Jagged Alliance - The Board Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 8x (Seznam vlastníků)

Jagged Alliance - The Board Game  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 360 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: undefined
Vydavatelé: Underground Games GbR
Autoři: Jan Wagner
Marko Jelen
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jagged Alliance trochu jinak

Jsem velkým fanouškem série Jagged Alliance na PC. Hlavně tedy díly 1 a 2. Když se začalo mluvit o deskovce z tohoto světa, tak jsem jásal a těšil se. Pak se objevil KS, podíval jsem se na video, pročetl description, mrknul na kus gameplay a byl jsem rozčarovaný. Tohle přece nekopíruje herní mechanismy ani feel té počítačové verze...

Zkusím popsat, jak si myslím, že by JA desková hra podle mně měla vypadat, tak aby opravdu vycházela z té počítačové verze.

1.) Hra by měla být kooperativní. Hráči mají společný pool peněz, žoldáků a vybavení. Tvorbu postavy bych klidně úplně vynechal. Hráči by si mohli střídat za koho budou hrát. Jeden hráč by klidně mohl hrát na jedné mapě (v akci) klidně i za 3 nebo všech 6 žoldáků, když by hrál sám (1 hráč). Stejně jako v Zombiecide nebo v Pandemic Legacy (kde na začátku herní mapy si vybírám koho si vezmu do akce.

2.) Hra by byla koncipovaná do ucelené kampaně, tzn. v jedné partii bych mohl odehrát kus hry a příště bych pokračoval tam jsem skončil (stejně třeba jako u Descentu). Hra by nenutila hrát vždy ve stejném složení hráčů, prostě v průběhu kampaně by se mohl kdokoliv připojit nebo odpojit.

3.) Hra by byla rozdělená do taktické části (laptop) a akční část, která by se odehrávala na konkrétní mapě.

4.) V taktické části by se pracovalo s mapou celé země (ptačí pohled). Představuji si jí jako čtverec 30x30cm, kde by byla šachovnice 15x15 dílku (po 2cm). Na herní desce na jednotlivých dílcích by byly čtvercové žetony. Na začátku hry by byly otočené lícem dolů (fog of war). Přes dílky by byly naznačené jednotlivé města. Zkrátka stejně jako třeba v JA2. Vidím města, vidím doly, nemocnice, ale třeba už nevím kde jsou SAM zakladny. Na taktické mapě vidím skrytý pohyb nepřátel (červené dřevěné kostičky) a vidím pozici mích žoldáků (malé kartonové žetony s portraity jako jsou např. v Temném znamení). A vidím kostičky milicí (zelené, modré).

5.) V taktické části by byl k dispozici pool žoldáků, kteří jsou volní (bez práce) a je možné si je najmout. Každému žoldákovi je potřeba platit jeho žold a hlídat kdy mu končí smlouva. Zkrátka mikro-managment s herníma postavama, které mají hráči k dispozici. V taktické části bych je tedy mohl žoldáky vylepšovat, léčit jim zranění z bojů, trénovat s nimi milice atd.

6.) Poslední díl taktické části by se pak skládal s mikro-managmentu vybavení. Měl bych dostupný obchod a mohl bych si objednávat vybavení, případně prodávat to, co nepotřebuju. Nicméně nejdříve bych si musel osvobodit (první) letiště.

7.) Hra v taktické části by probíhala tak, že za 1 den mohou hráči udělat nějaké akce (1 akce pro každého žoldáka) a zároveň “zlá strana” udělá nějaké akce. Ta by byla řízená hrou (pohyb nepřátel, události pro určité dny apod.). Hra by na hráče měla trochu vyvíjet tlak, aby měli cílem, co nejrychleji osvobozovat zemi. Aby nečekali třeba 60 dní až se kompletně vyléčí nebo jim jeden osvobozený důl vydělá milion. Zkrátka to dobře vyvážit. Nebránil bych se i legacy systému, nějaké tajné krabičky nebo přelepování mapy apod.

8.) A teď se dostáváme k akční části. Takže když to nejprve shrnu. Hráči by se sešli u stolu, složili by taktickou mapu, tam kde naposledy skončili, nastavili by si počítadlo dní (tam kde skončili), vyndali by si z pytlíku najmuté žoldáky, peníze a vybavení. Pokud by cestovali do nějaké neodhalené lokace, tak by se hra přesunula do akční části. Cestovali by kupříkladu do sektoru G3, podívali se do almanachu a sestavili by si mapu z dílků podle pokynů (stejně jako třeba v Descentu). Akční mapa by mohla vypadat stejně jako na kickstarteru, jen by tam měli být teda i budovy. Hlavní cíl v sektoru je ho svobodit od nepřátel, získat nad ním kontrolu, najít vybavení, případně splnit nějaké questy, které v daném sektoru jsou (rozjet těžbu, někoho zachránit, něco někomu donést apod.) Žoldáci by si zranění mohli krátkodobě vylečit v akci, ale aby získali dostatek akčních bodů do dalších map museli by se doléčit i v taktické části. Pro zjednodušeni by se neřešilo jaké vybavení se nachází v sektoru, zkrátka to co hráči najdou si zařadí do balíčku s vybavením a mají ho k dispozici pro všechny své žoldáky.

Ano, zní to složitě, ale věřím že by se to dalo udělat v tomto duchu. Co si o tom myslíte? Jak by JA deskovka měla vypadat podle vás?
6.11.2017 08:49:29

JA
JA byla (a je) moje nej pc hra spolu s Incubation a vůbec tahové strategie.
Pro mě osobně managment žoldáků(hlídání jejich smluv,kupování) bylo nutné zlo.Spíš mi vyhovoval styl Incubation.Prostě vzít bandu ozbrojenců a vystřílet co se dá.
A to taky očekávám od deskové hry.
Vím ,že někteří to nemají rádi,ale u této hry bych bral i appku.
Třeba pro mapu cestování a postavení nepřátel.

6.11.2017 21:00:57

tablet
Jo, kdyby byla taktická mapa v mobilní aplikaci, tak by to dost usnadnilo managment hry. Pro mně najímají a starání se o žoldáky byl základní princip hry. Je vidět, že ta hra měla více rovin a každého v ním bavilo něco jiného. Já zase neměl rád, prohládávní mapy v akční části, kdy jsem musel procházet každou bednu nebo hledat posledního vojáka na mapě.

7.11.2017 09:05:58 | Upraveno autorem (porovnej)

To Bartoloměj
Pro mě osobně byla nejlepší složkou hry její, jak ty říkáš, "akční část", tedy boj na mapě. Hlavně jeho taktická hloubka - systém akčních bodů, terénní výhody, prostřelitelnost překážek, vyčkávání atd. Management charakterů a vybavení to celé propojuje a dodává tomu komplexnost v kampani, ale není to to, čím mě k sobě hra přitáhla.
To ale neznamená, že nechápu tvůj pohled na věc.
Každopádně mám pocit, že v podobě, v jaké je JA boardgame na KS, mi nenabízí o moc víc než nostalgické téma.

7.11.2017 13:13:26

kubicvak
Co se týka pc hry ,tak přesně jak píšeš.
Jinak já ks kampani věřím,už jsem podpořil a věřím ,že propadák to nebude.

7.11.2017 15:09:56

JA
Tak na to jsem zvědav. Taková srdcovka, že mám strach si zážitek z taktických orgií PC hry "kazit" deskovkou, která NIKDY nemůže pokrýt možnosti právě PC verze. Mimochodem JA+ JA2 právě na GOGu ve slevě!

8.11.2017 15:37:58

JA po prvním odehrání
Ahoj,

myslím si, že většina bodů, které jsi popsal nakonec ve hře je. Chybí jen placení žoldákům a hlídání jejich smluv. Ale myslím si, že by to bylo pouze navíc a celá mechanika nepřátelské hrozby by se musela předělat. Což si myslím, že není nutné, protože funguje dobře. Jediné, co mi tam stejně jako tobě chybí je boj uvnitř budov. Ale to by sis asi mohl klidně dodělat do své kampaně... takže držím palce:)

28.5.2019 11:58:27

Vybíráme z Bazaru

Lords of Cannabis
Lords of Cannabis
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas