nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Eclipse

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Lautapelit.fi
Autoři: Touko Tahkokallio
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

IN
IN - avatar

Proc je to tak dobre?

Koukal jsem na raketovy vzestup Eclipse na BGG (aktualne 6 misto). Proc je to tak dobre? Proc se tolik neujali podobne hry od ostatnich firem (GMT - Space Empires)?

15.5.2012 10:35:12

Souhlasím

s předchozími názory. Snadnost pravidel, mechanismy, které do sebe výborně zapadají, ucházející zpracování, herní doba, možnost až šesti soupeřů v základu hry a takový těžko definovatelný slastný pocit při hraní této hry (tý jo, jak z reklamy). Nechybí zde napětí i radosti z dílčích úspěchů a přirozeně zmar (ty kostky!), když ani výbava ani převaha vítězství nezaručí. Prostě skvělá zábava při budování, objevování i boji.
Nejsem si jistý, zda se toho (vzhledem ke zmíněné určité jednoduchosti) člověk za chvíli nepřejí, ale zatím to mě i manželku opravdu hodně baví. A navíc je zde vždy šance, že se urodí nějaké to rozšíření, jež hru zase nakopne.

15.5.2012 18:46:21

Eclipse - doplnění

K té absenci tématu a vyrovnanosti... jsem si vzpomněl na hezký moment ze hry:

Při prozkoumávání vesmíru jsem objevil suprčupr mimozemskou technologii - supersilný zdroj, který když se dá na vesmírnou loď, umožní ji vybavit dalšími technologiemi, což by jinak nebylo možné. Loď tak mohla dostat nejsilnější kanóny (hned 2x) a silné štíty. No, pár zářezů jsem s těmihle loďmi udělal :-) Nakonec jsem stejně nevyhrál, o bod.

Takže ono to není zase tak marné... ;-)

15.5.2012 13:21:26

Eclipse

Hrál jsem obojí, mám Eclipse..
Proč je tak dobrá? Asi protože tam je od každého něco. Téma ve hře není nijak silné, je to vlastně euroidní worker-placement, ve kterém můžeš objevovat, válčit, budovat, technologovat.. Ale jak to všechno zapadá do sebe, je unikátní. Dá se i říci, že je hra dost vyrovnaná. Ve dvou hrách co jsem hrál, byl odstup druhého hráče od prvního pár bodů. To znamenalo, že do konce nebylo jasné, kdo vyhraje a stupňující se napětí ani nedovolilo podívat se na hodinky :)

To, že se dostupné technologie tahají náhodně, dělá každou hru jedinečnou. Nedá se aplikovat "vítězná" strategie. Podle toho jak objevuješ vesmír a jaké jsou k dispozici technologie, musíš vymyslet co dělat.

Pravidla jsou logická a snadno vysvětlitelná, i při hře s nehráči to potom trvá tak 45min na hráče, se znalostí pravidel je reálných 30min na hráče. A to je fakt unikátní, vzhledem k záběru hry.

4X je hardcore, je to jiná hra. Není tak populární ze stejného důvodu, proč třeba nejsou populární jiné žetonkovky ve srovnání s FFG, i když jsou třeba "lepší". Ve 4X si také můžeš dopředu naplánovat strategii a pak ji zkusit realizovat, jako v klasických wargames.

Z mého pohledu je 4X náročnější, delší a ošklivější. Pro jiné je ale atraktivnější, protože Eclipse je někdy možná až moc "svázaná" těmi všemi "euro" mechanismy :-)

15.5.2012 13:15:50

eclipse

Som už možno aj trochu známy že spolu s Earth Reborn som veľký zástanca a fanúšik aj tejto skvelej hry. Jednoducho nedám na ne dopustiť :D . A v čom vidím jej genialitu ja? Asi v jej jednoduchosti a celkovými možnosťami. Hra je mix herných mechanizmov z veľkého počtu hier. Autor vytiahol to najlepšie z iných hier a vložil to do jedného veľmi dobre fungujúceho systému. Hra má veľa spoločné s ameritrash hrami a zároveň aj s eurohrami. Úspech vidím aj v tom, že si každý v nej nájde to svoje. Je tam možnosť hrať niekoľkými spôsobmi (agresívne, pasívne na ekonomiku a pod). Je tam 7 od seba odlišných rás, za ktoré sa hrá aj inými spôsobmi. Ďalšie veľké plus ktoré by som uviedol je množstvo hráčov a následná hrateľnosť. Hrá sa výborne v akomkoľvek počte hráčov a zároveň je v každom počte aj iná. Tiež je dôležité akí typ hráčov to je. Či hrajú útočne, či sa treba proti nim brániť, či treba na nich zase útočiť a pod. A čo je tiež veľké plus a čo sa asi páči každému s kým som tú hru hral je vylepšovanie si svojich lodičiek. Nedá sa mať vo svojich lodiach všetko (napr. vysoký damage a zároveň mať aj extrémnu presnosť, či výhodu prvého útoku). A to ani nehovorím o napätí ktoré ja osobne mám pri samotných bojoch, či to tam padne a ak nepadne, tak či to padne súperovi :) Toto je súbor všetkých pozitívnych vlastností ktoré som u hry postrehol. Myslím že sú strojcom úspechu tejto výbornej hry a kto má iný pocit, nech hodí do mňa kameňom :)

PS: Space Empires 4x som nehral, ale ževraj sú to dve odlišné hry a spoločné majú iba prostredie :)

Upraveno autorem (porovnej)

15.5.2012 11:35:04

offtopic

Vím, že to sem uplně nepatří. Ale hodně mě pobavil Eclipse, který je ted v aukci :D

15.5.2012 11:12:36

tématická

Já ji taky nehrál, plánuju si ji v budoucnu pořídit, nicméně jednu z odpovědí na ten vzestup, lze hledat taky v tom, že se dostala na 1. místo v tématických hrách, což tak trošku napovídá, jaká ta hra je.

15.5.2012 11:10:42

In

Tak to ti bohužel nepovím. Sám jsem hru nehrál. Ale zajímá mě stejně jako tebe. :) Takže sám jsem zvědav, co tu ostatní poví.

15.5.2012 11:01:58

Elenistar

Ok, mozna nebylo na miste srovnani s Space Empire, niceme, porad bych rad vedel, proc je to tak dobry..:)

15.5.2012 10:59:50

to in

Na srovnání s Space Empires to je docela jednoduchá odpověď. SE je docela specifická hra pro užší skupinu hráčů. Podívej se na počet hodnotitelů u Eclipse a u SE. Tyhle hry z pohledu žebříčku BGG nelze porovnávat. Eclipse je jasně přístupnější širším masám, takže bude vždycky před SE.

Jiná otázka je její raketový vzestup, nicméně pořád má ještě proti ostatním hrám na předních místech malý počet hodnotitelů. Uvidíme jak si povede do budoucna. Z tohoto pohledu mne spíš udivuje dlouhodobé první místo Twilight Struggle s míň jak polovičním počtem hodnotitelů proti sousedům na předních místech. Druhá taková bílá vrána je ještě Vlaadova Civka.

15.5.2012 10:50:32

in

já měl za to, že se Se4xem to má společné akorát prostředí.

15.5.2012 10:44:15