Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

lze to hrát rozumně ve 2?

Můj dotaz zní jednoduše. Dá se Descent hrát rozumně ve dvou? Je to i tak zábavné? Přeci jen mi přijde, že je to spíš takové Dračí Doupě na stole a DrD by mi ve dvou přišel dost divný.

A držte se prosím tématu, díky...
11.2.2009 19:27:24

descent ve dvou
Mno párkrát jsme descenta ve dvou hráli. Hrát se to dá dobře, nicméně faktem je, že je to hra společenská a nesrovnatelně víc srandy je ve víc lidech ... My to hrajeme pravidelně ve třech a je to bomba ... ve čtyřech taky super, jen trošku pomalejší (pokud hrdinové až moc taktizují a promýšlejí, tak je jeden jejich tah někdy i na deset a víc minut :-), ale asi záleží na konkrétní bandě hrdinů. V pěti jsme zatím nezkoušeli...

Nicméně, pokud hledáš spoluhráče na Descenta, tak jsem ti plně k dispozici (jen jako Overlord jsem děsná mrcha :-)

11.2.2009 21:06:35

hra
Ja bych si taky rad zahral, i bandu lidi bych sehnal, jen overlorda by musel delat nekdo jiny ... ja jsem nejen strasna mrcha, ale pry intuitivne (tedy rychle) odehraju 10ti priserama, naces hraci 20 minut premysleji jak z toho ven .. jsou to pak v podstate sachy, ktere se tahnou. Nejlepe bych dal kampan, ale to je zase zrout casu :)

11.2.2009 21:18:08

to Siaron
Já jsem pro každou špatnost a rád si Descenta kdykoli zahraju, jestli jsi to myslel aspoň trošku jako nabídku :-)

Jinak kampaň jsme taky rozjeli, zatím to po čtyřech sezeních, třech podzemích a asi pěti herních týdnech vypadá s žetony vítězství cca 80:45 pro mě jako pána hry :-) Dokonce mi bylo sděleno, že příště hrajeme místo Descenta Wow adventure :-) A hrdinové si furt stěžují na nevyváženost ve prospěch Overlorda ...

11.2.2009 21:24:06

hmm
no zalezi hodne jak overlord je zlej .. my ted pauzujem, predpokladam ze pokracovat (nebo spis zacit znova) zkusime s tomb of ice .. ty ho mas v seznamu takze bys mohl prozradit jak velky vliv maji to nove hracske karty (slibujem si od nich ze daji hracum do ruky tolik potrebny prvek prekvapeni oproti OL)

11.2.2009 21:29:51

Tomb of Ice
Abych řekl pravdu, tak jsme s nima zas tolikrát nehráli ... v jedný hře jsmě měli dvě postavy z Tomb of Ice, už nevím které ... ale hrdinové si nestěžovali, co si pamatuju :-) Teď hrajeme RTL a zatím právě bez Tomb of Ice (čeká to na tisk, vystřižení a zalaminování), takže uvidíme v budoucnu ...

11.2.2009 21:33:14

Tomb of ice
Moji hraci si prave stezuji na to, ze v jejich pazourach chybi nejaky prekvapivy element .. neco co by narusilo moji vyse zminou intuitivni hru za velkeho zlocha .. dalo jim neco s cim nemuzu kalkulovat ... ano, da se to hrat jako kazda jina rpg ... a nechat postavam vic prostoru k dychani a trochu jim pomoci .. ale tohle neni draci doupe, ukolem postav je me zabit (nebo meho avatara), tak jim v tom prece nemuzu pomahat :)

11.2.2009 21:36:00

jo úsilí :-)
Aha, tys měl na mysli karty úsilí (aneb v originále featy :-) No kamarád grafik s nima hrál a dostal na zadek, prej ... ale začali nově a nikdo nemá moc zkušenost ... určitě je to zajímavý nápad, jsem na ně taky zvědavej a určitě :-)

11.2.2009 21:40:05

Jo, nepamatoval jsem si jak to pojmenovali
Pokud to da hracum rozumnou sanci vyhrat, tak sem s nima :)

11.2.2009 21:56:40

úsilí
Koukám, že jsem ten minulej příspěvek ani nedopsal ... mělo tam bejt, že určitě to hrdinům trošku pomůže ... otázka je jak moc ... protože není zas tak jednoduchý karty úsilí získat ... No jsem na to zvědavej, v příští hře to asi hrdinům povolím, sice zatím s Tomb of Ice nehrajeme, ale tohle by je mohlo potěšit a zvednout jim náladu :-)

11.2.2009 22:02:45

feat
Ono (pokud jsou rozumne) staci uz jen ta samotna skutecnost ze neco maji, pocit, ze muzou udelat neco s cim nepocitam, moznost blafovat, atd :)

11.2.2009 22:19:25

posílení hrdinů
Určitě, featy podle mě u nás ve skupině výrazně zvednou morálku hrdinů :-) Otázkou je, jak se to bude líbít mě :-)

Každopádně, už dřív jsme zkoušeli různě oslabit pána hry, třeba tak, že nedostával na začátku hry žetony hrůzy podle počtu hrdinů. Nic z toho zas tak moc nefungovalo, abych řekl pravdu. Myslím si, že vyvážit takovouhle hru je téměř nemožné ... proto to hrajeme spíš jako RPG - když mám převahu, tak většinou nechám hrdiny o chloupek vyhrát (polomrtvé s posledním žetonem vítězství a tak podobně :-) Pravda, v RTL mi to moc nejde, protože nemám měřítko, tak jedu na max a pak to dopadá, jak to dopadá ... :-/

11.2.2009 22:54:31

Oslabeni OL
taky oslabujeme, snazime se to nejak vyvazit ... hybat s threatem nema moc smysl, stejne ho mam nakonec vzdy vic nez potrebuju ... takze zkousime jine cesty .. zejmena v RTL ... muzem vymenit postrehy, jestli najdu svoje poznamky :)

12.2.2009 08:19:23

Vyvážení hry
Určitě uvítám jakékoli postřehy :-)

Dost dlouho jsem zkoumai l fórum na FFG, kde jsem ovšem ke svému úžasu našem poměrně velké množství stížností zhrzených Overlordů, jak dostávaj od nabušenejch hrdinů na zadek ... Jak v zákoladní hře, tak i v RTL ... takžte to možná s tou vyvážeností nebude tak horké ...

Další možnost pro základní hru je použít bronzové nestvůry z RTL - vě většině případů jsou lépe vyvážené a o něco slabší než nestvůry ze základní hry.

12.2.2009 10:06:47

rbx

mozna off topic
..., protoze jsem to vic jak v jednom nehral :-) Kazdopadne tak, jak to chci hrat ja, je poradne zatopit hdinum, ale spis je nechat vyhrat. Lepsi je, kdyz se raduje z vitezstvi nekolik hracu a ja jsem spokojen jak jsem je potrapil, nez kdyz ja jasam a zbytek rika, ze se tak dlouho snazili kvuli nicemu. Pokud toto neplati pri jednotlive hre, tak to urcite bude platit u RtL. Ale to rikam kvuli tomu, ze me prijde Overlord strasne silny. Treba az to budeme hrat ve vice lidech a me, jakozto Overlordovi bude viset zivot na kahanku, tak budu mluvit jinak.

12.2.2009 10:23:06

to RBX
Přesně tak to hrajem ... aneb jak jsem psal výše:

proto to hrajeme spíš jako RPG - když mám převahu, tak většinou nechám hrdiny o chloupek vyhrát (polomrtvé s posledním žetonem vítězství a tak podobně :-)

Rozhodně pak dej vědět, jak jsi jako Overlord dopadl :-)

12.2.2009 10:27:28

k diskusi o vyváženosti
Ahoj, parádní diskuse, ale myslíte, že ji tu někdo najde? Když v seznamu diskusí je uvedena jako diskuse o vhodnosti hry pro 2 hráče?

(já vás to zakládání nových diskusí prostě naučím!!! ;-)

12.2.2009 11:09:57

RE: Zhrzeni overlordi
Ano, take jsem videl .. v podstate nechapu jak je to mozne ... to musi byt hrozne lamy, kterou kazdou priseru pouzijou stylem, hura vpred k hrdinum a kdyz i dojde, tak si placne ... moji hraci se takovym prispevkum jen utrpne smeji (a nebo sem fakt velka mrcha :-) )

A nechat hrdiny vyhrat jsem ochoten v klasicke RPG hre (obcas), ne ve hre, kde me chteji zabit :) Nehlede na to, ze u RTL se takova vec muze vymstit ... jednou jim nechas trochu vic prostoru zamerne, v dalsim dungeonu budou mit vic stesti a za chvili jsou nekontrolovatelni :-P

12.2.2009 13:41:56

jak na to?
Siaron: Tak nám zkus popsat nějakou taktiku, jak těm hráčům trochu zatopit. Hrál jsem jako overlord jednou (úvodní dobrodružství) a neobjevil jsem moc šancí, jak to hrdinům trochu opepřit. Místnost byli schopní vybílit během kola, maximálně jsem je rafnul za pár životů, krysou si kryli slepý místa, kam neviděli, takže jsem ani nemohl nasadit, kouzelnice mi odstřelovala potvory na vzdálenost deseti políček (Narthaka dala sama na čtyři útoky než k ní došel)... až jsem z toho byl trochu frustrovanej, že je nedokážu pořádně ohrozit a chybí tam jakákoli výzva. Takže nějaký rady a záludnosti by se pro nováčky a další dobrodružství šikly ;)

17.2.2009 12:35:08

Taktiky pro Overlorda
Určitě to bude zajímavá diskuse, ale v jiném vlákně. Tohle se má věnovat hratelnosti hry ve 2... Hybaj odsud ;-)

17.2.2009 13:45:18

to Morthe
No pár úvodních dobrodružství jsou fakt jen takovej tutorial ... až se to naučíte, tak se pusťte do nějakýho většího, ten začátek je takovej dost podivnej ...

Každopádně používej vhodně pasti (sutí můžeš hrdinům navíc i zakrýt výhled), soustřeď se s nestvůrami na jednoho hrdinu (s nízkou zbrojí, stav nestvůry rozptýleně, když ti zbyde po útoku pár bodů pohybu, kus poodejdi, a tak dále ...

Záleží na situaci, na konkrétní mapě, na kartách v ruce, na rozvržení postav hrdinů ... pár tipů bylo i na webu FFG, bohužel na jejich nových děsných stránkách to nedokážu najít...

Jinak jestli nepoužíváš rozšíření, tak to mají hrdinové o něco jednodušší ...

Mimochodem úspěšná střelba na deset políček? To mi zatím hrdinové nedokázali, maj problém i s útokem na pět, šest políček, aby to pak za něco stálo :-) Jak to ta holka dělala? Nebo jí jen padaly kostky? :-)

17.2.2009 13:46:17

střelba na 10 políček
No to zas nebyl takovej problém: magická hůl, která má dvě volné power surges (ve výsledku +2 range), magic skill inner fire (+2 range a +1 damage). To jsou +4 range do začátku. A pak hod + 3 power dice + další za únavu pokud je třeba. Vzhledem k tomu, že +1 na range dostavala jak za power enhancements i power surge, tak neměla problém těch deset na dostřel naházet a přitom dávat solidní damage.

17.2.2009 15:34:11

K té hře co psal Morthy
Ještě k té hře co psal Morthy:
1) meli jsem krysu - ta pěkně kryla záda, overlord neměl možnost moc nasazovat
2) měli jsem štěstí na hody
3) měli jsem štěstí na vybavení i vlastnosti - např. já hrál Srticího Varithase a měl vlastnost Masakr (po zabití příšery můžeš zaplatit 1 únavu a zopakovat útok - můžeš pokračovat dokud zabijíš). Takže jsem vešel do mísntosi mezi pekelné psy a dalši nestvůry a krostě jsem vyhladil všechno kolem sebe :)

17.2.2009 15:37:24

Siaron
Díky ti, výbornej tutoriál. Když jsou pořád všude rady, jak to mají zvládat hrdinové, tak konečně něco i pro ty záporáky ;)

Mně se to tam asi zrovna sešlo: magickej ostřelovač na 10 políček, plechovka s cleave, která byla schopná za svůj tah vyřídit klidně i šest protivníků. A co nezvládla plechovka dočistila čarodějka se střelcem. Krysa kvůli který jsem nemohl nasadit :) příště bude líp... temněji ;)

17.2.2009 15:50:47

pomocníci
To my teda hrajeme bez pomocníků, přijde nám to jako dost nesmyslná věc ... tu krysu by zašlápl první kostlivec a bylo by vymalováno ...

17.2.2009 16:13:21

pomocníci
No ono ty pomocníci nejsou jako zvířata, ale jako magické entity které kouzelníka doprovázejí... takže jim teoreticky noha kostlivce ublížit nemůže... naopak magickým útokem by se měli teoreticky uškvařit.
Mně zas přijde nesmyslný nasazování. Normálně je možný nasadit do slepé chodby, kterou předtím hrdinové vyčistili a do které se ta nestvůra nemá jak dostat... taky to nedává smysl, odkud se tam vzala.

17.2.2009 16:35:22

Vybíráme z Bazaru

Mini Rogue CZ
Mini Rogue CZ
Akt. cena: 15 €
Končí za: 3 dny

Offcanvas