nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dobyvatelé vesmíru

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Abacus Spiele
Albi
Rio Grande Games
Ystari Games
Autoři: Thomas Lehmann
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook, Google+

Diskuse ke hře

Zábavnost?

Ahoj, pár dnů zpátky jsme se s přítelkyní konečně dostali k vyzkoušení této hry (ano, levné knihy:) ), ale já byl teda dost zklamán. Příjde mi, že si každý hraje na vlastním písečku a nějaká interakce nebo zábavnost prostě není. Hráli jsme to asi hodinu, pořád se nějak nic nedělo a mám dojem, že jsme to ani nedohráli. Jí se to celkem líbí, ale já nevím. Je někde chyba? Hráli jsme to blbě, nebo prostě to není hra pro každého? Mám rád karetky, třeba Citadelu nebo Gilotinu miluju. Stejně tak takové to střílení mafiánů (Rodinný podnik? ), ale tohle nějak nepobírám:(

11.4.2012 02:22:44

tak konflikt je asi na snadě, ne?

Vycházel bych z toho, co bylo nastíněno v rozšíření R vs. I. Na první dobrou mi napadá, že take over je možné dělat i bez příslušných technologií - pokud máš nějakou Imperial kartu, můžeš přebírat vojenské planety z rebelského prostoru a naopak. Případně podle toho, kterých karet máš více, což by do hry vnášelo i nestabilitu jednotlivých prostorů (hráč má ve svém prostoru 2 rebelské a 2 imperiální karty, takže je zaměstnán hašením rozkolu ve svých řadách, nemůže tedy přebírat; až když získá nějaká strana navrch, může opět přebírat od soupeřů). Ale obecně bych do toho asi nesahal. Pokud komukoliv hra z jakéhokoliv důvodu nesedí, tak ji nehrajte. Je přece tolik různých her, abyste byli schopni si vybrat takovou, která vám bude sedět, ne?

18.5.2018 10:36:08

Odulin - Anyanka

S tím co píšete plně souhlasím, takhle se mi hra líbí, ale je to nuda pokud tam není konflikt a proto, ačkoliv je hra tématem a grafikou přitažlivá pro mé kolegy, tak ji bez konfliktu nebudou hrát.
Proto jsem dal Dotaz na homerulez pro konflikt.

18.5.2018 10:08:44

Odulin

Jop, presne jak rika Odulin, je to vlastne docela jednoducha hra, ackoliv pravidla jsou napsana ponekud nesikovne, ale tech moznosti, kombinaci a strategii je tolik, ze opravdu neni jednoduche to hrat dobre. Opravdu to neni o tom tam nejak nafrkat 12 karet... Ja jsem to ze zacatku tak nejak hrala a furt se divila, jak to, ze me ti protihraci davaj na docela dost bodu. Pak jsem si procetla nejake tipy, neco o ruznych strategiich a po dalsim vetsim poctu partii se mi snad dari uz o dost lepe :)

17.5.2018 16:27:14

RtfG

Žádná hra není pro každého. Dobyvatelé nejsou o konfliktu, i když se o to rozšiření trochu snažilo, ale to tam podle mě prostě nepatří. Je to skvělej a rychlej karetní building engine, kde se snažíš do 12 karet nafutrovat co nejlepší kombinace a komba. Není to těžká hra na pravidla, ale chce to chvilku na vstřebání všech symbolů,ikon a mechanik. Možností a kombinací (i s rozšířeními), že se z toho skoro točí hlava a znovuhratelnost epická.:) Ne vážně, tohle je ve své kategorii možná lehce geniální kousek.

Upraveno autorem (porovnej)

17.5.2018 16:10:43

Hraní

Vidím, že nejsem sám, kdo marně shání hráče. Také nemám s kým hrát a je to škoda, protože ta hra za to stojí.
Tož založíme klub Přátel! :-)

17.5.2018 16:00:09

Myslibor

Ja ti nevim, mne to neprijde nudne. Ale je fakt, ze jsem hrala pouze na ipadu ci pc, pac jednak je to o hodne jednodussi na pocitani a gameplay, jelikoz to dela vsechno za tebe, a jednak je fakt, ze nikdo kolem moc o to zajem nejevi. Ja tedy nejsem zrovna fanda konfliktu, takze z tehle stranky to posoudit nedokazu, ale je to proste dobry engine builder, a spis nez jak uskodit souperi tady jde o to jak se na nem prizivit a nenechat ho prizivit se na sobe :) ja si myslim, ze zapojovat do toho konflikt ve stylu niceni je absolutne zbytecne - na co si budu stavet engine, kdyz mi pak nekdo muze jednim tahem vyhodit jeho nejdulezitejsi soucastku? Ono i tak to neni zrovna jednoduche si vybudovat efektivni imperium.

17.5.2018 15:38:55

mlýn bez vody

Dotaz. Zkusili jste nějaké homerulez pro vytvoření konfliktů a soubojů a ničení planet? Rozšíření Imperium vs Rebels je k ničemu.
Po 4 letech musím přihodit další poznatek. Odehrané mám nespočet partii a hra je nudná a zklamala. V mém okolí to nikoho neláká ani nadčence pro vesmír a sci-fi. Proč? Protože tam není konflikt a tahle hra si o to říká. V tehle hře nejde ani o postavení co nejlepší byznis říše v tématu své frakce nebo něco takového, tu jde čistě o vyložení 12 karet a pak se sečtou nějaké body.
Hrajem daleko zábavnější hry jako Orion, Star Realms, Eclipse, Malé velké galaxie, atd.

17.5.2018 12:11:47

voda na mlýn

hej, chápu že lidi to baví když se ženou za body a zprávnou kombinaci karet a hlídaj spoluhráče a musí znát všechny karty nazpaměť, ale ..
to co mě baví a líbí se na hře je, že si stavím svojů galaktický byznys. Takže si vychutnávám jak obrazy dané kartami přicházejí do hry a skládám z nich filmový příběh. Samozřejmě, že 6tkové karty tuhle filmovou podívanou děsně kazí, protože jsou nesmyslné a nezapadají do děje.
Takže nehrajte na body, ale na co nejzajímavější příběh vašeho vesmírného obchodu.

26.8.2014 15:05:30

Dej jí šanci

Znám jen minimum lidí, které tahle hra chytla hned, ani já k nim nepatřím. Prvních pět (možná deset, možná dvacet) partií mi taky připadala taková nijaká, ale pak jsem do ní začal pronikat a dneska, po letech :-), jsem z ní nadšený. Postupně jsem koupil všechna rozšíření a naprostá spokojenost.

Souhlasím s ikri ohledně interaktivity - na první pohled tam žádná není, ale po pár partiích, až začneš znát karty, zjistíš, jak důležité je odhadnout, kterou fázi budou soupeři hrát. A k tomu potřebuješ neustále hlídat, kdo co má na stole, kolik karet má v ruce (to je veřejná informace) a které karty už "šly".

S Parxelem zase souhlasím co se týče přehlednosti symbolů na kartách. Na první pohled se to může zdát jako luštění hieroglyfů, ale zase, po pár hrách se ti symboly dostanou do krve a budou ti připadat zcela jasné. V tu chvíli přestaneš uvažovat, co ta karta dělá, a začneš řešit, jak se dá co nejlépe zkombinovat s ostatními. No a pak už se na ty symboly přestaneš dívat úplně, protože všechny karty budeš znát nazpaměť :-)

Takže závěrem - určitě dej Dobyvatelům šanci. Byla by totiž škoda odepsat tuhle skvělou hru po prvním negativním zážitku.

11.4.2012 10:09:54

To Imperator

U nás to také chvíli trvalo, hlavně přítelkyni. Po cca čtyřech hrách u kterých se netvářila nijak obzvlášť odvázaná do toho pronikla a teď zamnou chodí s krabicí dobyvatelů sama. Dokonce mě začala na můj vkus až často porážet :-). Hra ale každého nenadchne, s tím souhlasím s ostatními. Já radím, dejte ještě pár her a uvidíte, hra potřebuje čas na zažití symboliky karet.

11.4.2012 08:59:34

all

To už se tady probíralo několikrát. Tahle hra prostě není o interakci, ale spíš o intuitivním hledání nejlepší kombinace karet.

A o přehlednosti se dá také polemizovat. Mě systém symbolů přijde logický a dost přehledný. Jenom to chce pár her, aby to člověk dostal do krve. Mimo to, znáte někdo nějakou jinou hru, kde by platilo, že co karta to originál (neberu v potaz asi 3-4 karty, které jsou ve hře 2x)? Já teda ne a proto se mi tahle líbí. S expanzemi přijde ještě víc možností jak hrát a některé strategie se vyváží.

11.4.2012 08:11:14

Za mě

Taky se mi tato hra nelíbí. Suchá, pořád dokola, hodně různých znaku, nepřehledné. Ale jak bylo psáno, každému sedí něco jiného.

11.4.2012 06:59:28

Frog

Moje řeč, která hra je pro každého? :)
V téhle hře žádná přímá interakce není (až v rozšíření), a můžeš ji hrát i tak, že si soupeře vůbec nevšímáš. Pokud ale chceš taky VYHRÁVAT, tak musíš narozdíl třeba od Citadely soupeře bedlivě sledovat a rychle reagovat na jeho tahy.
Herní doba - když máte praxi, dá se to ve dvou zvládnout klidně za dvacet minut.
Ještě bych tomu dala šanci, pro mě je to jeden z nejinteligentnějších principů karetek.
Zkus třeba verzi s PC, viz vedlejší diskuse.

11.4.2012 06:56:52

Imperator Frog

Zadna hra neni pro kazdeho... Tady proste interakce mezi hraci je minimalni, stejne jako v bambilionu jinych her. Neni to chyba, ale vlastnost. Vzhledem k cene hry, za jakou jsi ji poridil, bych si z toho nic nedelal.

11.4.2012 04:59:33