Darkest Dungeon: The Board Game

xxxxxxxxxx hodnoceno 1x (Seznam vlastníků)

Darkest Dungeon: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Mythic Games
Autoři: Argyris Pouggouras
Nick Niotis
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

herní mechaniky

Tak jak se vám líbí? Já jsem celkem na vážkách jestli nezruším pledge. Hlavně po tom co jsem zjistil že o pořadí hráčů - monster rozhodují celkem náhodně karty. Možná se pletu, koukal jsem na gameplay a zdálo se mi že není vůbec zohledněná rychlost figur ale jen se tahá z balíčku kdo ted bude hrát.

..DeskoHerky Teplice..
29.10.2020 11:03:22

Moje dojmy
Pro mě to byla jedna z nejočekávanějších kampaní na KS kde jsem měl v plánu jít all-in pokud by to bylo do 400$ (Darkest Dungeon na PC patří do mojí top 3). Ale po shlédnutí několika gameplayu jsem nakonec pledge zrušil.

Pro mě osobně jsem tam našel víc věcí který mi vadí než ty který se mi líbí. Ať už to je pořadí aktivace postav nebo třeba obecně průzkum dungeonu. Ale těch věcí je víc. Takže pro mě tahle hra není.

29.10.2020 16:45:03

Moje dojmy
1) Pořadí aktivace, rozhoduje náhodné tahání karet (stejně jako např. v jiné Madurově hře: Rise of Molloch). Hráči mohou ovlivňovat aktivaci jen umístěním do stancí (jelikož se aktivuje od agresivní stance dozadu). Oproti VG, kde hráč mohl rychlostí hodně ovlivnit průběh hry (všichni hrdinové rychlí, hrdinové hrají před monstry, půlka monster mrtvá dřív, než se dostane k tahu), je zde větší vliv náhody. Je to kostkový ameritrash, má to být těžký a vzbuzovat napětí... za mě to není úplně špatně.

2) Provision a Explore fáze. I zde je větší podíl náhody než ve VG, kde si hráč předměty nakoupil zcela cíleně. Oproti tomu ve stolní hře se hází provision kostkami a tyto následně tvoří zásobu dostupných předmětů. Myslím, že zrovna tohle je bod, kde se dá hra poměrně ovlivnit ve smyslu obtížnosti. Pokud se někomu bude zdát až moc obtížná, přidá si určitý počet kostek provize, což dobrodružství usnadní.

3) Osobně jsem měl zpočátku problém se stance deskou a k tomu samotnou mapou. Říkal jsem si, tohle nemůže fungovat. Ve VG byl princip jasný, stojíte vepředu, můžete mlátit, stojíte vzadu, můžete střílet, atd... Tady můžete stát vedle nepřítele na mapě, ale nemůžete na něj útočit, protože na stance boardu stojíte někde na ranged/support pozici, ačkoli jste meele charakter. WTF. Jenže tady na to člověk musí nahlížet jinak. Brát stance board něco jako koncentraci/připravenost k určitým činnostem. Jsem postava s útokem na blízko a jsem připraven být agresivní, ale najednou mě nějaká událost/nepřítel vyruší/vystraší... a tím jsem přestal být připraven něco majznout. A je jedno, že stojím vedle nepřítele. Abych byl připraven něco praštit, musim investovat akci a znovu se na to soustředit. Když k tomu přidám, že vlastnosti push/pull fungují v obou dimenzích, jak na mapě, tak na stance boardu, to má smysl.
Čím víc videí jsem shlédnul, tím víc se mi ta kombinace mapa+stance board začíná líbit.

4) Nejsem úplně příznivcem 'rozhodni za nepřítele' pravidly. Opět to ale může být nástrojem jak 'oficiálně' ovlivnit obtížnost hry. Chceme to lehčí, kostlivec je blbec a když si musí odstoupit, tak si odstoupí do lávy. Chceme to těžší, kostlivec si samosebou odstoupí někam, kde se mu nic nestane a kde je to pro něj nejvýhodnější.

5) Množství nástrah, které v dungeonech čekají je prostě skvělý. 'Push your luck' efekt se k tomuhle překvapivě hodí. Doufám, že se autorům podaří hru vybalancovat tak, aby byla správně obtížná. Zatím to tak vypadá...

6) Množství nástrah sebou přináší i množství tokenů a vlastností, které je potřeba sledovat. Tady se bude zapomínat na spoustu věcí...

7) Zatím se zdá, že se podařilo udržet atmosféru.

8) Systém počítání zásahů/critů/missů mi zezačátku přišel dost divnej. Při tolika ovlivněních (buffy/debuffy/dodge/accuracy) to má ale smysl a doufám, že si na to člověk rychle zvykne.

8) Minis jsou prostě nádherný. Jestli tak skutečně dorazej (a jestli vůbec dorazej), tak jako amatérský painter budu v sedmým nebi.

9) Cena je vysoká. Core box jako takovej příliš moc variability pro opětovné spuštění kampaně nepřináší. 3 bossové + finále v DD. Na druhou stranu všechno je to randomizované, nepřátel je i v core boxu spousta (takže potkávat občas nové, nebo nové kombinace by neměl být problém), a každý boss by měl být v různém aktu trochu odlišný (o čemž krapet pochybuju). Přiznejme si, že i samotná VG byla dost repetitivní. Kontent, který není fixně nascriptovaný a je výzvou ale tuhle repetitivnost může (doufám) potlačit.

10. Cena s expansiony je šílená (a doprava bude ještě šílenější). I tak si ale myslím, že alespoň 1/2 expansiony jsou pro variabilitu nutností...

11) Mythic games... hmm. Pokud pledgnu, budu počítat s 1 až 2 roky zpožděním...

Omlouvám se za délku... :D

30.10.2020 10:22:45

Dojmy
Když to ohlásili, říkal jsem si, že tohle je must have, ale zatím jsem to ani nebacknul.

Když sem na to koukal, přijde mi to hlavně únavné, hromady různých decků karet, kde něco vytáhnu a buď dobrý nebo špatný, případně mám předmět, takže dobrý.

Boj zvláštně komplikovaný, všelijaké bonusy, malusy podle světla, podle místnosti, takže spousta věci na sledování, ale boj samotný je líznutí karty, která řekne kdo hraje a pak hod kostkou a tohle dokola dokud nevyhraju nebo neprohraju.

Ještě mrknu na to město, ale zatím mě to nepřesvědčilo, chtějí se držet předlohy, ale IMHO na to nejdou dobře, věci které funguou na PC perfektně nejdou vždy převést do analogu a tady se obávám, že hra bude bude o neustálém obstarávání věcí co normálně řeší software a když mám hotové, jdu si párkrát hodit kostkou a pak znovu do práce. Fakt tam nevídím moc zábavy. Zatím se mi z toho de facto líbí jen figurky a kvůli těm to fakt kupovat za ty prachy nebudu.

@Frozenstain - jsem z tvého popisu poměrně zmaten. :) Jestli myslíš World of SMOG: Rise of Moloch, tak to Madure, aspoň podle BGG nedělal a iniciativa tam není náhodná, tam se hráči střídají, jen nastavují skrytě pořadí.

A co je VG na které se pořád odkazuješ? :)

30.10.2020 11:59:56

Re:
@Miner

1) VG - videogame
2) Molloch - ano, World of Smog. Máš pravdu, plácám nesmysly, tam se tahy alternují. Beru zpět... :) Jinak Madura je v KS uveden jako Art Director a pokud se nepletu (v mythickovských videích v kampani v updatech i vystupuje - jestli je to on(EDIT: Není to on :D )). Proto taky ten World of Smog za ním na stěně, ačkoli je to video Mythicku a Smog je od CMONu.

30.10.2020 12:28:11 | Upraveno autorem (porovnej)

@Frozenstain
Ad Madura - díky za objasnění, já sem o něm u DD nevěděl. :)

Jinak oni se IMHO možná až moc snaží, aby to bylo podobné předloze, jenže tam ti ten upkeep dělá software, ty jen klikáš a bavíš se, tady z toho fakt mám pocit, že to bude spíš dřina a kvůli vší té údržbě se úplně vytratí atmosféra. Já se na to ještě podívám, protože jsem se hodně těšil, ale zatím jsem zklamaný.

Jinak náhoda tady a počítačové hry - to je jedna z věcí, tam se mi to líbilo, ten pocit, že můžeš chcípnout nebo aspoň failnout téměř v jakémkoliv dungu, když se soupeři dobře sejde pár critů a death door check nepomůže. Ale u deskovky, kterou budu hodinu rozkládat tohle úplně nechci. :) To je pro mě jedna z věcí, která na PC funguje, v analogu ne.

30.10.2020 12:33:07 | Upraveno autorem (porovnej)

RE
@Miner

1) Madura ... tak Madura to v těch videích není, to sem byl taky vedle. :D Ale u KS je uvedenej a SMOG na stěně ve videích je taky. I když může tam být ještě kvůli jinému společnému autorovi.

2) Já sem taky zatím nepledgnul, ačkoli jsem asi přesvědčenej, že to 'bohužel' udělám. :D

3) Mě by ta náhoda snad nevadila ve smyslu obtížnosti. Očekávám, že hra bude těžká. Očekávám, že mě bude šikanovat. Očekávám, že by jí se mnou hráli pouze lidé s tím smíření. Náhoda k tomuhle stylu hry asi patří. Co mi trochu vadí je fakt, že když jeden z party chcípne hned na začátku, tak se bude asi celou dobu šťourat v nose, než ostatní ukončí dobrodružství - to je nepříjemný. (zažili jsme i u Gloohavenu a není to úplně fajn, když někdo hodinu sedí a šoupe nohama).

30.10.2020 12:55:26

Drop
Hra me nepresvedcila. Uz jsem letos backnul massive darkness. Tohle bych asi neuzivil.
..DeskoHerky Teplice..

30.10.2020 13:32:28

Sledujete někdo tu kampaň? Mám tam 1EU a čekám jestli se to nějak nevyvine, ale moc sem to nesledoval, tak pokud to někdo sledujete, klidně sem napište, jestli se to do skončení kampaňě někam posunulo, stran mechanik a hry samotné. Díky. :)

3.5.2021 12:14:20

Sam Healy má na video kanále Mythic Games na Youtube sériíi videí s kompletním průchodem skrze Ruiny (prozatím první dvě úrovně). Pokud někdo uvažuje o Late Pledge, nebo úpravě Pledge, může si to pustit a znovu zhodnotit to, co hra nabízí (zvlášť na aktuální vlně early access Darkness Dungeon 2) :D

1.12.2021 10:21:14

Vybíráme z Bazaru

Noc upírů
Noc upírů
Akt. cena: 550 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas