Eclipse - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Lautapelit.fi
Autoři: Touko Tahkokallio
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rozšírenie

sem s infoškami :)
27.5.2012 21:23:49

rozšírenie
Malo by sa volať Rise of the Ancients a veľkosť škatule by mala byť polka z pôvodnej. Vydané by malo byť asi na essene. Rozšírenie je už testované playtestermi. Malo by priniesť hru až v 9 hráčoch. Sám tvorca písal na stránke, že skúšajú dáke nové mechanizmy aby hra v takom počte bola hrateľnejšia. Osobne neviem kde zoženiem naraz 9 ľudí, ale určite by som si to chcel skúsiť!! :)
Ďalej pribudnú dáke nové rasy, nové technológie ako maskovanie, warp hexy, niečo ako v starcrafte, že bude sa môcť presunúť z jednej časti galaxie inde mape.. Toto považujem ako dosť veľké plus, keďže dakedy sa ku súperovi na opačnej strane mapy ani nedostaneme. Dáke aliancie, kde budete spolu ako dvaja hráči bojovať.. tak isto obchodné aliancie so surovinami..Vesmírny piráti, nové ancient ships, nové discovery tiles. Tak vyzerá to každopádne zaujímavo, uvidíme čo sa z toho ujme.. :))

27.5.2012 21:25:41 | Upraveno autorem (porovnej)

how does it look like?
http://www.lautapelit.fi/Eclipse_Rise_of_the_Ancients_ENG

Tak do essenu to ževraj nestihnú vydať, že možno pred Vianocami :( .

9.6.2012 10:16:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Rozšíření
Rád bych věděl, která(é) rozšíření vyloženě doporučujete, či stačí na slušné hraní a znovuhratelnost pouze základ.

26.3.2017 12:54:55

stačí základ,
dle mýho

26.3.2017 16:35:40

jarmuk
Co zatím zjišťuju, tak základ má prý přesílené rakety, což řeší první rozšíření. Otázka je, jak moc je to zásadní.

26.3.2017 16:54:56

přesílené rakety
Čím víc her odehraješ, tím míň si budeš stěžovat na rakety. Dá se proti nim krásně hrát.

26.3.2017 17:20:20

rakety
V naší bandě si snad nikdy nikdo rakety nepořídil. možnost jednoho výstřelu na začátku boje je sice fajn, ale místo toho jsme radší slot obětovali něčemu stálejšímu :)

26.3.2017 20:20:04 | Upraveno autorem (porovnej)

Sleepy a spol.
Takže tomu mám rozumět, že základ bohatě stačí, a ta rozšíření nejsou ohledně zážitku ze hry tak podstatná? Nebo se některé z nich vyloženě vyplatí a některé třeba vzhledem k poměru cena/přínos ne:)

26.3.2017 21:58:34

Rakety
...se u nás taky moc nehrajou.:-)
S Rise of the Ancients hrajeme pokaždé-možnost zapojit nové rasy, unikátní technologie, silnější Prastaří, pár nových hexů, technologie za suroviny. K dobrému hernímu zážitku ale určitě stačí samotný základ.

27.3.2017 07:42:05

rakety
To že s nimi nehráte, neznamená že nie sú prisilné ;). Základ je výborný, kľudne stačí, rozšírenia prinesú oživenie pre hráčov ktorý majú základ už ohratý.

Add rakety: ak sa hrá iba základ a taktiku rakety nikto nepoužíva, tak je to v pohode. Ak by som mal však po XY hrách niečo skonštatovať, rakety sú proste prisilné. Najobecnejšia taktika (rakety plus kompy na hit + iniciatívu) je napchať rakety do interceptorov prípade s kompom. Hráč na prvú šupu dostane kopu kociek. Hodí, súper s tým nič neurobí a po prvom kole sa dá s interceptormi na ústup. Plus modifikácia napr pridaním jednej rakety do najväčšej lode a potom formou najvyššej iniciátívy načaté loďky doraziť. Na toto existuje jedine nie úplne efektívna protitaktika Shields. Rozšírenia tieto rôzne možnosti presilených rakiet eliminujú. Ja som spomenul len jednu, tu najobecnejšiu ;).

27.3.2017 08:02:05

stOKYi
Které konkrétní rozšíření by tedy mělo být na tu eliminaci přesílených raket? Stačí to první, nebo i jiná tu sílu raket omezují. Jde mi o to, aby hra jako celek byla co nejvíce vybalancovaná a v druhém případě, aby se případná rozšíření, která bych kvůli té balanci dokupoval také vyplatila právě s ohledem na poměr cena/znovuhratelnost, vybalancování, zážitek.

27.3.2017 08:45:08

Rozšíření
Jestli se nepletu, tak rozšíření jsou pouze dvě, pokud nepočítám několik minirozšíření, které jsou jen o takovém oživení hry nějakým speciálním hexem a ship pack, který je pouze na design a nemá žádné jiné komponenty nebo pravidla.
Eclipse: Rise of the Ancients přidává 3 nové rasy, silnější prastaré, možnost hrát až v 9 hráčích, pár vynálezů proti raketám a nové zajímavé hexy vč. těch z červí dírou napojenou do jiných částí galaxie (hráči nesousedí pouze se sousedy). Za mě se určitě vyplatí, tak nějak to nepovažujeme už ani za rozšíření, ale hrát se bez něj dá úplně v pohodě.
Eclipse: Shadow of the Rift je tak trochu další level rozšíření. Obsahuje nové 3 rasy, které jsou naprosto jiné než ty, co doposud ve hře byly, nové zbraně s novými kostkami jakbysmet. Možnost přidávat rase nové vlastnosti, nepřátelské hexy, schopné vás zničit nebo vnější hex, na který mohou všichni s patřičnou červí dírou a nové žetony reputace, které vám místo bodů dají jednorázové bonusy apod. dost mění cíle a možnosti hráčů. S tímto rozšířením tak nějak na rakety ani nezbyl čas, jelikož tu je o dost více dalších možností, jak svoji loď vybavit vč. zbraní, které když si špatně hodíte zasáhnou vás :-)

27.3.2017 12:57:41

stOKYi
Rakety mi vůbec nepřijdou přesílené. Jednak jsou dost drahý, ale hlavně musíš mít loďstvo pohromadě aby měli nějakej výraznej efekt. Na co ti je neporazitelný loďstvo když ti pak nepřítel s neutronovýma bombama prolítává nechráněný planety? Soupeř má rakety? Pořídím si je taky:-) Už jsem zažil že soupeř si naházel do lodí spoustu vylepšených trupů (i do interceptorů) a moje raketové loďstvo se poté co způsobilo minimální ztráty muselo stáhnout přičemž bylo z poloviny zničeno :-)

27.3.2017 13:35:31

Elessar, Cimm
Na tému rakety sa už toooľko diskutovalo. Nemám chuť to znovu riešiť a elaborovať. Poviem len toľko, že pôvodne som si myslel že presilené nie sú, len teraz po počte hrách blížiacim sa ku stovke viem, že s interceptorov vedia spraviť zabijácku mašinu za pomerne lacno. Obecne ide o silne útočnú stratégiu a kým neprišlo rozšírenie, hráč musel maximálne eliminovať riziko z rakiet, zabiť tým kopu slotov v lodi atď atď. Všetci sa museli prispôsobiť raketám a nie rakety sa prispôsobovať iným. Kým nehovorím o tom, že proti hráč musel mať silne obranné lode s malou šancou trafenia súpera. S rozšírením ti stačí jeden tech, ktorý nepotrebuje ani žiadny ship part a preto stratégia Missiles je dosť situačná. Už len samotný fakt, že to museli riešiť 3 rôznymi techmi v rozšírku je skutočnosť presilenia veľavravná ;)

Čo sa týka rozšírení. určite by som začal postupne. Druhé a posledné rozšírenie (tie minirozšírenia sú blbostičky, ktoré hra vôbec nepotrebuje), s výnimkou doplnkov drobností je náročnejšie na hranie a neodporúčal by som ho menej skúseným hráčom. Obsahovo ku jednotlivým rozšírkam sa tu už chalani pekne vyjadrili. Pre mňa je teda jednoznačne najprv Rise of Antients a potom ak hra prestane baviť Shadow of the Rift. :)

Btw, Dúfam, že rozšírení už viac nebude :) Už teraz je to tak neskutočne prekombinované a komplexné, že myslím, že z potenciálu Eclipse vyťažili tvorcovia už úplné maximum. :)

27.3.2017 14:55:08 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi, Elessar, Droll
Díky za Vaše názory. Pěkně jste se doplňovali...

27.3.2017 15:25:52

Vybíráme z Bazaru

Tajemství těla - kvízová hra o lidském těle
Tajemství těla - kvízová hra o lidském těle
Akt. cena: 175 Kč
Končí za: 12 dnů

Offcanvas