráčov by nebolo dosť dielikov s priestorom na umiestnenie príšer/pokladov.

Dieliky s jedom, ohňom a závalom a jamou fungujú rovnako – podobne ako s príšerami hodí hráč, ktorý dielik odkryje, resp. naň stúpi pri pohybe dvoma kockami a musí prehodiť uvedené číslo, aby sa nič nestalo. Ak hodí rovnako, resp. menej utrpí zranenia podľa počtu lebiek na dieliku.

Dielik s mostom – podobne ako predošlé dieliky akurát v prípade neúspechu si hráč hodí ešte raz JEDNOU kockou a podľa výsledku odhodí príslušný predmet z inventára, ak tam nejaký má (my rátame v riadkoch pod sebou postupne 1 a 2 v prvom riadku, 3 a 4 v druhom a 5 a 6 v treťom riadku inventára). Ak na danom mieste nemá predmet (zbraň, kľúč alebo kúzlo), tak sa nič nestane napriek neúspechu prvotného hodu.

Dielik s jedlom na stole – hráč ktorý dielik odhalí si môže okamžite vyliečiť dve zranenia. Toto liečenie je možné využiť jedenkrát a len pri prvom odhalení (potom sa jedlo skazí, preto je tam len 1x). Skrátka taká nečakaná pomoc.

Upraveno autorem (porovnej)

7.3.2018 22:44:25

návrh

a přimlouvám se za ten návrh, kdy musíš hodit a odhodit předmět podle umístnění v inventáří /provazový most ?/
to by vážně naštvalo přijít o klíč nebo sekeru...

1.2.2018 09:48:37

dílky

grafika je super, klidně bych to bral jako hoď 4 a více jinak to schytáš, stejně jako hod na příšery...

1.2.2018 09:46:45

acedrac

Ve mě to evokuje to, že při hodu 4 a víc dostanu 2 zranění.

1.2.2018 09:31:24

Ikokografia

Je ikonografia efektu na strednom dieliku zrozumiteľná? Ono pôvodne som chcel, aby hráči mali hodiť vysoké číslo (aby to nebol opak toho, keď sa hádže na príšery). Ale dumem ako to napísať jednoducho a zrozumiteľne:

4+ / 2 ikonky lebky – to by malo byť, že hoď 4+ alebo dostávaš dve zranenia.

Je to dostatočne intuitívne alebo vám to evokuje, že práve pri 4+ dostávate zranenia?

1.2.2018 08:57:35

acedrac

Super! Klobouk dolů a jen tak dál!

1.2.2018 01:37:16

acedrac

To vypadá hodně dobře.

31.1.2018 21:28:25

ukážka

Tu je malá ukážka, čo som narýchlo pre predstavu zbúchal večer.
http://i67.tinypic.com/umyx4.jpg


Upraveno autorem (porovnej)

31.1.2018 20:55:10

Nápady 2

Možná by mohl být na některých dílkách modifikátor k hodu, např. +1. Hrdina by měl na daném dílku jakože převahu. Snad by to hru nezbořilo.

Dodatek: Nemám konkrétní myšlenku, ale možná by se dalo pracovat i s počtem zranění. Každá postava má 5 srdíček, v nějakém efektu by to mohlo určit hod na kostce, ale aby právě už tohle zase nebylo to překombinování.

Dodatek: Celá hra je o náhodě, takže důvod proč to hraju je, užít si to dobrodružství. Pokud budou dílky podzemí přinášet nějakou výzvu, budu si tu hru užívat o to víc.

Upraveno autorem (porovnej)

30.1.2018 19:23:34

Nápady

Líbilo by se mi kdyby na dílkách bylo několik symbolů. Klidně bych bral něco úplně transparentního, jako ukonči pohyb, otoč srdíčko.
Pak by mohl být symbol „pasti". Hráč by musel na poličku něco odložit, tím by skryl daný symbol a vlastně by tím past vykryl/deaktivoval. Pokud by hráč nic neměl, nebo nechtěl nic odložit, past by se aktivovala a hráč by musel by hodit nějaké číslo, aby mohl pokračovat, jak psal acedrac. Pokud by na daném poličku byl odložený předmět a někdo jo sebral, odkryl by (a tím pádem aktivoval) past a platila by na něj stejná pravidla. jako pro aktivovanou past. Klidně bych nechal na hráči, ať rozhodne, co ho bude nejméně bolet, klidně ať tam nechá poklad. Nebo použije pavouka a přemístí se pryč, prostě ho hra donutí něco utratit.
Hlavně to moc nepřekombinovat.. Max. 5 symbolů. Za mě klidně i míň :)

30.1.2018 18:01:05

Krysy a pavouci:

Nápady se mi líbí a byl bych i pro jed od krys a pavouků. Co takhle hod kostkou a 1-2 hrdina obdrží vybavení, ale je navíc otráven.

30.1.2018 11:39:31

ludomyl, acedrac

Máte recht - já jsem zatím pouze teoretik. Karak je ve skříni ještě zabalený ve fólii a čeká na vhodnou příležitost :-) Ještě mě napadlo zkombinovat to tak, že buď postava odhodí něco z inventáře (jak píše acedrac), nebo si nějaké to kolo, dvě, tři (popřípadě 1k6), postojí...

30.1.2018 10:13:26

@väzenie

No mohol by im darovať niečo z inventára, ale ak by ho mal prázdny, už opäť vzniká problém. A robiť napr. hod k6 na X+ na vyslobodenie sa z väzenia mi príde už príliš "dostihové".

30.1.2018 10:05:59

Meeshab

nápad nie je zlý, ale ostatné postavy nemajú motiváciu dotyčného oslobodiť

30.1.2018 09:26:37

vězení?

A co třeba vězení? Postava se z něj může dostat, vlastní-li klíč. Pokud ne, musí ji osvobodit jiná postava s klíčem.

30.1.2018 08:58:30

brain...

- kamene (alebo iný ťažšie priechodzí terén), ktoré ukončia tvoj pohyb
- miestnosť s 2 príšerami, kde sa nedá schovať sa ani v tieni

30.1.2018 08:36:53