Hostina pro Ódina

xxxxxxxxxo hodnoceno 78x (Seznam vlastníků)

Hostina pro Ódina - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Uwe Rosenberg
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Na počátku 10. století na severu Evropy žijí vikingové; mořeplavci, kteří podnikají loupežné výpravy do jižní a západní Evropy. Na svých mořeplavbách objevují neznámé kraje, např. Faerské ostrovy, Island, Grónsko i ostrovy severní Ameriky. Zakládají osady, pěstují obilí, loví velryby a zvěř. Obchodují. Ctí pohanské bohy a především Ódina.

 Slunce se tmí,
v moři zem tone,
do hlubin padají
hořící hvězdy,
plameny celý svět
pohlcují,
sahá žár ohně
k samému nebi.

- Vědmina píseň (Völuspá). Edda. Přeložil Ladislav Heger

Feast for Odin je staroseverská sága v podobě deskové hry. Hráči se vtělí do rolí vikingských náčelníků a budou cestovat za obchodem, lovit a podnikat loupežné výpravy do dalekých krajin. Vikingové jsou nasazováni do akcí, které může hráč během tahu zahrát. V 7 kolech (ve zkrácené hře v 6 kolech) musí hráč nashromáždit co nejvíce zboží a vzácných předmětů, kterými zaplní vlastní osadu a ostrovy, které osídlil.


Příprava hry:

Na začátku hry každý hráč obdrží osadu, 12 vikingů, tři zbraně potřebné k lovu a drancování, jednu kartu pomocníka a jeden žeton medoviny. Hráč umístí tolik vikingů k besednímu stolu, kolik je kol (6/7). Zbylé vikingy umístí hráč na střed hráčské desky do místa zvaného Thing (místní sněmovna). Vikingové nacházející se zde představují hráčovy akce.


Průběh hry:

Každé kolo se skládá ze 12 fází, logicky na sebe navazujících:

  1. Nový viking: Kolo začíná tím, že každý hráč vezme vikinga, který se nachází u hodovního stolu nejvíce vlevo, a umístí ho na pole Thingu. Vyprázdné pole označuje číslo kola.
  2. Sklizeň: Poté hráči sklidí úrodu - obdrží oranžové zboží hodnoty, která je oranžově vyznačena pod číslem kola. V některých kolech neobdrží nic.
  3. Otočení desek objevů a umístění stříbrných mincí: Hráči otočí desky objevů (ostrovy) podle instrukcí vyznačených modře pod číslem kola.
  4. Dobrání nové zbraně: Každý hráč si dobere jednu kartu zbraně a umístí ji lícem nahoru do své zásoby.
  5. Akce: Hráči se střídají v umísťování vikingů ze svého pole Thingu na jednotlivá akční pole nacházejících se na velké akční desce. Každé akční pole smí být obsazeno jednou za kolo. Akční deska je rozvržena do 4 sloupců, přičemž na akční pole v prvním sloupci se umísťuje 1 viking, na akční pole v druhém sloupci 2 vikingové atd. Pole umožňují provádět různé druhy aktivit - produkci zboží, výměnu zboží, obchod, plavbu na knarrech (lodích), osídlování, nájezdy, drancování, lov a zámořské objevy.
  6. Stanovení začínajícího hráče: Hráč, který jako poslední umístí svého vikinga, se stává začínajícím hráčem pro příští kolo a vezme si figkurku losa.
  7. Příjem: Hráči obdrží tolik stříbrných mincí, kolik stanoví nejnižší nezakrytá hodnota příjmu v jejich osadě. Příjem lze obdobným způsobem získat také ze zámořských objevů.
  8. Množení zvířat: Domácí zvířata (ovce a krávy) se nyní množí. Pokud má hráč březí zvíře, narodí se mu jedno nové. Pokud má hráč pár zvířat stejného druhu, otočí jedno z nich na druhou stranu – bude březí a v příštím kole porodí nové zvíře.
  9. Hostina: Vikingové zasedají k hostině. Hráč musí zaplnit prázdná pole u stolu žlutými (rostlinné produkty) a červenými (živočišné produkty) žetony zboží. Mezery lze zaplnit stříbrnými mincemi. V případě stejných produktů může být pouze jeden dílek umístěn vodorovně. Pokud hráč nemůže nebo nechce zaplnit prázdné pole, obdrží za každé pole trest Thingu.
  10. Bonus ze speciálních polí: Každé speciální pole, které je zcela obklopeno zakrytými políčky, přinese hráči zisk v podobě zboží, které se na speciálním poli nachází.
  11. Nové horské pásy a jejich správa: Hráči odstraní z každého pásu surovinu nejvíce vlevo. Jsou-li všechny pole kromě stříbrných prázdná, horský pás se odstraní a přidá se nový horský pás.
  12. Návrat vikingů do Thingu: Vikingové se vrací z akční desky na pole Thingu. Hra pokračuje novým kolem.

Cílem každého hráče je zaplnit co nejvíce polí ve své osadě zeleným a modrým zbožím. Mezery lze zaplnit také stříbrnými mincemi nebo rudou. Zboží hráči získávají lovem, vikingskými nájezdy nebo výměnou za zemědělské produkty nebo jiné materiály. Dřevo, kameny a rudu lze sbírat na horských pásech.


Konec hry:

Hra končí hostinou v 7. kole (ve zkrácené hře v 6. kole) a vítězem se stává hráč s nejvíce vítěznými body. Ty lze získat z lodí, zámořských osad, ostrovů, domů, domácích zvířat, pomocníků, stříbrných mincí a vzácného předmětu Koruna Anglie. Za neobsazená políčka s hodnotou -1 v osadě nebo na obsazeném ostrově obdrží hráč záporné body.

Autor: chejnik

Rozšíření hry (3)

Feast for Odin: Lofoten, Orkney, and Tierra del Fuego (2017)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxooo (hodnoceno 1x)

Feast for Odin: New Special Tiles (2017)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxooo (hodnoceno 1x)

Hostina pro Ódina: Norové (2018)

Začněte psát další kapitolu epické ságy Hostiny pro Ódina díky rozšíření Norové! Objevte nové strategie, naučte se novým řemeslům a osídlete nové země ve jménu Všeotce. První velké rozšíření Norové pro ...

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 10x)

Mini a promo rozšíření (1)

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Katedrála - Inert pro hru
Katedrála - Inert pro hru
Akt. cena: 190 Kč
Končí za: 11 dnů

Offcanvas