nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dice Upon a Time

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Korona Games
Autoři: Istvan Szauer
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Sněhurko, běž do vzdálených hor a přines odtud magický meč, dostaneš za něj 3 kouzelná jablka, která nabídneme tvé maceše. Po cestě si dej pozor na kocoura v botách, číhá ve hvozdě a přemýšlí, jak tě o kouzelný meč připravit.

Ve hře Dice Upon a Time se hráči stávají jednou z pohádkových postav, jejichž úkolem je ve světě pohádek splnit v průběhu šesti kapitol (kol) co nejvíce úkolů. Za každý splněný úkol získává hráč body dobrodružství (vítězné body) podle náročnosti úkolu. Vítězem se stává ten hráč, který má na konci poslední kapitoly nejvíce vítězných bodů.


Příprava hry:

Každý hráč si zvolí nebo vylosuje jednu z pohádkových postav, za kterou bude  hrát (Sněhurka, Šípková Růženka, Červená Karkulka, Kocour v botách, Brémští muzikanti, Král Kozí Brada, Locika, Paleček nebo Statečný Krejčík).  Vezme si pět hracích kostek v jedné barvě. Vylosuje si jeden magický předmět a dvě karty úkolů. Okolo stolu se nachystají karty úkolů, karty příběhů, karty magických předmětů a žetony. Všichni hráči postaví svojí figurku na startovní pole (město) ve středu hrací desky.


Průběh hry:

Na začátku každé kapitoly si všichni hráči hodí všemi svými kostkami. Hodnoty, které padly mohou využívat v dané kapitole. Hráči se střídají ve svých tazích. Každý tah se skládá z několika kroků:

  1. Umístění kostky: Z každé lokace na mapě vede několik cest. Každá cesta má na sobě milník, který je označen číslem. Aby danou cestu mohl hráč použít, musí na uvedené číslo umístit kostku minimálně stejné hodnoty.

  2. Speciální efekt kostky: Kostky mají na sobě speciální ikony (slouží jako hodnota 6). Po jejich položení se okamžitě aktivuje její efekt.
    • Magický lektvar: Hráč si ihned bere magický předmět.
    • Zákaz vstupu: Jiný hráč nesmí danou cestu použít
    • Dvojitý zisk: V případě zisku žetonu získá hráč ještě jeden žeton stejné hodnoty.
    • Karta příběhu: Hráč si okamžitě si bere kartu příběhu.
  3. Pohyb: Hráč přesune svoji figurku do vedlejší lokace.

  4. Aktivace lokality: Aktivuje se efekt lokace - některé generují zdroje, jiné karty příběhu a ostatní slouží ke splnění úkolů (odevzdání či získání předmětu nebo jen dojití na dané místo).

  5. Splnění úkolu: Pokud hráč splnil podmínky uvedené na kartě úkolu, vyloží ji před sebe a na konci hry si za ni započte vítězné body.

Konec kapitoly nastává, pokud všichni hráči odehráli svá kola nebo se dalšího hraní vzdali. Všichni hráči si vezmou všechny své kostky a začíná nová kapitola.

Lokality lesních bytostí: Ve hře jsou 4 lokality lesních bytostí (králík, had, vlk a liška), které mohou být aktivovány (použity) kdykoliv a odkudkoliv během hry. Umožňují získat bonusovou kostku, případně jinak manipulovat s hráčovými kostkami.

Karty postav: Každá postava má svoji specifickou vlastnost, kterou může v průběhu hry použít a to jedenkrát v každé kapitole. 

Ve hře je pět typů karet příběhu:

  • Šťastná událost - hráč okamžitě získává nějakou výhodu (žeton, pohyb, apod.).
  • Nešťastná událost - hráč okamžitě musí provést akci, která je zde uvedena (zahoď předmět nebo žeton).
  • Vedlejší úkol - po splnění hráč získává vítězné body.
  • Prokletí - hráč ztrácí vítězné body, pokud se prokletí do konec hry nedokáže zbavit.
  • Mini úkol - při jeho splnění získává hráč nějakou výhodu (ne však vítězné body).


Konec hry:

Na konci šesté kapitoly si všichni hráči spočítají body za splněné hlavní úkoly. Přičtou body za splněné vedlejší úkoly a odečtou body za prokletí, kterých se nezbavili.


Hru je možné hrát také v kooperativním módu, kdy se hráči snaží získat co nejvíce vítězných bodů v průběhu 6 kapitol hry.

Dětská varianta hry umožňuje hrát hru i s dětmi, které ještě neumí číst. V tom případě se do hry nepřidávají magické předměty a karty příběhů. Také se nevyužívají speciální vlastnosti jednotlivých postav.

Autor: martinsun