Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 30 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | sběratelská |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | SFR, Inc. TSR (Tactical Studies Rules) |
Autoři: | Lester W. Smith |
Rok vydání: | 1995 |
Sdílej: |
Kdo tuto hru vlastní
Dělám takový malý průzkum, kolik lidí tuto hru vlastní. Už jsem se bavil s několika lidma, že pokud by se našlo alespoň deset hráčů, tak by se dal uspořádat turnaj.Smolicek
Ja sice jeste nevlastnim, ale asi brzo budu, kostkovky mam rad a tohle vypada fakt pekne;) S kterou army je nejednodussi zacit?
aneken
No mě přijde nejjednodušší začít s Trpaslíkama, to je taková univerzální a vyvážená rasa.
moje armády
Takže mám oboje Elfy, Feral, Trpaslíky a trochu od Swamp Stalker, Amazonek, Eldarim, Firewalkers a Scalders. (snad jsem něco nevynechal:))
Jsem schopnej si zahrát v Brně, v Praze a Liberci
moje armády
- Dwarfs
- Goblins
- Lava Elfs
- Coral Elfs
- Amazons
- Treefolk
- Dragonkins
V Olomouci jsem k dispozici.
V Brně se snad taky někdy ukážu ... ale slíbit to v této chvíli nemůžu :).
moje armády
Podle obrázku snad budu mít 15 Nemrtvých, 15 Coral elfů, 20 Goblinů, 10 Feralů, 30 Lávových elfů, ale usuzuji zatím jenom podle barev kostek na obrázku, vědět budu cca za týden.
Jinak Praha
armáda
Zatím mám jeden starter Amazon-SS. S nákupem čekám na to, kterou rasu nebude nikdo hrát. Původně jsem chtěl hrát hlavně SS a vypadá to, že je nikdo moc nehraje, tak u toho asi zůstanu. A protože už mám pár Amazonek tak asi i u nich.
Jsem z Prahy.
2 aneken: Myslim, že je uplně jedno s čím začneš, všechno se dá rychle pochytit. Ale na začátek bych doporučoval hrát něco co nění příliš specializovaný, abys mohl zkoušet všechny možnosti hry (např. Undeadi nestřílej a kouzlí jen černou magii). Za ideální na učení považuju Amazonky, protože kouzlí v podstatě všechno a hodně manévrujou.
Smolicek, brambor
Ok, diky za rady, asi si strcim nejakej starter pod stromek;)
aneken
vzhledove nejhezci jsou coral elfove a amazonky. Amazonky jsou krasne ciste bile kostky s fialovou kresbou, ti coral elfove maji zase moc hezkou barevnou kombinaci.
moje
Treefolci z Liberce a Prahy
armády
Treefolks, Frostwings, Goblini.......prozatím Praha.
armády
Takže definitivně, takto jsem na tom:
- silné armády - Goblini, Lava Elfs
- obstojné armády - Coral Elfs, Dwarfs
- slabá armáda - Undeads
Praha
detailní rozbor armád
Tak po dvou hrách musím bohužel konstatovat, že krom Goblinů všem mým ostatním armádám markantně chybí kouzelníci, resp. jakékoliv kostky s magií. Celkem mám 6 kostek s magií 4 ras, což je ukrutná bída. Vyvolat draka je téměř nemožné (ID ikony tolik nepadají). Budu asi muset povyměňovat. Doufám, že se teď nedozvím, že všichni kouzelníci a magické kostky jsou hodně nedostatkové zboží a každý jich má jen tak tak :)
kouzelníci
No to je jasný, že kouzelníků je nedostatek. Každá rasa má 15+4 jednotky, toho kouzelníci jsou 3. To znamená že míň jak 1/5 vyrobenejch kostek jsou kouzelníci. Na nějaké kouzlení je ale potřeba rozhodně víc jak 1/5 kouzelníků v armádě, na pořádné kouzlení maximum tj. 1/2.
Plánuju, že až všichni okolo Prahy budou trochu vědět co chtějí, tak si uděláme jednu společnou objednávku od Chuck Pinta, kterou zalepíme tyhle mezery (kouzelníci, terény, draci...).
Brambor
Já jsem rozhodně pro. Asi se zaměřím na 3 rasy, Goblini a buď trpaslíci, lávoví elfové, nebo nemrtví. Ani ta magie není všelék, než jsem se dostal s Gobliny na vzdálenost kouzlení, protivník mi armádu rozsekal (rozstřílel). Ale když jsou 2/3 pravidel o kouzlení a dracích, ztrácí hra bez toho variabilitu.
A to v pravidlech upozorňují na doporučení amerických boysů, že by ve hře nad 60 životů neměly magické kostky přesáhnout 20 životů - asi provokace :)
panzer + kouzelníci
no hele, ono jde o to, že když hodně kouzlíš (máš ve hře hodně kouzelníků) tak hra začíná být jen o matice a nabušování jednotek, navíc třeba frostwings nemají téměř žádné kouzelníky (Sigi chytila jednoho běžnýho z kostek z 5 kickerů), takže by se hra stala nevyváženou, jinak nadměrné používání magie hrozně zpomaluje hru (vyzkoušeno:))
kouzelníci
Já jsem jedině rád, že celá hra není o kalkulacích které kouzlo na koho je výhodnější. Jen mi přišlo čtením pravidel, kde jsou v mnoha kapitolách zmínky o různých vyjímkách kouzel, možnostech kombinování různých magií, či společných účincích kouzel (dokonce i v nějakém rozšíření vyšel jenom seznam kouzel), že bude mít magie daleko zásadnější význam. Je pravda že např. ve hře trpaslíků proti koral elfům ani na jednom terénu kouzla nepřišla (vyšší čísla pobřeží a vrchoviny) a s kouzelně naboostovanými gobliny jsem ještě nevyhrál (protže to ještě moc neumím).
Každopádně s mými armádami zatím můžu zapomenout na souboj draků, či nějaké výraznější kouzlení z rezerv či využívání černé magie ze hřbitova.
Docela jsem si oddychl, že jste mi nepotvrdili, že bez kouzleníků v jednotlivých rasách je hra o ničem :)
panzer
Kouzelníky nemusíš potřebovat vůbec, záleží jak máš poskládanou armádu. Ale pokud jsi na tom jako já, tj. máš hromádku nepříliš spolupracujících Amazonek, tak nefunguje vlastně nic - ani kouzlení, ani střílení, ani nic jinýho.
Co se týče kouzel, tak jsem zatím za každou rasu používal max 4-5 kouzel, většina mi připadala skoro nepoužitelná. Ale to je asi tím, že jsem to ještě moc nehrál.
V pravidlech je taky spousta textu k věcem z Magestormu (minor terény, itemy, artefakty, dragonkini), bez kterých bych se (alespoň zatím) rád obešel.
Ecan
Člověče koukám na tu tvoji fotku armády Goblinů ze dvou starterů a chytls to perfektně, super rozmanitost jednotek. Čekal bych že trefíš na víc stejných kostek.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Notre Dame - NOVÁ
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 4 dny