Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jak byt zlym Overlordem

Tak ja zkusim par postrehu ... nevim jake mate rozsireni, tak budu uvazovat jen samotny zaklad.
Pro zacatek je treba si uvedomit, ze vsechny vyhody jsou na tve strane .. hrdinove te nemaji cim prekvapit (krome vylozene odporne stastnych hodu) ... ty znas mapu, ty vis co je kde ceka, ty mas karty o kterych oni nevi ... a dokonce leckdy muzes uspesne blafovat ze drzis karty ktere nemas ... nastudovat si mapu pred samotnou hrou je tedy samozrejme zaklad ... odhalis tim leckdy prekvapive neprijemna mista pro hrdiny ... neni nutne spawnovat nove prisery hned jak prijdou, naopak - lepsi je si je nekdy podrzet a nasadit az tam, kde jsou obzvlast neprijemne ... to same plati pro pasti ... je-li napriklad ve hre misto ktere musi projit nekolikrat, neni nic lepsiho, nez pripadne propadlo umistit prave tam. Samozrejme spadne do nej nejspis jen ten prvni, ale ostatni ho musi slozite preskakovat a to se taky pocita. podobne neprijemne je do uzke chodby kombinace kamen - dira :) Nesmis si vsak zablokovat pruchod pro sve velke prisery, takze opatrne.

Tim se neprimo dostavame k nejsilnejsi zbrani Overlorda .. prekvapive to nejsou ani ty nejosklivejsi pasti, nejsilnejsi karty ani nejstrasnejsi obludy ... je ji cas ... ano spravne cas ... nemusis nutne od prvni chvile postavi zabijet, staci zdrzovat, zdrzovat, zdrzovat ... kazde kolo o ktere postavy zdrzis ti prinese dalsi threat, dalsi karty, dalsi threat z utoku, ... a zdroje postav jsou taaaak omezene. Navic postavy jsou nejslabsi na zacatku, kdyz nemaji zadne veci ... cim dele pozdrzis cas, kdy se dostanou k necemu lepsimu tim lepe pro tebe. Az budou mit zlate veci, tak i megapotvorak padne na 1-2 rany, natoz bezna prisera .. ale dokud je nemaji, trapi je kazdy kostlivec. A jak nejlepe zdrzovat ? Pomineme-li to, ze postavy jsou vetsinou hrabive a behaji pro kazdou flasku a hromadku zlata, neni nic lepsiho, nez spawnovat sabotazni skupinky potvor dozadu za ne ... samozrejme tak, aby je hned nesejmuli ... idealni jsou na to strileci potvory jako kostlivci, kouzelnici, pripadne rychle utocne potvory, ktere se hybaji rychleji nez postavy ... s temito potvorami pak aplikovat taktiku uder a utec ... kostlivec vykoukne, vystreli a zase zaleze .. razorwing prileti, rafne a poodleti zase o neco zpatky ... ano, postavy si pro nej dojit muzou, ale streleckych postav neni vetsinou tolik a ty oplechovane na blizko se museji vratit a to je stoji cas. Jinak samozrejme obecne plati nechavat postavam co nejmene snadnych cilu ...spawnovat prisery, ktere si ani nebouchnou a hned umrou je vylozene plytvani zdroji (vyjimka je, pokud jsou levne a postavy o kolo zdrzi).

Cile svych utoku si vyberej vzhledem k maximalni efektivite .. zabyt 4x kouzelnika za 2 body je vyrazne snazsi nez zabit plechovku za 4 ... sice budou brblat ze je to necestne a nesportovni, ale ty ses tu ten zlej .. kdyz budou chtit, muzou si ho chranit nejakou plechovkou v zadu .. a nebo si vzit vsichni charaktery stejne tuhe. A ty bud proste nemilosrdny .. pokud je na stole pozice pro KILL, jdi po nem, pokud je to mozne a nebude to to stat prilis mnoho ..coz vetsinou nebude, jakmile je o postavu mene, ostatni maji o par utoku mene na to vyporadat se s aktualni bandou ... nezridka to vede k dalsim retezovym killum.

Dobre se nauc silne a slabe stranky svych priser ... nektere jsou dobre na taktiku uder utec, nektere jako support (!!!! cerveny beastmen je neuveritelne silny ve svem command efektu, nasazovat ho v prvni linii muze jen naprosto nekompetentni Overlord .. sejdou li se dva, postavy maji OBROVSKY PROBLEM ... jednou se me sesli tri v mistnosti, ke ktere vedl uzky koridor, podporovali tam bandu kostlivcu a kouzelniku a postavy v podstate nemeli jinou moznost nez bezet proti salvam smrticich sipu a ohnivych kouli ... MASAKR ... nasazovat do prvni linie az tehdy, neni li zbyti, nebo majili zasadit posledni uder zdecimovanym postavam ). Obecne se da rici, ze beatmani jsou tvoje nejlepsi zakladni potvory .. relativne rychle, neco vydrzi a jejich udery jsou pro postavy hrozive. Jako jedni z mala ze zakladnich priser dokazou rozlousknout i plechovku. Na plechovky jsou jinak vyborne pasti, nebot ignoruji jejich plechovy armour .. idealni na doklep.

Hmm, je to asi hodne neusporadane, ale nejakou zakladni predstavu ti to snad da ... a kdyby ne, jako prazak si to muzes vyzkouset nekdy nazivo .. muzu udelat nejakou Descent Slaughter akci :)
17.2.2009 14:12:31

báječné
Moc pěkně napsáno ...

S tím časem je to tak, nejde ani tak o ty žetony hrůzy v dalším kole (mnohem víc jich lze získat odhazováním karet, když je potřeba), ale spíš o to, že po vyčerpání balíčku karet pána hry přícházejí hrdinové o tři vítězné body ... tedy o stejný počet, jako za zabití průměrného hrdiny .... Z toho důvodu je velice silná karta, která umožní líznout tři karty v tahu místo dvou (na originální název si nevzpomenu).

A základem je skutečně vhodné rozmístění nestvůr ... je fakt pitomé, kduž plechovka skočí do houfu nepřátel a polovinu jich během svého tahu pomlátí ...

Jinak na Descent Slaughter akci se hlásím také :-)))

17.2.2009 16:16:33

Evil Genius
Jest jmeno te karty o ktere pises .. a prijde nam natolik silna (v podste je to nobrain, i kdybych mel zahazet vsechno co mam na ruce, jen abych ji dostal na stul co nejdrive) ze jsme ji erratovali na "lizni 3 karty, 2 si ponech a 1 dej dospodu balicku), spolu s tim jsme ji zlevnili tusim na 15/3 nebo 4 ... proste tak jak jsou obdobne karty.

Plechovce s cleavem nenechat nic v dosahu .. a kdyz tak kamen, jama :)

18.2.2009 00:04:32

Tak nevím...
Sice to bylo poprvé, co jsme Descent hráli, ale měl jsem pocit, že jsem v roli takového managera hry. Který všechno nastaví, posune, vykoná, poradí, ale že bych hrdinům zatopil, tak to v žádném případě :(
Hráli jsme první quest, než jsem nabral karty a threat, tak byli v druhé místnosti s hellhoundy. Trošku jsem je pozdržel a pak už jen prošli zbytkem dungu s nevím kolika (asi 15 conquesty). Tak nevím co jsem dělal špatně nebo jestli je ta mapa nevyrovnaná (za chvilku měli equip, že masili vše na jednu ránu a ještě jim zbylo :))
Možná měli silné skilly od začátku (aura, command, cleaving)... nevím :(

12.5.2009 09:32:55

Slaughter akce
se naposled konala ve Štokách. V první místnosti jsem se (jako Overlord začátečník)cítil přesně jako píše Leech, ale jak jsi mě "vysvobodil" (vystřídal), tak už se postavám moc nedařilo a dungeon který, jsme my doslova proběhli, tak oni se tam trápili a vysloveně bojovali o každý čtvereček.

12.5.2009 10:18:40

Lumurius
A to jsem je jeste setril, aby si trochu zahrali a dostali se do posledni mistnosti ... ale ono bylo znat ze to hraji poprve (prestoze na zacatecniky hodne dobre), tak to bylo o to snadnejsi ... zkusenejsi hraci ten prvni dungeon proste daji, on je i designovany tak, aby byl lehky - pro zacatecniky. Teda alespon doufam ze mluvis o me :)

BTW: zkousel jsem s kamarady ve slabe chvili dalsi den 2. quest ... ale jak jsme zacali, tak jsem nejak prestal mit naladu, tak jsem je zariz ihned po otevreni prvnich dveri ... to sem byl fakt zlej Overlord ... skoro me prijde, ze jsme to dele rozkladali nez hrali :)

12.5.2009 10:31:04

Treachery
Súhlasím že prvá hra je nevrhnutá na oboznámenie sa z hrou pre oba tábory. Na prvý pohľad pôsobí viac v prospech hráčov no skúste si ju opätovne zahrať povedzme po odohraní všetkých Quest-ov základnej hry a uvidíte že skúsenešjím bude aj OL. Počas prvých hier mávajú hráči častokrát problém z dodržiavaním množstva pravidiel (s tým čo môžu, majú a musia a hlavne kedy? spraviť) čo ich mätie a tak nemajú príliš čas na snovanie kômb "death combo action" správne načasovaná postupnosť zahratia určitých kariet dokáže pripraviť o život väčšinu hráčov.

použij Treachery podľa tabuľky a prispôsob si balík OL kariet ... mne to vždy pomohlo, vymeniť zopár slabších kariet za použiteľnejšie verzie "spomaľovačov". (samozrejme len ak máš k dispozícii niektoré z ďalších rozšírení k hre).

P.S. tiež som mal v prvej hre Cleave-machine, Boggs-LoSblocker ako 5-teho hráča a ešte k tomu som ich aj nechal vybrať ľubovoľnú postavu (klasika vzali najsilnejších) ... nečudo že som to potom oľutoval v podobe nevyváženej hry

12.5.2009 10:46:15

treachery
nevim jestli je to tim jak moc jsem zlej (a my hraci opravdu nejsou orezavatka) ... ale treachery v klasickych mapach pridavame az po prvnim protoceni baliku ... a i tak jsou opravdu smrtici ... co maji chudaci postavy delat, kdyz posledni dvere, za kterymi je drak, hodi paralyzujici plyn na vsechny postavy do 3 ctvercu ? navic v questu, kde po otevreni poslednich dveri zmizi vsechny portaly a smrt je konecna ?

V kampanovem rozsireni je to nastesti trochu jinak, ale i tam jsme treachery lehce upravili ... v podstate si nevybiram z celeho baliku, ale z nahodneho podvyberu.

Bogg je opravdu silna karta ... nadruhou stranu cleave uz me tak silny neprijde ..staci opatrne rozmistovat potvory ... mnohem horsi jsou pro OL karty skilly jako TAUNT, ktere ho nuti cili strelci silne plechovky misto slabych kouzelniku a grapple, ktere zabranuji HIT and RUN taktikam

Pokud mam mluvit za nasi skupinu, dovoluju hracum vybrat si postavy i skilly zcela podle sebe a i pak dungeon ktery jeste nehrali casto na prvni pokus nedaji

12.5.2009 10:56:39

Siaron
jasně že jsem mluvil o tobě :-)

14.5.2009 07:29:16

Hmmm
Descent je v současné době moje (naše) nejoblíbenější hra. A po celou tu dobu co ji hrajeme jsem Overlord. Jednou jedinkrát jsem hrál sám hrdiny a skoro úspěšně jsem vyhrál. (konec nastal u souboje s bossem takže stačilo vydržet kolo max 2 :).

Nepřečetl jsem všechny příspěvky takže budu mluvit spíše za sebe. A také mám jen základní sadu a Well of Darkness.

Začnu hned tím, že na rozdíl od Dooma je ta hra dokonale vybalancovaná. Je jasné že některé karty co má overlord jsou silnější (Evil genius) a některé hodně slabé (Gust of Wind), ale to samé platí i pro hrdiny. Je potřeba si uvědomit že obě strany se musí přizpůsobit dané situaci a každá karta má svoje využití. Pakliže hrdinové dostaly z bronzové truhly nějaké supr věcičky tak je zbytečné se hnát k dalším truhlám. Nevím jak vaši hrdinové, ale ti moji tam skoro vždy jdou s tím že naženou Conguest tokeny, ale místo toho polovinu ztratí. Když jsou na tom špatně tak by zase měli trošku zariskovat a nechat monstra za sebou ať si tam třeba shnijí. Tím že nechají monstra za sebou vlastně částečně omezují overlorda a dá se to takticky využít.

Jinak já vždy hraju na plno, nenechávám hráčům moc prostoru. Taky jim nikdy pokud jsou na tom špatně neubírám monstra nebo naopak si je nepřidávám a servíruju jim to tak jak to je v Quest booku. Důvod je jednoduchý - jasně cílem je zábava - ale tím že se po neúspěšném scénáři (je jedno z jaké strany) zopakuje, dává další možnost strategie. A pokud hrdinové budou pokaždé umírat tak je jasné že je chyba v nich. Anebo jsem tak dobrej xDxD

Četl jsem rady pro hrdiny přímo od Kevina Wilsona na Fantasy Flight Games a můžu říci, že většina hráčů dělá pravý opak. A když jsem si četl anglická fóra tak tam je to spíše naopak. Většina Overlordů si stěžuje že jsou hrdinové tak nabušení že jakmile otevřou dveře tak celou místnost vybijí dřív než se overlord dostane na tah. Situace se pak trošku mění pomocí Treasery ale stejně.

Toť asi tak do diskuze pro začátek všechno.

16.5.2009 21:11:09

Vybíráme z Bazaru

Duna Imperium CZ + insert + Nesmrtelnost
Duna Imperium CZ + insert + Nesmrtelnost
Akt. cena: 1950 Kč
Končí za: 21 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas