Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Období kolonizace |
Herní kategorie: | desková hra, válečná |
Čeština: | vydání ohlášeno |
Vydavatelé: | Fox in the Box GMT Games |
Autoři: | Ananda Gupta Jason Matthews |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
Dojmy
Dojmy jsou perfektní, jedna z nejlepších her co jsem kdy hrál. Základní gameplay loop je snadná k pochopení a velmi zábavná, složitost a hloubku pak přínáší množství různých victory conditions a strategií, jak získat vítězné body. Pravidla však obsahují velké množství výjímek a drobných pravidel, se kterými hráči musí počítat a minimálně prvních pár her bude velmi dlouhých.
Dojmy
zial sme to nestihli dohrat do konca ale dojmy su zatial vynikajuce. Oproti TS to nieje take priamociare, mapa mi pride komplikovanejsia a menej prehladna, potrva par partii kym si ju clovek osvoji.
Bodovanie prebieha kazdy turn bez bodovacej karty, takze je predvidatelnejsie a nestane sa (ako v TS), ze si clovek potiahne ruku plnu bodovacich kariet coz ho casto na cele kolo hendikepuje. Celkovo je nahody v hre podstatne menej ako v TS. To moze byt ale vnimane rozne.
V pravidlach je zatial zopar dier, odporucam stiahnut si z BGG Corrections a preluskat si fora otazok na pravidla.
dojmy
Absolútna pecka.
Myslím, že je ešte komplexnejšia ako "Studená válka" (Twilight struggle), aj keď majú veľa spoločného. Páči sa mi, že tu už nie je žiadna kocka, v IS je viac možností, čo znamená viac vecí na zváženie, a "väčší struggle", čo spraviť. :)
Toto bude na stole veľmi často, a dovolím si tvrdiť, že má potenciál vyšplhať sa nad Twilight Struggle v rebríčku BGG.
----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry
Gaspar
Pripravujem aj videonávod, a tentokrát aj v slovenčine, vrátane všetkých ujasnení od autora. :)
Len nebude hneď, na stole mám veľa nových vecí.
----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry
dojmy
Já jsem vyzkoušel, zahrál pár kol a nemusím to hrát. S Twilight Struggle bych jí ani nesrovnával, kromě autorů toho s ní nemá moc společného.
Spíš jsem měl pocit, že hraju hru od Vitala Lacerdu - ve svém tahu zahraji menší akci, hlavnou akci, k tomu někdy kartu a když se zadaří tak to podpořím ještě ministry kartou a pak ještě použiju tenhle dílek. Dnes již spíš preferuju přímočarejší hry.
Mapa je máličko nepřehledná a pravidel hodně. Na druhou stranu, když ty pravidla dáte (nedal jsem) a zaujme vás téma (nezaujalo mě), tak máte hru, která má opravdu atmosféru souboje 2 globálních supervelmocí. Hra je to dobrá, ale složitá a to mě odradilo.
fuchso
Nemajú moc spoločného?
Dvojkovka, hrá sa na mape sveta, hráči ukladajú na políčka svoje vlajočky, a snažia sa získať prevahu v regiónoch - základ je úplne rovnaký v oboch hrách.
V TS sa hrajú karty udalostí, a z nich buď udalosť alebo operačné body.
V IS sa hrajú operačné body, a občas udalosť.
V TS má každý hráč jednu headline kartu v každom kole.
V IS majú hráči dve ministerské karty na dve kolá.
V IS sú navyše vojnové kolá, čo v TS nie je.
Takže sú si podobné až moc, ale súhlasím, že IS je komplexnejšia a náročnejšia hra. Mapa je neprehľadná iba na prvý pohľad, na ten druhý a tretí je geniálne navrhnutá.
IS je hra, ktorá vyžaduje, aby ju hráč objavoval. Ak na to nie je chuť, OK. Komplexnosťou určite TS prevyšuje, je treba mať na zreteli veľa vecí, to je pravda. Ale ukrýva v sebe skvelý herný dizajn. :)
----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry
podobnost
ano, podobnost tu je velka. Velmi podobny je napr ten pocit, ze hrac potrebuje riesit vela veci naraz, ale to nejde a musi si spravne urcit priority. Niekde to skratka musi pustit aby inde zatlacil.
Len to pocitanie prevah je omnoho zlozitejsie a casovo narocnejsie. Je menej regionov, ale v tych je viacej policok a este treba ratat aj obchodne komodity a idealne aj bonus na nasledujuce vojny. Pricom pestrofarebnost mapy a zetonov z toho nerobi jednoduchu zalezitost. Hrozim sa toho to hrat s nejakym APckarom. Ten z toho urobi hru na cely den. Iste, castym hranim sa toto vsetko zjednodusi, ale caste hranie pri tak dlhej hre asi nebude.
SV sa da zahrat pri skusenych hracoch aj na plny pocet turnov do 3 hodin (cez vassal za 2) tu to nevidim na menej ako 5 hodin u zaciatocnikov urcite viac.
Okrem ineho aj odstranenie kocky mi naozaj trochu presuva tuto hru z kategorie "radoby wargame" do kategorie "tak trochu euro".
Krkolomnost a deravost pravidiel (+nejake tie chybky na kartach, zetonoch a mape) je asi klasika pri takejto novinke. Zazrateho hraca neodradi a dalsi print to vyriesi.
Na druhu stranu je tu mnozstvo zaujimavych mechanizmov s ktorymi sa da pracovat. Len sa to clovek musi naucit.
Mne sa to zatial paci, asi aj koli silnej teme a tomu pocitu tvorby alternativnej historie.
Pravidlově to není zas taková složitost a hrůza, obzvlášť teď, kdy je k dispozici video z hraní od Nithranie - mimochodem za něj obrovský dík @Cardinalle a celému Nithrania týmu, jste skvělí! V pravidlech v balení hry se hledá blbě, to je pravda…
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Firefly – 10th Anniversary Collector's Edition
Akt. cena: 299 €
Končí za: 12 dnů