nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dungeon Degenerates: Hand of Doom

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 360 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština:
Vydavatelé: Goblinko
Autoři: Eric Radey
Sean Äaberg
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

„V zemi, kde vládne hniloba, přežijí pouze degenerovaní!“

Dungeon Degenerates: Hand of Doom se odehrává v groteskně temném fantasy světě východních provincií upadajícího impéria Würstreich. Hráči představují skupinku dobrodruhů, kterým se právě podařilo uniknout z neblaze proslulých vězeňských kobek pevnosti Brüttelberg. V sérii misí různého zaměření plní úkoly v otevřeném světě se silným RPG nábojem a propracovaným příběhovým pozadím.


Příprava hry:

Připravíme hrací desku představující mapu Würstreichu a zvolíme misi. Můžeme hrát jednorázové dobrodružství nebo kampaň. Každý hráč si vybere postavu a nastaví její startovní atributy: štěstí, zranění, bohatství, zkušenost a počet životů. Vybaví postavu počátečními předměty, které jí přísluší, a jednou dovedností, kterou si může během hry dále vylepšit. Na závěr se přichystají karty příšer a karty setkání podle čtyřech teritorií hracího plánu.


Průběh hry:

  1. Fáze mapy: V této fázi se naše skupinka dobrodruhů pohybuje po mapě nebo odpočívá. Odpočívat lze ve městě nebo v improvizovaném táboře. Zde načerpáme nové síly, můžeme prozkoumávat, nakoupit si nové vybavení, vylepšit si svou dovednost nebo se naučit novou, zainvestovat peníze do bezpečnosti města nebo provést další akce, které umožňují naše předměty či dovednosti.

  2. Fáze nebezpečí: Během této fáze táhneme kartu z balíčku nebezpečí a postupujeme podle jejích instrukcí. Především zvýšíme stupeň nebezpečí v určeném místě mapy. Každá lokace má svůj stupeň nebezpečí, který během hry kolísá a který určuje pravděpodobnost střetu s nepřáteli. Úroveň nebezpečí je nutné hlídat, protože její přílišné navýšení může způsobit objevení Ruky zkázy a následně celkovou prohru.

  3. Fáze setkání: V této fázi vyhodnocujeme setkání a bojujeme s nepřáteli, jejichž počet závisí na počtu hráčů. Setkání jsou události různých typů, které zajišťují interakci s prostředím a posilují RPG prvek hry. V rámci setkání většinou podstupujeme test související s nějakou vlastností naší postavy. Každá postava má soubor atributů a základním herním mechanismem je hod na úspěch proti některému z nich.

Boj je ve hře rovněž řešen hodem na úspěch - proti atributu zbraně, se kterou bojujeme. Probíhá v sérii kol. V každém kole hodíme za svou postavu najednou pět kostek. Dvě z nich jsou útočné a dvě obranné – obrana i útok probíhají současně. Pátá kostka se přidává buď k útoku, nebo k obraně, podle toho, jestli jsme se na začátku kola rozhodli být odvážní nebo naopak opatrní. Boj navíc skýtá další taktické možnosti – použití určitých předmětů, přezbrojení nebo přehození kostky.

Pokud se našim dobrodruhům podaří porazit nepřátele, rozdělí si kořist (zlato a zkušenosti) a sníží stupeň nebezpečí v místě, kde se souboj odehrál. Pokud naopak prohrají, příslušná lokace se stane nebezpečnější. Tímto způsobem je možné vyvažovat hru.


Konec hry:

Hráči musí splnit cíl svojí mise dříve, než úroveň nebezpečí přesáhne určitou mez. A musí se toho samozřejmě dožít.

Autor: Olney