nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dědictví

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 11 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Arclight
Czech Games Edition
Heidelberger Spieleverlag
MindOK
REBEL.pl
Rio Grande Games
Autoři: Vladimír Suchý
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy k pravidlům

Ahoj, prosím je možné prodat nemovitost v tom samém kole, kdy už byla aktivována? Tohle jsem v pravidlech nenašel i když je tam popsáno že po aktivaci mohu odhodit kartu z hrací desky a nahradit ji jinou takže z logiky věci by to možné být mělo...

Díky

10.12.2011 08:12:16

re:
My to hrajem, že nevyužité akce zůstávají do příštího kola. Problém s tím není, naopak to přináší více zábavy pro větší utrácení. Akcí je vždy nedostatek.

17.5.2016 09:40:18

zastání
aniž bych se chtěl jakkoliv uživatele BO zastávat, tak musím říci, že naprosto sdílím jeho pocity. I my to hráli blbě s přelivem akcí do dalšího kola, a to přesně ze zmíněného důvodu - na konci kola člověk (nováček) striktně dodržuje těch 7 bodů v návodu - vyhodit karty, chátrat, zasunout karty, jít domů, posunout kolo, posunout začínajícího hráče. O akcích tu není ani slovo - kdyby tam byla zmínka i resetu ukazatele akcí, vůbec by to neuškodilo. Takhle jsme si chybu uvědomili až po tom, co jsme po pár hrách znova od začátku četli návod.
Zkrátka když to člověk zná (křen, dilli), tak může argumentovat přesnou definicí v návodu na straně xy a má pravdu, ale zkuste se vžít do role nováčka - každá připomínka i již zmíněných pravidel se hodí a tady u toho to zkrátka chybí. Amen.

14.8.2014 17:10:25

BO

kren
Nemusíš to říkat jinak. Pochopil jsem a poděkoval za vyřešení problému už v minulém postu. Asi ne dostatečně. Proto znovu, děkuji moc!

13.12.2012 19:11:38

to BO
Já už nevím jak jinak to říct. V kapitole 5, kde je napsáno vše co se má nastavit, aby mohlo začít nové kolo to být nemůže, protože inicializace počítadla akcí se NEMŮŽE provést na konci kola (v kapitole 5), protože jak počítadlo inicializovat je známo až těsně před hraním akcí. Počítadlo akcí se neinicializuje vynulováním, ale v pravidlech jasně vyjádřeným nastavením na hodnotu počtu akcí podle zvoleného plánu dne.

Přenášení nevyužitých akcí z jednoho kola do kola následujícího je natolik silný mechanismus, že pokud by tomu tak bylo, tak by to bylo v pravidlech výrazně zmíněno a vysvětleno.

13.12.2012 10:03:24

BO
Dle mého názoru je to v pravidlech zcela jasně. Cituji: "Všichni hráči si nejprve nastaví ukazatel akcí na své desce na hodnotu odpovídající počtu akcí plánu dne, který vybrali."

Nikde není nic o přidávání akci z předchozího dne. Takže i kdyby ti např zbylo 5 akcí a následující tah by sis vybral plán dne se třemi akcemi, tak si prostě nastavíš tři akce, bez ohledu na to, kde zůstalo počítadlo akcí v předešlém tahu.

13.12.2012 09:08:46

BO

kren
Jo a nic jsem netvrdil :) Jen tvrdím, že není nikde zmíněno v následující části návodu, kde to dle mého chybí - neb všechny ukazatele jsou zmíněny, jen počitadlo akcí ne.

13.12.2012 00:13:24

BO

kren
Ano ano, souhlasím, ale zmátlo mě to při hraní. Neboť na další stránce je uvedeno co všechno se kam posouvá na konci kola a o žetonu akcí tam nebyla ani zmínka. Navíc znám řadu her, kde se akce přenášejí, zde je to však z logického důvodu "dne" nemožné.

Přenášení akcí by bylo výhodné hlavně pro flámy atp. A dalo by se s tím hrát více strategičtěji, jinak je to takový přímočarý postup. Podle mého není k zahození nad přenosem akcí přemýšlet, my jsme si tak zkusili několik her a hra má dle mého vyváženější systém a trošku nový rozměr - možná pro ozvláštnění hry dobrý nápad.

13.12.2012 00:11:53

to BO
Abych pravdu řekl. Vůbec mne nenapadlo, že by se akce přenášely z kola do kola a že by se mohly kumulovat. Ve většině her se to totiž nedělá. Vždyť ti petrin jasně citoval pravidla, tak nechápu, jak můžeš pořád tvrdit, že to v pravidlech není napsané. Na straně 7, v kapitole 4. "Hraní akcí", je naprosto jasně a neoddiskutovatelně napsáno cituji:

"Všichni hráči si nejprve nastaví ukazatel akcí na své desce na
hodnotu odpovídající počtu akcí plánu dne, který vybrali."

Tím je naprosto jasně řečeno s jakým počtem akcí se začíná každé kolo.

10.12.2012 08:01:23

BO

Díky
Díky moc za upřesnění, bohužel pravidlo není nikde zmíněno a hlavně všechno je vždy napsáno na konci kola udělejte, ale zbylé akce dejte na nula tam není. Takže díky za odkaz i další informace.

10.12.2012 01:11:17

Bo
Nevím přesně na co se ptáš. Akce se jasně kumulují v rámci jednoho tahu.,ale nepřevádí do dalšího kola. V pravidlech máš napsáno,že si nastavíš počitadlo akcí na hodnotu odpovídající počtu akcí plánu dne. Tedy...po tahu mám zbylé dvě akce. V plánu dne mám 1 akci. nastavím na 1. Pak dopočítám za pomocníky a pod.

9.12.2012 15:18:08

BO
http://czechgames.com/cs/dedictvi/faq/#faq-3984

9.12.2012 12:48:46

BO

Počítadlo akcí
Ahoj, narazil jsem na jednu věc, která není zmíněná v pravidlech. A věřím, že bude hru hrát hodně lidí s oběma variantami.

Jde o počítadlo akcí. To je nastaveno na začátku na nula, ale nikde není řečené zda na něm musí i skončit po tahu hráče. To by mohlo znamenat, že akce lze kumulovat, čemuž by nasvědčoval i počet na počítadle. 10 akcí je hráč schopen zajistit jen když má všechny pomocníky, nejvíce akcí na den a kartu rušný den.

Jak to tedy je? A v pravidlech nehledejte o počítadle akcí tam nikde nic není.

9.12.2012 11:03:43

majule
například vydražíš tři akce na kolo... a ty pak můžeš nějak využít.... obecně vyložení nové karty stojí akci... pokud tam má symbol +A, tak stojí vyložení dvě akce... většina karet už pak akci nestojí... pokud tam však symbol je, tak ji zaplatíš. Například za zážitky se platí akcemi nebo umístění pejska do baráčku. pokud máš společníka, tak ten ti zase jednu akci dá. Vždy když tu kartičku, kterou tam máš vyloženou použiješ tak ji šoupni trošku dolů. tím je jako použitá

16.6.2012 07:49:08

majule
co myslíš tím hrát akce...?

16.6.2012 06:57:52

akce
hezký den, moc prosím o pomoc, jestli byste byl někdo ochoten a polopatě ;o) mi vysvětlit, jak hrát ty akce, z těch pravidel se mi to nějak nedaří pochopit ;o(, děkuji předem!!!

16.6.2012 05:41:32

re lumirius
Diky za informace :)

28.2.2012 07:54:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Habrik
Jestli myslíš Číšníka tak je to přesně tak. Jakákoliv ikona se symbolem příboru ti utratí o 1 libru více. Nezáleží jestli je to pronájem nebo zážitek.

27.2.2012 16:46:48

re
Karty se symbolem příborů (Večeře a Salónky) jsou pro tebe o 1 libru dražší.

To plati i pro zazitky ktere vykladam z ruky i pro pronajmy ktere mam na stole? Tzn muzu pri aktivaci pronajmu zaplatit libru navic a pri zahrani zazitku take?

27.2.2012 14:23:52 | Upraveno autorem (porovnej)

GK
ano

13.12.2011 10:44:24

prodej vs chatrani
Prodat zaktivovane budovy lze, avsak nedojde k chatrani, na to pozor. Musim pocitat s tim, ze budu prodavat nemovitost za jeji cenu z konce minuleho / soucasneho kola (+/- aktualni hodnota na trhu nemovitosti)
K chatrani letniho sidla/rezidence/vily dochazi pred zacatkem noveho kola. Souhlasite?

13.12.2011 08:48:23

Rach
prodat jde. Samozřejmě za akci.

10.12.2011 08:24:59

Vybíráme z aukcí

Medvěd Wrr
Medvěd Wrr
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Není zadaná žádná velká herní akce. Přidat novou.

Kalendář všech akcí >>