DOOM: Desková hra

xxxxxxxxoo hodnoceno 84x (Seznam vlastníků)

DOOM: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Jonathan Ying
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Oživení mariňáka, argentová energie

1) Chtěl jsem se zeptat, jak je to s oživením mariňáka.

V základním sešitě pravidel (návod str. 8 ) se píše: "Když je mariňák v dalším kole aktivován, jeho náhradník se objeví na políčku aktivního teleportu, kam umístíte jeho figurku."

Přitom v druhém sešitě pravidel (výklad pravidel str. 18) se píše: "Figurka zabitého mariňáka se coby náhradník vrátí na mapu při jeho další aktivaci."

Zde přichází zásadní rozpor. Pokud by se měl mariňák oživit při jeho aktivaci, tak to může v praxi znamenat to, že narušitel zabije mariňáka a při tažení karty iniciativy zde bude ten zabitý mariňák a okamžitě se oživuje. To je trochu nelogické, aby byl mariňák zabit a ve vteřině je ve hře znovu. Trochu to postrádá smysl. Mě přijde logické, aby se mariňák oživil až v následujícím "kole", tedy svou smrtí prostě ztratil svůj tah v kole, ve kterém byl zabit.

2) Má druhá otázka směřuje k argentové energii.

Pokud má na sobě démon dva a více žetonů, může svou speciální schopnost použít, v dané aktivaci, vícekrát za sebou? Třeba imp nebo pekelný baron vystřelí 2x ohnivou kouli? Nebo je použití zvláštní schopnosti nějak omezeno?

A může démon klasicky zaútočit a pak útočit ještě svou zvláštní schopností za argentovou energii? Nebo lze pouze buď jedno nebo druhé?

Děkuji za odpovědi.
25.11.2019 13:45:13

pol

Oživení mariňáka, argentová energie

Nemám u sebe teď pravidla ale studoval jsem je dost podrobně a můj názor je tento:
1) m. se ve hře objeví až v dalším kole, i kdyby byla ještě v tomto kole tažena jeho karta iniciativy (nic se nestane); jak píšeš, nedávalo by to jinak smysl;
2) někde v pravidlech se jasně píše, že argentovou schopnost z karty můžeš aktivovat JEN JEDNOU v daném kole; můžeš přitom jak útočit tak použít argentovou schopnost;
x) jinak, jako vyléčený puntičkář chápu snahu hrát co nejvíc podle pravidel, ale pokud se domnívám že jsou někde blbá (což naštěstí moc často není) upravím si je podle "selského" rozumu

30.11.2019 21:06:08

oživení, arg.energie
1) chtělo by to prozkoumat originální pravidla. Je tam několik rozporů v CZ překladu. Možná jsi objevil další

2) argetovku používáme i vícekrát, ale vždy použije jedna figurka na plánu jeden žeton. Mám 6 impů, můžu si 6x vystřelit za 6 žetonů. Mám jednoho cacodémona, takže plazmový řetěz jen 1x i když karta přetéká žetony. U hell barona je dokonce napsáno, že lze jednou za kolo. Rozpor mi přijde u Pinkiho, kdy je pouze napsáno, že žeton = dva štítky. Vzhledem k tomu, že je to obluda pouze na blízko, řekl bych, že jde argetovka využívat při každé obraně a tím se balancuje jeho jeho nevýhoda být po prvním útoku v podstatě na odstřel, jelikož stojíte hned u mariňáka :D

3.3.2020 14:43:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Katedrála
Katedrála
Akt. cena: 520 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas