Conflict of Heroes: Bouře oceli – Kursk 1943 (3. edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 46x (Seznam vlastníků)

Conflict of Heroes: Bouře oceli – Kursk 1943 (3. edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé: Fox in the Box
Academy Games
Banana Games
Ediciones MasQueOca
Autoři: Gunter Eickert
Uwe Eickert
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Rozdíly mezi 2. a 3. edicí

Citace z pravidel:
Pravidla třetí edice upravují několik podstatných herních prvků Conflict of Heroes. Jednotka už nedostává k dispozici 7 akčních bodů. Namísto toho si v každém tahu hráč vybírá jednu jednotku, která provede akci. Po provedení akce jednotka provádí hod jednou desetistěnnou kostkou (1d10) na kontrolu vyčerpání.
Pokud je hodnota hodu vyšší než cena akce, jednotka může v budoucích tazích pokračovat prováděním dalších akcí. Náročnější akce mají vyšší pravděpodobnost vyčerpání jednotky. V průměru budou jednotky schopny vykonat stejný počet akcí jako s pravidlem sedmi akčních bodů z předchozích vydání, avšak nově není výkon vašich jednotek tak snadno předvídatelný.
Tato a další nové mechaniky, jako např. zátěž, podporují hráče v experimentování s taktikou četných, vzájemně spolupracujících jednotek na integrovaném bojišti. Kromě toho také zvyšují povědomí o válečné mlze tím způsobem, že hráči nyní musí zhodnotit riziko spojené s každou akcí, jež provádějí, a určit nejlepší okamžik pro využití svých akčních bodů velení ke snížení tohoto rizika.
Všechna předchozí vydání Conflict of Heroes jsou 100% kompatibilní s těmito pravidly třetí edice. Tuto hru lze rovněž hrát s pravidly předchozích edicí.
.....................
liščí překladatel
12.2.2021 07:51:36

re: Wopat

Hustý :) Pěkná citace. Klidně jsem můžeš hodit další věci ohledně rozdílu. Jestli tam ještě nějaké jsou? Já osobně narazil jen na ty akční body... Třeba něco o kartách nebo té zátěži jednotek(co je popsáno v citaci)

13.2.2021 06:48:07

re: Krasnejpenis
Další pasáže ohledně rozdílů v pravidlech nejsou. Zátěž (fyzická i psychická) je jeden z modifikátorů. Každá jednotka, která provede akci, je pro tvůj další tah pod zátěží a zvyšuje pravděpodobnost vyčerpání, pokud s ní budeš dělat další akci a nenecháš ji odpočinout.
.....................
liščí překladatel

13.2.2021 07:57:00

Ahoj, je tu někdo, kdo hrál i předchozí edici? My rozehráli třetí edici bez znalosti druhé a to házení na vyčerpání jednomu z hráčů dost nesedí. V podstatě každý hod končil vyčerpáním a značnou frustrací ze hry. ABV jsou sice pěkné, ale většinou se nám stává, že jsou vyčerpány na pohyb, aby jednotky někam vůbec došly a při větším počtu jednotek ve scénáři jsou hned pryč. Ještě tedy nemáme odehráno dost scénářů, abychom znali všechna pravidla, takže otázka je, jak moc se to časem změní.

Dokáže někdo tyto edice mezi sebou porovnat? Není sedmibodový systém přeci jen příjemnější na hraní?

29.7.2021 06:22:02

IN

Právě si spousta lidí pochvaluje tu nejistotu (opírající se o zmatek na bojišti), kdy přesně nevíš, kdy se která jednotka vyčerpá a s tím spojený krizový management hospodaření s ABV. Může to přivodit chvíle zmaru a vztekání, ale i nečekaný zvrat a mistrovské strategické kousky. Každému podle chuti a proto je možné návrat k pravidlům druhé edice a čerpat zmíněných 7AB na jednotku.

----------------------
Majitel liščí krabice

29.7.2021 14:33:56

@Rossignolek Hrál jsem jen ty staré ne třetí. Za mě tohle zní jako fajn změna. V minulosti jednotka mohla použít všechna AP a ještě nějaké CP nebo jak se to jmenuje a vznikaly tam tak super jednotky, co přeběhly “celou mapu”. Všechno postřílely a podobně. Ta matematická dopočítatelnost věcí v Conflict of Heroes byla podle mě příšerná (a posouvala to skoro do roviny resource management her), takže takhle to zní mnohem lépe.

 

9.8.2021 10:08:06

Vybíráme z Bazaru

Pošli to dál!
Pošli to dál!
Akt. cena: 480 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas