Gloomhaven - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Spotřebování živlu a zisk zkušenosti

Karta např. udává:

Útok 3
spotřebuj živel: odstrčení 2, 1 zkušenost

Otázka 1: Můžu zahrát kartu, vůbec neútočit, spotřebovat živel a vzít si zkušenost? Jinými slovy, je samotné spotřebování živlu bráno jako akce?

Otázka 2: Zahraji útok a nestvůra je po něm zabita. Můžu spotřebovat živel, i když odstrčení nelze aplikovat, a vzít si zkušenost?

9.1.2020 13:35:34

Zkusenost
Maly symbol zkusenosti je spojen s danou abilitou a pro jeji ziskani je potreba danou abilitu vykonat.
Velky symbol zkusenosti neni spjat se zadnou konkretni abilitou na dane pulce karty, ale porad je potreba provest alespon jednu k jeji ziskani.

Jinymi slovy, ziskat jen zkusenost bez provedeni alespon jedne ability nelze.

9.1.2020 18:30:57

Ne a Ne
jsou odpovědi na obě otázky.
Pravidla na str. 18 říkají, že pokud se schopnost skládá z více akcí, vyhodnocují se akce v pořadí v jakém jsou na kartě uvedeny.
Tj. 1) pokud nemám na koho útočit, tak nemám ani koho odtrkovat a tedy nemůžu dostat zkušenost.
2) Pokud útokem nestvůru zabiju, opět nemám koho odstrkovat a zase nemůžu dostat zkušenost.

9.1.2020 22:05:57

Suchar
1) spravne, 2) spatne

Konkretne tento pripad popsany J.J.
- Pokud nemam na koho utocit, nemuzu provest attack action a tim padem nemuzu dostat EXP i kdybych mel element na spotrebovani.
- mam na koho utocit, ale nemam element, nedostanu EXP, protoze EXP je spjato s konzumaci elementu.
- mam na koho utocit a pouzil sem element, dostanu EXP ikdyz cil behem utoku umre.

Zisk EXP vyzaduje provedeni alespon casti dane ability, ke ktere je spjato, nebo libovolne akce z hrane pulky karty, pokud je to EXP samostatne.

9.1.2020 22:41:44

Ještě ujasnění
Musím říct, že mi pěkně motáte hlavu:) Ale to už asi dělá celkově nejasnost některých termínů. Pokud tomu rozumím, tak konzumace živlu sama o sobě akce (ability) není, konzumace živlu jen „obohacuje“ nějakou jinou danou akci (ability).

Pořád mám ale nějaké nejasnosti: Odstrčení (push) je akce (ability)? Nebo je to jen efekt přidružený k akci útok? Můžu svoji kartu chápat tak, že se jedná o jednu jedinou akci útok, kterou je možno konzumací elementu vylepšit o efekt odstrčení? (Jen doplním, že „odstrčení“ je na kartě uvedeno menším písmen, než „útok“ nad ním.)

A pokud ano a rozhodnu se zkonzumovat element, kdy ho zkonzumuju? Můžu (nebo snad dokonce musím?) element zkonzumovat ještě před vyhodnocením útoku (před otočením karty modifikátoru)? Můžu pak v takovém případě tvrdit, že jsem útok obohatil o odstrčení, a získám tedy uvedenou zkušenost, ať už daný útok dopadne jakkoliv - nejen minutím či zraněním, ale i zabitím nestvůry?

10.1.2020 00:29:14

revize
Tak jsem pátral na BGG a je to tak, jak píšete.
Protože je text o odstrčení menším písmem jedná se o efekt přidružený k akci útok. Pokud se tedy na začátku útoku (před otočením karty modifikátoru) rozhodnu zkonzumovat živel, abych útok vylepšil o odstrčení dostanu zkušenost, i když nepřítel po útoku zemře a nemám tak koho odstrkovat.

10.1.2020 07:27:57 | Upraveno autorem (porovnej)

Gloomhaven Digital> Ahoj,
no já teď hraju to verzi Gloomhavenu na PC a tam nedostanu XP pokud neodstřčím. Je to jen beta tak tam můžou být stále nějaký bugy, ale už v několika případech mi to ujasnilo nerozhodná pravidla, kde jsem si předtím nebyl jistý.
- Rozy

Vybíráme z Bazaru

Spirit Island + Branch & Claw (EN)
Spirit Island + Branch & Claw (EN)
Akt. cena: 1800 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas