Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Starověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | REXhry Asmodée Editions Matagot REBEL.pl |
Autoři: | Bruno Cathala Ludovic Maublanc |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Příliš náhlý konec.....
Chctěl jsem se zeptat, jestli to třeba nehrajeme nějak špatně, ale téměř pokaždé, kdyýž jsme zatím hráli, tak se nám stalo, že ke konci hry došlo hrozně rychle a nešlo tomu téměř zabránit. Pravda, jsem zvyklý hlavně na eurovky, to znamená, že toto je pro mě trochu jiná zkušenost, ale i tak mě to zaráží. Copak když si nějaký hráč postaví druhou metropoli, tak s tím ostatní už nic neudělají? Jak se tomu dá předcházet?Foret
ted jsem asi nepochopil dotaz, ale cil hry prece je postavit dve metropole. Co bys s tim chtel delat dal? A me osobne neprislo, ze by ta hra byla nejaka rychla. Vetsinou to ma celkem pomaly rozjezd a pak drtivy finis, kde po vitezstvi saha hned nekolik hracu naraz.
Foret
jediné co s tím můžeš udělat je, že mu tu metropoli obsadíš během toho kola, kdy jí postavil. Nic jiného se s tím dělat nedá.
Raven
Jo, toto jsem myslel. To vím, že jde, ale často je velice obtížné to udělat. Prostě mi přijde, že ten konec je vždy tak z ničeho nic. Třeba teď posledně, dva hráči měli jednu metropoli, dva zatím nic. Hrozilo, že jeden z těch dvou "vyspělejších" dobyje ostrov s budovou, která mu jako poslední chyběla, aby si postavil druhuo metropoli, proto jsme se (ostatní hráči) spolčili a zamezili mu přístup na Areze. On si ale stoupl na Athenu, tam jsme ho nechali, už jsme ho stejně neměli kdo vyhodit, a navíc on měl jen jednoho filozofa, takže to nebyla až taková hrozba. Co se ale nestalo, zdarma si vzal druhého, a jelikož měl dost peněz, což jsme mi ostatní netušili, tak si koupil dva další, no a postavil si druhou metropoli. Pak nám už nezbylo nic jiného, jak ho zničit. Poslení možnost jsme udělali to, že hráč, který stál na Poseidonovi, tak "procházel" balíček příšer (vyhazoval jednu z nabídky a dosazoval další) a snažil se najít vhodnou příšeru. Takových tam je ale jenom málo, musel to být nějaký transport armády, či něco takového, aby jsme se mohli přmístit k jeho metropoli a zničit ji. Taková karta tam už bohužel nebyla, takže jsme s tím už nic neudělali... .
Usoudili jsme, že se příští hru prostě musíme více zaměřit a sledovat hráče, kteří už mají jednu metropoli a snažit se jim zamezit v získání další.
Když o tom teď tak uvažuji, je to taky možná tím, že "zkušenosti" jednotlivých hráčů vytvořili mezi námy celkem velké rozdíly. Jak už jsem psal, dva hráči měli metropoli, z toho jeden už skoro druhou (a taky ji pak získal) no a ti zbylí dva byli naopak zase pod průměrem. Jeden měl co dělat, aby zůstal nad vodou, a ten poslední hrál tak dosti nevýrazně, že si spíš jen celou hru držel své dva startovní ostrovy a o nic jiného se nepokoušel. Zkusím si to někdy zahrát s jinými lidmi a uvidím, jaké to bude.
Jinak se mi ale hra líbí, nerad bych aby to vyznělo, jako že jsem hrou zklamaný. Jen mí přátelé byli tímto "rychlým" koncem trochu zaraženi, poté, co jsem jim řekl že tady ta moje nová hra je úplně supr a určitě se jim bude líbit...
Foret
Ale ten hráč na Athéně mohl dostat jednoho filozofa zadarmo a koupit si mohl už jen jednoho dalšího ne dva! Takže vyhrát neměl a ten konec by nebyl asi tak náhlý:)
Edit: Jinak u nás hry končí opravdu poměrně náhle, ale to je dáno rozsáhlými přípravami a pečlivě budovanými plány které tomu předcházejí, snažím se hrát tak abych v "posledním kole měl dvě cesty k vítězství, lépe tři, to už se většinou překazit spoluhráčům nepovede:)
Foret
jestli se nepletu, tak podle toho co si tady napsal tak pár věcí hrajete špatně (nebo možná my...)
Aténa dává jednoho filozofa zdarma, druhého za 4 peníze, další v jednom tahu pořídit už nejde (tzn maximálně 2)... stejně je to s Diem a kněžími na slevy.
Krom toho procházet balíček příšer díky Diovi taky nejde, protože se nedoplňují při odstranění, ale až na začátku dalšího kola.
jinak co se týče hry konce hry, tak občas bývá rychlý někdy až nečekaný. například v poslední hře jsem vyhrál a to na začátku posledního kola jsem neměl ani jednu metropoli a ostatní 3 hráči měli už jednu.
Pravidla
Aha, takže u kněží a filozofů je to jeden zdarma + max. 1 za 4mince? V pravidlech nepsali jestli je to +druhý, nebo + každý další.
A u toho Dia, tam máš pravdu, asi jsme to hráli špatně. Takže on smí pouze odstranit nějakou potvoru z nabídky příšer, jo?
Pravidla
aha, tak v tom máš pravdu ty, teď jsem se koukal a je tam opravdu nahradit (a my hrajeme odstranit)
jinak co se týče kněží a filozofů, tak můžeš získat 1 nebo 2, ne víc
Foret
To vam prijde tak nahle jen u prvnich her, kdyz se pak budete navzajem kontrolovat a znat jednotlive moznosti, tak se budete vzajemne vic hlidat;)
:)
Máme něco nahráno a za sebe můžu říčt, že skutečnou strategii a hloubku hry odhalíte až po mnoha partiiích. Z hlediska optimálního postupu ve hře prakticky každý hráč do konce hry vytvoří jednu svoji metropoli z vlastních budov. Druhou metropoli vytvoří buď s filosofů, obsazením cizích budov, obsazením cizí metropole, stavbou z vlastních budov. Vedoucím hráčem je ten hráč, který má po postavení 1. metropole každým hráčem více možností jak získat metropoli druhou.
Příklad hrají tři hráči, všichni právě postavili 1. metropoli:
Hráč A má dva filosofy a dvě rozdílné budovy a má možnost obsadit budovy hráče B
Hráč B má jednoho fylosofa a tři rozdílné budovy a nemá možnost obsadit zbývající třetí budovu jedním tahem vydražením area
Hráč C má tři filosofy a žádnou rozdílnou budovu
Hráč je na tom nejhůř protože v základu může vyhrát jen vydražením atény kterou mu hráči vždy zablokují. Obdobně hráč B. Hráč A je na tom nejlíp, protože může vydražit athenu nebo area a když ho ostatní v tomto zablokují vytvoří si další hrozbu na vítězství stavbou třetí budovy u třetího z bohů. Samozřejmě každý může vzdy vyhrát nějakou obzvlášt zvrhlou kombinací mýtických potvor a nezapomínejte na možnost diem v závěru hry za zlatku potvory protáčet, tohle je velmi silná vlastnost na kterou se zapomíná.
Samozřejmě v závěru rozhodují mýtické potvory a druhé metropole bývá zpravidla docíleno pomocí komba mýtických potvor v kombinaci s výše uvedenými možnostmi. Velkou ránou do vazu je ukradení filosofa nebo demolice soupeřovi budovi, tímto jej drsně zpomalím neboť na danou vítěznou možnost bude potřebovat o dražbu více.
Předcházet se tomu samozřejmě dá, ale chce to mít nahráno. Prostě nechám hráče postavit druhou metropoli a ještě v téže tahu mu ji areem nebo pegasem zabavím.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Nemesis - Story Dice (Intruders/Cat) sundrop
Akt. cena: 1125 Kč
Končí za: 1 den