Etherfields - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Michał Oracz
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Dojmy a hodnocení hry Etherfields.
9.11.2020 09:47:52

Dojmy po odehrání druhého snu
Hra má silnou atmosféru, sny jsou tematicky a symbolicky skvěle zpracované. Postupně se přidávají další pravidla, přibývají karty snad do všech balíčků v závislosti na vývoji hry. Už teď nás čekala spousta překvapení.

Hrajeme ve dvou, dovedu si zatím představit i ve více hráčích (narozdíl od Tainted Grail, který hraji sám). Hra je svižná. Mechanika hraní karet zatím celkem prostá (ve srovnání třeba s Gloomhavenem). Karty dávají zdroje a volím, jak je utratím, sem tam zahraji nějaký efekt ve spodní části karty. Předpokládám, že postupně bude vše komplikovanější. Mám lehkou obavu z repetitivnosti, ale uvidíme.

K angličtině: mně angl. obecně nedělá problém (trochu mne vyděsilo, že knižní angličtinu zvládám lépe, než běžnou :-D), ale každou chvíli neznám nějaké slovo, nicméně zatím to nevadilo. Je pravda, že může uniknout důležitá nápověda, ale textu není tolik (ve srovnání s TG, kde jsem někdy víc četl, než hrál (což mimochodem nepovažuji za za minus)) a slovník pomůže.

Shrnuto: zatím jedno "vau!" za druhým. ;-)

9.11.2020 09:49:50 | Upraveno autorem (porovnej)

Belgvejen
Tak ta repetitivnost mě docela zajímá... zatím to vypadá, že jsou všichni ze hry nadšení (pravda po odehrání několika hodin), nezaznamenal jsem záporný ohlas.. ;)

9.11.2020 22:11:18

Třetí sen...
Ani po dohrání třetího velkého snu se žádná nuda a repetetivnost nekoná. Pokaždé to bylo úplně jiné (včetně malých snů) Zatím paráda...

12.11.2020 17:48:20 | Upraveno autorem (porovnej)

zajimave
Muzete nastinit, o co v te hre ramcove jde, prosim? :-)

12.11.2020 19:34:00

zajimave
Ještě bych se chtěl zeptat, na jak dlouho tu kampaň vidíte. Na Youtube v recenzi říká týpek, že znovuhratelnost je nulová, ačkoliv tvůrci při kampani tvrdili, že bude vysoká. Takže ačkoliv věřím, že je to parádní zážitek, zajímalo by mě, na kolik hodin to tak člověku vydrží. Předpokládám, že tento aspekt tvůrci taky mohli dost nadhodnotit.. ;-)

12.11.2020 20:02:36

znovuhratelnost
Bude to asi jako se 7.kontinentem - s absolutní pamětí to asi podruhé nebude taková zábava (ale i tady je jako v 7.kontinentu plno věcí náhodných), nicméně než člověk vše projde, tak už to zas zapomene

12.11.2020 22:53:23

znovuhratelnosť
Myslím že keď človek nebude hrať 4x po sebe kampaň, tak si nezapamätá všetky možnosti tejto hry, a keď to rozbalí po dlhšom čase s iným charakterom tak to ponúkne viac menej plnohodnotne nový zážitok.

U mna Tainted grail takto fungoval, Po cca pol ročnej pauze som si pamätal len niektore hlavné body čo sa kde robí ale ostatné rozvetvené rozhodnutia a možnosti hry som úplne zabudol.

13.11.2020 09:26:33 | Upraveno autorem (porovnej)

@ Vojtěch Musil
Stručně a bez spoilerů se ocitáš (zbavený vzpomínek a identity) ve snové krajině, v níž hledáš brány do snů. Branou do sna ale můžeš vstoupit jen pomocí klíčů, a k těm se dostaneš přes různé nahodilé události a kratší dřímotu - to jsou víceméně jednotlivá setkání se snovými bytostmi. Ve hře jsou dvě mapy - snová krajina a pak konkrétní sen/dřímota, přičemž mapa sna je rozsáhlejší než mapa dřímoty a "ukoly", který ve snu máš, jsou také složitější, dělší a rozmanitější (to poslední platí prozatím a neznamená to, že ty kratší dřímoty nemohou být zajímavé). Tvá rozhodnutí ve snu mají podstatný vliv na to, co se bude dít v dalších dřímotách i snech.
Víc už k obsahu psát nebudu, objevování je podstatnou součástí hry, ale k hratelnosti: zatím hodně zábavné, bez repetitivnosti, a zdaleka ne tak frustrující jako Tainted Grail (kde jsem strašně moc chtěla objevovat, ale neustále jsme museli farmařit zdroje na menhiry).

13.11.2020 10:42:19

@gwendoneth
Diky, takhle to zni zajimave. :-)

13.11.2020 17:10:47

Dojmy, po hraní 1. snu
Musím říct, že mě to zatím dostalo. Hru hraju soliterně, za specialistu. Ve hře se rozhodně nevyplácí hrát jen tak "intuitivně", ale je dobré řešit, co který symbol znamená, nebo co můžu zrovna dělat. Já takhle třeba zapomněl na trhu kupovat karty, což není úplně cesta k výhře :-D
Po prvním snu, který jsem těžce projel, jsem to restartnul. Byl jsem trošku hrrr a ignoroval některé indicie, které byly k dispozici, ale kdo by se jimi zabýval, že. Místo toho jsem se furt o něco zraňoval, něco mě strašně děsilo, až to ta postava nerozdýchala. Chce to trošku víc pozornosti a rozmyslu!

Kombinace "skutečného světa" (Dreamworld), kde se člověk připravuje na skutečná dobrodružství (Dreams), mezitím bojuje s můrami (Slumbers), boostuje se, sbírá klíče... je prostě hustá. Ta hra je sakra návyková.

Nedostatky, nad kterými remcají na BGG mi přijdou malicherné. Divný hrací plán a jeho vertikální dispozice.. no možná, ale nic strašného. Pravidla... jo, s tím člověk trošku bojuje, ale objevování pravidel je součástí hry, takže mi nevadí, že nejsou naservírované na podnose.. Awaken Realms aktivně všechny dotazy zodpovídá, takže v tom není problém. Pořadač a přepážky... jako aby někteří lamentovali nad tím, že nemají nápis na kartě/přepážce.. LOL, OK, dnešní doba je divná :-D

Až bude ISS Vanguard, tak se obávám, že to nebude nic jiného než all-in.

21.11.2020 12:34:42

Sólo hra
Ahoj, chci se zeptat jaké máte dojmy ze sólo hry? Vyplatí se hru pořizovat, pokud bych hrál jen sám? A pokud hrajete sólo, hrajete za jednu postavu či více postav a co je podle vás lepší?

4.12.2020 09:35:56

Shut Up & Sit Down
Tak tohle mě pobavilo...už dříve jsme evidoval jejich nechuť ke KS hrám kvuli obsahu, které nechceš, ale kupuješ.

https://www.youtube.com/watch?v=Bm8qfrjtJbI

unboxing...
> Expanze pro 5 hráčů pro hru, kterou radši nechceš hrát ve více, než dvou :D
> super sada figurek_kterou jsem ještě ani neotevřel
> parádní úložné boxy*které nevyužiji
> neoprenová podložka_jakože znovu ten samý herní plán?

A volání: STOP BUYING ADD-ONS, WHEN THE PLAY A GAME...GET THE GAME OR KS GET YOU

10.12.2020 12:41:08

Shut Up & Sit Down
A ještě označení:

"FUN MINUTES" když hraju já

"NON-FUN MINUTES" vše ostatní

při hře 2 hráčů je to 50:50
3 hráčů 33:66
4 hráčů 25:75
5 hráčů....to nechceš :D

Výsledkem je to prý hra super na solo a skvělá pro 2 hráče

Vlastně podobně jako Tainted Grail, kterou teda já osobně považuji za sólovku :D

10.12.2020 13:11:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Tutoriál
Prekvapuje ma, že ešte nikto nespomínal ten hrozne povýšenecký tutoriál, čo servírujú v prvom scenári. V pravidlách mi povedia, nech si prečítam všetky pravidlá. A pak polku prvého scenáru mi tie pravidlá zase opakujú... zabité dve hodiny. Ani k tomu neboli žiadne príbehové texty. Vôbec nerešpektujú čas ľudí, ani preskočiť sa to nedalo. Ale teda, druhý scenár už bol dosť dobrý a tematický, tým mali rovno začať.

Pravidlá mi až na to, že je tam hromada podobných slov (dreamscape vs dreamworld) a názvov vecí neprídu nejako hrozné. Nečíta sa to najlepšie, ale nie je to také zlé, ako som čakala z reakcií ľudí. Pochopiť sa to dá.

Hráčska doska je skutočne idiotská, to mi nikto nevyhovorí. Keby to spravia ako viac menších dosiek, bolo by to o dosť praktickejšie, takto to vždy má niekto obrátene alebo ďaleko, čo imho pri hre, kde človek chce pozerať do detailu na terénne kartičky (pretože to ovplyvňuje hranie) nie je moc dobré.

Zniem dosť negatívne, ale zatiaľ sme dosť nadšení. Príbeh + mechanika hrania kariet super a to je to, o čo tu hlavne ide. Len je škoda, že takéto základné veci nevychytali.

10.12.2020 21:10:04

Reakcie
Polda: Ohľadom rozdelovníkov bez textov.. áno, nie je to koniec sveta. Nie je to hra typu Arkham, kde by som sa z takýchto rozdeľovačov zbláznila. Ale bolo by klamstvo tvrdiť, že mi nezabralo dobrých pár minút tie karty za ne vôbec roztriediť, keď som porovnávala tie mini obrázkové pásiky a popisy v pravidlách a hľadala, ktoré karty k tomu patria.. texty by boli jednoduchšie. Takéto jednoduché triviálne veci proste ľudí štvú.

Korenar: Etherfields mi príde v pohode hrateľný vo viacerých ľuďoch. My sme traja. Žiadne súboje na desať minút, kde by sa hral samotný hráč ala Tainted Grail. Dokonca by som povedala, že keby Quinns hral vo viacerých, tak by sa mu to možno páčilo viac. Lebo pak operuješ s viac kartami, ktoré majú ľudia na rukách a dohaduješ, kto na čo má a kto čo chce spraviť.. A zároveň máš menšiu tendenciu podvádzať. V každom prípade, Tainted Grail by som vo viac ako dvoch nehrala (a aj ten dvojhráčový priebeh sme dropli niekde asi v šiestej kapitole), Etherfields mi zatiaľ príde super v troch.

10.12.2020 21:31:14

NPI
Koukám, že už i NPI tomu dali čočku sobě vlastní:
https://www.youtube.com/watch?v=mrI77_q7uYA

Na druhou stanu, oni si snad nikdy s ničím neberou servítky. Třeba mají pech na hry, pro který nejsou ta správná cílovka. :D

19.12.2020 00:32:25

NPI
To, že jim nesednou AR hry, bylo znát už z jejich recenze na Tainted Grail. Přitom většina negativ, které měly, by šla aplikovat na Gloomhaven, který milují (a Isaac Childres je jejich kamarád). Obecně nemám rád, když se recenzenti snaží objektivizovat svoje názory.
Zdá se, že tvrdé eurovkáře tyto hry míjejí.

20.12.2020 11:18:39

Dojmy po dvou snech
Zatím jsem nadšený, ale rozhodně nejde o bezchybnou hru.

Hraju sólo za dvě postavy, žena se snad přidá, páč nerad hraju více postav, ale tady to zatím dávám. Odehrál jsem první výukový sen, pak pár zdřímnutí a následně druhý sen.

Herní plán je fakt nesmysl, část kde rozkládáte díly snů a zdřímnutí, tj. část kterou potřebujete vidět co nejlépe, máte nejdál, ale je to, cele orientované směrem k vám, takže pokud byste si plán otočili a dávali díly podle připravené šablony, budete je mít vzhůru nohama. Ani další věci na plánu nejsou nejšťastněji umístěné. Celé to ovšem zachraňuje fakt, že žádný plán de facto nepotřebujete. Celý herní plán je jen návod jak rozpostřít různé díly mapy a balíčky karet, další funkci, kromě estetické nemá, takže můžete board odložit a rozložit si vše jak chcete a jak vám vyhovuje, ušetříte tím i nějaké místo.

Pravidla jsou špatně čitelná na první přečtení a z nějakého důvodu nezdůrazňují ideální cestu naučení hry, kterou je tutoriál. Dopracujete se k němu v rámci čtení pravidel, ale je to dřina a pravidla vám nedávají smysl. Na BGG je naprosto ideální návod jak začít, místo, aby člověk zavalil tunou informací o všech komponentech a mechanikách, vám prostě řekne jak si máte vybalit a roztřídit karty a startnou první výukový sen. Ten je pak velmi povedený, je hodně podobný tutoriálu v Tainted Grailu, jen je delší. Každopádně funguje výborně. Po dokončení je ideální čas přečít pravidla, rázem vám budou dávat větší smysl a nebudete je muset číst celá. S pozdějším používáním pravidel při hře už jsem neměl problém, mají na předposlední dvoustraně velmi dobrý index. To málo co jsem nenašel v pravidlech, jsem rychle dohledal na netu. Takže úplně nevím jak ty pravidla hodnotit, protože první dojmy jsou špatné, učit se hru z pravidel je bolest, ale poté co se do toho dostanete fungují velmi dobře. Tak si to přeberte podle svého. :)

Mechanicky je hra velmi komplexní hand management, s prvky deckbuildingu a k tomu samozřejmě hustá příběhovka. Každá postava má svůj balíček karet, karty mají několik možností využítí, každá karta minimálně dvě. Buď kartu hrajete, aby vám dala jeden ze tří zdrojů (hněv, povědomí a prohnanost), které potřebujete pro interakce v rámci mapy snu nebo zdřímnutí. Nebo má karta speciální efekt, kdy ji odhodíte či zapečetíte, ve druhé případě o ni přijdete do doby než se vám ji podaří odpečetit, některé karty jde hrát i mimo svůj tah. Dále karty můžete vykládat jako stále vylepšení, které dává buď pasivní bonus nebo vám umožní kartu odhodit později za nějaký efekt. Karty mohou mít i další speciální efekty, pro konkrétní situace. Základní karty postav navíc mají schopnost i na rubu a dokud máte takovou kartu na vrchu lízacího balíčku, můžete její rubový efekt (to jsem ještě jinde neviděl).
Každá postava má svůj speciální balíček a hraje se za ně různě, ale míra asymetrie není natolik zásadní, aby se člověk s každou postavou učil hrát novou hru. V průběhu hry si hráči do balíčku mohou přikupovat nové karty, ale rozhodně to není nijak super rychlé, takže deckbuilding rozhodně není zásadní mechanikou, spíš takový přídavek. Možná se to časem změní, ale zatím rozhodně nemám pocit, že bych svůj balíček měl šanci nějak zásadně obměnit, spíš jen přidám pár zajímavých karet. Při hře samotné vždy lížete 4 karty, do maxima 6 karet v ruce. Když byste měli mít víc než šest, tak líznete méně. Za dolízání balíčku je penalizace, takže ve hře není žádoucí protáčet balík extra rychle, byť někdy to potřebujete. Kromě efektů karet můžete ještě využívat předměty, tkeré máte společné jako tým, speciální efekty mapy, speciální efekty snu, případně speciálni efekty bytostí, se kterými se potkáte. V průběhu snu pak mohou speciální akce přibývat nebo naopak mizet.

Příběh je postaven na tom, že hráči zjistí, že se nacházejí ve snovém světě, ale nemají tušení proč tam jsou, jak se tam dostali, jak se dostanou ven a hlavně nemají tušení kdo jsou. Jejich cílem je zjistit kdo jsou a následně proč jsou ve snovém světě atd... Příběh se postupně vyjevuje při procházení snů, což jsou větší scénáře, kde se zhusta čte příběh z knihy tajemství. Mezi sny pak hráči putují po snovém světě a mimo jiné musí řešit zdřímnutí, což jsou krátká dobrodružsví, často zaměřená na nutnost vypořádat se s nějakou bytostí obývající snový svět, zdřímnutí často přestavují vzpomínky hráčů na předchozí sny.

Příběh je zatím velmi zajímavý, není to úplný literární skvost, ale třeba v porovnání s Gloomhavenem je výrazně zajímavější, lépe napsany a propracovanější. Kniha příběhů samotná je pak jedna z věcí, která by si zasloužila vylepšení. V první řadě by určitě pomohla aplikace, kde by člověk místo listování jen zadal číslo sekce, kterou zrovna řeší a ušetřilo by se listování, kterého je fakt hodně. Navíc některé sekce jsou dost dlouhé, zejména třeba při dokonční snu a v rámci dlouhého textu musíte z krabice tahat další karty a dílky, pričemž vám jejich seznam neposkytnou najednou, ale v průběhu čtení a leckdy další odstavec dává smysl v návaznosti na kartu, kterou taháte z krabice, takže pak čtete odstavec, jdete hrabet do krabice, přečtete další a znovu do krabice tohle se opakuje třeba 4x v případě ukončení snu a už se mi i stalo, že mě hra nařídila vytáhnout kartu, abych o 3 odstavce dál tahal kartu, která s první sousedila, ale to jsem samozřejmě nevěděl a v mezičase jsem tahal dvě další. Tohle by se v aplikace dalo řešit velmi elegantně, každopádně asi to bude jednoduší při hře víc hráčů, kdy jeden bude mít stále nalistovaný příslušný bod a jiní budou hrabat do krabice, při sólo hře je to trochu náročnější.

Ve hře je možné střídat postavy, měnit počet hráčů atp.. jestli to funguje dobře jsem zatím nezkoumal, ale určitě plnuji časem vyzkoušet i další postavy.

Hře je výčítána repetivnost a to zejména u zdřímnutí, kterých je více než snů a jsou náhodně generované z balíčku zdřímnutí a mohou se i často opakovat. Já s tím zatím problém nemám, ale je možné, že jsem toho neodehrál tolik, aby to na mne dolehlo.

Hra má spoustu extra pravidel (volíte si masky, které vám dávají extra bonusy, sbíráte třpitivé drahokamy, které mají několik možností využítí a další) a možností, určitě by jí nezaškodilo zjednodušení a pravidel a nějaké prosetí mechanik, ale na druhou stranu všechno mi přijde tématické, takže mě to zatím taky nevadí. V tuhle chvíli jsem hraním strávil asi cca 7h a nemůžu se dočkat dalšího hraní. Určitě se nevyplatí nechat hru vystydnout, dokážu si představit, že hrát to jednou za dva měsíce bude dost náročné, pokud tedy nemáte úžasnou paměť na pravidla. Na druhou stranu, z té hry je cítit autorský zápal, rozhodně to není nějaký odfláknutý nedodělek. Je to spíš epické dílo, které by si zasloužilo lepšího editora. Každopádně jak jsem psal na začátku, přes všechny výtky jsem zatím nadšen a nemůžu se dočkat pokračování a baví mě jak příběh, tak samotné hraní.

Když bych měl svoje dojmy nějak konfrontovat s těma recenzema od SU&SD a NPI, tak to co hře vyčítají tam skutečně je, ale přijde mi to strašně přefouklé, přes ty vyčitky je ta hra, aspoň zatím, parádní. Ty nedostatky nejsou kritické pro hru samotnou, spíš pro použitelnost, ale když člověka hra baví, tak skousne, že nějaká mechanika nebo komponent by mohl/a fungovat lépe. Mám u těch recenzí pocit, že jim hlavně vadí, že je to velká a drahá KS hra, kdyby to bylo v krabici za 3k, bez miniatur (které skutečně nejsou potřeba, ale vypadají skvěle) a SGoals, tak si myslím, že verdikt by byl podstatně příznivější.

Mimochodem obě recenze se vzájemně podporovaly v tom, že pravidla jsou nepřehledná natolik, že jim uniklo, že některé zdřímnutí se dají přeskočit. Tak to je za mě totální bullshit, protože to, že jde zdřímnutí přeskočit je tilu zdřímnutí přímo napsané a je v sekci výsledek, který si prostě musíte přečíst. Je to vidět i na příkladu v pravidlech, kde je tile rozebraný a popsaný a je k tomu odstavec v pravidlech hned pod tím. Navíc je na to odkaz v rejstříku. Jasně přehlednou pravidlo může každý, ale je trapné se pak vymlouvat. Navíc se to pokoušeli bagatelizovat tím, že to jen ukazuje na to, jak je to špatně nadesignované, když vám to umožňuje místo hraní to zdřímnutí přeskočit. Nicméně já z toho mám jiný dojem, ta možnost tam je spíš jako další varianta, může se stát, že nechcete hrát zdřímnutí, nechcete protáčet balíček, jste nachystáni na další sen a konkrétní zdřímnutí se vám nehodí, tak vemzete postih a jdete dál. Možná časem změním názor, ale v tuhle chvíli mi to přijde jako taktická varianta, nikoliv jako lazy design.

Speciálně u SU&SD pak mám pocit, že recenzent odvedl naprosto mizernou práci a následně ze všeho obviňuje hru, hrál jsem to hromadu času v kuse a přejedlo se mi to, může za to hra, začal jsem švindlovat a tím si to znechutil, může za to hra, hrál jsem to špatně, protože jsem špatně přečetl pravidla, může za to hra. Radši poprosím kámoše Efku, ať mě s těma pravidlama podrží. Jo a přál bych si, aby si lidi na KS nekupovali add-ony, které já považuji za zbytečné, váš "objektivní" Quinns. :)

26.12.2020 23:28:07

ponúkam na predaj...
Ja pôjdem asi trochu proti prúdu, a pridám sa k SU&SD a NPI, pretože mi na hre vadia mnohé veci, ktoré aj oni spomínajú.

V prvom rade - ja zbožňujem "adventúrky", kedysi v 90. rokoch sme sa ich na PC nahrali hromady. Moje najkrajšie príbehové herné spomienky pochádzajú práve z týchto hier. A tu je prvý problém - tieto hry fungujú skvele v digitálnej verzii, v stolovej verzii je všetko mnohonásobne spomalené. Listovanie v knihe, hľadanie konkrétnej textovej sekcie, potom hľadanie dielikov a kariet... toto všetko samozrejme ide v digitálnej verzii automaticky a okamžite. Udržanie množstva pravidiel v hlave, a ich dodržiavanie a uplatňovanie v hre je tiež náročné. Aplikácia by to zvládala sama. Výsledkom je to, že za hodinu doskovej hry prejdem toľko, koľko by sa dalo v digitálnej max. za 10 min.

Ďalej - repetitívnosť sa dostaví, a to dosť skoro. Aspoň u mňa. Pravidlá - katastrofálne napísané, a navyše je ich na takúto hru nehorázne veľa, a počas hry ešte pribúdajú. Zážitku z hry to nijako neprispieva, zišlo by sa mnohé zjednodušiť. Obzvlášť, keď samotný priebeh hry je veľmi jednoduchý (pohni sa a niečo urob). Príbeh - nie je to zlé, ale teda ani žiadna veľká sláva. Navyše zopár nezmyslov, ktoré sa v hre objavili, lebo veď "je to len sen", ma skôr naštvali. Opakovať to isté zdriemnutie piaty krát tiež nie je zábava. A playmat som zbalil okamžite; nerozumiem, kto mohol schváliť takýto dizajn a rozloženie??

Celé mi to príde ako výborný koncept, ale nedotiahnuté do konca. Nedoladené pravidlá; nikde žiadne inštrukcie, ako rozbaliť krabicu; literárna hodnota tiež taká "nedovarená"; opakovanie nudných pasáží, len aby sa predĺžila hracia doba; a dalo by sa pokračovať... Mám pocit, že hre by pomohlo ešte aspoň rok vývoja. :( A samozrejme aplikácia. Ale to by už možno z toho bola celkom podarená digitálna verzia, a tá dosková by už nebola potrebná...

Ja som nevydržal hrať ani toľko ako Quinns. Síce som nepodvádzal, ale prestalo ma to baviť natoľko, že nemám najmenšiu chuť pokračovať ďalej. A tým, že ma to tak nechytilo, všetky tie nedostatky vystupujú na povrch ešte viditeľnejšie.

Ak budem chcieť dobrú hru takéhoto typu, rozhodne digitálnu verziu. (Toto ale platí u mňa napr. aj pre civilizačné hry - nikto ma nedostane k stolovej civke, ktorá je 20x pomalšia a chudobnejšia ako dig. verzia.) Keďže ma Etherfields nechytilo príbehom, a nemá nič iné, čím by ma prilákalo (skôr ma všetko ostatné odrádza), je to aspoň pre mňa osobne jedno z najväčších sklamaní poslednej doby.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

27.12.2020 01:10:20 | Upraveno autorem (porovnej)

odladění
Ona ta hrací deska ve hře původně být neměla. Rozhodli se ji tam přidat později, myslím, aby to bylo hezčí, nejsme si jist. Nicméně ten layout vznikal při testování, které z důvodu COVIDu probíhalo na Tabletop Simulatoru, kde ta ergonomie je totálně jiná. Nejlepším řešením se tedy zdá ji vůbec nepoužívat.
Není nepravděpodobné, že aplikace pro Etherfields, která ušetří mnohé listování, vznikne. Teď měly pravděpodobně prioritu SG kampaně Tainted Grail a demo k ISS Vanguard.
Jinak se zdá, že hra lépe funguje ve 2 hráčích než v sólu, jelikož je náročnější na obsluhu než Tainted Grail. Jeden hráč tak může listovat knihou a druhý hledat karty v krabici. Nebo jeden oblsuhuje Dreamscape a druhý Dreamworld.

28.12.2020 14:00:13

"problémy"
Já fakt teda nevím co vás trápí, dámy a pánové. Mám za sebou asi 4 sny (odemčený deliverance). Hrací desku mám prostě položenou tak, že sedím u jejího delšího okraje a dílky mapy mám otočené o 90 stupňů. Až mě to začne sr.t, desku rozřežu a bude to všechno cajk. Jak bylo řečeno, deska je jen jako pomoc, jak hru rozložit.
Hledání karet a listování v knize příběhů... To jako vážně někomu vadí, že si u papírové deskové hry musí hledat kartičky, které jsou abecně setříděné? Nebo že si musí listovat v knize příběhů tam a zpět? :-D

Jako co je nepříjemný, je nutnost být ve střehu a znát aktuální errata. To je škoda, že se to nepovedlo vydat úplně bez chyb.
Podpora ze strany AR je perfektní, reagují na připomínky, odpovídají na dotazy, takže zase hráče nenechávají ve štychu. Trošku jsem i nervózní z mechanismu Slumbers/dřímot, aby fakt nebyly moc repetitivní.. Ale chápu jejich smysl ("zraňování" postav mezi sny a házení klacků a odměn pod nohy). Na druhou stranu třeba budou ve hře další mechanismy, které to upraví.

K recenzím nemá smysl se vyjadřovat, jsou to zoufalci, když ani neumí správně použít pravidla a "zapomenou", že Slumber jde úplně přeskočit, za cenu nějaké nepříjemnosti.

28.12.2020 20:32:24

Polda
Já s tebou víceméně souhlasím, tu podložku používám jako podložku, ale ignoruju co na ní je. Neznal jsem tu historii, to lecos vysvětluje, ale imho je prostě nepotřebná, takže pokud bych chtěl být perfekcionista, tak hra měla být bez níz ní a levnější. Ale to je detail.

Co se týká toho listování, tak tam mám větší problém, IMHO mohli dát na začátek odstavce všechny komponenty co taháš a pak už jen číst text a vybírat si je z vytažených. Mně tohle vadí, protože mi to narušuje plynulost toho čtení a to mi trochu kazí ten zážitek. Já bych prefeval, zejména u těch delších pasáží mít oddělanou tu mechanickou část hry od příběhové. Není to samo konec světa, ale rozhodně bych uvítal apku, kde prostě text zůstane tam kde jsem ho nechal, když jsem šel hledat do krabice + byla by tam historie. Už se mi pakrát stalo, že jsem si chtěl znovu přečíst odstavec na který odkazovala nějaká karta, kterou jsem někam položil (tj. ne map tile na který koukám) a musel jsem to pracně hledat, v apce bych se podíval do historie a skočil zpět. Pro mě by to prostě byl znatelný "quality of life" improvement. :)

28.12.2020 22:14:57

Deska a management
My hrajeme s mapou vzhůru nohama (ve dvou) a funguje dobře. Akorát písmena v mřížce nesedí, ale to je banalita.

Jinak souhlasím, že je příjemnější, když jeden čte a druhý se stará o management dle čtených instrukcí.

Právě jsme dohráli "silvestrovskou" hru - sen Higher and Higher a byl to skvělý zážitek!

Zatím nás Etherfields nepřestávají fascinovat, hlavně symbolický přesah snů, nápaditost scénářů a nutnost myslet out-of-the-box.

1.1.2021 02:05:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak jsem právě dohrál druhou kampaň a dobrý. Komplet solitérně, po cca 7 měsících co jsem to měl rozložené. Ke konci jsem hodně podváděl, ale nápady ve hře jsou fakt zajímavé a to mě hnalo dal…

Mám ještě objednanou kampaň Sphinx, ale obávám se, že to už nedám a pošlu mezitím základ dál. Sice si možná trošku protirecim, takhle dlouho jsem nikdy žádnou hru nehrál.. Ale mezitím se mi nakupilo X dalších her, které prostě taky potrebuju zkusit.

A co si budeme povídat, posledních několik snů, které zrovna byly nejlepší a nejnapínavější jsem si už tolik neužil, protože jsem to chtěl mít z krku. Holt taková je doba, kdyby měl člověk dost času si tu hru užít od začátku do konce, bylo by to super… Ale kdo to má? KDO TO MÁ? ????

Bohužel pohled na krabice Tainted Grailu, Sleeping Gods, Swords and Sorcery… lacerdovy eurovky, High Frontier, ASL… mě vrací do reality a trošku i činí smutným a šťastným zároveň.

Držím palce snícím kolegům, aby měli lepší motivaci hru nešidit,  protože druhá kampaň je fakt super.

11.7.2021 16:49:03

Vybíráme z Bazaru

Hladové příšerky - včetně dopravy
Hladové příšerky - včetně dopravy
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas