Karak - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Petr Mikša
Roman Hladík
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Ahoj, obligatni otazka. Jake to je ? Albi i tvurci na internetu hru velice kladne masirujou, ale zajimal by me nazor neutralnich hracu co to hrali. Vhodnost pro prilezitostne hrace, deti, apod... ? Diky za kazdy komentar.
26.11.2017 14:20:49

Dojem
Dneska jsme s dětmi (8 let) odehráli jednu hru. Hra splnila co jsem od ní očekával - všichni jsme se dobře bavili. Dále heslovitě: příznivý poměr místností a chodeb, užitečné, ale ne rozhodující vlastnoti hrdinů, pravidla vysvětlena za 10 minut, prokletí i "úmrtí" hrdiny hru ovlivní, ale nijak dramaticky, hodně náhody (kostky, výběr dílku, výběr obsahu místnosti z pytlíku).
Po hře se mě děti zeptali, jestli si hru koupíme.

26.11.2017 14:49:03

Dojem
Předváděli jsme to teď dva dny na Festivalu her a hraček a byl o to velký zájem. Prostě hra pro kluky a pro příležitostný hráče, snadný pravidla. Splňuje to co jsem od toho očekával.

26.11.2017 17:44:09

Dojem
Poprvé od Koumese představeno na Festivalu v Pardubicích. hned jsme koupili. na Silvestra se u nás sešlo 9 lidí včetně dětí a hráli jsme ji opakovaně od sedmi asi až do půl třetí ( občas proloženo piráty ). jednoduchý setting na dungeon, skilly hrdinů tak akorát, aby se daly využít, ale nezvrátily hru, lov klíčů a pokladů versus hon na draka. Za nás určitě super hra. Jsme zvědavi na rozšíření. ( případně přikoupíme ještě jednu a namícháme na víc lidí :D )

2.1.2018 12:58:15

Dojem

Od Vánoc odehráno asi 10 her. Většinou ve 3, ale i v 2 a 4 hráčích. Pravidla lze vysvětlit za minutku, příprava hry je rychlá a hra taky rychle odcípá. Náhoda (kostky, los kartičky pokladu/monstra) je většinou rozhodující pro vítězství, není třeba taktizovat :) Udělování žetonu prokletí je velice povedená mechanika, s lehkým dopadem na hru a velkým na aktuální přátelství :) Doporučuju pro menší děti a příležitostné hráče nebo nehráče.

2.1.2018 14:03:38

Dojem

Koupili jsme k vánocům, hrajeme s dětmi i jen dospělí a hodnotíme velice dobře. Rychlá hra, zábavná, jednoduchá pravidla. I trocha taktizování je potřeba - dá se i trochu škodit soupeřům a je nutné využívat vlastnosti hrdiny. Za nás příjemné překvapení

4.1.2018 10:36:57

Dojem
Dárek dětem k Vánocům - za mne docela dobré, je to krásně ilustrovaná hra, ale zasloužila by si ještě něco přidat nebo dotáhnout.
Nabyl jsem během hraní několika her dojmu, že jakmile získáte meč a sekeru, což je +2 a +3 do síly, tak to zkrátka "OP" a nic vás nezastaví, ikdyž hodite na první pokus např dvě čtyřky, máte svitek a je vyhráno. Postupem času jsou slabí neřátelé jen obtížný hmyz a to mne celkově mrzí, dostavuje se nuda. Proto jsem zkusil do vlastních pravidel zavést, že pouze je povoleno vybavit hrdinou jednou hlavní zbraní (meč/sekera) a dýky. Sice je to malá úprava, ale bylo to o něco lepší. I tak bych zavedl i kousnutí (i při remize) pavoukem jako zásah jedem, a to -1 do života za kolo. Aspon hrndinu nutí vyhledat fontánu života. našlo by se víc. Co myslí ostatní? Dík za feedback.

12.1.2018 23:41:23

První hra
Dali jsme to ve dvou. Dítě v předškolním věku a já. Šance na vítězství jsou vyrovnané díky velkému, převažujícímu podílu náhody. U nás je to jasné, já neumím házet kostkami, takže když jsem na dvě 6-ky porazil krále kostlivců a získal jakože Válečnou sekeru, řval jsem radostí. Do té doby jsem všem sloužil jen jako boxovací pytel. Dost jsme zapomínali na schopnosti hrdinů. Závěrečný boj s drakem byl těsný a pro mě znamenal prohru o půl bodu. O to v téhle hře ale úplně nejde. Vítězství si nelze nijak zajistit. Cesta k němu je příjemné dobrodružství.

Jen vlezu do podzemí už zakopávám o truhlu zlata vedle kterého stojí kostlivec s klíčema. Jdu slušně ho poprosím a on do mě kousne. Vrhnu se na něj a jsem rád, že žiju. Nechávám truhlu kde je a jdu se kouknout jinam. Kam vlezu tam mě něco kousne, bouchne a já nevím co dalšího. Občas prolezu něčím, co mě uzdraví a jde se dál. Po chvíli už souboje tolik nebolí a nakonec krysy zdrhají, jen co zaslechnou mé kroky. Když mě potká klíčník spadne mu brada až to zacinká o dlažbu a já nevím, kam všechny ty zlaťáky cpát. Takže asi tak nějak..

16.1.2018 21:38:52

Dojmy
Po odehrání už několika partií bych chtěl drze říct, že mi tam chybí více propracované podzemí. Vedle vymazleného vizuálu hrdinů, působí podzemí tak nějak chudě. Pak si říkám, proč tam nemohlo být něco ve smyslu: Past, tohle kolo nehraješ,odhoď kouzlo, ztrácíš život apod. Stačila by jedna dvě věci znázorněné nějakým symbolem a hned by v tom bylo o chlup víc adrenalinu. Nemyslím, že by to hru prodražilo, nebo to zvedlo věkový limit.

29.1.2018 15:12:48

Rukavička
Tak třeba je to dobrý tip na případné rozšíření ;-)

29.1.2018 15:58:49

@Rukavicka a dojmy
Pred vložením svojich dojmov, som si ešte prečítal Tvoje a úplne súhlasím. Tá hra je funkčná, graficky a jednoduchosťou deťom prístupná, ale vidím tam nevyužitý potenciál - napr. rôznych záverečných bosov, nielen draka, troška rozmanitejšie príšerky a hlavne na dielikoch mohli byt aj nejaké pasce a podobne (lávová rieka, ktorú treba preskočiť, prepadnutie do jamy, prepadnutá dlažba, ktorá ukončí ťah - na tieto veci sa dali robiť obyčajné skill checky na hod X+. Keby si tvorcovia zahrali nejaký dungeon crawl podľa mňa by pochopili, že pestrosť a variabilita je základ tohto žánru.

Ešte sa teším na špeciálne schopnosti hrdinov, ktoré sme zatiaľ nehrali, ale fádnosť dielikov podzemia to nemení.
---
Asi to budem tie dieliky upgradovať po domácky. Nejakých bosov viem zobrať pre variabilitu z DnD kooperatíviek, nejaké prelepky s pascami by som tiež vedel dorobiť, tak uvidíme kedy to synovi začne pripadať jednotvárne.

29.1.2018 20:47:36 | Upraveno autorem (porovnej)

acedrac
Díky Acedrac. Dnes jsem přemýšlel, jestli s tím podzemím něco dělat, nebo to nechat být. Pokud budeš mít nějaký konkrétní nápad, jestli mohu poprosit, poděl se. Rád se nechám inspirovat.

29.1.2018 22:11:00

@Rukavička
Založil som na tie úpravy samostatné vlákno:
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/karak-7162/diskuse/herna-a-graficka-uprava-dielikov-podzemia-16314/

Inak aby to nevyzeralo, ze hra nemá pozitíva:
Ja vidím veľký posun u syna Jurka (5,5 roka) v tom, ze sa jednak učí počítať (zrátava, porovnáva čísla, učí sa ich vizuálne), ale hlavne je tam detská zvadavosť "idem objavovať, dúfam, že tam nebude drak", ďalej je tam rozhodovanie "idem bojovať s príšerou alebo objaviť nový dielik, kde možno bude poklad", ďalej plánovanie "hm, na poklad potrebujem kľúč, je na mape kostlivec-kľúčiar? áno, idem naňho, lebo potrebujem kľúč na truhlicu", idem sa liečiť/nejdem sa liečiť?

No a v neposlednom rade, je tam popri radosti (pozri akú mám sekeru) aj troška vyrovnávanie s neúspechom (prehratý súboj, zase rovnaké kúzlo, nenašiel som poklad).

29.1.2018 23:03:39 | Upraveno autorem (porovnej)

super pro pět let.

Koupil jsem pro pětiletého syna a splnila očekávání. Krásně se na tom učí počítat body na kostkách. Perfektní na učení počítání do dvaceti. Už při třetí hře bylo znát jak se zrychluje v počítání. Nahradíme tím člověče nezlob se. Roztomilé dětské provedení. Hra je do třiceti minut dohraná. Je to skvělá rodinná hra, doporučil bych tak 5-8 let. Náhoda super pro malé děti, já nacházel jen vysoké hodnoty příšer a syn (5 let) poklady a lepší štěstí na kostkách:)
Takže za mne fajn hra.

17.3.2018 19:12:04

RPG blizsie este mladsim

pre deti 6-9 to je idealna vec, vdaka tejto pristupnosti je to prelomova RPG hra. Dobry zaklad pre DrD, a komplexné RPG hry

10.12.2019 13:27:09

Pro děti ok, pro hráče ale příliš o náhodě
Tímhle mne poslední dobou hodně trápí bratr se synovcema. Sice to na první pohled vypadá, jako zajímavá hra, tak je to celé o náhodě. Nejhorší je začátek, pokud nemáte postavu, která má použitelné schopnosti, tak je to jen o tom, jestli se vám podaří vylosovat příšeru s dostatečně nízkým číslem a to pomocí 2xD6 přehodíte. Je to přesně ten typ hry, kdy jste plně v zajetí kostky a náhody. Je tu i snowball efekt, kdy za poraženou nestvůru dostanete zbraně, které vám zvyšují hodnotu hodu a tím je pro vás porážení dalších nestvůr snadnější. Děti to baví (teda pokud vyhrávají, pokud se vám x kol nedaří zdolat první příšeru, protože jste bez vybavení a z pytlíku se vám sypou potvory, které přehodíte jen několika málo kombinacema z 36 možností hodu, tak jsou i děti frustrované), ale pro náročné hráče to není.

6.12.2020 17:13:04

JanW
Nezlob se, ale když je na hře 7+ tak snad nečekáš, že to bude pro náročné hráče. Je to vstupní hra pro děti, osobně raději zahraji s malýma Karak a třeba Zombicide až budou o malinko starší.

6.12.2020 17:52:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Bastacka
Obdivuji tvou diplomatickou jemnost :-)

Každopádně je to super hra pro děti jako vstup do světa RPG dungeon crawler. Za pár peněz si odzkoušíš, zda by se vůbec tento systém líbil a hlavně....dá se hrát i s dětmi 6+ a to může říci málokterá hra z oblasti RPG dungeon crawler.

6.12.2020 18:57:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Ew

4,5
kludne aj 4 a pol rocna to zvladla .... mam odskusane

7.12.2020 08:21:52

4,5 rokou?
Cóžé? :D vy mě dáváte smělé naděje :-) mám kluka 3,5 a začínám ho seznamovat s prvními pořádnými hrami.

Zatím se sám skládá Project L :D

7.12.2020 08:37:55

Junior
tuhle hru hraje od 3,5 a teď ve 4,5 letech dělá úplně už rozhodnutí a došlo mu, že nevyhraje když porazí draka.
Některé postavy mi nepřijdou úplně intuitivní, ale když hraje za nějakého bijce, tak to má jednoduché. Je důležité hodně vykládat.
Jako hody nespočítá, ale podle množství teček už odhadne jestli to bude stačit na konkretní potvoru.

7.12.2020 10:43:40

4 roky
Hrajeme to se čtyřletým synem.
Samozřejmě to nehraje jako dospělý - jeho cíle se omezují na "musím porazit sekeráka (kostlivce se sekerou +3)", "musím porazit ledového mága" (z rozšíření Regent), "musím porazit draka".
Sbírání pokladů je jen "nutné zlo", když není nic lepšího na práci. Když mu někdo v bojové aréně sebere jeho sekeru, tak občas dojde i na slzičky :) Nelibě nese i to, když on objeví sekeráka, ale porazí ho někdo jiný (a pokud někdo takto upustí dýky, tak je odmítá sebrat, i kdyby se mu hodily, on chce prostě sekeru). Samozřejmě hody na poražení nestvůr počítáme za něj.
Prostě důležité je, že ho to baví (no, teď od konce září, kdy děti dostaly rozšíření Regent, tak to chce hrát prakticky denně). Vlastně ideální stav je, když dcera (6 let) vyhraje na poklady a syn porazí draka - všichni jsou spokojení.

Karak jsme začali hrát už před rokem a čtvrt, kdy dětem bylo 3 a 5 let. První rok jsme s nimi hráli bez prokletí (u toho se hádali "proč to dáváš mě?") a schopností postav, od léta už i s nimi - a třeba ty schopnosti si pamatují lépe než dospělí u všech postav včetně těch z rozšíření.
Takže i s malými dětmi to lze hrát, když se z toho udělá ještě víc náhodná hra :)
Jo a čtyřletý je stále občas schopen při přikládání dílku pobořit zbytek mapy - lepší to tam pokládat za něj.

7.12.2020 14:27:30

Vybíráme z Bazaru

Bios: Origins - insert
Bios: Origins - insert
Akt. cena: 280 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas