Fallout - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Post-apokalypsa
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Andrew Fischer
Nathan I Hajek
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Prosím, píšte sem názory aké sú vaše dojmy z hrania tejto hry. Prípadne napíšte aj to, či sa potvrdili vaše názory alebo či sa nepotvrdili. Ak áno, v čom? Ak nie, v čom?

(Ďakujem správcom, že toto vlákno o dojmoch z hrania hry už po tretíkrát nevymažú.)
6.8.2018 09:36:24

droll

souhlas. něco jako osadníci noční hlídka:)))
bohužel to ale pro hráče fallouta nevypadá moc dobře:(

17.8.2018 12:10:24

BigLebowski
To bola celé irónia :) Pácia si mi komenty typu, ako je cela hra bozi a super hratelna v 1-2 a hned za tym, ten isty clovek napise 2-3 veci, ktoré vôbec nie su dobré v tej hre a rad by ich zmenil. A uz si vymyslaju nove rules ako vsetci na bgg, a este tomu na truc pancnú 5 hviezd :D, lebo hra je to boží..

Mia san mia...

17.8.2018 12:10:54 | Upraveno autorem (porovnej)

JAHMANsvk
no právě. mám z toho taky takový pocit. Vezmu škodu 1000, přemaluji jí na červeno, nalepím znak ferari a jedu. Ostatní koukají že je to super fáro ale je to pořád š1000:) Myslím že míň škody by FFG udělalo kdyby vydal Osadníci z Falloutu:) Když už máme tu noční hlídku tak proč ne Fallout:)

17.8.2018 12:27:14

jj
Přesně toto jsem se snažil říct :)

Nebýt to Fallout, ale mít to jiný název, tak bych si tu hru sice určitě nekoupil, ale zároveň bych proti ní neřekl jediné křivé slovo...
U této hry je ten "Fallout" skutečně jen jako ždmačka peněz a nic víc, s Falloutem to má společný jen vizuál a názvosloví...takže přeskinovaná hra, stejně jako to udělla Bethesda s Falloutem 3, který je jen přeskinovaným Oblivionem :(
A 4. díl se od Falloutu vzdálil ještě více :(

No a pak FFG podle této "napodebniny" udělá další, jen teď už je to napodobenina napodobeniny :( :D


FFG mám hodně rád, ale tímto mě hnuli žlučí fakt hodně :(


Můj názor je založen na mém vztahu k pravému (originálnímu) Falloutu - je to moje nejoblíbenější hra (Fallout 1 a hlavně 2) a podle mě nejlepší RPG co dosud vyšlo.


Ale jak už bylo někým řečeno, tak můj názor se nedá brát vážně :D

19.8.2018 13:48:27 | Upraveno autorem (porovnej)

...

Mě spíš zaráží, že jsou lidi schopni to obhajovat a zároveň vymýšlet úpravy pravidel, aby to bylo "lepší" :D

To mohlo FFG rovnou vydat krabici s tematickými předměty a herními díly a pravidla nechť si každej vymyslí sám :D

19.8.2018 13:52:53

presne to...
..bolo na tom to najzabavnejsie:
A: je to na prd hra
B: je to super hra pre 1-2 hracov videl som GP a cital pravidla
A: je to na prd hra
B: príbeh ide celou hrou
A: je to naprd hra
B: ako si dovolujes honotit nieco co si este ani nehral? A vôbec si nenapisal do hodnotenia, ze hru si nehral!
A: je to naprd hra
B: pisal som adminovi je to ok, idem hodnotit aj ked som ju este nehral, capnem tam 5 hviezd bez jedineho slova, nech vidia
A: je to naprd hra
B: nieje to dokonala hra ma svoje muchy, lepsie by mohlo byt toto, toto a toto ...
:D



Mia san mia...

19.8.2018 18:26:52 | Upraveno autorem (porovnej)

Dojmy
Právě dohrána první hra ve třech.
Popíjíme Erdinger-Urweisse a hodnotíme.Já už hrál dřív solo.
Hru nechci hodnotit jako licenci Fallout,ale jen jako hru která má zabavit.A nedá mi to abych ji neporovnal s This War of Mine i když je každá jiná.
První věc kterou nechápu ,proč tato hra není kooperativní? Vždyť v té hře se nedá nic ovlivnit,všechno je náhoda a pokud ji bude hrát trochu víc soutěživý člověk tak se jen vytočí.
Samozřejmě,že questy a úkoly jsou fajn,ale systém jejich řešení je totálně nanic.
Ja vyhodnotím střetnutí ,kde na závěr vyložím novou kartu úkolu,který v zápětí vyřeší protihráč,protože já už neměl akci.
Že on je uplně jinde a úkol navazuje na mé střetnutí nikomu nevadí. :+).
Další věc je výběr možností,při řešení střetnutí. Jsou mi přečteny dvě možnosti a já si mám vybrat,aniž bych věděl co mě dál čeká nebo jaká bude odměna.Jenže ten co čte,může úkol plnit v zápětí(pokud mě se to nepodaří) a už bude vědět co ho čeká(prostě ty oči vždy sklouznoul o řádek níž.V tom se mi zdá kniha příběhů v TWoM o moc lepší.
Boj se dá zkousnout i když vlastně za úspěch platím svým zraněním.
Co dává této hře velké plus ,jsou pravidla.
Jsou naprosto jednoduchá a stačí jedna hra a jsou v krvi.
(Nechápu co to předváděli páni z BF v tom videu).
A celkové hodnocení. Příběhová hra ,kde je 90% náhody, zasazená do světa Fallout(což je úplně jedno) a v nesmyslném kompetitivním modu.

P.S. Ještě to porovnání s TWoM :
TWoM je taky o náhodě,ale je tam šílená atmosféra a u každého questu a střetnutí máte strach ,co zas bude a jak to dopadne.
Jak to ovlivní další průběh.
Ve Fallout prostě vyberete jednu možnost,hodíte kostkama a buď se povedlo nebo ne a jde se dál bez stresu.
Žádné napětí,žádný stres nic.
Opravdu raději šáhnu po nějaké euro hře nebo po Scythe než po Fallout.

19.8.2018 20:03:07

Druhý dojem: Zděšení

Mám za sebou dvě hry. Musím říct, že po první hře jsem měl chuť si hru zahrát znovu, protože nato jakou krutiku od startu dostala, tak nebyla tak strašná, ale druhá hra totálně zabila jakékoliv pozitiva. Nefungovalo vůbec nic.
Hra nato jak je náhodná, tak je složitá a dlouhá a měla by byt dohraná rychle ne jak v poslednim podaní 4 hodiny, kdy jsme vlastně čekali až dojdou karty agend a vyhraje jedna ze soupeřících frakcí. Nastala situace že byly dva úkoly které bodovaly, ale jejich splnění blokovaly příšery a dokonce ani týpek v energozbroji co našel ve Vaultu nebyl schopny tu hordu porazit. Ta horda blokovala splnění i druhého úkolu, kdy neměli být nepřátelé do vzdalenosti 2 polí od určiteho pole, ale měli kolem něho asi 3 spawnpointy. Taže když jsi je zabil spawnuli se ti sice neakativní, ale co to je, kdyz jsou tam nepratele ze 3 druhu, takže jeden tam bude vzdycky smrdět.
Další mínus je automaticke plnění ukolů typu když je zabit nepřítel spustiš odměnu. Takže i zabití při obraně tě poškodí a chtít naschvál přehazovat uspěchové kostky na neúspěchy, aby tě nasledně enemák zabil a přišels o obsah batohu je zvrhlé.
Nemožnost koupit si vybavení když máš peníze a jsi ve městě měvytáčí. Lízneš udalost která ti neumožnuje nakup a máš promarněný tah. Což tě v závodivé hře může stát hodně.
Mechanika přidávání ukolů a větvení příběhu je určitě zajímavá, ale zbytek nefunguje. Navlečení na Fallout téma je podle mě obchodní tah aby hru otestovali na hráčích a určitě se dočkáme jiné a věřím že i lepší hry s danou mechanikou i když za mě kniha příběhů ala This war of mine nebo Arabske nocí je mnohem variabilnější.
No chvilku mi to bude trvat než si ke hře sednu znovu pokud vůbec.

23.8.2018 08:25:24

Je to gamebook
Tahle hra mi ve finále připomíná gamebook. Kdysi dávno, když se příběhy daly zažít pouze v RPG nebo gamebooku také vycházely gb, kde hráč nemohl skoro nic ovlivnit a mnohdy si na další postup pouze házel kostkou.
Fallout mi přijde jako takový gamebook, ke kterému někdo přidělal herní plán, figurky, kostky a karty, aby se to dalo prodávat jako deskovka. Hráč tu také občas vybírá jednu z možností, ostatní je pak už jen o náhodě a celkově mi to přijde navržené tak, aby jakékoliv vybavení, levelování a rozhodnutí co nejméně zasahovalo do hry a defakto to pouze překáží ve čtení příběhu, než aby ho to umocňovalo. Je to závod plný náhody o tom, kdo se dříve dostane na další stránku příběhu a jestli ho stihne dočíst do konce, než náhoda hru ukončí.
Osobně mám chuť si pročíst karty jako gamebook, ale odehrávat se mi kvůli tomu další celou hru už se mi moc nechce. Nicméně tahle mechanika je podle mě použitelná a snad někdo na tom postaví jednou nějakou pořádnou hru.

23.8.2018 10:07:04

Droll
Mechaniku větvících se příběhů bude využívat nový Arkham Horror (https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/45/40/4540976a-b513-419c-9778-d9ce09e2fcfe/ahb01_cardfan_aoa-codex1-2_v2.png).... uvidíme jestli to bude hratelné :D


Jana & Jonáš
deskoviste.cz

23.8.2018 10:13:41

Dojmy
Túto hru som kúpil až s odstupom času po jej uvedení na trh a miestne negatívne hodnotenia ma od kúpy hodne odradzovali. Našťastie som napriek nim to toho išiel. Táto hra má skvelú atmosféru a výborne sa hrá. Systém questov a kariet stretnutí je vyriešený výborne a prináša skvelú atmosféru (len kariet stretnutí malo byť aspoň o 100% viac, takto sa rýchlo prerotujú a hráč ich potom pozná naspamäť). Systém boja mi prišiel vyriešený celkom dobre. Samozrejme je postavený na náhode, ale je jednoduchý a určite zábavnejší ako napr. v Zombicide. Samozrejme, hra určite nie je pre hráčov, ktorý nemajú radi náhodu v hrách. Časté výčitky smerovali k spôsobu plnenia questov, mnohým vadilo to, že ak aj začnú plnenie questu, niekto iný ho dokončí, pretože sa náhodou nachádza v cieľovej lokalite. Nám toto počas hry vôbec neprekážalo, questov je naraz vyložených niekoľko a pri svojom ťahu si každý zvážil, ktorý z nich môže splniť a ktorý nie. Jediný problém hry je v spôsobe jej ukončenia - hráči sú málo motivovaný k ukončeniu hry a ak niekto nazbiera dostatočný počet bodov, hra skončí akosi nepatrične a až rozpačito – preto toľko návrhov na úpravu pravidiel. Len sa divím, že tento nedostatok nebol riešený počas betatestovania. A na záver výčitky typu že to nemá atmosféru počítačovej hry, prosím vás, nenechajte sa vysmiať. Toto naozaj nie je konverzia Fallout 1 alebo 2 do doskovej hry, maximálne tak dosková hra inšpirovaná univerzom Fallout.
Kto si chce spraviť objektívnejší názor o hre, odporúčam video JOUOB.cast@115, prípadne deskoherní inkvizice. Za mňa dávam tejto hre rozhodne palec nahor a to najmä za to, akú skvelú atmosféru dokázala pri stole počas hrania vytvoriť a preto som jej ochotný odpustiť rozpačité ukončenie hry.

2.9.2018 16:44:37

Tehuapac
:+)

2.9.2018 16:52:57

pol

Obrovské zklamání
Hru jsem hrál poprvé, pravidla mi trochu unikala, takže jsem expil nejmíň ze všech, neměl nic, nedělal téměř nic. Nějakou haluzí jsem vyřešil jeden nepodstatný úkol, za který jsem dostal kartu, že mám tolik vítězných bodů, kolik je rozdíl mezi frakcemi. Další dvě naprosto stejné karty mi přišly podobným způsobem a tak jsem najednou vyhrál, bo rozdíl mezi frakcemi byl posunut už o 3 pole (tj. 9 vítězných bodů nutných k výhře). Všichni tři hráči jsme zůstali čumět co se stalo, já měl místo pocitu vítězství pocit, že autorovi hry přeskočilo a že si výhru vůbec nezasloužím. Měl jsem nějakou slabou zbraň, která byla k ničemu a písmenko S, soupeři měli hromadu vybavení a téměř celé slovo SPECIAL. Hráli jsme podle pravidel na stánku Blackfire na festivalu deskovek. Někdo zřejmě šetřil na testerech anebo (bylo nám to tak řečeno) to musíte hrát s vědomím, že o vítězi rozhoduje spíše náhoda a máte si užít spíš příběh. Příběh a atmosféra Falloutu ano, pachuť z nedotažených pravidel ale taky (chtělo by to nějak zkorigovat dodatečnýma pravidlama). Jiný hráč říkal, že kdosi vyhrál i tím, že se přesunul jen o jedno pole a tam lízal tak dlouho události dokud nevyhrál (nejspíš to fakt jde).

10.9.2018 16:58:54

...

Koukam tahle hra za ty prachy je zrejme totalni propadak roku :D

10.9.2018 20:36:02

Kanic
Asi jsi neviděl video od Blackfiru, ve kterém vysvětlují, proč tak krátce po vydání oznamují rozšíření Falloutu. Má prý mimořádný prodej. Já jsem si hru koupil, i když počítačovou předlohu absolutně neznám, a hra mile překvapila. Na druhou stranu chápu, že ta hra není pro každého.

10.9.2018 21:16:52

Bacil

No ja hru nehral vubec ani jeji pc predlohu a ani nem v planu ji kupovat, jen jsem reagoval na nazory ostatnich hracu :D

10.9.2018 21:20:53

...

Podľa mojich informácii od nemenovaného obchodníka na SK sa Fallout predáva celkom dobre. Je to trochu zarážajúce keď naň čítate a počujete toľko kritiky. Zdá sa, že kontroverzia mu komerčne veľmi neublíži - že by aj zlá reklama bola vlastne dobrá reklama?

11.9.2018 15:00:32

RogueKeeper
Jde o jméno Fallout.
Já po 30 letech hraní na počítači,kdybych nic nevěděl o deskovkách a přišel do obchodu ,tak po Falloutu šáhnu z principu.
V Čr byla vždy silná komunita hráčů Fallout.Když se zeptáš čtyřicátníků a třicátníku ,kteří hráli na PC, každý bude znát Fallout. :+)
Prostě to jméno a značka táhne(u nás určitě víc než třeba Star Wars).
A lidi kteří chcou zkusit deskovky ,tak ho koupí.
Že se některým lidem nelíbí (třeba mě),neznamená ,že ho další nekoupí.
Otázka pak je ,jak dlouho je bude bavit,ale to už je další věc.Hru už koupili.

11.9.2018 15:08:33

RogueKeeper
"Problém" je podle mě dvojí:

1) Jak píše Bastacka, táhne to jméno Fallout. Já jsme o té hře už něco věděl a tušil jsem že to bude zlé, ale stejně jsem si ji koupil protože je to Fallout :) A spousta lidí si to koupí, protože Fallout a nostalgie etc. A z toho vyplývá...

2) Koupí si to spousta lidi co naposled hráli člověče, monopoly nebo možná Bang. Pro někoho takového to bude super zábavná hra, protože nemají srovnání a z toho vyplývající očekávání (nebo naopak z toho budou znechuceni protože čekali Fallout tak jak ho znají, ale těch asi nebude moc). Každého takového člověka, která tato hra odradí pro svou přílišnou náhodnost, bude škoda. A to mi vadí ze všeho nejvíc - ten promarněný potenciál přilákat na slavnou značku spoustu nových hráčů. Nějaké lidi to určitě příjemně překvapí, ale mohlo to být mnohem lepší.

Kolik lidí nedá dopustit na Talisman, přestože to je z hlediska herních mechanik odpad nenabízející prakticky žádná významná rozhodnutí - a spousta lidí ho kvůli tomu taky nemá rádo. Fallout je to samé.

11.9.2018 18:30:58 | Upraveno autorem (porovnej)

Borghal
Pokud si někdo vybírá hru podle "obrázku na krabici" a pak nadává, že mu nesedí systém hry, herní doba nebo míra náhody, zaslouží si zklamání. Stejné je to s nostalgií z PC hry. Desková hra je úplně jiný produkt, z principu nabízí jiný typ zábavy. Osobně mám rád rally na počítači, na desce bych ho nehrál. Filmy a knihy z pána prstenů nesnáším, ale karetní hra Pán prstenů je fajn atd.

Fallout má několik zajímavých moderních prvků, originální rozvíjení příběhů, ale jako každá hra ji prostě musí hrát ti správní hráči.

11.9.2018 19:53:10

-bacil-
V zásadě souhlasím, ale bohužel to v praxi tak docela neplatí.

Deskovku s licencí jako je Fallout si hodně lidí koupí podle obrázku (a "Fallout") na krabici. Taková hra by tedy ideálně neměla být příliš specifická a ti kdo ji designují si musí na tuty být vědomi toho, že to přitáhne dost lidí, co jinak deskovky neznají. Tady se zjevně rozhodli vzít ten design z velmi casual konce a veškeré hráčovo rozhodování nahradili hodem kostkou nebo tahem karty. Fajn, většinu náhodných kupujících to nejspíš zabaví, prodeje budou, mission accomplished. Ale mohlo to těm náhodným lidem posloužit mnohem lépe jako příklad toho, že dnešní hry už nejsou jen o házení kostkou.

Btw.
"Filmy a knihy z pána prstenů nesnáším, ale karetní hra Pán prstenů je fajn atd."

Je velmi relevantní příklad, ale asi naopak než to myslíš ty, protože hodně lidem se ta hra bude líbit jen proto, že mají rádi Fallout.

11.9.2018 22:33:49 | Upraveno autorem (porovnej)

Fallout
Nevím, jak Fallouta přivítali v USA, ale tak nějak myslím, že se prodává ve velkým. A tak třeba z ústředí FFG bylo zadáno autorům udělejte průměrnou hru pro masy. Je to Fallout a ten bude prodávat značka. Však taky na tom nedělali nějací lepší autoři (jednoho autora je to prvotina a druhý má zkušenosti s rozšířeními z Descenta) - teda jestli jsem dobře hledal. A samozřejmě k tomu uděláme hafo rozšíření, které nakonec změní i principy hry a bude to třeba úplně jiná hra.

11.9.2018 22:53:59

Borghal
"veškeré hráčovo rozhodování nahradili hodem kostkou nebo tahem karty" - to je trochu přehnaný.


a) rozhodování ve hře je - vybavuješ se, vyměňuješ vybavení, pohybuješ se po mapě, rozhoduješ se, které úkoly chceš plnit

b) Fallout není euro, ani nemá být euro. Proto samozřejmě odradí i občasné hráče tíhnoucí k euru. Stejně tak odradí GWT všechny, kteří euro tolik nemusí.

c) I dnešní hry jsou řízený kostkami a kartami (např. Eldritch horror, Zombicide: černý mor) a nejsou o nic míň "moderní" než současná eura a nevidím problém, proč neukazovat nehráčům i tyto hry.

d) Fallout podle mě zaplnil na českém trhu mezeru, protože mě třeba chyběla nekooperativní příběhová pohodová hra, která by se dala hrát ve dvou a nezáleželo tolik na vítězství. I když to možná nevypadá, mám hodně rád euro, ale pokud spoluhráče často drtíte, nechtějí s vámi moc hrát.

12.9.2018 16:58:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Mitogar
Ano, na jare to byla nejlepe prodavana FFG deskovka.Proste znacka tahne.

12.9.2018 17:29:41 | Upraveno autorem (porovnej)

-bacil-
Máš pravdu, mohl jsem napsat "většinu" nebo "důležité" a bylo by to blíž pravdě. Ale podle mě to už není moc velký rozdíl - ono totiž na většině věcí, kde po tobě hra chce nějaké rozhodnutí, vlastně moc nezáleží, nebo je to rozhodnutí předem dané.
- Kam půjdeš na mapě ti dost často určí quest. Pokud ne, encounter, který si táhneš, je stejně náhodný a nedá se plánovat že uděláš to či ono.
- Který quest budeš chtít plnit ti většinou určí vybavení, které máš nebo místo, kde se nacházíš, případně agenda, kterou sis náhodně vytáhl.
- Perky/level si taháš náhodně, takže je nemůže nejlépe přizpůsobit svým potřebám
- Jestli použiješ vybavení nebo ne, je často risk - může se náhdodně stát, že ti to ani nepomůže.
- V boji můžeš akorát přehodit kostku, což buď uděláš nebo ne podle toho jestli už vyhráváš, ale zase je rozhodnutí předem dané.

(Ano, jsou tam drobné nuance jako speciální efekty vybavení nebo poměr zásahů/damage na kostce, ale to co jsme napsal je hrubé shrnutí základů a nechci to natahovat zmiňováním výjimek)

Nemluvě o tom, že se téměř nikdy nerozhoduješ podle toho, co dělá oponent, protože je ti to jedno.

Součtem všeho toho je skutečnost, že moc nezáleží, co uděláš. Nehraješ hru, ale hra hraje tebe. Fallout je vlastně deskovkový gamebook, protože jen určuješ kam půjdeš, tam se něco veskrze náhodně stane (boj, skill check), a buď máš štěstí a jdeš dál, nebo smůla, zkus si hodit znovu.

Eldritch i Zombicide jsou taky jen lehké a veskrze náhodné oddechovky, ale narozdíl od Falloutu mají aspoň výraznou nucenou interakci danou nutností vzájemné kooperace. Mimochodem Zombicide je v tomto ještě horší než Fallout, prostě se pohneš a hodíš kostkou, a možná tě to zabije - opakuj celou hru. Problém je, že pro někoho, koho neuchvátí téma, je to vlastně dost nuda, protože u toho nemusíš moc přemýšlet a tak tě vtáhne jen téma a nic víc. "Gateway" hra jako je Fallout (gateway kvůli své licenci) by měla hráči nabídnout jak téma, tak důležité rozhodování.

A mezeru neplní, to co popisuješ už přes 30 let dělá Talisman (nebo u nás spíš Proroctví).

12.9.2018 17:42:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Deadpool vs. The World
Deadpool vs. The World
Akt. cena: 20 €
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas