Euthia: Torment of Resurrection

xxxxxxxxxo hodnoceno 110x (Seznam vlastníků)

Euthia: Torment of Resurrection - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Diea Games s.r.o.
Autoři: Markéta Bláhová
Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

imunita

Prosím, můžete mi potvrdit/vyvrátit/upřesnit, jak je to s imunitou? Četl jsem to v odpovědi na baziliška, ale chtěl bych se ujistit,že chápu obecný princip pravidla.

Pochopil jsem to tak, že se to hodnotí podle ničeho jiného než jestli efekt dává zásah. Není to tedy závislé na tom, jestli je to normální zbraň nebo magická schopnost ani jestli efekt pochází od hrdiny, od elementálu, od monstra samotného (z nějaké karty rukavice) nebo ještě odjinud. Zásahy tak lze udílet nejen zbraněmi, ale i schopnostmi, např. ledový šíp - pravidlo je jen o zásazích - je to tak?

  • jiné efekty fungují jen když nejsou namířené na monstrum: např. Taesiri dostane stříbrnou rukavici nebo si vyléčí zranění, když útočí na monstrum rituální dýkou, ale např. ledová smršť může jen dát zásah, nezničí monstru Gaar?
  • Co efekty mimo útok na monstrum? Např. co esence? Vodní a zemní mají efekt na hrdinu, podle mě by měly fungovat beze změny. Ohnivá dává zranění - takže funguje, i když je na monstrum? A co vzdušná? Ta nemá efekt na konkrétní útok, ale je to efekt namířený na monstrum, takže nefunguje?
  • A co schopnosti hrané ještě úplně před bojem, např. Psychická pouta?
  • A smrt? Např. u Krvavé oběti? Předpokládám, že je to typ zásahu a platí.
  • Spekulace do budoucna (rozšíření apod.): kdyby existovala možnost, že si monstrum samo sobě způsobí zranění, např. nějaký efekt karty rukavice, nebo existovala možnost pro hrdinu, jak mu může pomoci někdo jiný a dát také přímo zranění (představte si třeba bojovnějšího pomocníka než je gryf, efekt pole nebo něco podobného), tak to také platí, protože to jsou zásahy? Myslím kdyby existovalo třeba něco na způsob zranění hrdiny při konfrontaci elementála, ale pro monstrum.
24.2.2022 17:41:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Imunita je pěkná potvora :-)

My to hrajem taky tak jak popisuješ - prostě monstrum nemůžeš nijak ovlivnit svými kouzly nebo předměty a můžeš mu dát pouze zranění(červené kapičky krve), tzn. pokud má hrdina nějakou schopnost, kde se kombinuje zaječí pacička(postih na hod mostra) a kapička krve(zranění monstra), tak monstrum pacičku ignoruje a dostane jenom zásah. Ovšem pokud samo monstrum zahraje stříbrné nebo zlaté karty, tak tam zaječí pacičky normálně fungují - monstrum se samo "vylepšovat" může, ale Mrazivá hůl Taesiri (-4 k hodu monstra) nebo Zběsilý výpad Drala (-2 k hodu monstra) na něj nemá vliv :-( U kombinací různých postihů se aktivuje pouze zranění, př. Ledová smršť Taesiri způsobí jen zranění, ale neodstraní monstru Gaar

  • přesně tak: Rituální dýka způsobí zranění monstru, stříbrná karta a léčení jsou k hrdinovi
  • esence, elementálové: na monstrum funguje jen Esence Ohně (+3 zranění). Esence Země a Vody působí na hrdinu, takže tam žádná změna není, ale pozor na Esenci Vzduchu - ta na monstrum nefunguje a to je největší škoda :-( Další záludnost je u Elementála Země, který působí jen na hrdinu! Monstrum si +2 k hodům od Elementála Země nezapočítává! Stejně tak Elementál Vzduchu otáčí kostku jen hrdinovi.
  • podle mě na monstrum nepůsobí nic jiného než zranění, takže ho nemůžeš ovládnout ani před bojem (Psychická pouta - Taesiri)
  • pokud je typ zásahu zranění, tak platí

o()xxx[{::maneek:::>

28.2.2022 10:06:03

Ahoj. Jenom doplním jednu věc, která v pravidlech není (za což se samozřejmě omlouvám) a budeme to erratovat. Pasivní preventování zranění Magická bar (Áel) a štíty fungují i při imunitě, protože je to zamýšlené tak, že monstrum do tebe sice dá zranění, ale daná věc či schopnost sama něco absorbuje a teprve zbytek projde do hrdiny.

(Bacha, ale třeba Guardian (Áel) už modifikuje hod monstra a ten tedy nefunguje.)

Potvrzuji též, že z essencí vzdušná essence na monstrum s imunitou nefunguje.

Díky Maneekovi za podrobnou a rychlou odpověď.

28.2.2022 11:26:22

Moc díky za potvrzení i vysvětlení.

@alladjex Já myslím, že by celkově ten malinkatý rámeček o Imunitě chtělo trochu rozšířit. Svým způsobem je tam matoucí to spojení “efektů hrdiny”, když ta myšlenka je, jak to vypadá z diskuzí, že jde o jakékoli efekty od kohokoli - ať je to, co je to a od koho je to, počítá se pouze zranění, nic jiného. Takto vysvětleno je to dobré i do budoucna -když se přidá jakékoli pravidlo nebo rozšíření, bude pořád jasná tahle myšlenka a nikdo se nebude ptát, jestli “když to v tom rozšíření není efekt od hrdiny ani od elementálů, ale (třeba) od lesního ducha, tak to teda funguje?”

 

28.2.2022 20:04:13

JJ imunitě se v updatu pravidel určitě podíváme na zoubek.

28.2.2022 22:08:56

@alladjex Díky! Jsem strašně zvědavý, jak ta kampaň dopadne a co všechno bude v pravidlech vylepšené. Už jen proto, i kdyby rozšíření nebylo, bych vás podpořil!

28.2.2022 22:46:12

Moc děkujeme. Jsem rád, že se tolika lidem hra líbí. Těší nás na ní pracovat dál a taky se těším až všechen nový obsah odhalíme.  

1.3.2022 09:27:36

Pokud to chápu dobře, tak štít s packou mínus normálně funguje, pak i zběsilý výpad snižuje sílu útoku monstra.

3.3.2022 22:11:52

@alladjex  Tak to už v tom začínám mít chaos. V errata to bude chtít asi pořádný odstavec ;-)

Já měl za to, že zaječí pacičky prostě proti monstru nefungují nikde - ani na štítu, ani při obranných kouzlech.

Pokud vezmeme Áel:

Magická bariéra - lze použít - nejsou tam pacičky, je to zmírnění zásahu od monstra

Ochránce - nelze použít - jsou tam pacičky > mění to hodnotu hodu monstra

Měsíční berla - zbraň (dává zranění monstru a zároveň ovlivňuje příští hod monstra) - lze použít ovšem dává mostru JEN to zranění, zaječí pacička se v tomto případě ignoruje

Mandlový štít - ten má 3 efekty: postih hodu mostra(zaječí pacička), zmírnění zranění od monstra(škrábanec), postih hodu hrdiny(čtyřlístek)
- Tady ta zaječí pacička platí? Tzn. může to zmenšit výslednou hodnotu hodu monstra? My to hrajeme tak, že platí pouze škrábanec a čtyřlístek. Pacičky co jsou použity hrdinou proti monstru ignorujeme. Stejně jako v případě zbraně Měsíční berla.

Zběsilý výpad (Dral) - tuhle schopnost používáme pouze pro přesun k monstru, ale opět ignorujeme pacičku, protože jde od hrdiny proti monstru

Můžeš nám prosím upřesnit, co je dobře a co špatně?
Díky!

o()xxx[{::maneek:::>

4.3.2022 10:29:38

Ano, proto to bude obsahem errata a pořádně. Ale ano u štítu funguje jen pasivní vykrytí zranění. Pokud má pracičku, tak ta prostě nefunguje. Tzn. třeba u Mandlového štítu ti to sníží zranění, sníží ti to tvůj následný hod na útok, ale hodnotu hodu monstra to nemodifikuje. Pak fungují Magic Barrier a Magic Armor. Toť myslím vše :)

Jinak vše co zmiňuješ máš správně … snad sem nic nepřehlíd :)

4.3.2022 20:45:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Predam Terra Mysticu + Fire&Ice + Obchodnici
Predam Terra Mysticu + Fire&Ice + Obchodnici
Akt. cena: 60 €
Končí za: 5 dnů

Offcanvas