Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 6 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Současnost, Sport |
Herní kategorie: | desková hra, závodní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Asger Harding Granerud Daniel Skjold Pedersen |
Rok vydání: | 2022 |
Sdílej: |
Počasí
Ahoj,
možná jsem zbytečnej rejpal, ale občas se ve hrách snažím hledat jakousi logiku a míru realističnosti, byť tam někdy chybí.
Zde konkrétně narážím na efekty počasí, které někdy smysl dávají (nelze “pytlovat” v mlze, v zimě se lépe chladí…) a někdy ne tak úplně (rychlost pytle +2 při prudkém dešti, 3 karty Heatu při přeháňkách).
Chápu, že vývojář nemůže být vždy zcela realista, protože některé herní efekty se musí použít kvůli mechanice apod., ale nejvíce mne překvapilo, že když je mráz, tak z pole motoru ODEBERU jednu kartu Heatu, tedy moje Heat rezerva je menší když je zima, což mi úplně smysl nedává, jelikož se karta jmenuje HEAT. Nebo je tím myšleno to, že se karty používají na boost a když přeženu začátku a v zimě je ten limit, jak moc můžu začátku přehnat, prostě menší? :-)
@j450n_cz Spíš je tím myšleno, že v mrazu se ti tolik nepřehřeje motor. HEAT karty jsou přehřívání motoru a tím pádem to dává smysl.
Co to čtu, twk to nedává smysl. Při prehankach dostaneš +3HEAT, vždyť to za deště bude chladit právě. A v mlze nekde pytlovat? To jsou slepý?
@Dave_Red smysl to právě že nedává, když se nad tím zamyslíš, protože Heat je sice přehřátí motoru, či jakékoliv jiné komponenty, nicméně když je zima, tak jednu kartu Heatu ze své zásoby (pole motoru na destičce auta) ODEBEREŠ. Tím pádem zásobu rychleji vyčerpáš a tedy se rychleji “přehřeješ” (dojdou ti karty v zásobě) :-)
Správný efekt by tedy podle mne měl být, že kartu do své zásoby naopak přidáš, aby jsi “přehřál” až později :-)
A neni to tak, že přehřátí je spíš to, jak moc karet HEAT máš následně v balíku a tudíž nemůžeš skoro nic zahrát, protože HEAT ti pak zabírá místo na ruce, takže musíš podřadit na minimum a chladit, abys “nevybouchnul”? Čím víc budeš mít možnost rozžhavit motor, tím víc pak budeš mít trable ho uchladit. Tudíž odebráním karty HEAT z motoru se nikdy nerozžhaví tak moc, protože je zima. Snad jsem to napsal pochopitelně. Za mě to smysl dává, ale možná to nedokážu převést do slov. :)
_______________________________________
Můj seznam her na prodej (pište SZ):
https://www.zatrolene-hry.cz/uzivatel/havelock-1536/seznam-her/na-prodej-3681/
A neni to tak, že přehřátí je spíš to, jak moc karet HEAT máš následně v balíku a tudíž nemůžeš skoro nic zahrát, protože HEAT ti pak zabírá místo na ruce, takže musíš podřadit na minimum a chladit, abys “nevybouchnul”? Čím víc budeš mít možnost rozžhavit motor, tím víc pak budeš mít trable ho uchladit. Tudíž odebráním karty HEAT z motoru se nikdy nerozžhaví tak moc, protože je zima. Snad jsem to napsal pochopitelně. Za mě to smysl dává, ale možná to nedokážu převést do slov. :)
_______________________________________
Můj seznam her na prodej (pište SZ):
https://www.zatrolene-hry.cz/uzivatel/havelock-1536/seznam-her/na-prodej-3681/
@Havelock Chápu tvůj způsob uvažování, nicméně se mi to stále nezdá správné, protože ano, máš pravdu v tom, že více karet Heat ti sice umožní motor jakoby více "rozžhavit", ale tím, že máš karet Heatu na motoru méně, je ten limit přehřátí blíže, což je podle mě přesně opačné, než by mělo být.
Zkusím to ještě jinak. Karty Heat jsou sice jako karty přehřátí, jenomže když je máš “v zásobě” na motoru, symbolizuje to podle mě jakousi chladící kapacitu tvého auta. Tedy pokud máš karet v zásobě méně (což se stane, pokud je v počasí zima), máš menší chladící kapacitu. Reálně bys ji ale měl v zimě mít větší přeci :-)
Napadá mě ještě, že na podobném principu vlastně fungují karty Heatu, které lze získat jako vylepšení. Taky ti vlastně zvětší onu “chladící kapacitu” (asi to není úplně správný výraz, ale lepší mě nenapadá) :-)
@j450n_cz A co se na to podívat ještě jinak ? Třeba že v zimě to v zatáčkách klouže, a proto je jednodušší vyletět ze zatáčky :-D
@j450n_cz spis je to prave tak, ze v zimě tolik nepřehřeš motor (nedostanes jich tolik do ruky, tedy motoru) a zároveň je lehčí vylette ze zatáčky. Oboje reprezentují karty HEAT, a tak mi dává smysl, že v zime je jich méně.
Možná by pomohlo začít chápat kartu heat jako nadměrné opotřebení vozu. Ne jen doslovně jako přehřátí.
Přesně tak. Karty Heat představují prostě kondici Vašeho vozidla. V chladném počasí je výrazně obtížnější dostat vozidlo do provozních teplot a jeho přetěžování má větší tendenci ho poškodit. Proto v zimě má hráč méně Heatu = musí na vůz být opatrnější.
A co je teda chlazení? Nějaké zázračné samoopravení opotřebení vozu? :D
_______________________________________
Můj seznam her na prodej (pište SZ):
https://www.zatrolene-hry.cz/uzivatel/havelock-1536/seznam-her/na-prodej-3681/
@Havelock Teď jsi mě dostal. Na to nemám protiargument. Do teď jsme to chápali tak, jak jsem psal.
On ten tvůj popis ve finále dává smysl :).
Jinak ale v rozporu nejsme. Neznám všechny karty počasí, ale ty s kterýma jsem se setkal, dávaly hlavu a patu. I ten mráz.
No, ono je to celé trochu abstraktní. Proč by mělo motoru vadit, že projedu jedničkovou zatáčku dvojkovou rychlostí, když po rovině to pak sypu třeba rychlostí 13? Jet zatáčkou nad limit se v reálu asi spíše projeví na pneumatikách, než na motoru. Ta hra není simulace, aby se dalo jasně říct, že když se pohnu celkem o 18 polí při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni, tak jsem tu formuli vytočil do 10500 otáček, pohybuju se už v červených číslech a hrozí poškození motoru. Z logiky věci zařazení jedničky a použití karty s rychlostí 4 znamená, že mám více otáček a tudíž bych měl chladit méně, než když zařadím trojku a zahraju tři karty s rychlostí 1. Ale ne, nejvíce chladím při zařazené jedničce. Ono zase zařadit trojku a zahrát celkovou rychlost 3 může znamenat utápění motoru a to je ještě horší než vytáčení.
Proto si to vysvětluju tak, že Heat karty = kondice celého vozidla. Ale je to prostě abstraktní hra a asi nemá smysl se nad tím příliš pozastavovat.
@Trigron Dívali jsme se na to taky tak. Jinak souhlas hlavně s tím, že je to mírně abstraktní a zjednodušené tak, aby se to dalo probrat a plynule zahrát. S Formula D se to nedá srovnávat. Tam poškození a opravy dávají větší smysl (s pravidly pro pokročilé), ale dokáže se to dost protáhnout.
Nicméně Heat je super a nemyslím si, že by tam byly některé karty, třeba i počasí, vyloženě na sílu šroubovány.
Abstraktní je to dost, ale to se od hry, která se dá škálovat od rodinné zábavy po soutěžení náročnějších hráčů, asi dá očekávat. Ono tu abstraktnost napovídá už to, že se v Heatu nedá definitivně havarovat. Vrácení se před nezvládnutou zatáčku, dobrání 1 až 2 karet nervozity, to taky není simulace.
Nicméně ano, tematicky dávají žetony počasí smysl. Všechno se dá vysvětlit logicky. Proč začínat se třema kartama Heat v balíku, když je mokro a prší? Přilnavost pneumatik je horší a vyletět ze zatáčky výrazně jednodušší. Což je mimochodem v rozporu s tím, že by Heat karty byly jen o přehřívání motoru. Samozřejmě by se to dalo vysvětlit tím, že za extrémního počasí by se do motoru mohla dostat voda, což by mohlo způsobit hydrolock a následné selhání motoru. Ale to už jsme zase v říši pohádek a to první vysvětlení dává větší smysl.
@Bandy75 Ano i toto jsem uvedl jako jednu z možností už v původním příspěvku :-D
Jak říkají ostatní, je to trošku a abstraktní a tedy jsem jen asi zbytečný rejpal, jak jsem již řekl:-D
@j450n_cz Nemyslím si, že je to zbytečný rejpání. Je to zajímavé téma a jak vidíš, nepanuje v něm úplná shoda. A tam, kde v davu není plná shoda, je na místě diskuze.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Drop Drive
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 2 dny