Doom: The Boardgame

xxxxxxxooo hodnoceno 129x (Seznam vlastníků)

Doom: The Boardgame - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: DeltaVision
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Ubik
Autoři: Christian T. Petersen
Kevin Wilson
Rok vydání: 2004
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Doom v rodinném pojetí

Tak jsme doma se syny (8 a 4-ten jenom přihlíží) opět začali hrát DOOMa. Zprvu dle zavedeného scénáře, že nejzkušenější hráč (tedy jako já) hraje za útočníka moderujícího hru a syn vede tři mariňáky v marné snaze uniknout neustále se spawnujícím příšerám. Prostě celkem nuda pro mne a po čase i pro syna . Až jsem to nevydržel, neustálé taktické rady bezmocnému synovi, zadržování mocných karet aby nedošlo k totální demotivaci obránců a navrhl otočení rolí. Prostě dětem ukážu jak vypadá kooperativní spolupráce vedoucí k vítězství. Přidal jsem přelepky na karty útočníka, odebral některé složitější karty, nechal syna nastudovat scénář a vzhůru do boje. Ruku na srdce, mou větší potupu a euforii dětí u deskové hry jsem nezažil. Samozřejmě jsem ihned přišel téměř o veškeré střelivo a nastala taktika útěk vpřed, třeba něco objevím. Zajímavé bylo, že i mladší čtyřletý syn začal aktivně hrát za některé útočníky a jeho způsob bezelstného uvažování - hrrr na vše co je v okolí dokonale simuloval brutalitu útočníků bezmyšlenkovitě postupujících za masem.
Tedy jaký z toho plyne závěr: DOOM JE VÝBORNÁ RODINNÁ HRA, ZÁSADNĚ VŠAK DĚTI NENECHÁVEJTE HRÁT ZA MARIŇÁKY !! :)
31.10.2009 20:18:29

panzer
Hehe, to mohla být legrace. Až si to přečte Albi nebo MindOK, za chvíli máme Doom v češtině a na hrajeme.cz jim spadne server, bo tolik dotazů na pravidla to neunese :D

31.10.2009 20:40:26

panzer
To mužu potvrdit muj mladší syn,je mu 5 a za marináky by nikdy nehrál.Ale scénáře si nejraději vymýšlí sám,tak že se to nedá nikdy dohrát.Hlavně že ho to baví.

31.10.2009 21:22:04

to sydo
To Sydo: neboj, Albi ani MindOK u Dooma nehrozej, neb je to hra od FFG :-)

31.10.2009 23:21:57

to Sydo
:-)...ještě k tomu přidat ty prýmové atmosférové zvuky z Doom stránek FFG a máme tu nové aktuální téma "Negativní vliv deskových her na rostoucí brutalitu mládeže, s důrazem na funkci motorové pily"

1.11.2009 02:35:23

zoufalství
Proboha nehrajete někdo nějaká modifikovaná pravidla ? Za ty mariňáky se opravdu vyhrát NEDÁ. Kdo ty pravidla dělal to musel bejt úplnej dementní sadista. Z deseti her 0 výher :((

1.11.2009 18:28:25

Obtížnost
Hrát za mariňáky je opravdu velmi, velmi těžké. Pokud hrají hráči stejných kvalit, tak mariňáci nemají šanci. Další docela velkou chybou je fakt, že je to ještě obtížnější při hře více mariňáků. mnohem jednodušší je hrát jen za jednoho mariňáka. Ten první scénář jsme hráli minimálně 10x ale ani jednou mariňáci nevyhrály. Já hrál za Invadera. Pak jsme si to vyměnily a já jsem si zkusil mariňáky, respektive mariňáka. Jako skill jsem dostal +1 armor a hned první co jsem udělal jsem běžel pro další dva armory. A pak s armorem 5 jsem byl naprosto nepřemožitelný. A to nepočítám že při kampani jsem našel další armor. V rozšíření je to upravený o obtížnosti. Zkoušely jsme to hrát na tu nejlehčí obtížnost a tak je to zase opačně. Takže doporučuji: zahrajte si descenta - je to vyváženější.

1.11.2009 19:37:27

obtížnost
První dva scénáře jsme při jednom mariňákovi a již znalosti terénu hráčem mariňákem dokázali několikrát vyhrát a řekl bych, že je to tam celkem vyrovnaný. Ve více mariňácích je to opravdu náročnější, naposledy jsme hráli ve 2 mariňácích a měli to velmi pěkně rozehraný, ale nebyl pak už čas to dohrát. 4. a 5. scénář jsem hrál pouze párkrát a nikdy tam nebyl náznak šance pro mariňáky.

1.11.2009 20:10:03

úpravy pravidel
Dík za reakce. Po pravdě mě to docela štve. Když uvalím skoro litr za hru neplatím jen za hezké plastové figurky z Číny a kusy lepenky, ale především za nápad a pravidla, která jsou dostatečně otestovaná a vyladěná. Ne že si je musí dodatečně člověk upravovat (vyjímkou je snad jen hra Zombie!!!, tam je to ale radost). To za co jsem např. synátora v prvním levelu kritizoval - že dostatečně nekooperuje tři mariňáky nešlo naprosto předvést ve druhé úrovni kde ženete jak blázni hledat umírající vědce úzkými chotbami plných příšer - možnost kooperace takřka nula, pouze každé kolo co nejvíc dopředu. Nejlepším posunovadlem je respawn, tedy strategie jeden otevře novou místnost (než zařve) a další dva se do ní respawnou, akorát to jde takto tak dvakrát a dost :( No nic budu laborovat s počtem armoru, munice, omezovat počet lízaných karet útočníka, případně mu selektovat karty apod. (viz zoufalé pokusy s pravidly na stránkách výrobce). Ještě mě napadla drsnější korekce u menších útočníků - místo pohyb+útok buď pohyb nebo útok, což by ale asi zasepříliš znevýhodní útočníky na blízko...

2.11.2009 01:52:27

to panzer
teda je to už dost dávno co jsem si to zahrál naposled - "ale ted jsem si pořídil vlastní tak snad se k tomu zase dostanu" - ale právně proto že pravidla jsou při hře za mariňáky dost obtížný tak jsem použili úpravu z geeku a s tím už to bylo lepší - bohužel nemám tušení co konkrétně to bylo ale zkus se tam mrknou at nevymýšlíš už vymyšlené.

2.11.2009 09:34:02


to panzer
:) uplne chapem Tvoje 'pocity' ;)) ..pamatam tu frustraciu, prvu hru som sa ako utocnik desne poskleboval desne nastvanemu kamovi s 3 marinakmi s tym,ze ked sa vymenime, urcite to bude inak...zial nebolo, muslel som tazko "kusat" :D ..tak sme cosi upravili a slo to zbavnejsie...tak nejake nase pimpy:

1.Prijem municie je dvojnasobny (najdem 1 zeton, dostanem 2) + a/alebo obmedzenie pouzitia utocnikovho odstranenia municie na 1x za miestnost.
+ a/alebo hod na minutie municie je platny (v pripade poslednej municie alebo vzdy) az kazdy druhy! -akoze tajne zasobniky v trenirkach marinaka a pod.;)

2.Poradie marnakov nie je pevne stanovene a mozu tahat v lubovolnom poradi paradne sa osvedcilo.. (+HC verzia - mozu miesat/prerusovat/pokracovat akcie .napr. 1 sa pohne 2hy vystreli a pohne 1 vystreli etc. ->vzdy vsak len max. pocet akcii/pohybu etc. podla pravidiel... trochu bordel z toho sice ale..;)

2. dali sme viac kariet vlastnosti na zaciatku na kazdeho marinaka 3ks..a to nie losom, ale vyberom(!) vramci pripravy hry. imho aj viac vlastnosti (4, mozno az 5) by stale bolo fajne hratelne..
(dufam,ze ma pamet neklame,v origos pravidlach je tento vyber nahodny a v pocte 1 alebo 2 ;)

3. Utocnik ako PJ obcas pomoze (prida zbran, eqvip. a tak.)

4. vlastne scenare s veeeeela zbranami/granatmi nech to lieta

5.utocnik nedostava body za otocnie balika a/alebo za smrt marinaka len polovicu.. (= zvysenie poctu bodov na vytaztvo utocnika by malo podobny efekt;)

6. natvrdo pridat speci vlastnosti marinakom (podla farby) napr. 1 ma viac bodov pohybu, druhy dostrel 3ti viac zivotov..alebo podobne)

..a hlavne marianci nemaju vacsinou co postavat, ale valit vpred;)
..a tiez sa celkom osvedcila motorova pila;)) netreba sa bat pouzit, hlavne ak je viac armoru:)

Inak ked decka hraju za utocnika, to moze byt fakt sranda..viem si celkom predstait tu zivelnu radost...:D

p.s. pimpy pravidiel, ako pise paladin, by mohli byt aj na geeku..sam som ich vsak nehladal..a ani uz nebudem..descent rulez;)))

2.11.2009 13:15:06

a zabudol som:
zaujimave je hrat, ak marinaci vidia celu mapu/hru, tzn. neodkryva sa postupne s misetnostami ale nevidia utocnika, ten sa umiestnuje podla scenara..

vela zdaru!

2.11.2009 13:20:12

úprava pravidel
Čus. Kámoš má tuto hru teprve týden, ale už jsem stihli asi 6 her. Po prvních pěti hrách (všechny mariňáci prohráli), jsem si řekli dost, musíme trochu ty pravidla upravit. A a tak jsme dali, že nestvůry se v tom kole, kdy byly naspawnovány nesmí už pohybovat a musí se na plán umístit, i když by jsme je neměli vidět (neplatí pro nestvůry, které jsou ve scénáři od začátku). Po této úpravě jsme scénář už prošli.

2.11.2009 13:38:26

úpravy
Díky pánové za tipy. Nejvíc se mi líbí asi tyto:
- naspawnované nestvůry se v kole spawnu nesmí pohnout (výborné!)
- odstranění munice 1x za místnost (musí se ale nějak označovat)
- pořadí mariňáku není pevně stanovené
- a jedno z geeku - počet spawnu do jedné místnostii max.kolik je mariňáků (nebo jen jeden)

Problém je to co jsem psal níže. Teď aby člověk testoval a zkoušel, ladil jestli jenom jednu úpravu, dvě, kombinace.... A synátor poté co se chystám zavést úpravy vyjadřuje tvrdou nespokojenost. Nejen že ze začátku musel hrát za mariňáky podle origoš pravidel, ale teď když konečně začal permanentně vyhrávat za příšery hned mu míchám pravidly :)
Každopádně díky za typy.

2.11.2009 22:20:09

To panzer
V tom případě doporučuji koupit rozšíření. Vím, je to další investice a další peníze, a asi se ti nechce kupovat něco co pořádně nefunguje a musí se vylepšovat různá pravidla. Přiznám se, že já to rozšíření také nemám, raději jsem přesedlal na toho descenta, ale mám vytištěné pravidla a všechno kolem, i scénáře a znám i errata.

A) První věc která je v oficiálním rozšíření je to, že každý mariňák dostane značku hrál/nehrál, tudíž se nemusí dodržovat přesné pořadí mariňáků a přijde na řadu taktika (aspoň nějaká)

B) Přijde na řadu oprava karty došla munice. Pokud mě paměť neklame zní text asi takto: Hráč Invader musí zahrát tuto kartu pouze pokud mariňák hodil na útok. Nelze použít pokud má mariňák poslední munici. Takže nemůže tuto kartu hrát jen tak.

C) Přibude zcela nový balíček karet pro invadera a nové skilly pro mariňáky. Takže některé silné karty zmizí. Ale karty invadera neznám, takže se můžou objevit třeba ještě horší. Nicméně se potom dá určitě balíček kombinovat. Skilly pro mariňáky jsou úplně boží, třeba skill, že mariňák nemůže nikdy žádným způsobem přijít o svou poslední munici.

D) Před začátkem hry přibude volba obtížnosti. Základní sada hraje na střední obtížnost. Pak jsou ještě dvě obtížnosti směrem nahoru a dvě směrem dolu. Na tu nejlehčí si mariňáci pokaždé berou dvě munice když narazí na žeton a hráč za Invadera si bere vždy jen jednu kartu atd.

Pak tu je řada 5-ti nových scénářů, další monstra ale hlavně 3 nový mariňáci, díky čemuž se dá hrát deathmatch anebo capture the flag. To se pak mariňáci rubou mezi sebou a hraje se bez monster.

Takže přesně ty pravidla co se ti nelíbí anebo se nelíbí synovi by jste musely akceptovat, protože to je oficiální. Mi jsme podle nich zkoušely hrát a bylo to o něčem jiném.

3.11.2009 09:26:21

to Adalpo
No máš pravdu, rozšíření určitě kupovat nebudu, to radši toho Descenta nebo Space Hulka :)
Každopádně k těm úpravám:
ad a) ano dobrá věc, dokonce i bez značky si to člověk bude pamatovat :)
ad b) kartu DUD jsem vyřadil už ze základních pravidel při první hře
ad c) víš co, nové skilly jsou určitě dobré, ale trochu se bojím ve zvrhnutí opačným směrem - neporazitelný mariňák a taky je asi problém vyváženosti jednotlivých karet (každý bude chtít nekonečně munice..), takže toto z opatrnosti nechám být
ad d) jo volba obtížnosti už je v doplnění základních pravidel na FFG - ostatní úpravy tady diskutované mi ale připadají lepší

Teď ještě zvolit vhodnou míru úprav vidím to asi v první fázi na tyto základní
1.naspawnované nestvůry se v kole spawnu nesmí pohnout
2.mariňáci hrají v libovolném pořadí
3.omezení počtu spawnů do jedné místnosti
4.více střeliva na začátku hry a po respawnu (asi standardně 4)

Možná ještě nenáhodný výběr konkrétních karet skills mariňáků, ale to už by mohlo být příliš

3.11.2009 10:41:12

PRosim!!!!!!!
1: Na doomovi nechapu na co jsou mi Tzv. Setkani!!! (otaznik a mrtvola) Prosim vas na co mi to je nemuzu to niukde najit
2: Nechapu proc mam v scenařich postavene na mape bile obludy červene úpro červeneho hrače modre a zelene chapu ale nproč bile? dekuju za odpoved

24.1.2010 12:01:42

voodoo
1. to slouží jako označení místa kde je něco důležité pro splnění úkolu. Polomrtvý profesor, sejf na číselný kód apod.

Bílé jsou ty potvory, které tam jsou za každé situace a při jakémkoli rozložení mariňáků. Ty jsou zkrátka fixní. No a když bude hrát červený tak tam přidáš ty s červeným kolečkem atd. Ale bílé potvůrky tam jsou zrkátka vždy...

24.1.2010 12:04:51

Voodoo11

Prosiiiiiim :)
No a prosimte ted sem si spomel naco je mi tzv Kompas? a prosimte jak funguje tzv. Vybuch ja to čtu a nedokažu to pochopit

24.1.2010 12:45:02

voodoo
nemám pravidla u sebe a už to nějaký pátek je co jsem je četl, ale pokud si dobře vzpomínám tak třeba granát házíš na určitou vzdálenost, a když nemáš dostřel tak se od toho místa kam to mělo spadnout odkutálí směrem, který ti ukazuje kartička kterou vytáhneš od overlorda. Prostě vrchni kartu. a tam je takový symbol, ktery nastavis podle te ružice. Není to nic důležitého dle mého soudu. ale říkám timhle si nejsem příliš jistý...

24.1.2010 15:33:59

Voodoo

pls
A posledni vec prosimte kcemu sou mi žetony s obrazkem přeškrkle karty (ty karty ma pan jeskyne) to mu ty karty zrušim nebo co?

24.1.2010 16:18:50

Vybíráme z Bazaru

Roll Player EN (Hrdina v kocke) - obalene karty
Roll Player EN (Hrdina v kocke) - obalene karty
Akt. cena: 520 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas