Fuji Koro - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Jerome Demeyere
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Otázky k pravidlům po první hře - kooperativní varianta

mám několik dotazů, které tak nějak vyvstali během prvního hraní, nepochybně jsem dělal chyb více, ale u tohodle jsme se společně pozastavili…

1) příprava hry - kooperace - bod 12 v pravidlech - hráči si ty karty vybavení berou z té předpřipravené sady karet z bodu 8 (v pravidlech přípravy) ? Pokud ano a NEvyberou si kartu zbraně, dostanou tolik kostiček, kolik jim daný vybraný plán říká (tzn že rovnou postaví třeba boty) + tolik kostiček, aby měli zbraň ve tvaru 2x dřevo + 2x železo?

2) co se stane, když se na konci kola chodící drak ocitne v lávě? (pole kde stál se potopí)? Může skrz lávu chodit?
a co když natočím dílek draka tak, že se na 3. vnějším okruhu sopky prostě ven nedostane, protože nebude mít napojenou cestu?

3) kolik je celkem dostupného pohybu? 2 za základní akci pohyb, +1 pokud máte boty a další +1, za vylepšenou akci? (zasunuté vybavení pod příslušnou akci)

4) vylepšená akce (zasunuté vybavení pod příslušnou akci) dává v případě akce Sběr +1 možný pohyb, ten se vyhodnuje před akcí sběr, nebo až po ní? nebo je to na hráčí, aby si vybral?

5) kdy se počítá odehrané kolo? Po tom, co provede první hráč akci Odpočinek, nebo pokaždé, když je znova na tahu? (tzn, že hru výrazně prodlouží mít 4 dostupné akce s mnichem, místo třech v základu)

6) výměna surovin v rámci kooperace - na jednom poli mužou stát 2 samurajové? Výměna surovin je zdarma, bez akce? nestačí, když jen sousedí? můžou skrz sebe procházet?

7) boty dostávají poškození pouze z lávy, v boji nikoliv? Pokud jsou ze 3 dřev a vydrží tedy jen 3 životy a krok lávou udělí 5 poškození, to 4.+5. poškození chytne přilba?

8) jak je možné kooperační variantu vyhrát ve dvou hráčích? časově jsme byly na hraně a vůbec jsme neměli šanci porazit legendárního draka, který má 45 životů a útočí jedním hodem 6 kostakama do obou samurajů najednou a v průměru naloží 10 poškození na jeden hod, pokud se to nepovede, může dát až 18 poškození a za předpokladu, že mám celou helmu z dračích zubů, vykreju maximálně 24 poškození, v podstatě jsem neměl šanci přežít 2 kola boje a i po tom, co nás oba v druhém kole zabil najednou (protože dává poškození jedním hodem do obou hráčů najednou), jsme stejně potřebovali třetí kolo, aby jsme ho konečně udolali - a to jsme oba měli magickou zbraň

  • nemluvě o tom, že ta zbraň (a také přilba) se nám samozřejmě v boji zničila a k výhře v kooperační variantě je nutné alespoň jednu magickou zbraň donýst šogunovi, na její opravu, i kdybychom přežili boj, už opravdu nebyl žádný čas podle počítadla kol ještě sebrat suroviny a opravit vybavení podle předlohy a ještě stihnout utýct tajným východem

 

9) jak přesně probíhá napadení drakem, pokud v kooperativní variantě chodí? Stačí když se dostane na stejný díl sopky a tím napadá hráče na daném dílu?
draka napadnu jen tím, že se dostanu na jeho dílek sopky (tzn že k napadení musím využít akci pohyb) nebo stačí, když je na okraji jednoho dílku a já jsem na sousedícím (ale jiném dílku sopky)?

10) pokud to má drak k samurajovi na obě strany stejně daleko a já vím, že udělám za samuraje krok tak, abych drakovi utíkal, jak určím, kudy drak půjde? (pokud udělá krok doleva, bude to mít tak ke mě v následujícím kole blíže, ale jako drak tou dobou neví, že já tamtudy půjdu, takže jsem z něj udělal krok doprava a tím si udělal vlastně menší náskok pro samuraje)

11) magické vybavení a magická schémata - žetonek reprezentujuící daný kus vybavení si beru do inventáře po jejich výrobě, nebo hned když seberu scháma ve svatyni?
Pokud mě drak sebere kousek z magické přilby a já stále budu schopný zachovat tvar podle magického schématu, vrací se mě na druhý drakův útok zelená obranná kostička zpátky?

12)pokud v boji přijdu u obouruční zbraně o 2 dřeva tak, že zbyde jen 1 kostka dřeva, tzn že nejsem schopný složit ani platnou jednoruční zbraň, co se stane? Draka jsem daným útokem porazil, takže boj neprohrávám, ale co se zbytkem kostiček, které předtím tvořili ostří obouruční zbraně? Jak přesně s nimi naložit? 

13) jak přesně musí vypdat boty, abych z nich měl bonusový pohyb? Pokud je v botách alespoň jedna kostička, jsou to platné boty a dávají +1 pohyb?

20.11.2021 21:54:20 | Upraveno autorem (porovnej)

žádný znalec fuji koro se tu nepohybuje? :(

27.11.2021 22:27:01

ale hej, moc vela otazok a vsetky lahko zodpovedatelne, ale tak malo casu, sry :-)

28.11.2021 00:40:23

tak já počkám, až budeš mít čas 

28.11.2021 10:45:08

bump, někdo? 

12.12.2021 18:48:52

Ahoj, odpovede na pár otázok:

  1. Áno Hráči si berú z vylosovanej sady kariet z bodu 8. Hráči, kteří nedostali kartu zbraně, umístí 2 kostičky dřeva a 2 kostičky kovu na mřížku zbraně.
  2. Drak sa vždy pohne o “1 Díl” takže vždy na stredové políčko zo 7 na diely. Ak sa toto pole potopí nič sa nedeje (my hrávame s tým že draci vždy o 1 diel lietajú a neutopia sa v láve tým pádom hráme s tým že draci môžu ísť o 1 diel v akomkoľvek smere aj keď nemajú prepojenú cestu).
    Pravidlá - Mapa: “Draci jsou dostatečně velcí na to, aby mohli bezpečně přecházet přes lávu.”
  3. 2 za akciu pohyb, +1 za boty, +1 za vylepšenú akciu, + ešte existujú “zvitky” ktoré môžu mať na sebe +1 k pohybu v rámci akcie pohyb
  4. V pravidlách pri kartách vybavení (str. 8): “Pokaždé, když přesunete žeton akce na akční pole s přiřazenou kartou vybavení, můžete vykonat hlavní akci, nebo akci navíc, nebo obě akce v libovolném pořadí
  5. Každý hráč môže za kolo urobiť iba 2 akcie - príklad kola (3 hráči):
    Prvý (začínajúci hráč) urobí prieskum a pohyb - zostane mu 1 voľný žetón.
    Druhý hráč urobí pohyb a zber - zostane mu 1 voľný žetón.
    Tretí hráč urobí pohyb a zber - zostane mu 1 voľný žetón.
    Končí kolo a začína Prvý hráč s 1 žetónom. (urobí zber a musí odpočívať, ide hráč 2)
  6. Pravidlá - Mapa: “Na jednom políčku se mohou v jednu chvíli nacházet maximálně 2 samurajové” Výmena surovín je v rámci akcie pohyb, nestačí byť na susednom políčku, môžu cez seba prechádzať.
  7. Pravidlá - Sandály: “Samuraj nikdy nespáchá sebevraždu, a proto nikdy neskočí do lávy bez dostatečně odolných sandálů"
  8. Dá sa to vyhrať :)
  9. Áno, v tom prípade má ale hráč výhodu ak je remíza v iniciative. Draka napadneš iba pohybom na jeho diel - samurajovia ktorí sú na susediacich políčkach sa môžu pridať do bitky
  10. Rozhodujete sa ako skupina kadiaľ drak pôjde :) 
  11. Keď zoberieš schémata vo svätyni tak si dávaš žetony do batohu (tlumoku)
  12. Zostanú ti na políčku zbrane a zbraň si musíš opraviť tým že doložíš a (ak chceš) popresúvaš kocky v rámci akcie odpočinok
  13. Nie, musia mať 3 kocky aby platil pohyb :)

Dúfam že som pomohol

27.12.2021 15:52:20

Vybíráme z Bazaru

Dead of Winter: A Crossroads Game ENG
Dead of Winter: A Crossroads Game ENG
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas