Království divů

xxxxxxxxoo hodnoceno 39x (Seznam vlastníků)

Království divů - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Frédéric Guérard
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Sólo mód

Ahoj, zajímalo by mě, jaká část zájemců to plánuje hrát čistě v sólo módu. Wonderful World jsem nehrál, tak jestli mi můžou zkušenější říct, zda v tom vidí plnohodnotnou sólo hru.

 

4.5.2021 11:08:48

Jako určitě bych chtěl i solo vyzkoušet, protože v IaWW funguje skvěle. Ona ta hra je vlastně solitér, je jedno, v kolik lidech hraješ, jediná interakce je předávání karet, neškodíš si, nic. V sólu jsem odehrál všechny scénáře ze základu, 1 z rozšíření a k tomu několik obyč her. A je to fakt fajn, máš na to čas si rozmyslet, co chceš stavět, a víc i vnímám jakože to téma/ilustrace karet, které jinak většinou řešíš jen pro jejich barvu/zdroje.

Nevím, jak bude vypadat sólo v IaWK, když tam je jiný systém dobírání karet, takže těžko říci, ale mám backnuté Legends, a i když to většinou budeme hrát s manželkou, tak sólo určitě ozkoušet chci. Jestli už je někde nějaký playthrough, dejte vědět. Já na několik videí koukal jen při startu kampaně, a to byly jen ukázky (a ještě jen některých modulů, třeba ten Conquest jsem ještě neviděl).

- - -
Deskovky, nebo videohry? Toť otázka.

4.5.2021 11:22:01 | Upraveno autorem (porovnej)

IaWW v solo hře funguje dost jinak. Jsou scénáře, kde musíš postavit předem určené karty. Draft úplně odpadá a místo toho jsou nová pravidla co s kartama dělat.

Upřímně, nejsem příznivec abstraktních solo her. Když to nedává žádný příběh, je to pro mě jen jakési mozkové cvičení. Asi jako vykládat si pasiáns nebo řešit sudoku. U téhle hry to není jiné. Pokud tě ale baví optimalizační rébusy s náhodou, v jednom to bude fajn.

4.5.2021 11:38:24

IWW je dost dobre zahrat sa aj solo. je to cca soliter. mozes to hrat aj kvoli vitazstvu/prehre, no je to aj dobre kvoli ukazaniu/preskumavaniu moznych kombinacii v hre a celkovo, viac sa aj vies ponorit do temy hry. proste, je to dobre. a hlavne nie si tlaceny spoluhracmi, ze uz si zas na tahu. a trosicku nesuhlasim s Jonashom: v standardnej hre interakcia medzi hracmi je. len ju nevidno na prvy pohlad ako u mnohych, aj podobnych hier. :)

(je vhodne sledovat ake karty idu okolo, kto co draftuje, na co sa sustredi, co jednoducho musis spalit, ci dosiahnes/resp ci sa oplati supremacy bonus v danej produkcii,… atd. akoze, mozes to hrat solo aj ked hru hrate v partii pri stole, ze na svojom piesocku, no na vitazstvo to bude stacit malokedy.)

IWK mam podobne ako Jonash backnute, samozrejme v legend.  tesime sa tesime. snad to solo v IWK bude tiez ok. ja si ho zahram urcite :)

4.5.2021 11:43:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Petriq: Jasně, interakce je to, co pustíš soupeři, to jsem psal i kdysi sem do hodnocení, ale je to děsně málo. Většinu her hraju ve dvou s manželkou a tam si každý jede to svoje. I ve více lidech jsme to moc nesledovali, protože se to usledovat nedá, kdo co zrovna potřebuje. I proto pro mě hra dvou hráčů či sólo (ano, dobírání karet je řešeno jinak, ale za mě chytře) je u IaWW ten ideál.

Ale abych to ještě poupravil, chybí tam jakékoliv přímé škodění si (odhození té či oné karty fakt nepočítám). Ze zkušenosti sice vím, že málokomu se to ve hře líbí (aspoň s lidmi, co hrávám), ale u hry tvářící se jako civilizační (ač to je hodně, hodně abstraktní a vlastně jen zdání) bych to čekal. Ale zase “svět” je vystavěn tak, že všechno je růžové a války skončily.

V tom bude mít výhodu IaWK. Ať už tím, že je čistě pro dva, tak různými módy, kde je přímo nutné si škodit (ty monstra, hrozby, kalamity, Conquest [aspon jak to chápu]) a interakce skrze to předávání si karet ne klasickým draftem a blufování je někde jinde. Takže pak je otázka, jak tohle může v jednom člověku fungovat. Tam oproti IaWW ten rozdíl cítím poměrně velký.

Obecně doufám, že nad všema modulama přemýšleli a budou dobře hratelné, že to není dělané jen na oko, kolik toho hra nabízí, ale ve výsledku pak bude člověk točit jen 1-2 z těch celkových 4.

- - -
Deskovky, nebo videohry? Toť otázka.

4.5.2021 13:39:31

Tak jasně, rozhodne-li se člověk neřešit hlavní bod interakce mezi hráči, tj. nesleduje, co mají ostatní, je to solo hra. Moje zkušenosti z her v 5ti jsou ale, že je těžké urvat jakoukoli převahu, je boj o každou zajímavou kartu. Solo tak bude jen o optimalizaci konverzi zdroju. A na to tu je Arnak:-) V této verzi to snad bude jiné, když i ten systém dost pozměnili, aby si to ve 2 nemohli hráči jen jednoduše rozdělit.  

4.5.2021 18:03:18 | Upraveno autorem (porovnej)

Už jsem sólo vyzkoušel, zatím jen v režimu Quest a je to fajn, podobně jako u IaWW. Tohle byla jen obyč hra, bodů jsem ale nedal ani na bronzovou medaili, ač jsem karet postavil dost. Přijde mi, že se tu nedá skórovat tolik jak ve Světu, třeba ty žetony vojáků na konci žádné body nepřinášejí. Ale využíváte je právě pro splnění questu či v jiném modulu pro poražení hrozeb - to dnes zkusím. Také je k tomu 6 scénářů, které upravují hru samotnou, to bude jistě zajímavější. Braní karet je vymyšleno imho docela v pohodě,. doporučuju mrknout do pravidel, co tu jsou v CZ ke stažení. Na konci hry jsem měl projitou asi půlku balíku.

- - -
Deskovky, nebo videohry? Toť otázka.

27.11.2021 08:30:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Sám si odpovím na dotaz. Sólo rozhodně plnohodnotná hra není, bohužel. Možnost kouknout se v průměru jednou za kolo na face-down kartu má dopad na rozhodnutí jen v krajních případech. Jakmile zaplatíte za otočení karty a vykoukne na vás kalamita, tak berete druhou nabídku (pokud stejně berete první nabídku, tak nedávalo smysl použít otočení). Přijali jste druhou nabídku a k první přidáváte face-down kartu, což z ní dělá ještě rizikovější volbu.

Z tohoto bodu buď bezmyšlenkovitě berete pouze nabídku face-up karet nebo se do face-up nabídky dostanou podprůměrné karty, což vás donutí vzít face-down karty. Takže bylo úplně irelevantní, zda jste face-down vzali na začátku nebo na konci

Možnost otočení dává smysl pro rozhodování při poslední volbě nebo při dopočítávání zbývajícího počtu kalamit.

 

=čistě dvojkovka

1.12.2021 22:58:27

Někdo z vývojářského týmu psal, že bez riskování, používání spy žetonu a braní karet z nabídky, kde jich je víc, nemáš šanci dosáhnout vysokých výsledků (na BGG se řešilo, jak je těžký získat medaili). Já za sebou mám už 5 sólo partií ve všech režimech a maximálně jsem zatím dal několikrát bronz (a jednou byl kousek od stříbra). A teď ještě doplnění:

  1. Může pro tebe být výhodnější si vzít kalamitu (za -4 VB), když tím získáš kartu, jež ti bodů přinese ještě více (může to být i o dost víc, třeba nějaký ten násobič) či důležité kystallium, které potřebuješ k dodělání jiné hodnotné karty.
  2. Několik karet v modulu Quest má možnost, že se zaplacením vojáků některé kalamity zbavíš.
  3. Jeden z rádců v modulu Advisor ti umožní též zbavit se kalamity.
  4. V modulu Menace tam vlastně do toho s tím jdeš, protože žetony vojáků utrácíš jen a pouze za porážení hrozeb (které nahrazují kalamity), tzn. když to máš dobře pořešený, tak se dostaneš k více kartám a hrozby pak po produkční části můžeš porazit a nebudou ti dál škodit (tam záleží, o jakou jde, já hrál zatím jen proti množícím se krysám, které mimo minusových bodů nic nedělají).
  5. Pouze modul Conquest sám o sobě nemá možnost, jak se kalamity zbavit. Takže tam (stejně jako u 2.-4.) platí i dál možnost 1.

@macromicro 

- - -
Deskovky, nebo videohry? Toť otázka.

2.12.2021 07:56:57 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

The Tea Dragon Society Card Game
The Tea Dragon Society Card Game
Akt. cena: 320 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas