nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Diamoniak

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 5 let
Herní doba: 15 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, dětská hra
Čeština:
Vydavatelé: Djeco
Autoři: Grégory Kirszbaum
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Každá princezna potřebuje mít svůj zámek a nějaké ty diamanty, ale co když se objeví zlá čarodějnice?

V karetní hře Diamoniak se snažíte postavit ze 6 karet zámek, sbíráte diamanty a snažíte se ubránit zlým čarodějkám, které vás mohou o vaši stavbu připravit.

Příprava a průběh hry:

Všechny karty se zamíchají a položí licem dolů, tvoří dobírací balíček. Začínající hráč si lízne kartu a ukáže ji ostatním, následně se může rozhodnout, zda si vezme ještě druhou kartu, nebo bude pokračovat další hráč. Hráč může dostat tyto karty, které zároveň určují jeho možnosti:

  1. Karta s dílem zámku: Pokud hráč ještě nestaví žádný zámek, položí si kartu před sebe a jeho úkolem bude stavět zámek této barvy (pokud tuto barvu již nemá jiný hráč). Pokud je dílek zámku jiné barvy, než hráč potřebuje, ponechá kartu stranou a později ji bude moct prodat jinému hráči nebo ji odhodit. Pokud tato karta byla první v jeho tahu, může se rozhodnout vzít si další kartu. 

  2. Karta s vílou: Hráč si kartu ponechá. Pokud to byla první karta jeho tahu, může si vzít další kartu.

  3. Karta s diamantem: Hráč si kartu ponechá a pokud to byla první karta v jeho tahu, může si vzít další. Jakmile má hráč 3 diamanty, může si od jiného hráče koupit jednu kartu s dílkem zámku (tedy směnu 3 karty s diamantem za jednu kartu se zámkem). Rozhodne-li se hráč nakupovat ve svém tahu, nebere si žádnou kartu z dobíracího balíčku. Soupeř nemůže směnu odmítnout.

  4. Karta s čarodějkou: Tah hráče okamžitě končí a hráč musí odhodit 3 ze svých karet (diamanty, dílky ze zámku protihráčů nebo dílky ze svého zámku) + kartu s čarodějkou. Pokud má méně než 3 karty, odevzdá všechny, které má. Má-li hráč kartu s vílou, může ji použít proti čarodějce - odhodí tedy kartu čarodějky a kartu víly, ve hře pak pokračuje další hráč.

Dojde-li dobírací balíček, zamíchají se odhozené karty a udělá se z nich nový dobírací balíček.


Konec hry:

Vyhrává hráč, který první postaví svůj zámek ze 6 karet.

Autor: Marlu