nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Harry Potter: Boj o Bradavice

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 11 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Kosmos
REBEL.pl
USAopoly
Autoři: Andrew Wolf
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Viteály

Ahoj, 

chtěl bych se zeptat na situaci v 7. ročníku, kdy 1 hráč v průběhu hry zničí několik viteálů, jejichž odměna se spoušží odložením karet. 

Znamená to, že můžu například odložit 2 karty, aby mohl odstranit žeton nepřátel z lokace a ještě k tomu odložit další kartu, abych mohl házet kostkou?

Nebo můžu v 1 tahu použít odměnu pouze jednoho viteálu?

A podružná otázka, odložení karet v tomto kontextu chápu dobře, že se jedná pouze o svobodnou vůli odložení libovolných karet z ruky?

16.9.2021 22:45:05

Ještě obnovím téma… dotaz na zkušenost, viteál a odložení karty..

situace - mám v ruce například PROTEGO, znalost “OBRANA PROTI ČERNÉ MAGII” a viteál, který mi dává možnost při odložení 2 karet odebrat z lokace…

  • ODLOŽÍM kartu PROTEGO a LOCKHARTA (například). Potřeboval bych informaci, jak to hrajete Vy, nebo co si o tom myslíte.. Za mne to proběhne takto:
    • a) odložil jsem protego, vezmu si blesk + srdce
    • b) doberu si kartu za Lockharta
    • c) odeberu z lokace žeton (díky viteálu)

tím to hasne…

  • nebo to proběhne jinak? Vím, že jsme tu řešili, že spustí všechno.. ale znalost to nespustí, že? Já osobně bych to hrál i tak, že to nespustí ani to PROTEGO.. prostě - z vlastní vůle jsem se usmyslel zahodit 2 nepotřebné karty, takže se jejich efekt nespustí… 

 

situace jiná - znalost “odložením 2 kouzel si každý hráč dobere kartu a vezme 1 žeton vlivu”, a viteál na odebírání z lokace - když odložím 2x PROTEGO, tak získám 2x blesk + 2x srdce, + odeberu z lokace žeton nepřítele + každý hráč si dobere kartu a vezme 1 žeton vlivu?

 

Děkuji za diskuzi :)

2.5.2022 12:20:49

@Mr. Q 

Sit1. Môžeš z vlastnej vôle odložiť 2 karty. Tým sa teoreticky oslabiš, preto ťa možnosť

Sit2. Jednu kartu odložiš lebo efekt karty alebo čiernej mágie. A druhú môžeš odložiť lebo viteal. Dve rôzne veci. 

Sit3. Podľa mňa sa to nedá kombinovať, že odložiš 2 karty a spustiš 3 akcie vitealov. Ale to by asi musel osvetliť autor hry. Potom by samozrejme mal asi väčší efekt vitealy sypať jednému hráčovi. Inak my si ich delíme relatívne rovnomerne, ak to ide

 

6.3.2022 23:19:41

Ja na otázku nebudem odpovedať, skôr sa potrebujem sám spýtať. 

Niektoré horcruxy / viteály (ďalej iba hor/vit) hovoria o tom, že raz za ťah MOŽEM odložiť jednu (dve karty) a spustiť voľajaký efekt ( napríklad hod kockou). 

  • situácia 1

Nikto ma nedonútil kartu odložiť. Môžem to spraviť z VLASTNEJ vôle? Len tak? Teda obetovať kartu z ruky aby som teda mohol využiť efekt hor/vit ? (ak áno, tak jediné čo je tu jasné, je že ak má odložená karta efekt pri odkladaní tak sa tento spustí)

  • situácia 2

Nepriateľ alebo čierna mágia ma donútil kartu odložiť, poprípade to spôsobí dáka karta ktorú hrám. Musím to spraviť proti vlastnej vôli, alebo preto že mi to káže efekt mnou zahranej karty. Som aktívny hrdina a mám hor/vit , ktorý mi vraví, že počas svojho ťahu môžem odložiť kartu aby som mohol využiť jeho schopnosť. Tu som kartu neodložil “dobrovoľne” a tak ako teda vyriešiť tento rébus? Spúšta sa efekt hor/vit alebo nie?

  • situácia 3

Mám viac ako jeden hor/vit. Povedzme, že ich budem mať 3ks. Z toho 2 hor/vit vyžadujú odloženie jednej karty a 1 hor/vit vyžaduje odloženie 2 kariet pre spustenie efektu. Pre využitie každého z nich musím odložiť vždy daný počet kariet, ktoré požaduje daný hor/vit? Alebo odložím 2 karty a spustím všetky 3 hor/vit naraz? 

Dá sa to vysvetliť všelijako a je tu priestor pre vznik veľa house rules a tie ja nemám moc rád.

Dôvod prečo sa pýtam takto, je aj to, že objasnenie problematiky nám napovie či sa oplatí brať hor/vit jednému hrdinovi alebo sa radšej snažiť ich pozbierať a rozložiť medzi viacerých hrdinov.

 

6.3.2022 22:10:32

@Rocky neberu to spatne, spatne jsem to napsal. Ted na to koukam :D psal jsem to narychlo v praci :) je logicke, ze pri odlozeni karty, abych spustil viteal, a abych za to ztracel zivot, kvuli Crabbemu a Goylovi. To je fakt. :)  Dekuji :)

Nicmene mi fakt prijde divne, ze pri odlozeni ( z vlastni vule), abych mohl hazet kostkou diky vitealu, se spousti ten efekt pod carou. Ale pokud to tvurce tvrdi. Tak to tak je. Ale prijde mi to moc velke ulehceni. Popravde 7. rocnik jsme hrali jen 1 a napoprve jsme vyhrali a ani jeden viteal nepouzili… takze nedokazu posoudit..

21.2.2022 18:55:44 | Upraveno autorem (porovnej)

Souhlas s @Rocky 

 

Je nesmysl, abych odložil kartu pro efekt viteálů a Crabbe a Goyle mě kvůli tomu donutili ztratit život.. :D

21.2.2022 14:52:46

@Doomis  neber to nějak špatně, ale asi si nepochopil jak fungují karty s efektem při odhození.

Jsou vpodstatě 3 možnosti kdy se zpusti spodní efekt těchto karet (při odhozeni)

  1. Vlivem černé magije (např. u karty Flipendo)
  2. Efektem nějakého nepřítele (např. u karty Tom Raddle, ale i u Petr Pettigrew)
  3. U některých Bradavických karet. (Např. u karty Křišťálová koule)

Crabbe a Goyle se zpusti jen v prvních dvou případech.

A Vitealy bych zařadil do 3.možnosti protože je to dobrovolné odhozeni karty ve fázi hraní karet.

21.2.2022 14:32:51

@ondrakub Tak vida. Tak jsme to hráli “špatně”. Nicméně je to jakoby ulehčení. Děkuji za vysvětlení. Takže pokud tam bude Crabbe s Goylem, použiju 4 viteály (4x odložit kartu), tak mohu 4x házet kostkou, ale zároveň 4x přijdu o srdce. Nicméně, jaká je šance, že to udělám zrovna, když tam tihle dva budou :) Děkuji.

21.2.2022 12:03:30

@Doomis napřed jsem chtěl souhlasit, ale nedalo mi to a zjistil, že ten efekt se spouští i u viteálů (v pravidlech na straně 14 to není kvůli spojlerům)

viz z FAQ:
Q: If a Hogwarts card with a discard effect is discarded as the result of a Proficiency or Horcrux ability, does this still trigger the discard effect?

A: Yes.  These two conditions are not mentioned on page 14 of the manual, but the designer has clarified they are valid discard triggers.  (Presumably they were omitted from the manual to avoid spoilers.)  The discard effect occurs before the Proficiency.

Source: https://www.boardgamegeek.com/article/24091799#24091799

Source: https://www.boardgamegeek.com/article/25221633#25221633

21.2.2022 11:58:59

To, co píše @ondrakub si myslím, že je špatně. Věta: “Můžeš odložit kartu za každý viteál, co máš. U některých je to i výhodné, protože mají efekt, který se spouští při odložení.”

Podle mne když odložíš kartu, protože chceš házet díky viteálu kostkou NESPOUŠTÍ efekt “odložení karty”. Tento efekt je spouštěn POUZE pokud černá magie, nebo nepřítel Tě donutí odložit kartu. To samé, pokud budeš mít nepřítele Crabbeho a Goyla. Také si za odložení karty nesebereš život. 

To bys odložil kartu, získal bonus na ní a ještě bys házel kostkou. Nebo mi to alespoň připadá jako moc silná kombinace.

21.2.2022 11:25:59

Začínáš s pěti kartami, jak je použiješ je na tobě. Takže můžeš odložit kartu za každý viteál co máš. U některých je to i výhodné, protože mají efekt, který se spouští při odložení.

16.9.2021 23:26:57

Vybíráme z aukcí

Monstrum: Frankensteinovi dědicové
Monstrum: Frankensteinovi dědicové
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>