Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 7 let |
Herní doba: | 30 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Petr Mikša Roman Hladík |
Rok vydání: | 2017 |
Sdílej: |
Herná a grafická úprava dielikov podzemia
Nadväzujúc na diskusiu o dojmoch (http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/karak-7162/diskuse/dojmy-15556/), kde sme viacerí dospeli k tomu, že je škoda nevyužiť potenciál dielikov podzemia, na ktorých by mohli byť nejaké "vylepšenia" zakladám toto vlákno.brain...
- kamene (alebo iný ťažšie priechodzí terén), ktoré ukončia tvoj pohyb
- miestnosť s 2 príšerami, kde sa nedá schovať sa ani v tieni
vězení?
A co třeba vězení? Postava se z něj může dostat, vlastní-li klíč. Pokud ne, musí ji osvobodit jiná postava s klíčem.
Meeshab
nápad nie je zlý, ale ostatné postavy nemajú motiváciu dotyčného oslobodiť
@väzenie
No mohol by im darovať niečo z inventára, ale ak by ho mal prázdny, už opäť vzniká problém. A robiť napr. hod k6 na X+ na vyslobodenie sa z väzenia mi príde už príliš "dostihové".
ludomyl, acedrac
Máte recht - já jsem zatím pouze teoretik. Karak je ve skříni ještě zabalený ve fólii a čeká na vhodnou příležitost :-) Ještě mě napadlo zkombinovat to tak, že buď postava odhodí něco z inventáře (jak píše acedrac), nebo si nějaké to kolo, dvě, tři (popřípadě 1k6), postojí...
Krysy a pavouci:
Nápady se mi líbí a byl bych i pro jed od krys a pavouků. Co takhle hod kostkou a 1-2 hrdina obdrží vybavení, ale je navíc otráven.
Nápady
Líbilo by se mi kdyby na dílkách bylo několik symbolů. Klidně bych bral něco úplně transparentního, jako ukonči pohyb, otoč srdíčko.
Pak by mohl být symbol „pasti". Hráč by musel na poličku něco odložit, tím by skryl daný symbol a vlastně by tím past vykryl/deaktivoval. Pokud by hráč nic neměl, nebo nechtěl nic odložit, past by se aktivovala a hráč by musel by hodit nějaké číslo, aby mohl pokračovat, jak psal acedrac. Pokud by na daném poličku byl odložený předmět a někdo jo sebral, odkryl by (a tím pádem aktivoval) past a platila by na něj stejná pravidla. jako pro aktivovanou past. Klidně bych nechal na hráči, ať rozhodne, co ho bude nejméně bolet, klidně ať tam nechá poklad. Nebo použije pavouka a přemístí se pryč, prostě ho hra donutí něco utratit.
Hlavně to moc nepřekombinovat.. Max. 5 symbolů. Za mě klidně i míň :)
Nápady 2
Možná by mohl být na některých dílkách modifikátor k hodu, např. +1. Hrdina by měl na daném dílku jakože převahu. Snad by to hru nezbořilo.
Dodatek: Nemám konkrétní myšlenku, ale možná by se dalo pracovat i s počtem zranění. Každá postava má 5 srdíček, v nějakém efektu by to mohlo určit hod na kostce, ale aby právě už tohle zase nebylo to překombinování.
Dodatek: Celá hra je o náhodě, takže důvod proč to hraju je, užít si to dobrodružství. Pokud budou dílky podzemí přinášet nějakou výzvu, budu si tu hru užívat o to víc.
ukážka
Tu je malá ukážka, čo som narýchlo pre predstavu zbúchal večer.
http://i67.tinypic.com/umyx4.jpg
acedrac
To vypadá hodně dobře.
acedrac
Super! Klobouk dolů a jen tak dál!
Ikokografia
Je ikonografia efektu na strednom dieliku zrozumiteľná? Ono pôvodne som chcel, aby hráči mali hodiť vysoké číslo (aby to nebol opak toho, keď sa hádže na príšery). Ale dumem ako to napísať jednoducho a zrozumiteľne:
4+ / 2 ikonky lebky – to by malo byť, že hoď 4+ alebo dostávaš dve zranenia.
Je to dostatočne intuitívne alebo vám to evokuje, že práve pri 4+ dostávate zranenia?
acedrac
Ve mě to evokuje to, že při hodu 4 a víc dostanu 2 zranění.
dílky
grafika je super, klidně bych to bral jako hoď 4 a více jinak to schytáš, stejně jako hod na příšery...
návrh
a přimlouvám se za ten návrh, kdy musíš hodit a odhodit předmět podle umístnění v inventáří /provazový most ?/
to by vážně naštvalo přijít o klíč nebo sekeru...
Karak, homemade rozsirenie
http://i65.tinypic.com/20hn0rd.jpg
Berte ako beta verziu vrátane pravidiel, ktoré budeme doma testovať :).
-----------------------------------------------------------------------------
Prelepili sme 10 križovatkových dielikov, aby boli takéto križovatky menej priechodné. Pri väčšom počte už hrozí, že na konci hry viacerých hráčov by nebolo dosť dielikov s priestorom na umiestnenie príšer/pokladov.
Dieliky s jedom, ohňom a závalom a jamou fungujú rovnako – podobne ako s príšerami hodí hráč, ktorý dielik odkryje, resp. naň stúpi pri pohybe dvoma kockami a musí prehodiť uvedené číslo, aby sa nič nestalo. Ak hodí rovnako, resp. menej utrpí zranenia podľa počtu lebiek na dieliku.
Dielik s mostom – podobne ako predošlé dieliky akurát v prípade neúspechu si hráč hodí ešte raz JEDNOU kockou a podľa výsledku odhodí príslušný predmet z inventára, ak tam nejaký má (my rátame v riadkoch pod sebou postupne 1 a 2 v prvom riadku, 3 a 4 v druhom a 5 a 6 v treťom riadku inventára). Ak na danom mieste nemá predmet (zbraň, kľúč alebo kúzlo), tak sa nič nestane napriek neúspechu prvotného hodu.
Dielik s jedlom na stole – hráč ktorý dielik odhalí si môže okamžite vyliečiť dve zranenia. Toto liečenie je možné využiť jedenkrát a len pri prvom odhalení (potom sa jedlo skazí, preto je tam len 1x). Skrátka taká nečakaná pomoc.
Modifikace
Zatím hráno párkrát ve dvou (nic moc) a ve třech (už mnohem lepší). Celek hodnotím to jako dobrý základ a nádherné komponenty pro vytvoření vlastní nebo alespoň upravené hry.
Rozhodně by tomu prospělo rozšíření (pasti, víc bosů atd.), ale to už by to pěkně prodražilo, mělo to být rozhodně již v základu.
My zatím pasti hrajeme tak, že když narazíš na obyčejnou chodbu nebo křižovatku (ne místnost a ne portál), automaticky přijdeš o tolik životů, kolik to má východů (klasický kříž ti ubere 3 životy). Dost to hru obohatilo a víc se musí přemýšlet o léčení. Jinak pasti by se daly řešit jako pokládací žetonky (jako příšery) a přidal by se jeden boss, aby byla větší pravděpodobnost jeho nalezení a hra se neúměrně neprotahovala.
Uvažovali jsme i o ponížení hodnoty síly při souboji v souvislosti se zraněním (odečtení od výsledného čísla), ale to by trochu rozhodilo pravidla a muselo by se víc modifikovat.
Ale hlavně přemýšlíme o Událostech - např. kdykoli někdo hodí shodná čísla (např. dvě dvojky), otočí se karta (vyrobíme si) a spustí se tím nějaká akce (můžeš chodit o pět políček, můžeš otevírat truhly dýkou, v boji počítáš jen jednu kostku, zahodíš jeden předmět apod.). Zatím je to ve fázi nápadu, ale myslíme si, že to hře přidá na napětí a nejistotu o výherci až do konce.
Pasti
Taky bych si rád užil Karak trošku víc... uvažujeme o výrobě malých žetonků pastí, které by se po otočení chodby náhodně vytáhly, položily na chodbu, a postava by pak musela přehodit určité číslo, nebo by dostala postih: ztráta života/ů, předmětu, pokladu. Taky by tam ale mohl být žeton bez pasti.
A koukal jsem, že na BGG uvažují o tom, že při hození dvou jedniček či dvou stejných čísel při souboji by byla zničena zbraň. To mi přijde fajn. A při dvou stejných jiných číslech bych zbraň nechal na políčku s tím, že útok s ní proběhl. Pokud by nebyl dostatečný, zůstala by zbraň zaseklá v potvoře až do jejího zabití.
A kvůli nesmrtelnosti postav uvažuji o tom, že když přijde o všechny životy, jeden žetonek se jí na vždy ztratí. To by mohlo motivovat k častějším návštěvám fontán léčení.
Ohledně síly zbraní a jejich kombení to teď hrajeme tak, že dvě dýky jsou ok, meč a dýka taky, dva meče ne a dvě sekery také ne. Pokud je ale prázdné políčko na zbraň, může tam být další klíč. Elspeth může používat dva meče.
A poslední změna, o které uvažujeme je posílení útoku draka - pokud by kousnul, tak rovnou za dva či tři životy.
Přelepky lávy, závalu atd. se mi taky líběj.
super
pročítám všechny nápady a jakmile něco též vytvořím , dám vědět :)
Karak má určite velký potencionál
nějaké další nápady na "pasti" či vylepšení ? :)
- líbí se mi nápad jedu -1bod
- udělal jsem již bodáky z podlahy -2 životy
- též jsem udělal cestu s lávkou, kde prkna již něco pamatují -2 životy -1zbraň, -1kouzlo a -1klíč
- zavalená cesta ( křižovatka ) nelze projít, hráč se musí vrátit
- vězení = hráč jedno kolo nehraje ( nebo že by musel něco hodit ) ?
- fontána na životy ( slepá ulička, ani cesta do tvaru T nebo +
Zbraně
- rituální dlouhá dýka
- sekera
- meč
PREVIEW
- https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/49476276_10212411500586620_7516310046376984576_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=b20ca07afa4cceaf7b2c8b9c8de95556&oe=5CCA49AD
MistrYpsilon
odkaz nefunguje
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Star realms - All in (sbírka)
Akt. cena: 1800 Kč
Končí za: 4 dny