Duna: Impérium – Povstání

xxxxxxxxxo hodnoceno 46x (Seznam vlastníků)

Duna: Impérium – Povstání - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–6
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra
Herní mechanismy: deck-buildingHráč v průběhu hry staví svůj osobní balíček karet - získává hodnotnější karty a zbavuje se počátečních slabých., worker placementUmisťování pracovníků (jako omezeného zdroje) na určitá pole, přičemž tato pole zpravidla přináší možnost provést určitou akci.
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
REXhry - logo
Autoři: Paul Dennen
Rok vydání: 2023
Dostupnost:
18 obchodů (cca 1699–1750 CZK)
3 obchody (cca 1480–1749 CZK)
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Špioni

Ahoj. Chtěl bych se ujistit že chápu správně pravidla o špionech.

  1. Poslat někam špiona lze pouze se efektem ikony špiona ať na kartě nebo na herním plánu.
  2. Pokud chci poslat agenta na pole které je již obsazené cizím agentem, musím mít na pozorovatelském stanovišti propojeném s tímto polem svého agenta. Pak můžu efektem Infiltrace poslat svého agenta na dané pole a daného špiona musím povolat zpět.
  3. Pokud pošlu agenta na pole které je volné a na pozorovatelském stanovišti propojeném s tímto polem je můj špion, mohu (dobrovolně) tohoto špiona povolat zpět s efektem Shromažďování informací, čili si doberu kartu.
  4. Pokud chci poslat agenta na pole které je obsazené cizím agentem, pole je propojené se dvěma různými pozorovatelskými stanovišti a na obou stanovištích mám svého špiona, musím poslat jednoho zpět s efektem Infiltrace, abych tam mohl poslt svého agenta, a dále mohu (dobrovolně) druhého špiona povolat zpět s efektem Shromažďování informací, čili si doberu kartu.
  5. Pokud pošlu agenta na pole které je volné, pole je propojené se dvěma různými pozorovatelskými stanovišti a na obou stanovisštích mám svého špiona, mohu (dobrovolně) povolat zpět pouze jednoho z nich s efektem Shromažďování informací, čili si doberu kartu.
  6. Efekt ikony agenta se špionem je ten že mohu poslat agenta na pole které má jakoukoliv ikonu, pokud mám agenta na pozorovatelském stanovišti propojeném s tímto polem. Při takovémto vyslání agenta nelze povolat daného špiona zpět.
  7. Podle popisu ikony špiona v průvodcích ikon a dodatečných pravidlech, pokud chci umístit špiona a v zásobě žádného nemám, můžu nejprve povolat zpět jednoho ze svých špionů bez jakéhokoliv efektu. Chápu to tedy tak že můžu kdykoliv povolat kteréhokoliv svého špiona zpět, bez jakéhokoliv efektu (tím se myslí asi Infiltrace a Shromažďování informací, a možná nějaké další efekty na kartách, karty ještě neznám). Mohu takto povolat i špiona díky kterému jsem umístil agenta na pole pomocí ikony agenta se špionem? Předpokládám že ano.
  8. Můžou se pomocí špionů dostat na jedno pole i více než dva agenti? Předpokládám že ano, jakkoliv málo pravděpodobné to je.
  9. V otázkách na BGG zahlédl kartu Public Spectacle, která má efekt “Pokud jste povolali v tomto kole špiona zpět, získejte bod vlivu”. Počítá se do toho povolání špiona bez efektu nebo můžu získat bod vlivu pouze pokud jsem povolal špiona zpět s efektem Infiltrace nebo Shromažďování informací? Tady si nejsem úplně jistý, ale tipnul bych si že bod vlivu získám pouze s efektem Infiltrace nebo Shromažďování informací.

Děkuji za potvrzení nebo opravení mého chápání pravidel špionů a zodpovězení otázek, Pavel.

16.3.2025 11:17:16 | Upraveno autorem (porovnej)

1, 2, 3 ANO.

_____________________________________________
· šéfredaktor aktualit, schvalování a správa videí
· mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming

16.3.2025 13:01:44

@basicps Ano, je to tak.

U té 9. je na kartě symbol pro vyslání agenta na pole se špionem, proto se to váže na povolání zpět ‘normálně’, tedy pro jeho funkci (infiltrace, sběr informací)

__________
Shadowant
hráč a sběratel

16.3.2025 13:02:10

Body 6 a 9

Já si upřímně taky nejsem jistý a nedává mi smysl to pravidlo, že pokud vyšlu agenta pomocí té žolík karty (oko spiona), tak ho touto akcí nemůžu povolat zpět. 

Pak mi ale nedává smysl karta, jak byla zmíněná výše - veřejné představení. Ta má právě toto oko a navíc jako efekt zisk vlivu, pokud v tomto tahu získám zpět spiona, ale z logiky touto kartou ho získat zpět nemůžu. Možná mi něco uniká. 

 

Edit: tak jsem to špatně pochopil a je to vysvětleno i designerem zde: https://boardgamegeek.com/thread/3175120/does-the-spy-agent-icon-allow-infiltration

Domnívám se ze to není úplně jednoznačně vysvětleno a možná i přeloženo. 

Platí následující:

Ikona oko spiona, pomocí které lze poslat agenta na pole, které je propojené se spionem, nezakazuje povolat zpět svého spiona, pravidlo pouze říká, že tento typ umístění samo o sobě neznamená, že automaticky povolává zpět spiona. Pokud ho pak povolat chcete tak můžete 

  • umístit na obsazené pole jiným agentem, tím se aktivuje infiltrace a povolání spiona zpět
  • Poslat na neobsazene pole a využít shromáždění informací (dobrat kartu a vzit zpět spiona) 

6.4.2025 06:59:27 | Upraveno autorem (porovnej)

@milanski ano, ten překlad k tomu svádí…

__________
Shadowant
hráč a sběratel

6.4.2025 14:12:16

Ten český překlad v pravidlech je trochu zavádějící, byť se to může zdát jako prkotina. Nedávalo mi to smysl, tak jsem koukl do originálních pravidel. 

V originále: You do not recall the spy for that purpose.
V češtině: Tímto způsobem nelze povolat povolat zpět svého špiona. 

11.4.2025 23:19:54

Vybíráme z Bazaru

Delta - Nová původní fólie
Delta - Nová původní fólie
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas