Gloomhaven - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Pohyb nestvůr

Mám dotaz. Podle pravidel se smí nestvůry pohnout, pokud se na její tažené kartě schopností nachází akce "Pohyb +/-X". Včera jsem viděl na ytb výukové video, kde nestvůra stála vedle postavy hráče a byla jí tažena karta útoku na dálku (bez možnosti pohybu) + možnost plošného za použití elementu (který v tu chvíli vyčerpaný). Domníval jsem se, že nestvůra musí zaútočit znevýhodněným útokem na postavu, protože se nachází v jejím sousedství a chce na ní útočit z dálky a karta akce jí pohyb neumožňuje. Hráč však s nestvůrou o políčko uhnul a zaútočil na postavu.
Jak je to tedy s tím pohybem? Už mám odehráno cca 15 scénářů sólo, tak doufám, že jsem nic v pravidlech nepřehlédnul.
28.8.2019 10:53:40

necik
Ak nemá možnosť pohybu, tak sa určite nepohne, a zaútočí s nevýhodou.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

28.8.2019 11:03:54

Znevýhodněný útok

Potvora si ale může vybrat, pokud má v dosahu víc hrdinů ne? Tzn. na sousedícího by útočila se znevýhodněním, na druhého hrdinu bez znevýhodnění, tak si vybere jej.

28.8.2019 11:06:52

Pohyb nestvůr
Ještě přikládám dotyčné video.
https://youtu.be/hzgIRLBu16Q?t=2683

28.8.2019 11:54:35

návod
Urobím malú reklamu. :)
Pozri tieto videá, hlavne druhú časť, ktorá sa týka scenárov.

https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/gloomhaven-5203/videa/5965/#content

Alebo rovno YT link: https://youtu.be/NyYrw25q_fI

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

28.8.2019 12:09:24

ad Pernicek
Nepriateľ zacieli najbližšieho hrdinu, nemôže si vybrať vzdialenejšieho.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

28.8.2019 12:10:31

necik
v tom videu to je spatne, demon se nema pohout.

co se tyka utoku na dalku a vice hrdinu - i pripade, ze strelecka prisera, ktera nema pohyb, ma v dosahu vice hrdinu, utoci stale na zacileneho, coz znamena ten nejbliz, takze znevyhodnene na sousedniho i kdyby mohla utocit normalne na vzdalenejsiho

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

28.8.2019 12:13:53

chyby
Ahoj,
já osobně jsem koukal na několik YT videí a lidi tam dělají dost chyby takže bych to nebral jako něco podle čeho se řídit.
Spíš se podívej na FAQ na BGG. Na BGG pak je i movement test, který když projdeš tak toho budeš vědět tolik, že kvůli tomu vytěsníš z hlavy vzpomínky z dětství :)

28.8.2019 12:39:58

Monster AI quiz> Odkaz na Monster AI Quiz. Někde jsem četl, že ho dokonce sám Isaac schválil :)

https://boardgamegeek.com/thread/1903355/monster-ai-quiz - Transience

Pohyb nestvůry při ranged útoku...
Ještě bych doplnil, že pokud je nestvůra ve stavu Disadvantage (nevím, jak to přeložili do češtiny), tak se při ranged útoku nepohne (i když by mohla)
a zaútočí na sousední postavu/cíl, pokud takový je.

Edit: Možná to nevyznělo úplně srozumitelně, ale neměl jsem na mysli stav Disadvantage daný pouhým sousedstvím nestvůry s postavou, ale regulérně získaný jinak.

28.8.2019 15:19:47 | Upraveno autorem (porovnej)

nesouhlas> To si teda nemyslím. Zacílí na nejbližší a ustoupí. - Rozy

nesouhlas s nesouhlasem...> citace z FAQ GH:

If a monster with a ranged attack is under disadvantage from being adjacent to its focus and is also under disadvantage for another reason (ex: muddle), will it still move to attempt to lose its adjacency disadvantage anyway?

No. As per the rules, a monster will only move away from its target to lose disadvantage if moving actually does so.
- laredo

Laredo

No vždyť to tam píšou. Pohne se aby ztratila disadvantage. Pokud by pohybem nevýhodu neztratila tak se nepohne. Nevím tedy jestli naražíš na nějakou konkrétní situaci. Ale obecně platí, že se pohne pokud ztratí nevýhodu. To máš stejný jako že se monstrum nepohne pokud by se tím nepřiblížilo.

28.8.2019 20:35:34

@ Rozy
Původní dotaz se ptal na Disadvantage, pokud se nestvůra NEMUŽE hýbat (nemá akci pohybu nebo je trvale/dočasně nepohyblivá).

Já jsem popisoval skutečnost, že i když nestvůra má možnost pohybu ve svém tahu a je přitom ve stavu Disadvantage, tak to NEznamená, že se MUSÍ pohnout, i když má kam. Mohou nastat 2 situace:

a) Pokud pouze sousedí s cílem (a JEN díky tomu má Disadvantage), tak se pohne (má-li kam), aby se Disadvantage zbavila - což je častější případ.

b) Pokud ale je v Disadvantage i díky další věci (je ve stavu Muddle, nebo např. díky schopnosti karty, která postavě sousedící s ní, dá Disadvantage při útoku na ni), tak se nepohne, i když může - viz citace z FAQ.

Ty 2 případy nejsou totéž, a proto si myslím, že možnost "b" zahrnuli do FAQ, protože ta "nepohyblivost" nestvůry v případě "b" může mít vliv na další věci.

29.8.2019 07:50:47

Vybíráme z Bazaru

Pax Emancipation - nova, poze rozbalená
Akt. cena: 610 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas