Kampak, mašinky?

xxxxxxoooo hodnoceno 10x (Seznam vlastníků)

Kampak, mašinky? - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 4 let
Herní doba: 15 min (reálná data)
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: dětská hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Efko
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2016
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Hádaly se mašinky, která dojede nejdál. „Nejdál dojedu já!“ křičela modrá mašinka. „Já jsem vytrvalejší!“ přidala se zelená mašinka. „Já dojedu klidně až na severní pól!“ „Pche, to nic není!“ vytahovala se červená mašinka, „To já, já dojedu až na měsíc!“ „To se uvidííí!“ zapískala žlutá mašinka. „Připravit ke startu, pozor, start!“

Kampak, mašinky? je soubor několika variant her, které děti naučí rozlišovat pravou a levou stranu, pomohou získat prostorovou orientaci, posílí paměť a zároveň je pobaví. Cílem hry je postavit pro svou mašinku nejdelší cestu.


Příprava hry:

Každý hráč si vybere jednu barevnou mašinku a k ní stejně barevnou kartičku nádraží. Kartičku si položí na stůl před sebe a na kolej si postaví mašinku. Dále se připraví kartičky s kolejemi, ideálně v poměru 2 zatáčky a 1 rovinka. Kartičky se zamíchají a poskládají kolejemi vzhůru doprostřed stolu mezi hráče.


Průběh hry:

Hru zahájí nejmladší hráč. Hodí kostkou, padne jedna z variant (L = zatáčka doleva, P = zatáčka doprava, šipka nahoru = rovinka). Vybere si vhodnou kartičku ze středu stolu, přiloží ji ke své trati tak, aby koleje navazovaly, a následně posune svou mašinku na poslední přidanou kartičku. Poté hází další hráč.

Kartičky se přikládají tak, jako by hráči seděli v mašince. Pokud padne varianta kartičky, kterou nelze přiložit k trati nebo daný symbol už není na hrací ploše, hráč ztrácí tah a pokračuje další hráč.


Konec hry:

Hra končí, pokud na hrací ploše už není žádná volná kartička. Vyhrává hráč s nejdelší tratí.


Další varianty hry:

  • Obláčky: Kartičky jsou otočené kolejemi dolů a obláčky nahoru (jako při pexesu).
  • Dráha: Cílem hry je dojet jako první na konec trati, kterou si hráči postaví hned na začátku.
  • Super dráha: stejný princip jako u Dráhy, navíc se „vyhazuje“ (posouvá o jednu kartičku zpátky). 
  • Hádej kolej: Cílem hry je získat všechny kartičky kolejí, které hráči hádají.
  • Do starého železa: Cílem hry je zbavit se všech kartiček kolejí na základě hodů kostkou.

Autor: Majdina

Vybíráme z Bazaru

Fuji Koro+playmat+figurky+insert
Fuji Koro+playmat+figurky+insert
Akt. cena: 860 Kč
Končí za: 15 hodin

Offcanvas