nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Eldritch Horror

Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Nikki Valens
Richard Launius
Rok vydání: 2013
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

IN
IN - avatar

Pravidla

Tak tu máme pravidla ke stažení:
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/eldritch-horror/EH01%20Rulebook.pdf

2.11.2013 14:22:12

Froggery

Samozřejmě, že je :))) díky !!!

25.11.2017 20:47:50

kjubiiik

A není tam náhodou, že to má být research encounter?
U Azathotha máš přímo napsáno, že kdykoli dojede omen token na zelený symbol, že máš posunout doom token o tolik políček kolik je tam eldritch žetonů.

25.11.2017 18:13:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Occult research

Ahoj.

Mám dotaz, EH máme nový, odehrány máme tři hry. Pokaždé jsme hráli s Azathothem a pokaždé jsme narazili na této záhadě. V podmínkách splnění se píše, že potom, co vyšetřovatel vyřeší setkání na expedici, může utratit 1 stopu, kterou získá z tohoto setkání a dát ji na kartu záhady. Jakmile bude počet žetonů roven počtu vyšetřovatelů, je záhada vyřešena. Problém je v tom, že ty stopy jsme za tři hry ze setkání na expedici získali...jednu :) Hrajeme to blbě?

Druhý dotaz je na eldritch token a jeho funkci na omen tracku. Nějak mi to z pravidel ani ze hry samotné není jasné.

Hrajeme anglickou verzi. Díky za odpověď. Hra je jinak super :)

Kuba

25.11.2017 17:46:18

FAQ

otázka přeloží je někdo?

29.8.2017 17:59:11

FAQ

Vyšel nový FAQ
https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/6d/33/6d33e762-f0e4-4f51-89b6-88e3354634cc/eh_errata__faq_2017-08-11.pdf

29.8.2017 16:46:35

...

Jestli se nepletu, tak reckoning je az ve mythos fazi. Takze s potvorou normalne bojuj. Pokud ji neporazis, tak zmizi. Funguje jen jako variabilni test pro tu vypravu.

17.12.2016 14:15:45 | Upraveno autorem (porovnej)

efekt zuctovani

Zdravim,

lizl jsem si kartu stretnuti expedice (v Himalajich) karta rikala, ze me prepadla obluda, ze si mam vybrat ze zasoby. Vylosoval jsem si obludu, ktera ma efekt zuctovani. No a ten efekt rika, ze obludu mam nahradit zetonem nejblizsiho zetonu stopy. Takze v Himalajich nemam zadnou obludu......a ja nevim co ted.

Mam znovu losovat?

17.12.2016 13:44:54

Ok

v tom případě ti dávám za pravdu a omlouvám se za špatnou interpretaci.

9.10.2016 18:12:02

Durin

Tak ano spoustu věcí můžeš řešit tematicky bez ohledů na pravidla a mít nějaká svoje house rules. Jinak Nikki Valens potvrdila to co mi přišlo jasné. Ale takhle je to aspoň potvrzené jedním z autorů :)

Fractured Reality says, "If the effect allows him to 'close this Gate,' solve this Rumor instead." This means the Rumor is being solving instead of a Gate being closed.

Akachi's passive ability says, "When you close a Gate during an Other World Encounter, you may move to any space containing a Clue or a Gate." This ability triggers "when you close a Gate." There is no Gate in question that has been closed. Since no Gate has been closed, the ability does not trigger.

Thanks for playing!
~ Nikki Valens
Fantasy Flight Games

9.10.2016 17:40:49 | Upraveno autorem (porovnej)

...

Použít schopnost Ak... afričanky :) by mě v tomhle případě asi nenapadlo, běžně to hraju jen na ty "žetonové" brány... Na druhou stranu to tematické řešení mi přijde teď lepší. Vlastně většinu sporných věcí řeším podle tématu, hraju při horrorové hudbě a svíčkách a lízt u toho do pravidel se mi fakt nechce :).

9.10.2016 16:16:49

Akachi

U nás to hrajeme tak že její efekt se spouští pouze na brány které mají svůj žeton na mapě tj, fyzicky přítomné. V tomto případě by se její efekt nespustil.

9.10.2016 15:55:13

BArry

1) Všechno jsou to zkoušky, ono to ani v originále není sjednocené někdy to je uvozené slovem test někdy je jen obrázek.

2) Ano, když se otevře brána dáš na ni jednu nestvůru je to i v tomhle případě.

Ad ta Fractured Reality, na bgg mi bylo psáno, že to je tak jak píšu, žádná brána dle mechanik hry se nezavírá tj. neodhazuje se žádný žeton brány, nelze použít schopnost Akachi, ale radši napíšu ještě do FFG, Nikki Valens většinou odpovídá relativně rychle, ať to je nějak oficiálně potvrzené.

9.10.2016 15:48:45

.

Po dnešnom hraní by som ešte dve otázky.
1. Aké všetky hody sa považujú za skúšku. Doteraz sme to hrali, že vždy keď si mal využiť nejaký svoj atribút, ale ako sme našli na kartách, na niektorých je jasne napísané, že sa jedná o skúšku vôle, na inej je proste len vytlačená 'hlava'.
Hráč mal predmet, ktorý mu dával +1 vôľu ku skúškam (nie len bojovým) ale pri riešení karty stretnutia stopy, to na nej napísané nebolo.V pravidlách (cze) sme jednoznačné stanovisko nenašli a keď sme prehľadali karty, na niektorých bola napísaná skúška, na niektorých nie.
2. Pri hre v štvorici na mytos karte sme mali príval príšer. Žiadna brána podľa znamenia nebola aktívna, teda sa mala otvoriť nová. Všade v pravidlách pri otváraní brán je písané, že sa objaví aj príšera, niekde nie aj s odkazom na referenčné karty. Je to tak
Ďakujem

9.10.2016 15:36:10

Fractured Reality

Ongoing — Rumor

As an encounter, an investigator on space 2 may
use an ancient portal created by a long-dead wizard
of Mu; he resolves an Other World Encounter.
If the effect allows him to “close this Gate,”
solve this Rumor instead.

When there are no Eldritch tokens on this
card, advance Doom by 1 for each Gate on the
game board; then solve this Rumor.

@: Discard 1 Eldritch token
from this card.

9.10.2016 13:43:04

.

Hmm... všetci ste mi napísali to, prečo som bol aj ja na vážkach. Tématicky áno, mechanicky nie :D
Za normálnych okolností by som asi jej akciu nespustil, ale nakoľko nám už celkom statočne začínalo prihárať pod zadkom, trochu sme si to uľahčili.
Ak máte niekto anglickú verziu hry po ruke, vedeli by ste mi napísať názov tej zvesti po anglicky, skúsim či na nejakom inom fóre to už nebolo riešené. Diky :)

9.10.2016 12:28:43

akachi

Vtipná situace, osobně bych situaci řešil spíš jako Pelly - tedy tématicky. Z mechanického hlediska je pravda, že na desce prostě žádný žeton brány není a tudíž vlastně žádnou nezavírá.

9.10.2016 10:15:06

.

tematicky: čaroděj má portál do jiného světa (podstata zvěsti), kterým projdeš stejně jako branou a řešíš setkání v jiném světě. Dimenzní cestovatelka tedy může klidně vylézt jinde.

Pravidlově: na kartě Akachi máš, že pokud řeší setkání jiného světa, což řeší a uzavře bránu, což uzavře tak vyleze jinde
efekt zvěsti říká, že místo uzavření brány vyřešíš zvěst.

Pořád nevidím důvod, proč by to nemělo jít. V podstatě i bránu uzavřeš (ten portál) a není mi jasné, proč by to nemělo jít - přijde mi to i logické z hlediska myšlenky hry...

8.10.2016 22:57:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Pelly

Ale ty žádnou bránu nezavřeš karta zvěsti jen využívá jako prostředek ke svému vyřešení kartu vnějších světů, proto tam je i to, že místo efektu zavření brány vyřešíš zvěst...If the effect allow him to "close this Gate" solve this RUMOR instead

8.10.2016 22:45:51

odkud pramení tvoje jistota?

Na kartě Akachi se píše, že pokud v rámci setkání v jiném světě zavře bránu, tak... a přesně to tady nastane. Teda podle mého...

When you close a Gate during an Other
World Encounter, you may move to any
space containing a Clue or a Gate.

8.10.2016 22:07:35

Barry

Ne, ve skutečnosti bránu nezavíráš, máš tam napsáno, že místo zavření brány vyřešíš zvěst, Akachi se ten efekt spustí jen když opravdu zavře bránu na hracím plánu.

8.10.2016 21:14:25

ano

nevidím důvod, proč ne...

8.10.2016 21:13:52

Zatvaranie brany

Ahojte mam jednu otázku k situácii čo nastala počas hranie.
To hry prišla zvesť: Roztríštená realita. Text na karte píše:
Vyšetrovatel na políčku 2 moze ako strenutie pouzit starobyli portal vytvoreny davno mrtvim carodejom Mu - vyhodnote stretnutie vo vnejšim svete. Ak mu toto stretnutie dovoli "zavri tuto branu" vyresi namiesto toho tuto zvesť.

Hráč hral za tú šamanku ktorej pasivna schopnost jej dovoli po zatvoreni brany sa portnut na hocijake poličko s brnaou, alebo stopou. Mohol sa premiestnit aj v tomto pripade? V hre sme to vyriešili že áno, ale 100% sme si istí neboli.

8.10.2016 20:45:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Akachi

Jak píše aisladocz další střetnutí už s ní pak v tom tahu neřešíš.

4.5.2016 19:56:02

Akachi

Ja bych rekl ze ne, jelikoz v danem kole uz stretnuti probehlo...

4.5.2016 19:24:49

Akachi Onyele

Pokud se tato postava po uzavření brány přesune na jiné políčko s bránou a je tam nestvůra, musím se s touto nestvůrou střetnout?

4.5.2016 18:52:30