Gorinto - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: strategická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Super Meeple
Autoři: Richard Yaner
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Gorinto - japonská svatyně, kde jsou jednotlivé elementy uspořádány tak, že tvoří dokonalou harmonii. Pobytem v její blízkosti se může každý z nás dostat blíž k porozumění podstaty našeho bytí. Dokáže však pak dál na své cestě uplatňovat nově nabytou moudrost? 

Ve hře Gorinto každý z hráčů buduje svoji svatyni. Vybírá si a přemisťuje elementy z cesty a na základě této volby pak sbírá elementy na hoře a dává si je do své svatyně (jeho herní deska). Množství elementů, které může přemístit, závisí na úrovni porozumění danému elementu. Čím větší porozumění, tím více elementů přemisťuje. 

Hra probíhá ve čtyřech obdobích. Na konci každého období se započítávají body ze splněných úkolů a na konci hry i body za umístění klíčových elementů. Hráč, který získal nejvíce moudrosti (vítězných bodů), se stává vítězem celé hry.

Příchod k hoře - příprava hry:

Doprostřed stolu se nachystá hrací deska, na kterou se naskládá 100 elementů podle jednoho ze zvolených vzorů. Na okraji hrací desky se nachystá cesta - tu tvoří dalších 10 elementů. Poté se náhodně vyberou dva cíle a dvě karty klíčových elementů, které určují, za co se budou v průběhu hry získávat vítězné body. Závěrem si ještě každý hráč zvolí barvu a vezme odpovídající hrací desku v dané barvě a žeton pro označení získané moudrosti. 

Cesta vzhůru - průběh hry:

První hráč začne hru tím, že si vybere jeden žeton elementu na cestě a přemístí jej po lince na horu. Jeho cíl může být jakékoliv z pěti polí hory v daném sloupci či řádku u dané cesty.

Následně si vezme elementy z míst kolem umístěného elementu. Z jakých polí může brát, určuje druh elementu, který právě umístil. Množství, které bude brát, určuje dosažená míra porozumění. Porozumění je rovno celkovému počtu dosud sebraných elementů daného typu plus jedna. Bere si vždy horní element z daného pole.       

  • Prázdnota - bere elementy diagonálně od umístěného elementu
  • Vítr - bere elementy ortogonálně od umístěného elementu
  • Oheň - bere elementy v daném sloupci umístěného elementu
  • Voda - bere elementy v daném řádku umístěného elementu
  • Země - bere elementy pod právě umístěným elementem (jediná vyjímka, kdy se bere více elementů z hory, které jsou na sobě)

Získané elementy si hráč položí na svoji hrací desku a tím si zvedne porozumění u jednotlivých elementů.

Konec ročního období nastává, pokud všichni hráči odehráli svůj tah a na cestě zůstává méně dílků, než je počet hráčů. Pak se obodují úkoly a nachystá se nová cesta pro nové roční období - prvním hráčem se stává hráč s nejméně body. 

Meditace ve svatyni - konec hry:

Po bodování po čtvrtém období nastává konec hry. Všichni hráči si započítají body za získané klíčové elementy. Hráč, který má po tomto finální součtu nejvíce vědomosti, se stává vítězem. 

Solo mód: Příprava hry nahrazuje 5 elementů na cestě dílky automy, které pak řídí její pohyb. Automa se nazývá Kitsune a sbírá elementy podle svých komponent umístěných na hoře. Zda se aktivuje komponenta s hlavou, nebo s ocasem rozhodne hod mincí. Poté Kitsune sebere všechny okolní elementy dle spuštěného typu elementu.

Autor: martinsun

Mini a promo rozšíření (2)

Vybíráme z Bazaru

DUCHOVÉ OSTROVA (akrylové žetony strachu + mince)
DUCHOVÉ OSTROVA (akrylové žetony strachu + mince)
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 5 dnů

Offcanvas