Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 654x (Seznam vlastníků)

Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Korea Boardgames
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Winds of Winter expansion

Nedávno jsem narazil na bgg na fan verzi pro 9 hráčů, která se jmenuje Winds of Winter. Děj se tuším odehrává v 5. knize Tanec s draky. Čas je solidní 4-5 hodin v průměru a grafika mi připadá úžasná. Pravidla se nijak nemění krom toho, že se od čtvrtého tahu do hry přidává 4. balíček westeros karet.
Vlastnoruční výrobě moc nevěřím (dal bych nabarvení figurek, ale na výrobě karet atd. by už bylo dost znát že sem to sám lepil na koleně), a tak bych se chtěl zeptat jestli nevíte, jaká firma by to mohla vyrobit v solidní kvalitě, co bude odpovídat základní hře.
Tady jsou odkazy na stránky autora a bgg.

http://enter-there.com/instructions/
http://boardgamegeek.com/thread/1099611/winds-of-winter-an-extensive-pnp-expansion-for-9

17.5.2014 19:25:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Vlastní verze, Pobočník Krále a Aliance
Tak se mi podařilo najít někoho, kdo by to vyrobil. Pak jsem se ale mrknul na ty soubory a napadlo mě, že bych změnil tohle a tamto. Nejdřív jsem změnil pár obrázku na kartách, no a skončil jsem u toho, že jsem vytvořil vlastní verzi pro 10 hráčů ;)

Vytvořil jsem pár nových mini-expanzí. První jsou Aliance, které umožňují hráčům vytvářet spojenectví, vstupovat na spojencova území a vyhrát společně hru. Hráči sice formují aliance, ale ty můžou být snadno zrušeny, takže mezi spojenci bude cítit paranoia stejně jako v příběhu. Druhá je Pobočník Krále, který do hry přidává velký žeton Pobočníka Krále. Král určí jednoho hráče, kterému tento žeton dá. Pobočník může krále posílit, ale taky ho pěkně potopit a král vůči němu také není bezmocný, takže mohou tvořit silnou dvojici, ale opět je tu možnost zrady z obou stran. K oběma patří balíček VI, který se jmenuje Dance with Dragons.
Navíc je tady ještě balíček V (Winds of War), který přidává různé bojové bonusy (u něj si nejsem jistý, jak bude fungovat, možná bude hru jenom komplikovat bez toho, aby zvyšoval její dynamiku).
A pak je tady Deck IV, který byl už v Pypokově verzi, trochu jsem ho upravil, ale podstata zůstala stejná. Všechno je v angličtině, protože ty fonty se kterými jsem pracoval neměli háčky a čárky, ale pravidla jsem udělal i v češtině.

Netestoval jsem ani hru pro 10 hráčů ani nová pravidla. Zatím máme skupinku (+- 10 lidí) se kterou se ale zatím scházíme dost nepravidelně, takže je nás většinou na hru 5. Na Aliance se mi zdá 5 hráčů trochu málo a hlavně nechci dělat zmatek v pravidlech lidem, kteří toho ještě tolik nenahráli. Co se týče verze pro 10 hráčů, tak se mi nechce do toho jen tak naběhnout a začít někde tisknout obří mapu a 150 karet. Nejdřív bych se chtěl zeptat, jestli na něčem z toho někdo z hráčů nevidí nějaký zásadní problém, něco co nebude fungovat, co už je překomplikovaný a tak. Zajímá mě, co si o tom myslíte, takže jestli vás něco napadne, tak napište, rád na to mrknu.

https://www.dropbox.com/sh/362sygyu5og5ske/AAAhyapjumDRbTo40VwVbt6Ra?dl=0

(fanoušci série - bacha na spoilery - je tam všechno z knih + teorie)

2.11.2014 15:53:07 | Upraveno autorem (porovnej)

dotazy a poznámky
Díky za zajímavý příspěvek, zpracování hry pro devět hráčů je nápaditý. Ohledně tvého zlepšení se mi moc líbí Aliance, to mě láká vyzkoušet. Ke tvým pravidlům mám tyto podněty.
Aliance
1) Když nějaká armáda vstoupí na území spojence, území vlastní předpokládám ten, který tam byl jako první nebo se mohou domluvit jinak?
2) Majitel území si tam dá žeton moci, co v případě kdy nemá žádný k dispozici? Vezme si žeton ze společné zásoby nebo nabídne území spojenci, který žeton k dispozici má? Co v případě, kdy ani jeden nemá dostupnou moc? Tady bych možná dal pravidlo, že v tomto případě se nesmí na tomto území spojit. Brát si žetony moci jen tak ze společné zásoby pro označení vlastníka území by udělal na mapě nejspíš chaos, jaké žetony jsou moje a jaké "půjčené".
2) Rozkazy na společném území - možná bych navrhl pravidlo, že majitel území si může vybrat, který žeton se zahraje.
Např. spojenci chtějí chránit území, ale majitel již nemá k dispozici žeton obrany, tak dá třeba symbol moci. Druhý spojenec zahraje obranu a majitel území rozhodne, že si vezme svůj žeton zpět a nechá na území žeton spojenecké obrany.
Vyhodnocení dvou rozkazů pochod mi přijde zajímavé.
3) Verbování připadne nejspíše majiteli území, ale opět bych tu dal možnost, že se může rozhodnout, kdo bude verbovat (např. majitel bude mít již rytíře a zásoby armád vyčerpané a spojenec pouze pěšáky, tak by spojenec mohl své jednotky vylepšit)
Pobočník krále
1) plánuješ možnost, že případný pobočník krále může tuto nabídku odmítnout?
2)případný postih pobočníka ve formě ztráty až 10 žetony nebo ztráty vlivu mi přijde dost krutý.
Např. jestli tomu správně rozumím. Král dá ve fázi Westerosu žeton pobočníka, proběhne fáze Westerosu a plánování, na konci této fáze pobočník může měnit rozkazy krále (nevím jestli to hned udělá, když mu hrozí v další fázi Westerosu takový postih. Možná kdyby mohl královi poskytovat i své nepoužité rozkazy? Co v případě když bude dražba a změní se král? Má pobočník pořád možnost po fázi plánování ovlivnit i nového krále? Možná bych dal při dražbě pravidlo, že pobočník krále se bez postihu vrací a nový král si ihned po dražbě zvolí pobočníka nového.

Pro začátek mě nic dalšího nenapadá, ale ještě se zamyslím. Každopádně dobrá práce, zkusím se svou hrací skupinou (6 lidí) něco z tohoto vyzkoušet. Snad ty aliance i v šesti budou zajímavé.

Richi

7.11.2014 11:48:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Nápady
Aliance

1) Území vlastní ten, kdo tam byl původně a to si označí tím žetonem moci. (moc se mi nelíbí představa, že by si mohli vyměňovat území - zdá se mi, že by to bylo v praxi trochu problémové)

2)Tady je otázka jak to udělat. Zatím jsem dal, že tam hodí žeton moci zpoza zástěny. Když nemá, nedá a nepůjde se tam přesunout.
Když by to bylo moc krutý a nebylo dost žetonů moci, tak bych to možná změnil na to, že se tam bude dávat ze společné zásoby (kdyby to někdo dobyl, tak se žeton stejně zahazuje). Zatím ale takhle.
Každopádně kdo tam byl dřív toho je území.

3) To zní dobře. Myslím, že by to mělo fungovat bez problémů. Zase bych to udělal podle toho, jak se bude aliancím dařit oproti individuální hře. Když bude míň výhodná, tak bych je zatraktivnil tímhle a tím z bodu 2 (žetony moci ze společné zásoby).

4) Zase funkčně bez problému, ale tady bych to čistě fluffově nechal na tom, že verbovat bude jen majitel území. Přece jen je jeho. Ale zase je to otázka balancu a chuti, takže uvidíme po hře (v blízké době také dáme)

Pobočník krále

Jen tak úvodem s pobočníkem je to trochu složitější, mám z něj dost rozporuplný pocity. Řekl bych, že je to dost těžká beta-verze. Moje představa je taková, že by to pro oba mělo být dost riskantní, ale zatím se mi vůbec nelíbí právě ten způsob, jakým král ohrožuje pobočníka. 10 žetonů moci – je to krutý každopádně se to dá snížit posunem na stupnicích a ve hře 10 hráčů to není zas takový problém (stupnice trůnu a meče jsou člověku většinou ukradený, pokud není na 1. místě). Co se mi nelíbí je, že ta suma je neměnná, někdy to bude moc někdy málo.
Zatím to tam není, ale potenciální Pobočník by měl určitě mít možnost odmítnout, ale zase za nějaký menší trest (sesunutí o pár polí na stupnici dle své volby? zahození vlivu?)
Ale problém mám hlavně s tím, aby to nedopadlo, tak, že král bude působit jako gangsta, který bude všechny vybírat a toho, kdo se nakonec odváží, tak jako tak sesekne.

Zatím se mi každopádně líbí co dělá pobočník králi (hlavně ve spojení s kartou z balíčku), ale to co chci změnit je ten systém toho co dělá král (zatím vlastně jen trestá a to dost nešikovným způsobem)

2) Rozumíš tomu správně, akorát s tou změnou rozkazu mu přece může také pomoci. + změna: určitě se to bude přidělovat až po tažení balíku I, II a III. (dík za upozornění, pak by tam byl opravdu problém se Střetem králů)

Dík za nápady (už jsem ani moc nečekal, že někdo napíše :), až budu mít něco nového, tak napíšu. Jinak v 6 podle mě půjdou aliance pohodově, přece jen je to ideální počet :)

Pavel

10.11.2014 21:55:03 | Upraveno autorem (porovnej)

realizace
Dobrý den...... Chci se zeptat..... Vaše verze mě moc zaujala a chci se zeptat..... Mám spoustu kamarádu a chtěl bych si tuto vaší verzi udělat..... přesněji udělat u jedné firmy. Je možno že bych si váš nápad zrealizoval? Děkuju moc.
Matěj Kanta

18.10.2015 00:04:02

re:realizace
Zdravím, můžeme si klidně tykat. Nějakou dobu jsem tu už nebyl, tak omluva za malé zpoždění. Určitě mi to vadit nebude, naopak jsem rád, že se Hra líbí. Sám už jsem si ji vyrobil, ale mám trochu novější verzi, kterou jsem ještě na dropbox nedával - zrovna nejsem doma, ale o víkendu to zaktualizuju (jde spíš o menší změny, ale i tak a pár věcí, co jsem chtěl nejdřív otestovat (třeba experience u jednotek). Kde hraješ?

23.11.2015 20:21:54

Vybíráme z Bazaru

Gloomhaven CZ
Akt. cena: 2200 Kč
Končí za: 13 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas