nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dark Rituals: Malleus Maleficarum

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Dark Gate Games
Autoři: Filippo Chirico
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Jednou za čas dojde ve vesmíru k prolnutí některých světů. Během těchto krátkých momentů může dojít k proklouznutí objektů nebo bytostí z jednoho světa do jiného, kam nepatří. Jedno takové prolnutí se v temných časech událo mezi Zemí a Neemosem. Tyto dva světy nemohly být více odlišné. Zatímco na Zemi platí fyzikální pravidla, Neemos je protkán zkaženou magií, jejíž vliv stvořil svět plný monster a krutostí. Zpočátku se na Zemi začaly objevovat předměty z Neemosu stále naplněné magickou mocí a staly se hned velmi vyhledávanými různými léčitely, alchymisty či šamany – jejich čáry najednou překvapivě začaly fungovat. Ovšem vše se změnilo, jakmile propojení obou světů zesílilo, a první čarodějnice z Neemosu vstoupily na Zemi. Málokdo našel odvahu se těmto zvráceným, zlým bytostem postavit.

Dark Rituals: Malleus Maleficarum je asymetrická hra typu 1 proti všem. Jeden z hráčů je Witch Master ovládající čarodějnice a mnoho jimi vyvolaných monster. Ostatní hráči hrají za 4 hrdiny, kteří se snaží Witch Mastera porazit. 

Příprava hry:

Hra se hraje podle některého ze scénářů, který zároveň určuje cíl hry (dones něco někam, zastav rituál čarodějnic dřív, než vyvolají démona, posedni x vesničanů atd). Jednotlivé scénáře lze spojit do jedné delší kampaně.  Počet hrdinů je pro každou hru vždy nastaven na 4 nehledě na počet hráčů (pokud hraje méně než 5 hráčů, někteří ovládají více hrdinů). 

Během přípravy hry se podle vybraného scénaře sestaví z mapových dílů oblast, kde proběhne střet. Každý hráč dostane desku hrdiny (Witch Master desku čarodějnice), dále kartičku alchymie (každý hrdina má vlastní kouzla) a základní vybavení. Witch Master má k dispozici balíček kouzel, které si každé kolo doplňuje. Nakonec každý hráč dostane (dle vybrané postavy) příslušný počet žetonů staminy a své miniatury.

Průběh hry:

Obě strany (hráči vs. Witch Master) se střídají ve hře a snaží se jednotlivými akcemi dosáhnout kýženého výsledku definovaného vybraným scénářem. Kdykoli jste na řadě, můžete s vybraným charakterem udělat 1–2 akce, pokud máte dostatek staminy na jejich zaplacení. Každý hráč má k dispozici určité množství staminy (energie), pomocí níž vykonává různé akce (pohyb, útok, kouzlení atd). Různé charaktery mají ve hře odlišné množství staminy a liší se i cena akcí, které mohou vykonávat (například silný hromotluk potřebuje na pohyb více staminy než obratný lovec, ale má zas více životů). Hospodaření se staminou je tedy základní mechanikou hry a vyplácat si staminu hned na začátku na náročné (a drahé) akce vám sice může dát zpočátku výhodu, ale zároveň jste bez staminy bezmocní a odkázaní na to, co s vámi soupeř provede.

Během scénáře hrdinové sílí tím, že porážejí nepřátele (rostou jim jejich základní statistiky), sbíráním nového vybavení a rostlin, s jejichž pomocí mohou čarovat. Witch Master může zesílit zabíjením hrdinů nebo posednutím/zabitím vesničanů. Pokud je v tom obzvlášť úspěšný, může po čase otočit karty svých charakterů na druhou (silnější) stranu, nebo se dostat ke kartám moru, který hrdinům zablokuje část jejich staminy.

Konec hry:

Hra končí buď vítězstvím hrdinů, nebo Witch Mastera, přičemž konkrétní podmínky pro vítězství určuje vždy vybraný scénář.

Autor: Nikael