Legendy Dávnozemě

xxxxxxxxxo hodnoceno 62x (Seznam vlastníků)

Legendy Dávnozemě - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Breaking Games
Autoři: Luke Laurie
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

První dojmy?

Tak už má někdo zahráno? Moje kopie už je doma, pravidla přečtena a vypadá velmi slibně... rád si vyplním čekání na zahrání nějakými dojmy, než budu moct přidat vlastní :)
24.10.2020 21:56:24

1. hra
Máme za sebou pouze první hru. Nepoužili jsme spoustu komponent ( Mercenary žoldnéře, tactic tokens, žádné miniexpanze).

Takže opravdu jen základní komponenty hra ve 2, celkem tedy 4 elementy ve hře. Po první hře zatím pocity super, hra má spád a děje se hodně věcí. Victory points získáváš za hodně věcí ne jen stavba Dwellings, takže do konce není jasné kdo vyhraje. Líbí se nám tvorba mapy a hra na mapě ( je tam hodně konfliktu, (nepočítám-li peacefull times), ale ikdyž jsou, tak ztracené jednotky jdou do underworldu odkud je můžeš dostat při Regroup anebo i díky speciálním schopnostem či kartám.
Obecně nás to tedy bavilo a těším se na další hru, ale jsou to zatím velmi brzké první dojmy.

Jinak, co musím 100% vyzdvihnout už teď, jsou traye a skladování. Všechno je má své mini krabice, které jsou ihned po vybalení z velké krabice, umístěny na stůl a připraveny ke hře. Naprosto paráda, hra je nachystána během pár minut.
Kvalita komponent je skvělá ( nahrál jsem zde fotky), mince, resources, karty, monstra, ilustrace... moc pěkné...


více o hře je zde: https://www.kickstarter.com/projects/admagic/dwellings-of-eldervale

25.10.2020 11:19:07 | Upraveno autorem (porovnej)

1. hra
Podobne pocity ako Design. Zatial odohrany len základ. Grafické spracovanie je paráda. Kedže táto hra bude chodiť častejšie na stol - doporučujem asi nejak spevniť tie player boards.
Budem mierne opracovávať ten plastový tray aby tak nedrhol o player board a pravdepodobne jemne namočím okraje dosiek do lepidla aby to bolo fakt pevné. na BGG už sú aj nejaké návody ako nato.

12.11.2020 14:56:02

více partií
Odehráli jsme již více partií.
A pocity stále pozitivní, i přes vyloženě prohranou partii v půlce - kdy jsem ztrácel ve Dwellings a všech elementech jsem dokázal partii otočit.
Defacto za každé negativní situace, která může nastat, tak je nějaká možnost, jak posílit své možnosti situaci zvrátit.

Zatím tedy dobrý.. Těším se až zkusíme ve 4lidech - tam už si musíte zvolit jaké elementy ve hře budete bodovat a rozvíjet ( max. 4).

Jinak psal jsem si s pár lidmi tady, a abyste nedělali stejnou chybu.
1. Vždy když vyšlete meeple na Realm - tak první se musí vykonat akce Realmu (zisk surovin, magic cards, nebo odkrytí mapy, výměna surovin atd... atd..) a až poté je boj ( pokud tam již je protihráč nebo monstrum - monustrum může být i na dílku vedle a napadne Vás).
2. Dwellings - po vytvoření Dwellingu z workera, už není bráno jako jednotka ale Dwelling. tzn. že pokud v Eldervale máte pouze Dwellingy a žádné meeple, a jste na tahu - tak děláte první vstup do Eldervale - takže defacto můžete na jakýkoliv dílek na mapě

Tak to jen píšu, co se mě tady hráči ve zprávách ptali. Třeba to někomu pomůže.

20.11.2020 10:03:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Jak dlouhé tak máte hry z vlastní zkušenosti?

A jak je hra těžká? Moc se mi to líbí a dost nad tím přemýšlím (spolu teda s tím jestli jít do tohoto nebo počkat na Andromedu). Ale ideálně, aby to bylo hratelné i s občasnějšími hráči.

15.9.2023 10:39:41

Na to jaká to má být pecka, tak pořád nikde žádná pořádná recenze. Nebo jsem něco přehlédl?

25.9.2023 20:32:23

@Bilajz86 Nebyly k dispozici žádné recenzní kopie předem. Celá válka her dorazila do ČR až teď, takže na recenze bude potřeba si počkat.

25.9.2023 20:40:16

Tak dneska odehraná jedna partie bez jakýhkoliv rozšíření a druhá s rozšířením Orákulum a shodli jsme se, že bez něj už hrát nebudeme :D Jsme ze hry nadšený. Je to přesně to co jsem od hry očekával ;) 

29.9.2023 15:39:51

na to jaká by to měla být pecka, je tu celkem mrtvo? Kdo se podělí o to jaké to je? Pořád přemýšlím nad koupí, ale nějak se nedokážu rozhodnout. Momentálně u nás doma frčí mars teraformace, rád bych k tomu ale přidal ještě jednu velkou hru, abychom to tak rychle neohráli. Vinohrad byl na nás moc málo konfliktní a jednoduchý, o tomto workerplacementu ale vážně uvažuji.

29.10.2023 15:17:22

@jerryNBK Je to velmi prijemny worker placement, zatial som odohral len niekolko solo partii, na hru vo stvorici to este caka. Vizualne je to nadherne, herne to je velmi slusne. V solo dobre funguje branenie supera, aby nestaval osady, a rush na vlastne osady, aby oponent nenaberal body. V hre proti ludom si viem predstavit slusnu rubanicu o niektore lokality, ale variabilita bude urcite vacsia a bude to zaujimavejsie. Po zahrati vo stvorici napisem dojmy aj z toho. 

29.10.2023 18:20:00

@jerryNBK Za me nejlepsi kup letosniho roku….Po prvni hre, jsme se schodly, ze je to krasny a pravidlove pristupny workerplacement s az prekvepive velkym konfliktem… V dalsi hre, kdy uz jsme vedeli vic co a jak,to byl vylozene boj o kazdy druhy policko. A tim jak se muzou pridavat do boje i vsichni ostatni hraci na okolnich polich, jsme nikdy nebyly dlouho mimo hru a porad se neco delo…A produkcni stranku ani resit nebudu… Za me o parnik lepsi hra, nez Mars teraformace

30.10.2023 12:21:39

Pro mě je to celkem zklamání. Workerplacement je udělaný dobře, nejlepší na hře je návrat pracovníků, kteří dále vykonají akci na kartách (které je ovšem nutné nejdříve získat a posílit právě pomocí předchozího položení pracovníků - to je super část). Souboje jsou naopak to nejhorší. Stačí jeden dobrý hod protivníka a rozloží s jedním panáčkem vaši obří armádu. Tohle jsou věci, které těžko přenáším přes srdce. Celkově by to byla dobrá hra (ne úžasná), ale co mi vadí nejvíce je velikost té krabice. Ta hra je silně přeprodukovaná, krabice se už blíží velikosti #Mage Knight: Ultimátní edice, ale tam je to vykoupeno fakt epickým zážitkem ze hry. To tady necítím. Je to prostě hezký workerplacement, kterému by slušela normálně velká krabice… Kdybych se měl znova rozhodovat, nekoupil bych si tuto hru, určitě ne v tak velké krabici.

1.11.2023 17:40:31

Tak už máme doma také otestováno. Dlouho hledám přístupnější hru stylu Eclipse, protože ho se mnou doma nechce nikdo hrát. Legendy Dávnozemě okouzlili všechny včetně mě. Moderní workerplacement, engine building, kostky, karty (ala Blood Rage), příjemná asymetrie ras, časté souboje a spoustu modulů hry. Stejně jako Vás kostky mohou pojet v Eclipse, tak Vás mohou pojet i tady, tady to ovšem mnohem méně bolí a dá se s tím pracovat. Taky se dá výsledek bojů ovlivňovat přes karty magie a taky je zde varianta hry s draftem startovní ruky. Chápu, že hráči, co mají rádi suchá eura, kde si všechno vypočítají jsou zklamaní, ale my, kteří určitou míru náhody vyžadujeme, protože zvyšuje napětí a herní zážitek jsme ze hry nadšení. Legendy budou, u nás doma, na stole často. Legendy Dávnozemě jsou pro mě společně s Eclipsem nejlepšími zástupci “hybridních” her.

17.11.2023 10:31:33

Souhlasím s Jerrym. Pokud chci mít nad hrou větší kontrolu, tak prostě sáhnu po jiné. Legendy jsou napínavou výpravou se snadnými pravidly, kde o zvraty není nouze, riskování může přijít draho, ale bez něj to tady nepůjde. Průběh hry může být frustrující pro někoho, kdo má prostě smůlu, ale s tím se tady musí počítat. Legendy vytáhnu, když chci u stolu zažívat silné emoce a to bývá často.

18.11.2023 07:38:25

Ano také souhlasím, jen si nemyslím, ze to muže být frustrující, vysvětlím pro ty co nad hrou uvažují a dělají si obrázek na základě dojmu. Na kolo mate cca 4 workery(průměrně) pokud prohrajete bitvu přijdete jen o toho, který válčil. Je jen na vás, které workery na políčko přišunete navic. Proč je důležité aby workeri zůstali v davnozemi a ne v podsvětí? Aby jste mohli v rámci stahování jednotek využívat engine, tedy vaše karty v herní oblasti, co vám přidávají povětšinou další zdroje. Ve hře nejde primárně o boj, ale o zisk vítězných bodu. Pokud cítím, ze silnějšímu hraci zaclanim nebo nejsem ve výhodné pozici, tak se proste stáhnou dřív než použijí všechny workery, ve hře jsou také karty, díky kterým můžete využívat jednotky z podzemí na akce karet ve vaši herní oblasti (vždy hrajeme variantu s počátečním draftem), také tady jsou národy, které mohou umisťovat některé workery z podsvětí zpět do davnozeme. To ze někdo porazí jedním workerem třeba vaše 4? Tak si zkuste házet jednou kostkou proti 4, schválně kolikrát to vyjde. Chci jen věci uvést na pravou míru, ze to neni primárně bojová hra, pořad jde o sběr vítězných bodu, všechna rozhodnutí jsou na vás, pokud vás tedy pohltí atmosféra a budete bezhlavě válčit a budete mít VeLKOU smůlu, pak ano muže to být frustrující, ale cílem hry je, znovu opakuji, zisk co nejvíce viteznych bodu. Nehledě na to, ze akce na hexu se vždy vyhodnocuje první a boj následuje až poté, tudiz vás silnější hrac nemůže ani nikde zablokovat. Jen tohle čistí euro hraci nechtějí slyšet a budou říkat, ze je hra řízena náhodou. Ale ne, je to proste taktická hra, ne strategická a pokud tu hru projedete o hodně, můžou za to vaše špatná herní rozhodnutí a ne nahoda na kostkach. U nás byl velký rozdíl ve skóre pouze v jedné hře a to bylo způsobené tím, ze jsme ve hře použili více modulu dohromady, u kterých je v pravidlech napsáno, ze se spolu používat nemají.

18.11.2023 11:14:43 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Slovoslet
Slovoslet
Akt. cena: 60 Kč
Končí za: 13 dnů

Offcanvas