Infinity: A Skirmish Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 15x (Seznam vlastníků)

Infinity: A Skirmish Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná
Čeština: není
Vydavatelé: CORVUS BELLI
Autoři: G. Levi
Gutier Lusquiños Rodríguez
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Ahoj,

procházím si pravidla a nějak mi není jasné co dělá schopnost "Not Impetuous"

Dále bych se chtěl zeptat jestli správně chápu schopnost "V: Courage". Podle mě se s touto schopností neháže Guts roll.

Dík za odpovědi :-)
24.11.2011 09:21:57

munice
nejak mi unika proc se u nekterych zbrani uvadi N/AP. samozrejme AP munice se lisi od normalni, ale v podstate nevidim duvod proc bych mel mit normalni, kdyz muzu AP. co jsem prehlidl?

24.5.2012 12:24:04

munice
mění se počet kostek v dávce.

6.6.2012 18:11:36

Kampaňová kniha
Příští měsíc vyjde nová kampaňová kniha. Nové jednotky. Prostě masakr.

29.7.2012 21:53:08

miniatury
voni prostě každej měsíc vydávaj hezčí a hezčí modely, nevím jak to dělaj.

29.7.2012 22:29:21

nejasnosti
Snažím se nějak vstřebat pravidla, ale mám nějaké nejasnosti už u základních věcí:

1) Vítězství v konfrontačním hodu u střelby - model A střílí na protivníkův model B dávkou 3 ran a ten mu to vrací jednou ranou v ARO. Oba modely mají dejme tomu BS 12. Ačku padne 9,6,5, Bčku padne 10. Znamená to, že A neuspěl ani jedním hodem a dokonce si sám musí jednou hodit na pancíř, nebo úspěšný hod Bčka maže jen jeden zásah Ačka a B si hází 2x na pancíř? Nebo je to nějak uplně jinak?

2) ARO - když jeden model reaguje na jiný ARO, může stejný model při dalším orderu (ve stejném tahu hráče) znovu vyhlásit ARO na stejného protivníka? Opět příklad - model A se po prvním krátkém dostane do výhledu modelu B, ten vyhlásí ARO-střelbu, model A dá jako druhý krátký také střelbu. Vyhodnotí se výsledky střelby a oba modely přežijí. Pak aktivní hráč přiřadí další rozkaz znovu modelu A a pohybuje se dál ve výhledu modelu B - může tedy B na něho znovu vyhlási ARO?

Děkuji za případné objasnění

14.8.2012 21:22:35 | Upraveno autorem (porovnej)

Micc
1) Opravdu to bude tak, že A neuspěl ani jedním hodem a B mu může ustřelit palici. Prostě vyhrát v konfrontačním hodu může pouze jeden.
Když to nějak shrnu, tak v konfrontačním hodu vyhraje ten, kdo:
1. hodil kritický úspěch (cílové číslo je 13, padla 13)
2. hodil na úspěch víc, než soupeř (A měl cílové číslo 10, B měl cílové číslo 12, A hodil 2 a 8, B hodil 11, vyhrál B - provede se jen akce B, A má smůlu)
3. hodil úspěch a soupeř ne.
V případě shody (oba mají kritický úspěch, oběma padne na kostce stejné číslo - bez ohledu na cílové číslo) vyhrává ten, kdo má vyšší testovanou vlastnost. Když je i ta stejná, nevyhraje nikdo a akce se vyruší.

2) Platí jednoduché pravidlo - jeden model má na jeden order jedno ARO. Takže v tvém příkladu by B mohl znovu vyhlásit ARO na A. Jen si dej pozor na časování vyhlášení ARO:
1. Soupeř ohlásí první část rozkazu nebo dlouhý rozkaz
2. Pokud splňuješ podmínky pro ARO, musíš ohlásit, zda ARO chceš nebo ne a deklarovat jaké
3. Soupeř ohlásí druhou část rozkazu
4. Akce se vyhodnotí
Pokud v kroku 2 podmínky nesplňuješ, ale začneš je splňovat později (např. model se dostane do výhledu), musíš ohlásit ARO jakmile začneš podmínky splňovat.
Jinak nejsi omezen počtem ARO za tah, když soupeř dá figurce A postupně 10 rozkazů a figurka bude celou dobu ve výhledu tvojí figurky B, má B 10 ARO.

15.8.2012 19:35:09

aradrauq
Díky moc :-) Ad 1) jsem si to myslel, jen jsem si to chtěl potvrdit. Ad 2) Právě že mi nějak v pravidlech uniklo, že máš jedno ARO na jeden order (resp. má ho každá jednotka která splňuje podmínky pro ARO), ale je to celkem logické.

Btw. čím hlouběji pronikám do pravidel, tím víc se mi tahle hra líbí. Základní pravidla nejsou až tak složitá, ale jsou tady mrtě různých vlastností, zbraní a vychytávek, které sice na jednu stranu jsou šílené na zvládnutí, ale na druhou stranu dávají ohromnou variabilitu. Z původního záměru hrát jen s minijednotkami do 150 bodů se mi to šplhá na 200 (a to jsem ještě ani nezačal hrát :-) a jak se tak seznamuji s možnostmi jednotek tak to pomalu na těch 300 asi taky dotáhnu, abych měl aspoň 6 SWC do výbavy.

15.8.2012 20:08:35 | Upraveno autorem (porovnej)

další dotaz :-)
Můj další dotaz směřuje na kryty. Ve většině situací je to vcelku jasné, jen např. když hraju s terénem, kde mám např. průchozí budovu, obránce stojí uvnitř budovy (nedotýká se stěny podstavcem), útočník na něho střílí z nějaké vzdálenosti oknem - neuplatní se tady modifikátor krytu vůbec stejně jako při střelbě venku, nebo je zde vhodné použít mod -6 jako pro bunkry a střílny. Nebo např. když střílím na protivníka skrz budovu (např. protilehlými okny) tady taky neuplatňuji žádný modifikátor? A na střelbu na model, který je v kontaktu s terénem typu střílna je skutečně cekový mod -9 (to je krutý :-) např. standartní Rifle na vzdálenost 20 palců nemá žádnou šanci na zásah)

7.11.2012 14:16:24

další dotaz
Běžně to hrajem tak, že skrz okna nestřílíme a nebo by tam měl být MOD -6 či pokud je v kontaktu -9.
Tak je to logický, že se kryje.

Co se týče rifle, tak záleží, kdo z ní střílí.
Třeba taková Panoceania je na tom líp. To už je lepší to zkusit napřímo.. třeba plamenomet, hacking nebo nějaká jiná sranda tohoto typu

14.11.2012 12:07:15

Micc
ano, ta hra má zábavnou variabilitu :) A s kampaní je to mazec.

14.11.2012 12:07:57

dotaz
...úplně náhodou jsem narazil na tuhle hru a zatím s ní jen experimentuji a měl bych dva dotazy - první se týká dýmovnic - jak dlouhý mají efekt? V pravidlech jsme našel, že trvají po dobu tahu hráče, který je použil, nicméně co to znamená? Trvá zadýmení jen po dobu aktivního tahu, nebo i v době, kdy je hráč reaktivní?

druhý dotaz je trochu mimo, nicméně při procházení statistik postav mi nesedí údaj, že ve starterech jsou sestavy o cca. 125bodech - konkrétně Aleph mi vychází hodně přes 150, což je docela nadstřelený, nebo mohou být ve statistikách (infinitypool) chyby?

jinak musím hru ocenit - systém ARO je příjemně přehledná varianta "řetězce reakcí", kvůli kterému jsem zavrhl hry od Ambush Alley Games, třebaže navzdory šílenému kvantu kostek přece jen byly dost taktické a co připomínalo sprostej "dice fest" při netaktickém přístupu končilo hodně rychle..., ale řešení řetězce reakce na reakci na reakci akce... aaargh! :-D škoda, že oproti hrám jako třeba Necromunda/Mordheim v Infinity není prostor pro "personalizaci" teamu...

27.11.2012 22:04:46

black-eyed
Jestli se nepletu, tak pokud hodíš kouřový granát ve svém taku (jako aktivní hráč) trvá jen do konce tvého tahu - v podstatě slouží na pokrytí tvých postupujících jednotek. Hodně se to používá k pokrytí jednotek určených k boji zblízka, které se prostě potřebují dostat k soupeři. Pokud granát hodíš v ARO (jako reaktivní hráč), trvá do konce soupeřova tahu. Viz wording: "The Smoke curtain will remain throughout the turn of the player in which it was thrown, and the Template is removed when the turn finishes." - tedy kouř trvá do konce tahu hráče, v jehož tahu byl použit.

Co se týče starterů, tak poravdu některé jsou "dražší". Ono to souvisí s tím, že ve starteru je vždycky šest postav a ALEPH má prostě dražší jednotky.

A personalizace je možná až teď nově s kampaní a jen u Spec-ops jednotky. Zatím s tím ale moc zkušenosti nejsou, pokud vím.

27.11.2012 23:58:43

diky za info
diky, jsem si prave s tema granatama nebyl uplne jistej, jak jsou mysleny... ale tohle "kratke" trvani mi pak pri delsim premysleni prislo logicke jako "pouze" prevence aro...

ty startery mne prave zarazili, protoze nez se do neceho zbrkle vrhnu, nejprve "nanecisto" testuju, takze jsem si udelal cvicne dva "startery" z papirovych figurek a cele to zmensil z 28 na 18 mm, abych otestoval skutecnou "funkcnost" systemu - uz jsem toho zkousel hodne, jak jsem psal, Necromundu, Space Hulk (po upravach) system Ambush Alley games, Dogs of War (uchylne statistiky a pocitani jednotlivejch naboju - uplne zcestne...), posledni verzi Battletechu a tam strety ultralehkejch mechu (uz ani nevim, jak se tam jmenovali) - spis jen tezky brneni to byly a radu dalsich "fan made" systemu, resil i vlastni at uz s kostkou, nebo i zcela bez kostky (uplne pitomej napad - prekomplikovanost hromady vzajemnejch vztahu a nebo naopak prilis primocara matematika na takticky boj, kde prece jen hraje nahoda daleko vetsi roli, nez ve stretu na vyssi takticek urovni) a tak mne Infinity lakalo a abych pravdu rekl, zaujalo... A prave pri propocitavani starteru mi Aleph nevychazel a to opravdu o hodne, tak, ac mne tahle frakce opravdu laka, tak na experimentovani na urovni starteru jsem ji zavrhl, protoze mi prijde jako prilis silny protivnik pro ostatni startery a zase nechtel jsem, system neznaje, hned bastlit "testovaci sestavy"... (tak jsem skoncil u experimentalni ariadny a nomadu a ty jsou vzajemne hratelny)

Ta personalizace mne zajimala hlavne proto, ze bych si system Infinity modifikoval treba na realny boj, popr. sem tam "fan mod" ala Appleseed, Vexile nebo Ghost in the Shell a kompletne delat vlastni statistiky postav a ceny vybaveni, kdyz se clovek nema poradne ceho chytit, by mohlo docela neprijemne cely system "ustrelit" mimo a zase sahodlouhe porovnavani jednotek, cen, vybaveni a odhadovat vzajemne vztahy... moc prace na malicky experiment, nebo naladovou obcasnou "fan" akci... nicmene diky za info, mrknu po te kampani ;-)

29.11.2012 23:02:39

black-eyed
JJ. startery mají různou bodovou hodnotu, se synem doma hrajeme Haqquislam, který má ve starteru dokonce jen okolo 119bodů vs sektoriálka Shasvastii která má 157 bodů (a vzhledem k bodům o 0,5 přepálenej SWC). Ale protože se armády staví na body, není problém rozdíl dorovnat 1-2 figurkami (ať už přidáním či odebráním).

30.11.2012 07:44:26

Micc
Pokud je třeba dorovnat body ze starteru, tak stačí i jen vydefinovat figurky jako něco jiného (respektive stejná jednotka, jiná odbornost). Se starterem Haqq se bez proxování typu "tenhle figurka vypadá jako ghulam, ale ve skutečnosti je to fiday" jde dostat na nějakých cca 140 bodů.

NAFFATÛN Rifle + Heavy Flamethrower / Pistol, Knife (12)
GHULAM Rifle + Light Grenade Launcher / Pistol, Knife (14 | 1)
GHULAM Hacker Rifle + Light Shotgun / Pistol, Knife (25 | 0.5)
GHULAM Lieutenant Rifle + Light Shotgun / Pistol, Knife (13)
JANISSARY Doctor AP Rifle + Light Shotgun / Pistol, CCW (49)
HUNZAKUT Sniper Rifle, Antipersonnel Mines / Pistol, Knife (25 | 0.5)
138 Points | SWC: 2
ARMY CODE: eNozMVQ1VAPCGlM1IzBpBiYtgKShCVjI0BIkDwCxSAi4

Nicméně uznávám, že hratelnost takové bandy není zase o tolik lepší, než hratelnost "čistého" starteru.

30.11.2012 11:57:38

aradraug, micc
a tak mne slo o to, ze kdyz jsou brany startery jako "optimalni start", tak pro testovaci ucely vyjit z nich, protoze uz ted je mi jasne, ze po Novym roce se vrhnu na Aleph a starter nevyuziju, pujdu cilene... jen jsem resil, kterej "testovaci" starter odimporvizovat a Aleph mi bodove vyskocil na 172 bodu a to uz je krutej nepomer (ano, tam to dela asura, kterou by pro bodove srovnani nebylo tezke nahradit, ale jak rikam - startery jsem resil pro testovaci provizorni ucely, aby to nebylo o tom, ze si zbastlim dva teamy, kdy ten "fav" bude mit nechtene navrch, protoze ho tak podvedome budu patlat :-) jak jsem psal, nakonec padla volba na ariadne a nomady (bakunin) a ty jsou vzajemne celkem pekne hratelne :-)

30.11.2012 14:16:12

black-eyed
Mimochodem, na Infinity si dávej pozor. Základní pravidla jsou naprosto primitivní. Peklo přijde, až začneš používat veškeré vychytávky a schopnosti jednotek, to ti půjde hlava kolem. A dá dost práce naučit se veškeré věci využívat efektivně...

30.11.2012 14:19:07

aradraug
jo, to uz jsem si stihl vsimnout :-D - proto planuju drzet se i s armadama bodove pri zemi (ne kvuli uspore, ale kvuli hernimu casu, zmatku ve skillech a taky proto, ze hledam neco opravdu taktickeho a prilis mnoho jednotek je spis na skodu - zvlaste v tak relativne malem prostoru bojiste)... ono je to de facto logicky, omezenou perzonalizaci, tedy nemoznosti nakoupit vybaveni a ziskat spec. vlastnosti (v porovnani treba s Necromundou, na ktere jsem dost ulitaval) se musi logicky odrazit v hromade vlastnosti na postavach "natvrdo"... docela obdivuju tvurce, pac sice jim to dava prostor pro dalsi a dalsi edice, nicmene vzajemne vyvazovani musi byt docela narocne...

30.11.2012 20:58:47

ARO a zbraň se šablonou
mám další dotaz a sice na zbraňe využívající šablonu, např. chain rifle: zbraně využívající šablonu nevyžadují BS hod, zasahují automaticky. V pravidlech pro ARO je v souvislosti s Alert skillem uvedeno, že při využití skillu, kdy není vyžadován hod není Face-to-Face hod vyžadován - platí to i pro zbraně se šablonou? resp. Pokud figurka s šablonovou zbraní, např. chain rifle, vyhlásí pohyb a střelbu a jiná figurka chce reagovat střelbou - lze to vůbec provést? Použijí se pro F-t-F BS parametry zúčastněných figur, nebo ta s šablonou automaticky uspěje? A z druhé strany, pokud je na jakoukoliv akci střelbou reagující figura vybavena zbraní využívající šablonu - používá se pro FtF její BS parametr, nebo automaticky uspěje?

U plamenometu je uvedeno, že proti němu není FtF hod, jen normální hod, z toho bych pochopil, že mohou zasáhnout a zranit oba dva účastníci, nicméně toto je uvedeno jen u plamenometu a ne u ostatních "šablonových" zbraní... vzhledem k velikosti a členitosti bojiště a velikosti velké šablony mi to přijde jako dost brutální výhoda...

25.12.2012 11:39:49

Vybíráme z Bazaru

Vítejte na měsíci
Vítejte na měsíci
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas