Descent: Výpravy do temnot (2.edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 498x (Seznam vlastníků)

Descent: Výpravy do temnot (2.edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Adam Sadler
Corey Konieczka
Daniel Clark
Kevin Wilson
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Overlord - zda se nam slaby

Ahojte,
hrali jsme uz 4 dobrodruzstvi a Overlordovi se moc nedari. Zatim ani jednou nevyhral. Mozna to je tim, ze neni moc zkuseny (stejne jako zbytek hracu) s touto hrou, ale stejne je mi ho trochu lito :-)
Navic jsem cetl, ze hra se snazi tym "balancovat" tj. ocekaval bych, ze pokud prohraje Overlord tak mu hra trochu pomuze, treba zkusenosti navic aby byl silnejsi (tyka se kampane). Ale zatim jsem v pravidlech nenasel nic jineho, nez to, ze to funguje obracene, tedy podporovani jsou ti co vyhrajou, takze mam trochu obavy, aby dalsi dobrodruzstvi nebyly cim dal snazsi pro hrdiny...

Jake jsou Vase zkusenosti? Prvni dve dobrodruzstvi byly vyrovnane, ale zda se mi, ze hrdinove nabiraji vice na sile nez Overlord...

Jinak mi hra prijde skvela, skoda ze nemam vice casu an hrani :-(
25.1.2016 16:18:12

Overlord
Určitě záleží na skupině. U nás zase OL hrdinové vyhrává většinu her proti třem hrdinům.

25.1.2016 18:02:54

Overlord
Ano, to bych mel dodat: jsme celkem 4, tj. OL a 3 hrdinove...

25.1.2016 18:37:41

.
odmeny - logicky je tam motivace hrace, ze kdyz vyhraje, tak dostane vyssi odmenu.

Zalezi jak na druzine (slozeni, schopnost kooperace) tak na Overlordovi (jak si umi vybirat monstra a OL karty, schopnost prizpusobit se taktice druziny atd.) a vyvazenosti scenare.

Ja taky daval nezkusenemu OL zabrat nez se naucil, ze posilat skupiny monster proti memu Runemasterovi neni dobry napad ; )

25.1.2016 18:59:32

...
Hodně záleží, jsou scénáře které má OL výrazně lehčí a naopak (někde na bgg je snad statistika, neříkám že to tak je vždycky, ale o něčem to vypovídá), ale je pravda že pokud jsou hráči zhruba stejně zkušení jako OL, tak mají navrch (a pokud jsou všichni v tomto žánru nezkušení, tak OL nemá moc šanci), navíc hráčům hra docela dost odpouští špatné hody, rozhodně víc než overlordovi

25.1.2016 19:23:29

Overlord
Dosť záleží od šikovnosti OL a hlavne výberu postáv. Po prvom odohraní kampane zo základnej hry (OL vs. Brisbane Rytíř a Ashrian Vymítačka) bola štatistika taká, že OL vyhral v každom akte 2 z 3 hier a nakoniec o chlp aj finále, najmä vďaka tomu, že postavy boli slabé a Ashrian nedokázala poskytnúť dostatočný support Brisbanovi. K víťazstvám hráčom napríklad dosť dopomohli relikvie. Určite to majú napríklad ľahšie 4 hrdinovia proti OL ako 2, keďže sa môžu rozdeliť a kým jedna skupinka bojuje, druhá plní zadania. Veľakrát totiž hráči nestíhajú bojovať aj plniť úlohu a OL má navrch.
Nová započatá kampaň sa vyvíja opačne, hráči si vybrali najsilnejších možných hrdinov (Tarha Runemaster a Avric Kněz) a OL väčšinou prehráva.Takže celé to závisí na viacerých okolnostiach...

25.1.2016 20:03:40

@Dendo25
Tarha a Avric mi nepripadaji jako nejsilnejsi hrdinove, nicmene spolu s povolanimi jsou urcite dobra volba.

Ja davam prednost ctyrclenne druzine, at se kazdy muze zamerit na urcite aktivity a taky dungeony maji vic lootu :) .
Napr. nase posledni druzina: moje Jain Fairwood (Treasure Hunter), Laurel of Bloodwood (Shadow Walker), Ispher (Apothecary) a Lyssa (Geomancer).

25.1.2016 20:55:41

Vlastní zkušenost
Pokud tu tak rozebíráme ty kombinace, tak vlastní zkušenost:

OL versus nekromancer, kněz a lučištnice -> OL vede s 5 vítězstvími oproti jedné porážce. Zbývá finále.

OL versus zaklínačka, rytířka a runový mág -> Hrdinové vedou tři vítězství proti jedné porážce.

Ale jak bylo řečeno, záleží na zkušenostech hráčů.

25.1.2016 21:27:46

Sharpus
Už se to tady řešilo v jiných tématech, ale statisticky je hra 2+1 nakloněna OL, hra 3+1 hrdinům a 4+1 je nejvyrovnanější. Už jste tu víceméně popsali mnoho faktorů, které misky vah mohou převážit tam či tam a já přidám ještě faktor náhody (kostky). Ty většinou rozhodnou, pokud jsou obě strany stejně zkušené či nezkušené...
Je logické, že ten kdo vyhrává kampaně má posilovat, v opačném případě by obě strany dělali vše pro to, aby prohrály a jistě cítíš, že to by nebyl dobrý směr.
Statisticky taky uspěje OL spíše v prvních dobrodružstvích různých aktů, kdy ještě dobrodruzi nemají tolik dovedností a vybavení, ale ke konci se to zas obrací. Není to však pravidlo.
Je to rozmanité a to je dobře.

25.1.2016 21:40:43

Obrat
Existuje i varianta, že prohrávající posiluje a to mi nepřijde tak bláznivé. Vyhrál jsi, tak dostaneš prd a příště budeš musetpotvrdit své kvality proti stále lepšímu protihráči. Já bych tuhle variantu vůbec nezatracoval.

26.1.2016 00:06:56

RE: obrat
Mno nevím... hlavní myšlenku chápu, zdá se mi to přitažené za vlasy.
Navíc si dovedu představit jak by moji hrdinové nechávali OL vyhrát, aby měli dost času posbírat žetony hledání a hromadu peněz a ještě pak dostali zkušenosti za prohru. A najednou na vítězstvími oslabeného OL vyjede kavalerie hrdinů, kteří mají silný equip a hromadu schopností za hromadu zkušeností z proher. :D

26.1.2016 14:17:31

re: Obrat
tak to by byla pekna komedie, kdyby se obe strany snazily prohrat, aby ziskaly lepsi odmenu : D

26.1.2016 20:14:10

Prestiž
Tak já myslím, že hlavní principem těhle her je prestiž a a nic jiného, takže prohrávat nikdo nikdy nechce a schválně prohrát, abych měl lepší výbavu a více zkušeností je absurdní, protože jde přeci o to někoho porazit, překonat. Zvláště pokud budete hru hrát častěji a Pánů jeskyně bude více můžete sčítat vítězství a porovnávat se. Mě se tenhle systém líbí mnohem více, než když v půlce kampaně jedna strana zjistí, že už nezvádá držet krok se stranou neustále vyhrávající. Osobně stejně upředňostňuji kooperativní scénáře.

26.1.2016 20:21:10

re: Prestiž
je to jako ve válce. Doby, kdy se dvě ctihodné armády na poli postavily čelem k sobě a střílely na povel jsou dávno pryč. Dneska vyhraje ten vychcanější (promiňte mou klačtinu) z obou.

Tedy netajím se tím, že bych v takovém případě smutně o kousek prohrával celou kampaň, abych pak oslavil vítězství ve finále, tudíž vyhrál celou hru :D

Aneb, pokud bych měl obětovat Bedřicha, kardinála a jiné jednotlivce, tak to rád udělám pro dobro země. Jasně, že jim se to líbit nebude, ale hrdina jsem tady já a jde mi o porážku zla.

26.1.2016 21:29:34

Prestiž
Nemusíme chodit daleko, balíček poručíka Zachariáše má jednu kartu, kdy si můžeš vsadit na vítězství sebe nebo hrdinů a pokud to trefíš správně, hodně se posílíš žetony hrozby. Takže nejjistější je sázka na porážku sebe sama, ale zas Ti utečou jiné věci.
Myslím, že nastavené je to dobře a je logické nejen herně, ale i příběhově, že čím více se ti toho povede, tím více máš následovníků a tím pádem nakročeno k celkovému vítězství.
Má rada, jak si vylepšit potenciální možnosti OL (když se Vám zdá tak slabý), je pořídit si co nejvíce rozšíření, aby měl co největší variabilitu nestvůr. To byste nevěřili, jak se některé jasné scénáře (kde donedávna jasně vítězili vždy hrdinové - protože OL mohl nasadit jen gobliny nebo zombie) promění v noční můru hrdinů, kteří nestíhají rychlým nestvůrám, neprojdou přes houževnaté a některé mohou zas utočit 2x jak hrdinové. Naproti tomu přichází zase mnoho jiných nových hrdinů i povolání, kteří zvyšují variabilitu hry na maximum...

27.1.2016 12:09:58

@Shadowblade
Tvoja družina je pekne nabušená :) Ispher Apothecary je môj sen, snáď si ho raz zahrám :)
Každopádne, je pravda všetko čo sa tu popísalo, 4 vs OL je najvyváženejšia varianta hry ale všetko závisí od veľa okolností a to je na tejto hre super. Veľa krát sa nám stalo, že si hrdinovia pred koncom hry uvedomili že spravili špatný krok a doviedlo ich to k záveru, že tam prehrali hru - takže aj jedna malá nepozornosť môže viesť k prehre.
Ako odpoveď na pôvodný problém slabého OL by som nakoniec povedal len toľko, že kedy jedno dobrudružství vyhrál OL a druhé zasa hrdinovia a ďalšie zasa OL atď asi by to prestalo baviť...

27.1.2016 20:24:50

Prispevky
Diky vsem za prispevky a nazory. Je to zajimave. Zitra se chystame zahrat, tentokrat si vezmu OL ja at si to muzu zkusit na vlastni pest :-)
Asi nejrozumejsi mi osobne nakonec pripada fakt pouzit veci z rozsireni a tim se zvetsi variabilita kouzel pro OL a jeho potvor a pujde tak vyuzit slabim hrdinu - napr. u nas maji hrdinove velmi male Might, takze testy na pasti tohoto typu nebo potvory se spely na tento atribut hru hrdinum urcite poradne zneprijemni :-)

Diky!

28.1.2016 11:21:57

@Dendo25
jj, jeste by se mi hodila kuse (jsem jediny, kdo nema zbran na dalku), ale snazim se druzinu zabezpecit cennym lootem, aby se dala pripadne koupit : )
Ispher je fajn, nase Shadow Walkerka si ho nemuze vynachvalit : D

29.1.2016 01:03:50

Vybíráme z Bazaru

Dědicové trůnu + rozšíření (CZ) + obaly
Dědicové trůnu + rozšíření (CZ) + obaly
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas