Euthia: Torment of Resurrection

xxxxxxxxxo hodnoceno 112x (Seznam vlastníků)

Euthia: Torment of Resurrection - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Diea Games s.r.o.
Autoři: Markéta Bláhová
Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

První dojmy

Euthia byla první hra, kterou jsem si pořídil na KS. Možná i proto jsem její vznik podrobně sledoval v Temné straně od JOUOB. Objednal jsem si základní hru s Gryfem, scénáře elementálů a kostky. Na hru jsem se ohromně těšil a přestože bude mým hlavním vánočním dárkem, tak jsem rozhodně neuvažoval, že bych s rozbalením čekal až na vánoce. Pod stromečkem čekají další dobré hry (Bouře oceli a Putování po Středozemí vč. rozšíření), ale ty si budou muset hodně dlouho počkat, než se dostanou na stůl. 

Když hra dorazila, velikost krabice odpovídala představám, protože jsem viděl všechna 3 videa od Nithrania ve slovenštině. Krabice se bránila otevření, podtlak čínského vzduchu dělal svoje J. Rozbalování hry byla zábava, k rozbalování toho bylo opravdu hodně. Komponent je velké množství, hlavně destiček obchodníků, dílků mapy a karet setkání. Zajišťuje to velkou variabilitu a znovu hratelnost, ale cenou za to jsou velké nároky na místo na stole. To jsem pochopil již při unboxingu od Nithrania a hned dokoupil u Tlamy obaly a Organizér (dojdou za dva dny). Celé vybalení, nafocení pár fotek sem, rozdělení komponent podle postav do samostatných sáčků a příprava první hry trvalo půl dne.

Pro první hru jsem si jako většina vybral scénář Hon a dvě postavy Áel a Drala. Přestože budu hrát většinou sám, abych se co nejlépe naučil principy hry, tak jsem hrál kompetitivně, s tím že, za monstrum budu hrát co nejlépe. Šlo mi o to se naučit pravidla a zjistit možnosti jednotlivých postav a ne o to, která postava vyhraje. Přišel mi úsměvný údaj 30 min. na hráče, spíše to bylo 30 min. na kolo. Nebyl jsem si jistý, jestli nebudu tápat ve velkém množství symbolů, ale musím pogratulovat autorům, jsou navrženy velmi intuitivně, takže se mi pamatují velmi dobře.

Hned při prvním tahu prvního hráče přišlo „velké“ dilema, který žeton pevné akce použít ? Správně je samozřejmě použít k pohybu žeton obchodu (na začátku není s čím obchodovat a obchodní lokace se musí vždy odemknout). Postupně jsem objevoval základní zákonitosti, že nemá smysl nic těžit, pokud nemáte místo ve vaku, nezapomínat označovat osvobozená/vytěžená místa atd. Velmi zajímavým prvkem jsou elementálové. Můj dojem z nich je výrazně pozitivní. Přidávají výrazné strategické prvky do boje a léčení při pohybu kolem nich. Z počátku jsem zapomněl na možnost je konfrontovat. I vzhledem k tomu, že je to volná akce, je potřeba ji využít co nejčastěji, navíc z nich lze získat esence, které výrazně pomáhají. Postupně zjistíte, že stejně jako v HOMM je pohyb navíc obrovským bonusem. Čím dál dojdu, tím toho víc můžu udělat. Samostatnou kapitolou je boj, ten se hodně povedl. Pokud mají obě strany hodně možností jak ho ovlivnit, tak to připomíná šachovou partii. Naopak, když se pustíte do souboje a máte jen zbraň, tak to většinou nedopadne moc dobře. Párkrát jsem byl do boje tak vtažen, že jsem zapomněl vyzvednout odměny z monstra i osvobozeného políčka. Samozřejmě přišla i první smrt. Obavy byly zbytečné, nemá žádné devastující účinky na postavu, někdy to může být dokonce vysvobození. Samozřejmě, že v bodování se to projeví, ale pokud je to jednou za hru, tak to není rozhodující.

V Euthii je hodně drobných pravidel, které je potřeba zažít, takže do pravidel neustále nahlížím. Jejich nedodržováním, by to byla jiná hra. Řešil jsem takové triviální věci, lze projít přes neosvobozené pole (nejde), pokud vstoupím na teleport musím se teleportovat nebo můžu projít (mohu projít), lze využít efekt drahokamu z desky hrdiny (ne jen z destičky vybavení), lze při konfrontaci použít všechny efekty boje (ano), efekt 1 vak (max. je 3-tady si myslím, že je v pravidlech na str.27 špatně uvedeno „To představuje maximum, které platí, i když součet hodnot symbolů vaků na vašich předmětech je vyšší než 0“, asi by mělo být správně 3.) Jak dál hraji, tak řeším každou chvíli další pravidla. Momentálně řeším, jestli před bojem můžu vyměnit vyčerpanou destičku schopnosti hrdiny na pohyb za nevyčerpanou destičku schopnosti s bojovým efektem (asi ano) a jestli na začátku nového kola obě opět půjdou použít – jedna je ve vaku (zatím nevím). Zatím jsem v pravidlech vše našel.

V první hře jsem u Áel získal 16 reputace, Dral 23. Nic moc, u druhé hry to bylo o něco lepší Áel 33, Dral 34. Vypadá to, že postavy jsou dost vyrovnané. U závěrečného bodování jsou dost výrazné skoky v odměňování za žetony hrdinů a žetony interakce. Snažil jsem se, abych měl hrdiny co nejlépe vybavené a toto neřešil. Je otázka jestli se zaměřit na tento strategický prvek nebo si jen užit hru. Vyšší odměnu za žetony obchodu chápu, na mapě jich moc není. Zkusil jsem  po dohrání druhé hry pokračovat ještě 3 kola a zjistil jsem, že možnosti mapy jsou již dost vyčerpané. Autoři to dobře vybalancovali.

S Euthií jsem zatím moc spokojený, jediné co mi vrtá hlavou je, jestli nejsou scénáře moc krátké. Ve hře je 8 základních scénářů a z toho 6 je v rozsahu 7-12 kol. Mě nejvíc baví RPG prvek vylepšování hrdiny a přemýšlím, jestli se nerozloučím s hrdou dříve než ukáže svoje schopnosti.

4.12.2021 15:30:30 | Upraveno autorem (porovnej)

V této diskusi není zatím žádná odpověď...

Vybíráme z Bazaru

Black Rose Wars: Rebirth 2024 Core game KS
Black Rose Wars: Rebirth 2024 Core game KS
Akt. cena: 60 €
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas