Cyclades - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Asmodée Editions
Matagot
REBEL.pl
Autoři: Bruno Cathala
Ludovic Maublanc
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Čím viac hraná, tým lepšia

Včera sme odohrali v dvojici so ženou ďalšiu partičku Cyclades, a čím ďalej, tým viac sa nám hra pozdáva.

Na začiatku som trestuhodne vynechal niekoľko príležitostí zabezpečiť si dostatočný prísun zlatých mincí a doplatil som na to prehrou o 1 chýbajúcu ZM. Ako k tomu došlo? Vypichnem niektoré momenty zo záveru partie:

Hráč J (Janka) má 2 metropoly, prevahu v ZM a tri postavené budovy okrem Arisovej, pričom Aris je pred dražbou na prvom mieste (nasleduje Aténa, Zeus)

Hráč P (pecovarhy) má 2 metropoly a celú pechotu zablokovanú Medúzou na jednom ostrove. Nezávideniahodná situácia. Jedinú nádej vidí v prítomnosti Pegasa v ponuke v ponuke bájnych stvorení...

Posledné kolo hry, J draží Arisa rovno za také množstvo ZM, ktorým P nemôže konkurovať, berie aj Aténu. P berie Dia a Apolóna. J stavia štvrtú budovu a s ňou tretiu metropolu. Aténa je v podstate nanič (J doteraz nemala skúsenosti s Diovou špeciálnou funkciou, a preto ho odignorovala - keby vedela, čo bude nasledovať...)

Prichádza rad na hráča P, ktorý postupne (za značných finančných nákladov, ale predsa), nájde Chiméru, vráti ňou do hry Medúzu, následne ju zahrá a oslobodí pechotu, aby mu chýbala presne 1 ZM na použitie Pegasa a dobytie nechránenej súperovej metropoly a s tým súvisiaceho víťazstva 3:2!

Jedna zlatka, skoro ma porazilo. :-) Ani som netušil, že v Diovi sa skrýva taká sila (aj keď som to mal, aj vzhľadom na zatrolenky, predpokladať :-)) Veľmi sme sa zabavili, ozaj pekná hra umocnená aj super grafikou, paráda...
19.4.2010 16:54:29

PJ

Pěkné...
...a souhlasím, že Diova schopnost měnit bytosti může být rozhodující - Chiméra+Pegas, to je už skoro stará vesta. Taky se mi líbí "blesková strategie", tj. postavit více metropolí v jednom tahu - třeba pomocí Atény (chybějící univerzita do 4 budov a chybějící filozof do 4 karet). Snadno se to přehlédne, neb lidi spíš hlídají hráče s jednou metropolí.

Líbí se mi, že možností je opravdu hodně a hra mě baví i po mnoha partiích. Nevím, jestli čím dál víc, ale určitě ne míň. Což se o každé hře říci nedá...

19.4.2010 17:06:12

Zeus sa zo mňa vysmieval :-)
Ten záver bol pre mňa až anticky tragikomický -

platil som tomu alibistovi Diovi jednu zlatku za druhou, aby mi horko-ťažko a naveľa ponúkol Chiméru.

Túto som presvedčil (ešte vcelku lacno, lebo som mal 2 metropoly), aby mi vrátila do hry Medúzu.

Táto potvora si už nechala za svoje služby draho zaplatiť (polku hry ma držala v šachu, som na ňu vážne naštvaný :-)), aby láskavo opustila môj ostrov!

No a Pegas, od začiatku kola nažhavený na rozhodujúci presun mojich jednotiek, nakoniec im ukázal chrbát a zamával na pozdrav krídlami kvúli jednej trápnej zlatke! Taký lakomec!

:-)

19.4.2010 17:37:20

PJ

peco
Mám rád partie s dramatickým spádem. Ale dvě věci nechápu: proč zrovna Medúsu? Na její vyřazení stačila jakákoliv jiná figurková bytost. To už nebyla k dispozici? A za druhé - to jsi měl vojsko pouze na jednom jediném ostrově? To si nedovedu při hře dvou hráčů představit, já mám vojáky na 2-4 ostrovech....

19.4.2010 17:45:21

PJ
Dík moc za Tvoje reakcie, podvedome som tušil, že som niečo podstatné v pravidlách prehliadol (ešte som nenazrel do Tvojho českého prekladu...)

Aj keď mi bolo podozrivé, že na najmenšom ostrove by sa mali tiesniť viacero kreatúr, nikde v anglickom texte som nenašiel, že jedna figúrka vyhadzuje druhú. Jednoducho sme to doteraz (evidentne blbo) hrali, že na jednom ostrove môže byť viacero figúrok a všetky majú svoj efekt... Prosím potvrdiť ako sa to má správne hrať. Ďakujem.

K vojakom na jednom ostrove, tam je vysvetlenie prozaickejšie: pár kôl pred záverom som nasadil vojsko na útok proti súperkynej metropole, kde takisto nejakí vojaci boli, no a bol to neúprosný boj až do totálneho vymazania všetkých vojsk - takto aj myslím vznikla situácia, že Janka ponechala jednu z metropol bez obrany... Pri tomto mojom Arisovom výboji, ak by mi vyšiel, tak by som bol značne vpredu, no ale rozhodla kocka (pri prvom hode napriek mojej prevahe mne padla 0 a Janke 3, čo stačilo, aby som prišiel o bojovníka a celkovo aj o "moment prekvapenia", atď.)

Išiel som na risk a nevyšlo to...


Inak, ten prekvapivý ťah so stavbou dvoch metropol naraz musí byť pri hre viacerých hráčov výnimočne efektný. Aténa je na takýto úder priam predurčená, to je fakt. :-)

19.4.2010 22:08:16

PJ

peco
JJ, také jsme to hráli špatně. Problém je, že ne vše je popsáno v pravidlech; zejména záležitosti kolem mytologických bytostí. Tyto informace najdeš v referenční příručce. Je ke stažení už i český překlad... je tam popsáno i to vzájemné vyřazování figurek.

19.4.2010 23:09:00

to PJ
Prosímtě musí být ta referenční příručka na tom černém podkladu?
Není to zrovna kvůli šetření inkoustu a Toneru nejlepší volba.

20.4.2010 08:24:53

PJ
Aha, vidis to, tu moznost eliminace figurek jsem nejak uplne vypustil, a jelikoz jsem ostatni ucil pravidla vzdy ja, tak jsme to nikdy nehrali;)

20.4.2010 10:34:36

PJ

kren
Určitě nemusí, ale je to přesně podle originálu a já se s tím už upravovat nebudu. Nejsem žádný grafik a nemám na to software. I takhle mi to dalo dost práce... jestli chceš šetřit, tak si to zmenši a uber sytost...

20.4.2010 10:40:41

to PJ
Jo tak to jo. Já myslel, žes to tvořil celé ty. Já jsem totiž Kyklády ještě neměl v ruce a teprve se na ně chystám.

20.4.2010 10:47:59

PJ

kren
Je to oskenovaný originál a pomocí klonovacího razítka a štětce vyházené původní texty a ve Wordu nasázené texty nové. Vím, že je to primitivní, ale je to tak to nejlepší, co svedu a do čeho ještě hodlám na svém domácím PC investovat...

20.4.2010 10:54:11

to PJ
Jo však já tě nekritizuju :). Já nevěděl, že je to podle originálu, protože jsem hru ještě neměl v ruce, ale protože se na ni chystám, tak jsem koukal, co je dostupné.

20.4.2010 10:58:55

PJ
Dík, musím doštudovať pravidlá, najmä však plne zrozumiteľný (čižš Tvoj český) preklad.

Som rád, že sa to vyjasnilo, je to novinka. Ono je to tak, na tých jednopolíčkových ostrovoch musí byť blbé aj kumulovanie jednotiek, prípadne vytváranie veľkej flotily na jednom poli v mori...

Chápem, že kvôli tým príšerám sa hromadenie na jednom mieste nevypláca, ale predsa, niekedy to môže byť súčasť momentálnej taktiky, najmä keď je oveľa výhodnejšia plavba spoločnej flotily, ako jednotlivých lodí.

20.4.2010 11:16:27

Figurkové bytosti
prečítal som si Tvoju referenčnú kartu, PJ, a zaujali ma dve vety v odstavci venovanom figúrkovým bytostiam:

"... Schponost bytostí se projevuje až do začátku vašeho dalšího tahu. Karta bytosti je odhozena v okamžiku provedení akcí nějakého boha v průbehu dalšího kola. ..."

Pri hre viac ako 2 hráčov by to malo byť jasné - hráč zahráva figúrku a vyloží jej kartu pred svoju zástenu. Jej schopnosť platí až do času, keď jej držiteľ ide odohrať boha v ďalšom kole. Vtedy sa odhadzuje aj karta aj figúrka. Z môjho pohľadu krátke trvanie pôsobenia netvora, ale čo už...

Pri hre dvoch hráčov však nastáva problém, že v danom kole má hráč k dispozícii až dva ťahy (ibaže by som to chápal úplne zle) - a vo vyššie spomenutých vetách je raz - schopnosť končí pred vaším ťahom, a potom - karta je odhodená v priebehu ďalšieho kola. Tam mi zlyháva logika, a rád by som si nechal potvrdiť, že tá figúrka a karta je platná minimálne do nového kola, nie ťahu... :-)

Inak, nie som zástancom domácich pravidiel, ale zdá sa mi, že tak pekné figúrky si zaslúžia byť na ostrovoch nasťahované na dlhší čas ako len jedno kolo, možno to aplikujeme. :-)

V tom mojom prípade som teda vôbec nemusel Medúzu likvidovať, ona už mala byť dávno preč, to sú mi veci... Fakt sa oplatilo uviesť zážitky z poslednej hry... :-)

Ešte raz, veľká vďaka za objasnenie a za preklad pravidiel!

20.4.2010 13:26:12

PJ

peco
Díky, dobrý postřeh. Zformuloval jsem to opravdu nešťastně - samozřejmě platí "do tahu v následujícím kole". Příručku upravím, aby to bylo jasné i při hře dvou hráčů.

Souhlasím, že je škoda, že až na Krekena nejsou figurky moc dlouho ve hře, ale je třeba uznat, že by byly až příliš silné. Dá se to aspoň trochu obejít tím, že figurku nasadíme do hry když jsme v daném kole prvním na tahu a ze hry stáhneme v dalším kole když jsme na tahu jako poslední - tím bude figurka prakticky ve hře po dobu dvou kol.

20.4.2010 18:13:50

PJ
To jo, ale jen v pripade, ze se ti to podari skloubit s tvoji obecnou strategii, podle me je efekt figurek relativne slaby na to, abych podle nich dve kola hral... Na druhou stranu kdyz nepojedu prvni, dost casto tam uz figurka ani byt nemusi, ze?:)

20.4.2010 19:32:54

Prvni prohra
Tak po serii vyher prisla prvni porazka:) Od Vlaadi Chvatila, takze min boli, ale presto:) Zatim asi nejdelsi hra, odehrali jsme fakt hodne kol. Snazil jsem se hrat na kneze, ale nepodarilo se mi k tomu i rozjet ekonomiku, coz me nakonec potopilo, protoze jsem sice mohl vyhravat drazby, ale pak nebyly penize na nakupy. Docela se mi to ale i tak darilo a podarilo se mi zabranit riziku Vlaadovy invaze (ostatni si me nevsimali). Osudnym se stal az pegas, ktery se objevil mezi mytologickyma priserama a prohrana drazba o prvniho boha. Vlaada, ktery mel nazbrojeno, tak muj ostrov sebral a bylo po hre. Ackoliv se ostatni, kteri se vsichni hrali hodne valecne, snazili spojenymi silami Vlaadovi ve vitezstvi zabranit, uz se to nepodarilo (teda i diky chybam, byla tam evidentni moznost sebrat Vlaadovi spatne chraneny ostrov s ekonomickou zakladnou a hodne budovama). Celkove ale zase super hra, Cyclades jsou proste vynikajici!;)

9.5.2010 12:00:00

aneken
mě teda zatím v skoro každé hře "potopil" příchod Pegase :D prokletý pták :D ehm ... kůň :D

9.5.2010 15:18:56

Jasne slabý Cheirón
Aj podľa posledných dojmov od anekena a Seilsa je jasne vidno, aký slabý je figúrkový kentaur. Ako často sa môže stať, že práve v tom jednom kole, kedy by bol kentaur potrebný sa aj naozaj vyskytne v ponuke?
Na druhej strane, dá sa vydolovať buď Diom z kôpky nehraných kariet, alebo Chimérou z kôpky už odohratých. Ale, ruku na srdce, nezaslúžila by si tá figúrka dlhodonejšiu účinnosť? :-)

9.5.2010 21:06:44

re
Tak mám konečně testovací hru za sebou. Měli jsme dva vítěze, oba měli dvě metropole a ždáné peníze, které by rozhodly :-) Jinak zatím moc hezké, jen ten konec mi zatím přijde jako lehce náhodný. Pořadí bohů může extrémně nahrát některému z hráčů, byť ho ostatní ekonomicky silní mohou zastavit. A ten Cherión je opravdu slabota, souhlasím

9.5.2010 21:46:04

Pegas
co ho tak přivázat někde k nějakému kůlu :). Dneska jsem kvůli němu prohrál (kostka mu ještě pomohla :) ). Silně uvažuju o jeho vyřazení ze hry :)

27.6.2010 23:25:54

Beholder
Taky jsem o tom uvazoval, dokaze zpackat i vyborne rozjetou hru...:)

27.6.2010 23:31:24

Cesky
asi nehrozi, ze to nekdy vyjde v Cestine, ze?

30.6.2010 20:24:21

to Ringo

mám pocit, že tam žádný text není, takže není co lokalizovat, zato je tam hejno ikon a symbolů...

30.6.2010 20:26:57

PJ

Ringo
Hry tohoto typu se u nás prostě nevydávají. V případě Kyklad je mi to celkem jedno - jak píše Sodovka, lokalizovat by se dala jen krabice a pravidla.
V sekci "Ke stažení" máš navíc v češtině vše, co šlo přeložit. Ještě udělám FAQ...

30.6.2010 20:44:05

Ringo
V pripade tyhle hry to prakticky nedava smysl to lokalizovat... Navic by to musel udelat jedine Blackfire, ten ma s Asmodee smlouvu...

30.6.2010 22:43:37

Vybíráme z Bazaru

Pán Prstenů LCG / Lord of the Rings LCG - CZ verze
Pán Prstenů LCG / Lord of the Rings LCG - CZ verze
Akt. cena: 5700 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas