Fabula Rasa: Seemannsgarn

xxxxxxxxoo hodnoceno 1x (Seznam vlastníků)

Fabula Rasa: Seemannsgarn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: párty hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Huch & Friends
Autoři: Nicko Böhnke
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Znáte to, parta přiopilých námořníků. Přístavní hospoda páté cenové skupiny „U chcíplý chobotnice“. Příšeří, krb praská, venku fučí vítr. No, to se pak člověk nestačí divit, kolik zajímavých příhod z námořnického života můžete vyslechnout. A hlavně, a dost často, si to každý účastník (no vlastně i ti co to jen slyšeli z doslechu) ne úplně dobře pamatuje, takže dochází k hádkám a překřikování. Scénaristi z Hollywoodu by měli radost. Takových verzí jednoho příběhu, tolik větví vyprávění. Kdo se stane nejlepším vypravěčem večera a získá zdarma luxusní drink (Rozmixovaný papoušek louhovaný 30 let ve vyjetým lodním oleji a medůzím láku)?

 

Ve hře Fabula Rasa Seemannsgarn se hráči postupně stávají vypravěčem fantaskního příběhu, který se bude stále měnit. Pamatovat si všechny části příběhu a zároveň zajímavě fabulovat – to je to, oč ve hře běží.

Příprava hry:

 

První hráč dostane 6 karet. Na kartách jsou obrázky různých věcí z námořnického světa. V dosahu všech hráčů se položí lícem dolů balíček zbývajících karet a přesýpací hodiny.

Průběh hry:

 

První hráč si vezme přidělené karty a začne podle nich vyprávět příběh. Vždy, když v příběhu zmíní nějakou klíčovou věc, odloží kartu s obrázkem, který tuto věc symbolizuje, lícem nahoru. Jak příběh postupuje, karty postupně odkládá na sebe do balíčku. Když příběh dokončí (s poslední kartou), otočí balíček karet, které použil (dále vyprávěcí balíček), takže bude lícem dolů.

 

Nyní hodí kostkou a podle čísla, které padne, vyndá z tohoto balíčku kartu (např. hodí dvojku, tak vyndá druhou kartu zeshora). Tato odejmutá karta se dá stranou lícem nahoru a slouží nadále jako vítězný bod pro dalšího hráče. Zároveň však díky jejímu vyndání vypadne jeden klíčový bod předchozího příběhu.

 

Na řadu přichází další hráč, který nyní musí převyprávět to, co říkal jeho předchůdce, ale může příběh libovolně měnit (protože si tu událost „pamatuje trochu jinak“). Vezme si balíček od předešlého hráče (který je nyní lícem dolů a chybí v něm karta) a začně vyprávět. Při vyprávění je důležité jen to, že vždy, když zmíní určitou klíčovou věc, otočí poté následující kartu v balíčku a obrázek musí sedět s tím, co právě zmínil ve své verzi příběhu. Pokud bezchybně projde celý vyprávěcí balíček, vezme si dvě karty z dobíracího balíčku a přidá je s náležitou příběhovou linkou ke kartám ve vyprávěcím balíčku. Navíc obdrží odloženou kartu jako vítězný bod.

 

A opět se balíček otočí, hodí se kostkou, vyjme se karta (podle hozeného čísla) a předá se dalšímu hráči na řadě. Tomu už budou chybět z příběhu prvního hráče dvě různé karty a navíc bude původní příběh o dvě další karty prodloužen. Takto hra pokračuje stále dokola, než nastane konec hry. Díky kartám, které se vyndavají a kartám, které se přidávají, se příběh neustále mění a je stále těžší a těžší udržet příběhovou linku.

 

Pokud hráč udělá chybu a řekne v příběhu něco, co nesedí s kartou, kterou následně otočí, jeho kolo ihned končí. Nedostane odloženou kartu (vítězný bod), ale naopak dá kartu, kterou spletl, stranou jako další vítězný bod pro následujícího hráče (ten už bude hrát o 2 vítězné body/karty). Navíc nepřidává nové karty (části příběhu).

 

S přibývajícími změnami příběhu začíná být čím dál složitější zapamatovat si, jaký element je třeba zmínit (co obsahuje následující karta). Když je vyprávějící hráč v koncích a není si jistý, jaká karta následuje, může poprosit jiného hráče o pomoc. Pokud mu pomůže a poradí mu správně následující kartu, hráč normálně pokračuje ve vyprávění. Karta, kterou mu pomocník napověděl, jde na konci tahu aktivního hráče z balíčku a dostane ji jako vítězný bod napovídající hráč.

 

Když se hra začne zasekávat a vyprávějící hráč začne moc dlouho přemýšlet, není třeba zoufat – jsou zde přesýpací hodiny. Když má někdo pocit, že se hra zasekla, položí před přemýšlejícího vypravěče přesýpací hodiny. Pokud vypravěč nestačí říct další část příběhu s otočením karty (nebo nepožádá někoho o pomoc), skončí jeho kolo neúspěchem a nezískává žádný vítězný bod.

Konec hry:

 

Hra končí, pokud některý z hráčů získá předem určený počet vítězných bodů/, karet.

Autor: čínan

Vybíráme z Bazaru

Městečka na dlani (vč. obalů a látkového pytlíku)
Městečka na dlani (vč. obalů a látkového pytlíku)
Akt. cena: 690 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas