nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Gloomhaven

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Cephalofair Games
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Odlehčený Gloomhaven

Na Q3 roku 2020 chystá Isaac Childres odlehčený Gloomhaven. Mělo by tam být cca 24 scénářů a 4 hrazené postavy, které se dají použít i pro základní hru. Cena 40-50$

Viz https://mobile.twitter.com/cephalofair/status/1180252219280510976

6.10.2019 08:33:07

Rozšíření

Isaac sliboval, že bude i plnohodnotné rozšíření pro Gloomhaven, takže není důvod plakat...

19.11.2019 10:13:13

...

Tak především jsem zklamán, že tohle s největší pravděpodobností nahrazuje GH 2. Další věc, která se mi nelíbí je to, že používá knihu scénářů, po které se budete pohybovat. Už vidim jak ty figurky a dveře padají, nebo jedna kniha má část scénáře vpředu a druhá zase vzadu, tudíž vznike výškový skok na knize mezi mapou. Co by bylo dobrý, kdyby k tomu dodal i kartonové dílky a bylo to tak volitelné, nebo alespoň používal dílky mapy ze základní hry.

Rozdělení pravidel na learn to play a rulebook je zajetá a vyzkoušená věc, ale nemyslím si, že by to GH pořeboval. Ten systém je poměrně jednoduchý a v základní hře také nepotřebujete pravidla ke kampani, rozvoji postav, enchantu atp., abyste mohli začít hrát. Kadžopádně pro ty, kteří do hry naskočí poprvné, tak to bude uchopitelnější.

Pokud neupraví pravidla pro pohyb nepřátel a iniciativu, tak si myslím, že je úplně jedno kolik je ve hře hrdinů, nebo nepřátel, protože největší zdržování je stejně při určení pořadí hráčů/monster a AI monster. Takže tam se asi nic nemění. Z hlediska komplexnosti mi vyhovuje klasický GH a pokud by mělo dojít k nějakému zjednodušení, aby se hra zpřístupnila širší veřejnosti, tak by to mělo být právě u obsluhy hry a ne to, že je někdo línej vybrat z krabice správné dílky a sestavit mapu.

19.11.2019 09:43:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Nové info

http://www.cephalofair.com/2019/10/so-i-should-probably-talk-about-the-new-thing.html

Z výše linknutého příspěvku vyjímám několik zajímavých informací:

- Well, the scenario book has roughly 24 scenarios... I created an entirely new campaign. There are still plenty of side quests, so roughly half the scenarios are optional, and people should be able to get through the story in 12 sessions if they want.

- The monster pool has also diminished significantly, with a much more manageable 15-20 types. Some of them players will recognize from the original game, but many will also be completely new, including some cool new bosses.

- Instead of cardboard maps, players will run through scenarios printed in the scenario book itself (well, many scenarios actually incorporate two books because they are too large to fit on a two-page spread).

- Gloomhaven is a fairly complicated system, especially when it comes to monster AI. The rules are a long read. So the idea, which certainly isn’t new to the hobby, is to have a "learn to play" rule book that will guide players through the first 5-6 scenarios of the game, teaching them a little bit at a time and then asking them to use that knowledge in a scenario crafted around the concepts learned.

19.11.2019 09:02:30

Video na youtube

Ahoj,
tady: https://www.youtube.com/watch?v=4iu8O8ELazA
je video, kde Isaac představuje "odlehčený" Gloomhaven.
Představení začíná v čase 47:57. Je to samozřejmě anglicky :)

9.10.2019 15:27:55

...


Také jsem koukal včera zrovna na blog, zda tam není něco nového o GH 2.0 a nikde nic. Twitter nesleduju ... tohle vypadá, že by mohla být dobrá hra pro uvedení třeba dětí nebo nehráčů do GH.

6.10.2019 10:00:47

Těším se

Hmmm, zajímavé. Jsem hodně zvědavý, co znamená "more casual version of GH".
Necítím se jako cílovka pro takovýto produkt, ale určitě bych využil dodatečný obsah pro GH.
Jinak teda patřím mezi sledovače Isaacova blogu, ale o tomhle se dozvím na ZH. Novinky už zřejmě proudí výhradně přes Twitter :-(

6.10.2019 08:57:11