Gears of War: The Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 51x (Seznam vlastníků)

Gears of War: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

první dojmy

mám za sebou zatím první hru, ale moc se mi to líbí... systém je výborně vymyšlený, takže jednotliví "mariňáci" se můžou navzájem různými způsoby podporovat a oproti jiným kooperativkám mi přijde, že tady opravdu musíte fungovat jako tým... a zajímavý je i systém "životů", kdy karty rozkazů, které máte pro svého vojáka na ruce zároveň představují jeho výdrž, takže čím víc zranění, tím méně toho uděláte...
Pravidla jsou dost srozumitelná a až na jednu drobnost jsme neměli v pravidlech žádné nejasnosti...
18.9.2011 09:06:31

Permonick
Jsem na to zvedavej, bohužel mé nadšeni zchladila jedna videorecenze na BGG, kdy autor mluvil o malé hloubce a nepřiměřené délce hry (min. 2h)..
Umělá inteligence je nekdy az neprijemne náhodná, je tam málo finálních bossu..
Hodne jsem se na to těšil, ze by mohlo jít o vylepšeny Ravenloft.. Ale ted zas nevím..

18.9.2011 10:17:04

rbx

Polda
tak si prijd v úterý zahrát, není nic jednoduššího :-)

18.9.2011 10:29:50

Polda
co se délky týče, tak zatím nevím, hráli jsme první scénář a protože JayDee špatně přečetl setup, tak jsme místo jednoho "spawn pointu" pečetili pět, což hru hodně protáhlo... ale jinak mi přijde, že po pár hrách, kdy si zažiješ co dělá, který rozkaz a jak je silná která potvora, tak už tak bude poměrně odsýpat a větší prostoje tam nebudou...

18.9.2011 10:43:30

...
rbx: s tím počítám :-)

Permonick: holt nezbývá než to vyzkoušet, každý má jiná očekávání :)

18.9.2011 11:26:25

heh
no tak mám za sebou další hru, která teda dost pohřbila moje naděje na zrychlení hry... tentokrát jsme hráli (aspoň myslím) všechna pravidla dobře a neměli jsme žádné velké prostoje, ale i přesto nám scénář Hive trvalo dohrát 4! hodiny... navíc mi přišlo, že už od půlky byla hra absolutně monotónní, při tom omezeném množství A.I. karet se jen stále dokola opakují stejné události i když se samozřejmě postup potvor o něco liší podle lokace, ale i tak ve třetím patře už jsem se nepokrytě nudil...
Dám tomu ještě párkrát šanci, ale trochu se bojím že počáteční hype byl přehnaný...

19.9.2011 17:36:32

solo pokus
Po přečtení pravidel a první testovní sólo hře mi přijde jako nutnost hrát s tím hardcore pravidlem, že karty při zranění musí hráči zahazovat náhodně. Už u tohohle si dokážu představit šílené prodlevy pokud by se hrálo bez něj.

Zatím nechci moc hodnotit dokud to nebudu mít otestované ve 4 hráčích. Týmový prvek tam bude zdá se dost zásadní a víc než u jiných her by mohla hrozit tendence některých hráčů odehrávat za ostatní. Chce to prostě vyrovnanou skupinku.

19.9.2011 18:26:36

Permonick
keep us informed..

19.9.2011 18:41:35

permonick
A sakra, tak jdu projít názory na BGG, ale snad nebude tak zle:) Každopádně dík za info a za další se taky nebudu zlobit.

19.9.2011 18:49:35 | Upraveno autorem (porovnej)

to Permonick
Vzhledem k tomu, že Hive je ten nejdelší scénář ve hře, tak mi 4 hodiny při druhé hře připadnou poměrně krátké. Při zažití hry se to stáhne na 3-3,5 hodiny pro nejdelší scénář, tím pádem ty nejkratší scénáře budou na 1-1,5 hodinky, poněvadž jsou třetinové. A to mi opravdu nepřipadne moc dlouhé.
Opakování AI karet mě ale celkem zklamalo a jen doufám, že to bude znatelné jen u těch dlouhých scénářů. Karty se samozřejmě budou opakovat vždycky, ale budu doufat, že se to nestane i u kratších scénářů takové jednotvárné, jak popisuješ. Těším se na první zahrání.

19.9.2011 19:56:04

Kadaver
podle mě zásadní chyba je v tom, že třeba konkrétně u toho Hive je to fakt dloooouuuhý a prostě tě nemůže bavit kydlit 4 hodiny v kuse tři druhy potvor, který se ti spawnujou furt dokola až do zblbnutí... nechápu proč v rámci scénářů neudělali větší variabilitu... u krátkých scénářů se to ještě dá, ale jinak už to pak asi fakt bude dost nuda...

20.9.2011 01:47:18

rbx

Permonick
premyslel jsem, ze by bylo dobre si tam třeba nechat nějakou slabší potvoru a třeba ji jedním COG někam odlakat, aby někdo další mohl splnit misi. Jakmile totiž vse vybijes, tak ti tam ty karty něco hned naspawnujou. Mluvím tedy o scénáři 1, který jsme včera dvakrát hráli. Btw jsme ho stihli za 4h dvakrát včetně učení se pravidel. Poprvé nás vykydlili v polovine cca po 1,5 h, ale podruhé jsme je dali, i kdyz to rozhodne nebylo snadné. Celou dobu se snažíme se kryt a na konci jsme to dali Rambo stylem, takže to bylo víc nez těsně.

20.9.2011 08:34:57

gev

Permonick:
no, ta kritizovaná dýlka a neustálý respawnování mi zní jako GoW v reálu, tj. na xboxu :-)

20.9.2011 17:59:33

gev

rbx:
V kolika jste ten první scénář hráli? Mě dneska čeká na sólovku, tohle se mnou doma nikdo hrát nebude

20.9.2011 18:00:47

rbx

Gev
ve dvou. A dnes hráli u nad kluci ten druhy a to bylo dobre maso.

20.9.2011 18:07:33

GoW
Zejtra odjíždí celý vedení firmy, tak začínám mít obavy, že až balík přijde, tak se zamknu do serverovny a zkusim jedno solíčko.:)

20.9.2011 18:13:44

rbx
myslíš s tím odlákáním ten Hive? To podle mě taky dost dobře nepůjde, ono to zabíjení potvor ti dává možnost dostat se k lepší zbraním a ten boss na konci je docela tuhej, se základní výbavou by to s ním asi bylo dost těžký (pokud nejseš Siaron a nezhypnotizuješ kostky :D ).

Mě se celkově to jak je ta hra vymyšlená líbí, ten systém je dobrej, jen kdyby to bylo trochu víc variabilnější a různorodější... variabilita stylu "místo dvou potvor tady, se tentokrát naspawnuje jedna potvora sem a druhá támhle" mě moc nebere...

20.9.2011 19:30:28

rbx

Permonick
ted hrajeme ten třetí scénář a naprosto skvělá hra. Je to těžké, ale daří se, hodně prostoru. Zatím z těch prvních tři nejlepší.

20.9.2011 21:08:24

:)
Na boardgamegeeku, resp. v odkazu u videí na youtube jsou záznamy dvou her. Zdejší ohlasy ve mně utvrzují můj dojem, že po relativně levné základní krabici bude následovat stejně relativně levné rozšíření, se kterým bude hra teprve opravdu kompletní - hádám více ai karet, větší variabilita nepřátel, scénáře, nějaké to vybavení. Princip je poměrně jasný. Kdyby to bylo v jedné krabici nikdo soudný by za to tolik peněz nedal. Ani bych se nedivil kdyby v testovací fázi už dávno udělali komplet hru a pak ji takhle rozpůlili.

20.9.2011 21:32:18

První dojmy
Dojmy z dnešní předváděcí hry jsou v sekci hraní. Pokud najdete gramatickou chybu, nechte to být, je pomalu dvanáct a boj se spánkem je pomalu stejně těžký jako boj s locusty. :-D

20.9.2011 23:42:51

Dojmy
sice jsem na hru včera jen koukal, ale mile mě překvapila. Vypadalo to, ze je treba hodne řešit taktickou stránku věci.. To byl takový první dojem, ktery by se po celem scénáři asi změnil, překvapilo mě, ze i rbx říkal, ze první dvě hry nebyly až tak zajiamve, ale ta třetí proste vypadala dobře.
Takze závěr nejednoznačný :-)

21.9.2011 10:25:36

rbx

Polda
jj, to jsem rikal, protoze jsme se rozhodli poslechnout pravidla a naucit se to na tom nejjednodusim scenari, tedy prvnim. Ukolem je zapecetit vsechny locusti diry. Jenze kdyz tam nejsou zadni locusti a zadne diry, tak vam to tam karta hned naspwanuje. A to do mista, kde prave stoji aktivni hrac. A jelikoz aktivni hrac stal na miste, kde se berou granaty, ktere jsou na peceteni der potreba, tak doslo k takove paradoxni situaci, ze jsme potrebovali zapecetit diru, ale nemeli jsme granaty. Ty ale byly na miste, odkud se spawnovali Locusti. Takze jsme na jednom policku zkysli strasne dlouho, nez se nam podarilo tu diry zacpat. Proto jsem z toho byl rozpacity. Pak ale po scenari cislo 3, jsem byl nadseny, i kdyz jsme to prohrali.

21.9.2011 20:16:28

rbx
To je nějaké divné, protože v prvním scénáří se žádné díry neobjevují. Nehráli jste to náhodou se všemi general kartami? První scénář se má hrát jen s 6 ze 7.

My to taky zkusili ve 4 a musím říct že ta hra je teda dost těžká. První scénář se ještě dal. Vytuhli jsme sice na konci ale byla to naše blbost a určitě by se to dalo zvládnout.
Druhý scénář pak byl naprosté maso, kde jsme se vůbec nechytali. Po půl hodině bylo vymalováno (našimi vnitřnostmi)

Trochu mi na té hře vadí, že se tu hráči nijak nevyvíjí. To je prvek an který jsem jinak z dungeon crawlů zvyklí a tady mi chybí. Občas se jen najde nějaká zbraň ale jinak se nějakého většího upgradu člověk nedočká.
To vzpomínané opakování stále stejných karet a potvor je u delších her taky problém.

22.9.2011 00:01:07

rbx

Trpaslik
ano, hráli :-)

22.9.2011 00:11:10

gev

Dojmy
První scénář ve dvou, moc pěkná vykosťovačka. Sice nás v první místnosti chytli dva boomeři spolu s drobotinou, ale nás to neznervóznilo a roznesli jsme je na kopytech. Když jsem si pak před závěrem líznul mulčovačku a sebral dost střeliva, vyčistili jsme to během tří kol.

Jednoduché, chytlavé. Uvidíme jak to bude po pár dalších hrách.

22.9.2011 08:56:57

rbx

gev
tak po tech botach, co jsem udelal v prvnich dvou hrach uz prehodnocuju nazor, resp si ho opravuju a moc se tesim na dalsi hru. Kdyz bychom neudelali ty chyby, nedoslo by k zasekum, co se stal nam a diky tomu by ta hra byla plynula a rychla. Jinak kamos si taky liznul mulcovac... hezka zbran, zvlast kdyz si ji zaseknes v krytu a zvetsis dostrel na 3 :-) Taky priznavam, ze jsem udelal chybu, kdyz jsem jako rpezentacni scenar zvolil China Shop... jsem zvedav, az nekdo prijde s nejakou strategii, protoze jak jsem na to koukal, tak to bude dost tezke.

22.9.2011 10:07:37

Vybíráme z Bazaru

Steam Park Cz
Steam Park Cz
Akt. cena: 13 €
Končí za: 2 dny

Offcanvas