Herní kategorie: strategická
Vydavatelé: Gen Four Two
Autoři: John Yianni
Rok vydání: 2010

Beruška

Autor: Parxel | 3.2.2011 | 3

Beruška (Ladybug) je druhým rozšířením hry Hive. V balení naleznete 2 hrací kameny s obrázkem berušky. Z hlediska provedení hracích kamenů nemám hře co vytknout. Rozšíření si zachovalo vysokou úroveň základní hry. Navíc červená barva berušky pěkně ladí s ostatními kameny.  Jedinou výtku mám k ceně. Beruška je v současné době (začátek r. 2011) k sehnání za 99 Kč, což mi za 2 hrací kameny přijde dost a myslím si, že by mohla být levnější.

Z pohledu hry přináší beruška nový druh pohybu. Beruška se pohybuje vždy o dvě pole po roji a jedno pole dolů. Navíc může při pohybu libovolně měnit směr. Stává se z ní tak cenný pomocník především v situaci, kdy potřebujete rychle dostat hrací kámen do oblasti uzavřené jinými hracími kameny a nemůžete použít přímou linii a skočit tam pomocí kobylky. V porovnání s broukem se beruška pohybuje rychleji, ale vzhledem k tomu, že musí posledním pohybem slézt z úlu, tak nemůže blokovat ostatní hrací kameny.

Mě osobně se beruška osvědčila především v závěru hry, kdy jsem potřeboval dostat hrací kámen do uzavřené oblasti a nemohl jsem tam skočit přímo pomocí kobylky, protože jsem jí měl buď zablokovanou nebo jsem nemohl najít přímou linii pro skok. Berušku rozhodně považuji za přínos ke hře. Není sice tak pohyblivá jako mravenec a nedovede blokovat ostatní kameny jako brouk, ale ve výše popsané situaci dovede dát rozhodující úder. Jediným záporem pro mě zůstává cena rozšíření.

Pozn.: Současně s rozšířením Beruška vyšla i verze základní sady hry s označením Carbon. Tato verze v sobě obsahuje obě dvě rozšíření, ale hrací kameny jsou pouze v bílé a černé barvě.