Descent: Výpravy do temnot (2.edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 498x (Seznam vlastníků)

Descent: Výpravy do temnot (2.edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Adam Sadler
Corey Konieczka
Daniel Clark
Kevin Wilson
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

IN
IN - avatar

Pravidla

Tak konečně můžeme začít diskutovat nad pravidly..:).
Hned mám první dotaz. Při čtení pravidel jsem narazil na odstavec o tom jak se utraceji "surges" za speciální efekty. Chapu to správně tak, že nelze kumulovat jako v předešlé edici? Tedy pokud má zbraň za "surge" +1 damage a já hodím 2 blesky, tak můžu utratit pouze jeden (a za jeden se třeba zbavit únavy), ale nemůžu dát +2 damage. A pak utracení zbylých blesků na únavu, zde je řečeno, že lze utratit také pouze jeden, je to tak?
10.8.2012 16:46:39

5 hrdinů
Nevím mno... s ohledem na to jaká jakta dělám z hrdinského snažení v roli OL, tak mi přijde docela přehnaný ten dvojitý OL tah. Ale záleží to na každém. Pokud s hrou ještě nemáte tolik zkušeností, tak se ti to možná bude hodit.

29.10.2015 17:00:02

Oživlá mrtvola
Ahoj,
jak se to má s oživlou mrtvolou do obrany? Na její kartičce je ikonka obrany prázdná, jaká kostka se tedy použije do obrany? Mám pomocníky i z jiných rozšíření a tam také chybí kostka obrany, ale na některých je hnědá. Znamená to, že si na obranu oživlá mrtvola nehází vůbec?

1.11.2015 10:38:02

oživlá mrtvola
Ano, bohužel si oživlá mrtvola nehází v základu na obranu vůbec. Časem se jí podaří, díky kartě nekromancera "Temné spojenectví", získat alespoň hnědou kostku obranu.

1.11.2015 10:42:42

Proražení vs zranění
Já tady zase marně dumám nad efektem Proražení (Piercing), který se vlastně neliší od klasického zranění (hozen určitý počet symbolů srdce). Proražení pouze ubírá počet štítů u hodu na obranu, takže jde o jakousi minus formu u každého souboje, klasické zranění (symbol srdce) zase představuje plus, čili vlastně nula od nuly pošla... A pokud mám kartu zbraně se symbolem blesku (Surge), kde si mohu vybrat buď proražení nebo klasické zranění, vyhrává to zranění. Nebo mi někde něco uniklo?

P.S. Používáme houserule, kde proražení vždy zraňuje - bez ohledu na hod na obranu.

1.11.2015 11:31:03

proražení x zranění
V podstatě neuniklo nic. Takhle nějak to je. Ale dejme tomu, že bys hodil na kostkách 2 zranění a vybral +1 zranění za surge. tak útočíš za 3. Hrdina(nebo nestvůra) hodí tři na obranu a tak nedáš nic.
Dejme tomu, že máš proražení 2 místo toho bonusového zranění.
hodíš na kostkách 2 zranění a vybral jsi proražení 2 za surge. tak útočíš za 2. Hrdina(nebo nestvůra) hodí tři na obranu a tak ubereš aspoň 1 zranění.
Ale žádám o potvrzení od někoho jiného. Tady je to ošemetná zóna.

1.11.2015 12:34:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Sleepy
Je to tak.

1.11.2015 14:29:28

2 Sleepy
Je to tak, jak říkáš. S tím, že to je dle mého koncepčně špatně vymyšlené, jsou tu dvě věci, co v zásadě dělají to samé.

Pokud mám v základním balení hry možnost zakoupit kupř. Iron Axe, kde mohu za jeden blesk (Surge) posílit útok o +2 srdce (zranění) a nebo o 1 proražení, je tím pádem jasné, jak tenhle blesk (Surge) utratím. A chtěl bych-li eventuálně využít druhý blesk, co mi padne na kostkách na útok, je úplně jedno, jestli tam zůstane 1 proražení nebo by proražení tvůrci nahradili hodnotou +1 ke zranění (+1 srdce). Vlastně ne, 1+ ke zranění by totiž stále vycházelo lépe, pže soupeř může vždy na obranu hodit nulu.

Prostě myšlenku s efektem proražení herně nerozumím. Pravda, v základním setu téhle hry je výše zmiňovaný příklad s Iron Axe zcela ojedinělý, většinou má zbraň Proražení jaksi automaticky, pokud se hod na útok zadaří (čili nepadne X). Nicméně pokud by každá taková zbraň měla namísto toho automaticky zranění ve výši počtu proražení, opět by to bylo efektivnější. Neboli na nějaké proražení ve stávající podobě se tu dle mého úplně zbytečně vyčerpaly pravidlové řádky:)

1.11.2015 14:45:25

žetony hrdiny
Mimochodem, mohl by mi někdo osvětlit použití žetonů hrdiny ve hře? Každý class tam má 4 žetony, ale ve hře jsme vždy využili najednou maximálně jeden (při dočasném vyřazení hrdiny). Nikde v pravidlech jsem to nenašel, tak jestli jsem něco nepřehlédnul, nebo jsou žetony prostě navíc.

8.11.2015 13:41:36

Sleepy
Žeton hrdiny se má podle pravidel dávát na hrdinu, který chce odpočívát (odpočinek se vyhodnocuje až naposled). Taky se používá u některých karet schopností (myslím že nějaké má Kněz/Rytíř).

8.11.2015 16:12:55

mija
Díky za info.

9.11.2015 22:14:22

cooperative
ještě je využiješ na trackeru u těch oficiálních cooperative rozšíření

10.11.2015 09:16:52

FAQ - verze 1.6
Na stránkách hry je od 20.1.2016 ke stažení nový FAQ (i když má soubor po otevření špatné/staré označení jako 1.5, jedná se o verzi 1.6):

https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/da/7d/da7d4aa7-a3de-4787-b792-5b0b55fea46a/descent_second_edition_faq_v16.pdf

Pro hlavní hru je tam pár zajímavostí. Tvůrci se totiž inspirovali kampaní v Heirs of Blood a také zde v módu dvou hráčů tito získávají výhodu útoku navíc, resp. vyléčení dvou životů na konci kola.

A dále, v rámci nakupování se z balíčku bere pět karet bez ohledu na počet zúčastněných hrdinů.

8.2.2016 21:36:37

mart
Vida a koukám, že i dost úprav u Labyrinth of Ruin, to má BF smůlu, že to nebylo dřív, to jim zas bude v českém vydání dost věcí chybět :)

8.2.2016 21:40:36

úder štítom
Ahojte! Mala by som na Vás dve otázky, ktoré sa týkajú ochromenia.
1.) Rytier - úder štítom
a)Musí rytier, na to, aby ochromenie fungovalo, zraniť príšeru, na ktorú útočí?
b) Môže rytier ochromiť príšeru, na ktorú útočí?
2.) Trpasličí zápalná bomba
Má za blesk možnosť výbuch a za ďalší blesk možnosť ochromenie. Dáva to ochromenie všetkým príšerám, ktoré zasiahne výbuchom?
Ďakujem! :)

30.12.2017 19:44:58 | Upraveno autorem (porovnej)

Michaela Richterová
1)
a) nemusí
b) může pokud s ním sousedí

2) všem které zraní výbuchem, pozor na to, že výbuch může zasáhnout i samotné hrdiny.

30.12.2017 22:40:46

Zbrane do jednej ruky

Už som mal v tom jasno, ale našiel som kartu, ktorá ma mätie.

Ak má hrdina dve zbrane do jednej ruky, môže zaútočiť obidvoma, alebo len jednou?

Ďakujem za odpovede.

24.1.2018 07:31:37

jednorucky
Pred utokem si vzdy vyberes zbran kterou budes utocit. Vyhoda jednorucek je v tom ze kazdy utok muzes provest jinou zbrani. Existuji skilly ktere ti tusim dovoli vyuzivat zablesky z obou jednorucek, kteryma jsi aktualne vybaven.

24.1.2018 08:09:27

Pravidla - všeobecne
Hrávam s bratrancom Zombiecide, Chcel by som prejsť na Descent + aplikace k tomu, ktorú mám stiahnutu. Zvládol by som tu hru viesť? Či je to moc náročne na pochopenie princípov? Nemám na to viac ľudí boli by sme dvaja na to.

24.3.2019 19:30:04

Renos
Je to mírně težší než Zombicide, ale jen o kousek. Navíc mnohem zábavnější a záživnější. Určitě se toho neboj. Ve dvou naprosto v pohodě. Čím více lidí, tím se všechno prodlužuje.

24.3.2019 20:16:28

Pan zla
Láka ma ta predstava hrať aktívne ako pan zla. Príde mi to veľmi zaujimavé, len nemám toľko ľudí, len jedného. Preto to nemôžem plne zrealizovať. Chodím do klubu v TN tam to je skym hrať ale som tam len v jeden deň, ale asi nebudem nad tym rozmýšlať a zoberiem to o mesiac + rozšírenie.

25.3.2019 10:16:11

pravidla
ahoj,
mam cist.klasicka pravidla, i k road to legend, kdyz budeme hrat jen s aplikaci?
ci staci ta k road to legend?
diky

25.3.2019 14:52:06

Pravidla
Pokud si to pamatuji tak i klasická protože přímo v road to legend se píše že se nezabývá všemi pravidly ale hlavně specifikami hraní s aplikací. A přečtené je to za chvilku.

25.3.2019 15:00:00

DoubleD
dikes

25.3.2019 15:26:08

Vybíráme z Bazaru

Glory: game of knights
Glory: game of knights
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas