Cyclades - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Asmodée Editions
Matagot
REBEL.pl
Autoři: Bruno Cathala
Ludovic Maublanc
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Prvni dojmy

Jsou jako vzdy vizualni:) A Matagot ukazal, ze patri ke spicce a muze se rovnat treba s FFG. Cyclades jsem si rozdelal hlavne ze zvedavosti a nezklamalo to, designem je to opet dale nez Giants, kteri byli moc pekni. Toto je evidentni kandidat na jednu z nejhezcich deskovek vubec. A vikendu snad zahraju a pokud Zeus prida sekci report, bude report:) Dyt v tyhle hre i figuruje;)
29.1.2010 16:35:28

Report
Tesim sa na report z Cyclades, alebo aspon na "druhe" dojmy!

29.1.2010 16:56:54

Cyclades
Musím potvrdit hra je to naprosto skvělá ... jak po grafické stránce tak po herní ... zatím mám odehráno cca 5 her

29.1.2010 17:04:50

Seils
mohl bys o Cyclades něco napsat? Jak se to hraje (hrál jsi i ve 2?), o čem to je k čemu by se to dalo přirovnat? Hra mě od Essenu hodně zaujala graficky, ale hratelnostně si nejsem jistý :)

29.1.2010 20:12:34

Cyclades
Zitra pokud mi dovoli pocasi (svetlo) tak budu delat fotky ... a mozna i popis hry...
hral jsem to ve dvou, trech a ctyrech takze mi chybi jedna varianta :D
Cil hry je postavit dve metropole (ve dvou hracich tri)
Dosazeni stavby metropole je mozno bud:
a) zakoupeni ctyr filosofu
b) postaveni ctyr druhu budouv

pokud je v danem kole remiza rozhoduje pocet penez

tah se sklada z techto fazi:
1) posunuti karty priser (moznost koupit)
2) zamichani bohu (mnozstvi je urceno poctem hracu)
3) Prijem zisku z rohu hojnosti
4) aukce bohu (asi nejdulezitejsi cast hry)
5) akce bohu

tak nejprve posun kartu prisery, dale zamichame bohy pokud hrajeme ctyri tak zustava jeden buh zakryty...s tim ze apolon musi byt vzdy odkryty je vytisten na desce ostatni jsou jakoby karty...ve ctyrech hracich se teda odkryje napr zeus, ares, athena a poseidon zustava zakryty a bude v pristim kole zvolen na prvni pozici ... pozice bohu je dulezita protoze to je i zaroven urceni posloupnosti tahu hracu a drazby v pristim kole
pote podle rohu hojnosti ziskame prijem ktery je ostatnim hracum skryt ... prvni hrac na tahu nyni muze drazit boha ktereho nejvic potrebuje ... nabidna napr za dia (muhehe) 5 zlataku .... na rade je nyni dalsi hrac ... ten bud muze prehodit prvniho hrace nebo dat nabidku na jineho boha ... pokud prehodi prvniho hrace tak ten ma nyni ihned moznost drazit jako dalsi, avsak nesmi prehodit hrace ktery ho prehodil (snad to je pochopitelne :D ) pokud je dodrazeno nastupuje faze akci ... kazdej buh ma jine moznosti ...

Zeus
- stavba chramu (chram snizuje cenu priser)
- ziskani kneze (knez snizuje cenu prihozu aukce)
- dokoupeni dalsiho kneze

Athena
- stavba knihovny
- ziskani filosofa
- dokoupeni dalsiho filosofa

Ares
- zisakni vojaka
- dokoupeni vojaka
- stavba pevnosti (+1 k obrane)
- za zlatak presun jednotek

Poseidon
- ziskani lodi
- stavba dalsich lodi
- stavba pristavu (+1 obrana lode pokud je u pristavu)
- zaplaceni za pohyb lodi

Apolon
- za apolona se v drazbe neplati ale penize se zikavaji
- prvni kdo si v tomto tahu vybere apolona ziska roh hojnosti ktery nasledne muze umisti

vsichni krom apolon smeji verbovat prisery

Tak muzu rict ze k dosazeni konce hry se muzete dopidit nekolika zpusoby coz se mi hodne libi ... muzu poctive stavet budovy a pomalu ziskavat metropole, nenapadne dokupovat filosofy nebo proste dobyvat

faktorem nahody jsou zde karty priser a boj kteri neuveritelne ovlivnuji prubeh hry... takovy kraken ktery potopi na danem poli vsechny lode a potom se za priplatek muze pohnout je pro neci lodstvo decimujici

boj:
kazdy obyva svuj ostrov a pokud pomoci lodi utvorim "most" mohu diky moci arese presunout sve vojaky na ten jiny ostrov
boj je dan kostkou ktera je ovlivnena poctem jednotek...pokud mam o jednu jednotku vic nez souper mam koskta +1 pokud branim mesto kde je pevnost koskta +1 atd...

zpracovani:
musim rict ze zpracovani je vazne nadherna...modularni hraci deska tim ze je odlisna pro 2,3 - 4 - 5 hracu figurky stvarnujici vojaky a lode se mi neuveritelne libi doufam ze me nikdy nenapadne je zvlast mbarvit vim je to zbytecnost kdyz ma kazdy svoji barvu ale prece sem blazen :D .... ale nabarveni figur peti nejdulezitejsich priser me nemine ... Kraken, Kentaur, Medusa, Minotaur, Kyklop

no a k hrani:
hra ve trech...kamarad, ja a ma pritelkyne sme meli po jedne metropoli.... pritelkyne pomahala spis kamaradovi a ja byl cim dal tim vic v uzkych ... oba jsme peclive propocitavali (nastesti ne tak dloiuho jak to zni) co dal ... v rozhodujicim tahu bylo dane poradi ... pritelkyne s athenou, kamarad s arem a ja s poseidonem ... kamarad ktery se mel dostat na tah nemel postaveny most z lodi a nemohl prekrocit s armadou na ostrov, ale bohuzel se objevl na karte priser pegasus a tak nyni se jen cekalo zda jej ma pritelkyne odkoupi aby nevyhral .... ja se jen modlil a on cekal, protoze ona se k tomu vubec nemela :D ... ale jak se tak ukazalo tahala nas celou dobu za nos ... dokoupila si ctvrteho filosofa a nam jen spadla celist jak nas predbehla a jak sme ji tak podcenili :D

no zatim asi vse ... omlouvam se ze to je bez interpunkce a za chyby .... ale dnes mi to uz nemysli .... kdyby ste se chteli na cokoliv zeptat rad se pokusim odpovedet :D

29.1.2010 21:07:27

hra dvou
... uplne jsem zapomel na dulezity dotaz :) ... takze hra ve dvou neni spatna a ubihala nam snad i rychleji (cil hry jsou tri metropole), ale kyklady jsou primarne od tri hracu .... ve hre dvou hracu drazi oba totiz dva bohy ... kombo poseidon ares s rychlym vylodenim je smrtici:)

dale bych se chtel zminit ze existuje spousty taktik jak dosahnout viteztvi...pomoci armady .... pomoci filosofu ... pomoci minimalizace nakladu (zeus), hrac ktery ovladne nekolikrat dia ziska drazky vyrazne levneji a tim ziskava neuveritelnou vyhdou ... ale ve hre vice hracu se ostatni pak domluvi :D

mozna jsem jeste na neco zapomel a vzpomenu si zase za chvilku :D

29.1.2010 21:16:31

Seils
díky za obsáhlý příspěvek, moc mi to pomohlo v rozhodování. Bohužel ale k rozhodnutí, že tuhle hru si asi nechám s klidným srdcem ujít (snad jsem tě nenaštval když ses tak rozepsal :) ). Protože jak vidím, tak velmi výrazný a důležitý prvek ve hře je dražba, což jednak moc nemusím a hlavně dražba ve dvou hráčích bývá celkem o ničem. Škoda, vzhledově se mi to moc líbí, ale herně mě to teda vůbec neoslovilo. Čekal jsem od toho mix jednoduché osadníkovské produkce, jednoduchý nexusovský boj a nějaké náhodné vlivy v podobě bohů a těch příšer. Ta dražba mi tam vadí.

29.1.2010 21:26:46

Beholder
prosimte proc bych se mel zlobit:D ... sem rad ze ti muj prispevek pomohl k rozhodnuti ..... pokud te aukce vazne neberou tak to nema cenu, tady je to opravdu rozhodujici prvek... ac me drazby taky moc neberou tak se mi tahle hra moc libi ale pravda spis az ve trech, ctyrech hracich ... ve dvou se to da ale neni to ono

29.1.2010 21:35:42

Seils
jasně, taky to tak vidím. Přesto díky za info ;)

29.1.2010 21:45:57

rbx

...
Každopádně vizuálně je to pastva pro oči a Petiška si určitě lebedi.

29.1.2010 22:08:18

Dojmy
Tak jsem stihl o vikendu dvakrat v peti zahrat a musim konstatovat, ze me to skutecne velice mile prekvapilo... Herne mi to trosku pripomnelo starsi hry od AH, pekny mix budovani, konfliktu a nabirani zdroju. Hraci doba je tak hodku a pul u prvnich her, asi jeste klesne, ale behem te hodky se toho staci hodne stat. Ma to nekolik zajimavych mechanismu, ktere dobre ladi a navic to cele zapada do recke mytologie lip, nez bych cekal. Atmosfere pak pomaha ta vizualni stranka hry, ackoliv dva lidi si povzdechli, ze tam neni drevo, fuj:)
Vzato kolem a kolem se mi hra desne libila (vsem ostatnim taky, celkem se vystridalo za dve hry osm lidi) a urcite bude na nasem stole pristavat v nejblizsi dobe hodne casto.

14.2.2010 21:47:06

Pravidla
Chci se zeptat, jak moc je hra náročná na pravidla? Myslím tím, za jak dlouho si jí průměrný hráč osvojí. Taky mě zajímá, jestli jsou pravidla jasná srozumitelná, nebo musím každou 2 situaci hledat v pravidlech, případně FAQ. Soudě dle obrázků - herní komponenty neobsahují angliký text, je to tak? Děkuju za info.

14.2.2010 22:41:27

Deskovec
Komponenty neobsahují anglický text a pravidla si myslím, že se osvojí rychle a jsou jednoduchá ... nutnost dívat se do pravidel snad ani není ... spíš si nepamatujem co umí jaké bájné stvoření :) ...

14.2.2010 22:49:15

Deskovec
Vidim to stejne jako Seils. Pokud mas talent na ikonky, nepotrebujes ani vysvetlivky ke stvorenim, maji jednoduche a zapamatovatelne ikonky. Kazdopadne pravidla po dvou trech kolech zazijes, jsou snadna. V kontrastu s tim, co nabizi hra, ktera nabizi spoustu moznosti.

14.2.2010 23:03:13

Aneken
O jakého boha byl u Vás největší zájem??? ... ptám se jen tak ze srandy:) ... samozřejmě záleží později na situaci ... ale jak to bylo u Vás třeba na začátku

14.2.2010 23:06:14

O Arese. Pak o Dia, ale to už pro nás bylo pozdě.

14.2.2010 23:07:40

...
u nás to je většinou boj o Dia a později se všichni spiknou proti hráči (často mě :-D) který má příliš kněží

14.2.2010 23:09:26

Seils
Ja jsem oboji hral na Dia a kdyz mas 3-4 kneze, tak se hraje docela v pohode:) Osobne se snazim hrat neagresivne. BTW za nejsilnejsi potvoru povazuju Krakena, to je desnej hnus:), a potom Pegase, ten umi dat poradne prekvapivej uder. Co ty?

14.2.2010 23:14:35

Aneken
Tak v mém případě to rozhodně vyhrává Pegas .... dvakrát jsem kvůli tomu ptákovi .. ehm koni ... prohrál :D ... ale z objektivního pohledu musím souhlasit že kraken je asi nejsilnější ... a nejzbytečnější se zatim ukázala sfinx ... nebo jak se to píše ... ale čas ukáže

14.2.2010 23:29:44

Aneken
Ještě jinak ke strategii ... hrál jsem jak neagresivně tak agresivně ... ale prohrávám v obojím asi tak stejně ... jen jednou se mi vyplatilo čekat, čekat a ve vhodný moment provést protiútok ... ale ve hře jsem zatím zastáncem mocného Dia :D a má přítelkyně mocné Atény ... na té hře se mi prostě libí nespočet možností a situací ... když si myslíš, že už máš vyhráno přijde nestvůra a výhra je v troskách :D

14.2.2010 23:36:09

Seils
Ja hraju prakticky neagresivne, obrnuji se na svych ostrovech, sbiram rohy hojnosti a kneze:) Ale jednu hru se mnou skoncil jako vitez borec, co agresivnil a mel dokonce i dost ztraty. Prijde mi to vymysleny tak, ze se dycky muzes nejak vylizat z ran, predevsim ale musis hrat aktivne a dobre vyuzivat bohy. A prisery, bo ty jsou hodne silne nektere...

14.2.2010 23:46:41

Aneken
A docela se mi líbí ve hře i náhoda ve formě kostky, která je díky obraným bonusům dostatečně vyvážená:) ...

...jediný co hře vytknu, že má figurky příšer tak krásný, že je zase blázen budu barvit :D

14.2.2010 23:51:29

Seils
Ja jsem na kostky zvyklej z wargamek, takze s tema rozhodne problem nemam:) Me se zas libi, ze kazdej narod ma unikatni lodicky i vojaky:) Vypada to pekne:)

14.2.2010 23:59:44

Aneken
No ale ty rozhodně barvit nehodlám :D zas až takovej cvok nejsem ... ale pravda taky se mi to moc líbí ... ikdyž v hratelnosti preferuji dřevěné komponenty, aspoň vojáků a lodí na tom sloupku mi už tak nesejde :D ...
...tak Sáblíková má zlato tak můžu jít spát :D

15.2.2010 00:10:00

Seils
To ja v tomto pripade jednoznacne plast:) Koukam, ze jsme ponocovali ze stejnyho duvodu:) Du si dat panaka a taky spat:) Dobrou;)

15.2.2010 00:11:34

Aneken
... ono na ten plast se rozhodně líp kouká, ale pokud mám mít víc vojáků na jednom maličkym ostrově :D ... tak dřevo je lepší :) ale taky většinou hrajem s plastem ... všem se prostě líbí ... jen já jsem taková zbloudilá duše :D

... dobrou :)

15.2.2010 00:15:48

Vybíráme z Bazaru

Portal
Portal
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas