Gloomhaven: Zapomenuté kruhy

xxxxxxxxxo hodnoceno 21x (Seznam vlastníků)

Gloomhaven: Zapomenuté kruhy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Gloomhaven
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy (lehký spoiler)

Ahoj
Jaké jsou Vaše dojmy z tohoto rozšíření? U mě minimálně hodně rozpačité. Základní GH máme odehraný, celá kampaň ce dvou hráčích a obtížnost oscilovala podle aktuálních charakterů mezi normální a těžkou.

V FC jsme začali novou kamapaň opět ve dvou a to Aesther Diviner a Savvas Cragheart, oba level 1. Dostali jsme strašnou sodu. Snížili jsme obtížnost na lehkou, ale i tak to vůbec nedáváme. Dostavila se těžká frustrace a hledánípříčin neúspěchu. Na bbg si na první dva svénáře (a zejména ten druhý) stěžuje více lidí, ale žádné jednoduché řešení.

Problém vidím hlavně v Divinerovi. Je hrozně křehký, neumí útočit a v podstatě se i dost špatně pohybuje. Ale scénář je postavený tak, že většina úkolů je vyloženě pro něj. Craghearth to sám o sobě nevytrhne. Na bbg píší, že ve 4 se to dá uhrát výrazně lépe, proto Divinerovu neschopnost vyváží 3 další plnohodnotné postavy. Co si tom myslíte vy?
10.12.2019 13:53:45

Dojmy
Já jsem z rozšíření zatím nadšený. První scénář jsme zvládli s odřenýma ušima a druhý až napodruhé. Navíc v tom druhém scénáři mě tvůrci vážně potěšili....

Hrajeme samozřejmě za Divinera a za "Cthulhu" postavu. Diviner je opravdu křehký, ale zvládnout se to dá. Navíc pokud hráč dokáže dobře využívat jeho schopnost s umísťováním riftů tak dokáže být hodně nepříjemný (disarm, pull, curse).


24.2.2020 07:47:05

Dojmy
Ahoj, začali jsme s FC minulý týden, první scénář, družina ve složení Prasklivec, Kutil, "Oštěpy" a Vědma (diviner). Všichni na 3. levelu, přestože jsme mohli být až na sedmém (díky prosperitě GH). Dostali jsme hroznej klepec :) Od té doby jsme zahráli 2 vedlejší scénáře abychom pochopili Vědmu a co má dělat - no a přijde nám to celkem jasné - umí dostat do balíčku příšer všech 10 prokletí během pár kol. Na včerejší scénář jsme dolevelovali na 5. level a to se začli dít věci :) Jsem zvědavý jak se nám příští týden povede znovu ten první scénář a rád dám vědět :) Navíc jsem rád za novou výzvu v podobě obtížnosti a scénáře kde nevidíte hned na začátku co Vás čeká. Akorát mi přijde, že ta příprava nových místností malinko kazí "flow" hry. Takže dojmy zatím dobré, Vědma je skvělá. Pokud se naše dojmy změní, rád dám update.

Tak se vracím s updatem :) Máme za sebou úspěšné dohrání prvního scénáře na druhý pokus, všichni z party se obětovali ale vědma se v posledním kole dostala k poslednímu oltáři a tím jsme vyhráli. Druhý scénář vypada možná jěště děsivěji, ale nekonec byl mnohem lehčí, nebo nám prostě dobře vyšel :) My jsme z rozšíření nadšení.

Vracím se s posledním updatem :) Máme za sebou 6 scénářů z FC a je to totální pecka. Je neuveřitelné co lze ještě z GH vyždímat. Vědma / Diviner na 7 levelu je killing machine a velmi, velmi zajímavá postava. Musí se vyhýbat větším zraněním, ale pokud je třeba, tak může občas nastavit vlastní krk a přežije to. Za nás je FC must have pro všechny kdo mají rádi Gloomhaven.

22.5.2020 11:37:32 | Upraveno autorem (porovnej)

Zip

Dojmy
Uz jsme temer na konci, ale obtiznost scenaru hodne osciluje, od jednodusich po opravdu hodne obtizne. Pripadne nektere mechaniky scenaru dokazou celou hru uplne znechutit.

17.9.2020 00:11:24

Dojmy
My dohráli v coroně celý GH i se všemi možnými mimo stojícími ofiko scénáři (mimo stand-alone kampaně) a teď, jakmile vytisknu přelepky na opravenou CZ verzi, tak se chystáme hrát taky. Podle toho, co tu píšete a co jsem zjistil, tak mám za to, že je rozšíření balancováno na hru s hodně pokročilým Blahobytem = pokud někdo hraje kampaň odznova, tj. s nízkolevelovými postavami (my třeba máme blahobyt na 8. levelu), tak to má asi o to těžší. Není ta proklamovaná obtížnost tímhle?

edit po odehrání prvních dvou scénářů:

Ač máme blahobyt na úrovni 8. udělali jsme dle doporučení postavy jen na 3. levelu. A odehráli oba scénáře na +2 obtížnost. Jako, byla to mega výzva, ale dali jsme to. Oba scénáře nás fakt prověřili na dřeň, jsou pekelně těžký a člověk musí vyždímat hned na začátku maximum z toho, co Věštkyně nabízí, už proto, že některý věci prostě musí řešit ona sama a zbylé postavy se musí postarat o zbytek. Sestava "sluníčko" a "3 kopí" + Věštkyně. Vše v erratované verzi. A musím říct, že jsem nadšen z příběhu (o level výše než základní GH), tak i všeho okolo (zde nebudu spoilovat nic).

15.10.2020 15:15:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Protože se nám pomalu ale jistě Forgotten Circles blíží do finále (v současné době zbývají, tuším, asi 3 scénáře) a zároveň jsem měl možnost si po delší době zase zahrát "normální" Gloomhaven, musím říct, jak strašně, ale strašně moc jsou Kruhy jiné, skvělé a dokonalé!

Jednak tím, že každý scénář je fakt krásný příběh, se spoustou fluff textu, který je navíc dobře přeložen (až na pár výjimek), ale i design scén je často hodně vypečený. A rozhodně se neopakuje.

Scénáře navíc mají fakt často nejen alternativní konec, ale ty alternativní konce nejsou jen zdánlivě odlišné, ale skutečně jiné a mají pak odraz v dalším pokračování příběhu (který se tak může v lecčems lišit).

Odměny na konci scénářů jsou také nápadité. Bývají to často věci ve stylu = díky tomu, že jste zvládli to a to, tak máte možnost nalepit si to a to na jakoukoli kartu té a té podmínky. Nebo - díky tomu co jste udělali, budou mít všechny další nálepky za těchto podmínek takovou a makovou slevu. Nebo předmět, který jinak/jinde nezískáte = ve finále je to super a funguje to.

Trochu jsem se bál, jak nové potvory v rozšíření budou fungovat, ale kupodivu to zapadá a doplňuje se skvěle. A hráče to stále drží ve střehu.

Stejně tak i nové předměty. Některé jsou velmi silné, ale třeba jen pro určitou jednu či dvě postavy = prostě nic nového.

Bossů fakt není ofiko tolik, ale dostatečně to vynahrazují jejich pojmenovaní poskoci. Někteří jsou mnohem drsnější, než regulérní bossové a jeden je skoro nezabitelný. Vždy však jeho mechaniky fungují zajímavě, neotřele a nově, takže je to výzva, zjistit, jak se mu dostat na kobylku, nic se tupě neopakuje.

Jinak je legrace vidět, jak člověk, když tu hru umí, tak není pro něj ani nejvyšší obtížnost tak drsná. Tedy - v Kruzích občas ano, ale v normálním GH vůbec ne. A to je dobře, protože se pak musí víc soustředit na příběh, neb tupý průchod scénou zhusta vede k neúspěchu, resp. nedosažení toho, co byste rádi (oblíbené jsou tajné místnosti, průchody a - hádanky!!

Hádanky a luštění vůbec jsou kapitolou sama pro sebe. Není jich moc. Ale pokud jsou, tak jsou velmi hezky vymyšlené. Obvykle mají několik částí, nebo spíše vrstev a by musíte pochopit/zvládnout všechny, abyste uspěli = typicky = text hádanky je v nějakém písmu, které je nutno přeložit. Pak je třeba vše pochopit. Pak vybrat na základě zjištěného správné řešení. A pak podle toho pokračovat dál. Sice to hru prodlouží i o hodinu (odhad), ale pocit z toho a úspěchu, když to dále, za to rozhodně stojí.

A poslední věcí, která mi učarovala, je Průchod sférami. Je to vlastně věc, která nahrazuje kartu Průzkum. A musím říct, že na ní je asi nejvíc vidět, co vše lze z toho až vymáčknout - vznikají regulérní další minipříběhy. Jeden každý z nich je neskutečně atmosférický. A navíc pozitivně repetitivní, což umožňuje z jendé karty vymáčknout i 4x tolik, než normálně + možnost jejich řetězení a nový přehledný systém podmínek vázaný na splnění/nesplnění určité věci.

Prostě - nádhera!

15.4.2021 10:31:18

Tak jsme se ke hře ještě jednou vrátili a po cca 3 letech jí konečně dohráli. Uff. Musím uznat, že dojmy po dokončení moc pozitivní nejsou.

Jako hlavní příčiny vidím toto:

Myslím si, že FC opravdu nejsou otestovené a odladěné pro 2 hráče.

Diviner má ve většině scénářů zadanou vlastní agendu, teleportuje se po mapě atd a do boje zasahuje jen docela málo. Tím pádem na boj s monstry se soustředí spíše jen jeden charakter a ten těžce nestíhá. Pokud by se hrálo ve 4, tak to, že jeden charakter vlastně moc nebojuje vadí mnohem méně.

Dokonalým příkladem je poslední scénář 115, kde Diviner musí neustále pobíhat mezi altary, ke kterým se nikdo jiný nedostane, aby zabránil léčení bosse a spawnu dalších monster. Altary mu navíc ještě pálí horní akce, takže toho ve hře opravdu mnoho jiného nestihne. Na chudáka 2. postavu (Cragheart) se už od 1. kola vrhne 6 monster, z toho jedno, docela drsný boss, který ještě navíc vyvolává další monstra. Tohle ve dvou prostě nejde hrát. Na jakoukoli obtížnost. Obdobný byl ten scénář, kde se přenášeli elementy mezi podstavci. To se ve dvou hráčích, navíc s postavami, které na elementy téměř nehrají, fakt nedalo vyhrát.

Začali jsme na lvl1, což byla chyba. Měli jsme si dát vyšší úroveň. Diviner rozkvete opravdu až na vyšších úrovních. Navíc, protože jsme hráli ve 2 a hra nás hodně drtila, hráli jsme na snadnou obtížnost a dostávali jsme tím pádem i málo XP, tak jsme za celou kampaň udělali jen 5 levelů, takže kdybychom si to pak sami neupravili, vůbec bychom se na vyšší levely nedostali. Diviner a jeho agendy nebyly moc zábavné na hraní. Postava začala dělat něco opravdu zajímavého na lvl 7.

Poslední věc, která je trochu kontroverzní je, že se mi moc nelíbí scénáře ve FC. Chápu, že se autoři pokoušeli o originalitu, ale mě já z výsledku moc spokojený nejsem. Vrchol je asi scénář 108, kde proti sobě bojují 2 armády a vy se k jedné můžete a nemusíte přidat. Přijde mi absurdní, že ve hře jsme měli 2 hráčské postavy, ale kromě nich jsme ovládali 16 !!! dalších postav  (6 !!! různých typů), které bojují mezi sebou. Jestli má být tohle zábava, tak nevím pro koho.

 

Suma sumárum, Forgotten Circles asi nemusí být špatná hra, ale nikdy nehrajte ve 2 hráčích a začněte na vyšší úrovni (třeba 3-5).

11.4.2022 10:21:29 | Upraveno autorem (porovnej)

@kubicvak 

Obecně se mi tak úplně nelíbí jakékoliv dobrodružství, kde má hráč předdefinovanou postavu a s tím spojené možnosti a omezení pro své konání. Dalším příkladem může být nový #Descent: Legends of the Dark - na druhou stranu tam je každý hrdina opravdu bojeschopný. Což Diviner prostě není, jakkoliv se dokáže připravit na úder, který bude monstrum hodně bolet, protože jeho balíček modifikátorů je v pokročilé fázi hraní prostě úžasný. 

Takže souhlasím, že ve dvou hrdinech (kde je Diviner povinnou volbou) to není úplně ono tím spíše, že na rozdíl od výše zmiňovaného Descentu má klíčová příběhová figura - čili Diviner, na řadě míst své vlastní záležitosti k vyřešení a důležitý boj je pro jednoho zbyvšího hrdinu už asi příliš velké sousto.  

A zrovna tebou citovaná mise, kde jsem účastníkem střetu dvou armád (mám pocit, že tyhle scénáře jsou tam dokonce dva), mne také dosti nadzvedla. Na papíře možná zajímavé, ale v praxi to byl pro mne osobně jeden z nejhorších nápadů, které jsem v kooperativních hrách v posledních letech viděl a byl pak bohužel nucen absolvovat.   

Každopádně #Gloomhaven: Lví chřtán je kvalitativně úplně někde jinde! 

11.4.2022 11:52:52 | Upraveno autorem (porovnej)

@mart  Lví chřtán už mám přes rok na polici a teď konečně uzrál čas a chystáme se na něj. A než začneme, chtěli jsme mít smazané resty, jako jsou třeba nedohrané FC :-)

Jinak jsem rád, že nejsem sám s podobnými pocity ze hry.

11.4.2022 12:53:54

pod @kubicvak-ov príspevkov sa kľudne podpíšem aj ja. Vidím to úplne rovnako a presne preto sme FC ani nedohrali, pričom pôvodný GH nás náramne bavil a prešli sme ho vo dvojici celý.

11.4.2022 13:09:31 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Deadpool vs. The World
Deadpool vs. The World
Akt. cena: 20 €
Končí za: 7 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas