Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Abstraktní |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Franjos Spieleverlag Stronghold Games |
Autoři: | Robert Abbott |
Rok vydání: | 1992 |
Sdílej: |
Prvni dojmy
Byl jsem vyzvan, abych napsal prvni dojmy, tak jsem si rikal, proc jako ne? :-)tak
to ale vůbec nevypadá nezajímavě!
tajemna
prijd, ukazu ti to nazivo. Jsem zvedav, az sem napise Klopik :-) Rad bych nekdy rozbil jeho teorii. Je fakt, ze kdyz nekdo capne kufrik, tak razem musis jakoby branit, snazit se mu tu figurku vyhodit. Ale zalezi, jak to ten druhy hraje, ja nesel moc do rizika a spise jsem si vsechny figurky jistil.
rbx
Klopikova teorie nefunguje, vy mých pěti hrách vyhrál ten kdo byl u kufříku dřív jen třikrát :-)
Jinak stejně jako rbx nemám příliš v lásce abstraktní hry, ale tohle mě fakt baví a navíc je to docela rychlovka...
eyron
kdyz ono je to cele tak hezky udelane. Navic me napadlo, ze je to neco jako sachy, kde ale na zacatku musis nejdriv zjistit, jak se vubec ty figurky mohou hybat. A jakmile toto zjistis, tak je za par kol konec, takze tam odpada takove to suchoparne promysleni nekolika tahu dopredu, jako v sachach.
dojmy
hru jsem hrál již mnohokrát a s několika soupeři. Je to jak píše rbx velmi zajímavé, něco jako šachy, ale na slepo. Většinou se zaměřuji na odhalení pohybu tak 2-3 figur. hodně záleží na namíchání figur. Některé hry při určitém namíchaní kamenů trvají méně než 10 minut, jsou pak hry kdy hrajete i hodinu, ale to je extrém. také si nemyslím, že kdo vezme první kufr vyhrává. Měli jsme i pár her kdy se kufřík střídal mezi oběma stranama. To je pak mazec :) a to blafování je také možnost i když musím říct, že mí protihráči vždy zkoušeli figuru vyhodit. Nejlepší je situace, kdy se probijete skoro k cíly a protihráč má teoreticky tři možnosti jak vám figuru vyhodit a z nich je jen jedna správná a on neví která :)
Klopik a jeho teorie
Naposledy tvrdil, ze se s nama v Rybe nesmi ozrat, ze ma druhy den dulezite jednani. No a jak to dopadlo. Tolik ke klopikovym teoriim :D
Klopik a tak dale
Mam za sebou cirka 20 her, urcite neni vitezstvi na strane hrace s kufrikem jiste, ale pravdepodobnejsi bude. Proste po ukoristeni dokumentu sleduje souperovi kameny a snazi se najit diru, kudy prorazit. Ale ani to neztraci na napinavosti a jako branici hrac varim kedluben o sto sest, abych ho nenechal projit a idealne mu sebral i tu aktovku. Ta hra me proste bavi :-)
sovog
ja to mel obracene, branil jsem soupere a mohl jsem si vybrat ze dvou figur, kterou ho vyhodim. U jedne jsem si nebyl nastopro jisty, u druhe jsem si byl uplne jisty pohybem. Jenze v minule hre me takto vyskolila svagrova prave agentem, ze mi ho dovedla az k jistemu pohybu a ted jsem si rikal, ze udelala to same a radeji jsem volil pohyb s tou nejistou figurou. tam to bylo cca 50/50 ze se muze pohnout do strany a vyhodit. No a on se pohnout nemohl a tak jsem prohral :-) ale dobra hra.
Dodatek
Navic je potreba si uvedomit, ze hrac s kufrikem hejbe dokola jen jednim agentem o kterem uz vsechno vi a ktery nese dokumenty, dava tak protihraci cas zjistit vice informaci o jeho agentech a pripadne zakrocit. Pokud tedy neni schopen rychle prorazit, zvetsuje se sance protihrace s kazdym kolem. Pokud trochu preje stesti, tam se muze podarit i kufrik ukrast a celou hru vyhrat.
Zhan_Shi
jo bohužel tahle smůla mě už také postihla :)
ale také jsem zažil, že protihráč byl pole před cílem a pak prohrál :)
rbx
musím říct, že mě zatím bavila každá hra :) Tím, že neznáte svůj pohyb je to napínavé a to samé platí pro soupeře :)
...
Včera mi Radek v Tomovkách ve stručnosti objasnil "o co de" a tak se moc těším do Želivi, že si ji zahraju. Rozhodně nevypadá nezajímavě...
ikonky
maji vyznam/pouziti i ikonky agentu (pistole, puska, fotk, plast) nebo jsou jen na okrasu?
ndru
nemaji zadny vyznam, ale na okrasu take nejsou. Slouzi pro vizualni rozliseni jednotlivych bloku. Predpokladam, ze pokrocilejsi hraci si pak zapamatuji, jak se kterym obrazkem da tahnout a nemaji potrebu se porad koukat do desek.
reprint?
nejedna se o nejaky reprint puvodni hry z 1992?
Pokud ano, nezmenili se trochu i pravidla? na bgg jsem nasel asi jen puvodni pravidla, kde je 12 agentu a jine rozestaveni. Je v nove verzi jeste nejaka jina zmena?
diky za info
edit: tak uz jsem nasel i nova pravidla :)
Jenom rychla otazka k pravidlum:
povyseni mohou byt jen 4 agenti, kteri maji simbol koruny nebo jakykoli agent? za predpokladu, ze dosahne souperova "domecku" tzn jeho prvni rady.?
pokud je cislo u pohybu napr. 2, znamena to, ze az o dva pole se muzu pohnout pouze v tom jednom smeru nebo ta dvojka plati pro vsechny smery na kamenu pohybu?
Klopikova teorie
...jsem rád, že se ze mně stal terminus technicus.
Však v Želivě Vám ukážu...
Bajn
povyseni mohou byt jen agenti s korunkou. A ano, musi dosahnout protihracovy prvni lajny.
Ano, cislo u sipky znamena pocet poli, o ktere se muzes ve vsech danych smerech pohnout.
to rbx
Tahle hra se mi líbí. Můžeš s odstupem měsíce napsat svoje pocity ze hry?
kren
to nemuzu, mam vyhodu i nevyhodu v tom, ze mi projde rukama strasne kvantum her a hodne z nich si musim zahrat. Doma se mnou nikdo hrat nechce, takze nemam moc sanci na repete. Ale rad si ji zahraju v Zelivi. Hlasis se?
to rbx
Určitě bych si to chtěl vyzkoušet.
rbx:
diky za info ;)
hra me z vaseho popisu velice nadchla :)
V pripade srovnani zabavnosti napr. s marsalem a spionem, pripadne LotR - The Confrontation: Deluxe Edition?
Realne ale premyslim o homemade verzi, ani ne kvuli usetreni, protoze financi na material a cas rozhodne nebude o moc mene, ale uz jsem dlouho nic podobneho nevyrabel :)
Pokud by o tom nekdo uvazoval taky, tak par tipu, co me napadlo, jak vyrobit:
1) Tvrdy karton (3mm), pro kazdeho agenta jedna "krabicka bez dna" a vnitrni do ni vsunovaci, pretrit balakrylem, plus popisky extra barvou a stetcem
2) vyuziti magnetku, takze bud kartonovy nebo dreveny kvadr (plus kousek plechu uvnitr nebo na povrchu, pripadne pouzit 20mm kulaty magnetek) a symboly pohybu natisknout na magnetisky papir, pripadne vytisknout na lepici fotopapir a nalepit na 20mm cerne magnetky
plus me jeste napadlo zmenit tema, neco v duchu roborally, misto agenta robotek u ktereho se predem nevi co mu bylo naprogramovano za pohyb. Na hraci desce by pak mohli byt jeste i posuvne pasy, ruzne prekazky apod. To chce ale otestovat, jestli by vliv prostredi spise neubiral na hratelnosti vzhledem k hlavnim principum hry
A jeste jedna myslenka, co takhle rozsirit na pocet hracu na 4, kdy dalsi dva budou hrat zleva doprava a opacne?
Bajn
Já bych řekl, že na týhle veskrze abstraktní hře je právě krásný jak je udělaná. Luxusní desky, luxusní krabice, luxusní hrací plán. Myslím, že home made verzí dost ztratí na kouzle. Ale na vyzkoušení pravidel a principů to může být dobrý.
panzer:
na jednu stranou s tebou urcite souhlasim, provedeni aspon podle obrazku se jim povedlo. Ale homemade se da taky udelat luxusne :) jeste to musim promyslet
Bajn
luxusnejsi uz to udelat nejde. Jedine, ze by to nebylo z plastu, ale z keramiky. To by byla parada. Jakykoliv placky, desticky a magneticky papirky tu hru moc nevylepsi, ale jako homemade, proc ne.
rbx:
To s tebou naprosto souhlasim a zmenil jsem postup prace :)
posledni dva dny si hraju se silikonem na vytvareni forem :) na samotny material potom kristalovou pryskyrici, pripadne prelakovana fimo hmota taky vypada dobre :)
Zatim trochu ale bojuji s presnosti formy nebo spise originalnich kousku vzhledem k zasouvani do sebe. Jeste zkusim trochu jiny princip, ale mozna to nakonec zkonci pujcenim originalu a udelani formy z neho.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
SHIFTING REALMS - NOVÁ, NEROZBALENÁ! ENG
Akt. cena: 449 Kč
Končí za: 10 dnů